Gå til innhold

Høyttalere som passer til tvbord


Gjest Bruker115236

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker115236

Leter etter høyttalere til tven som passer til og inn i hylla på tvbordet mitt. Hullet er 48 cm langt og 10 cm høyt. Høyttaleren må ha god lyd, da det er en gave til kjæresten.  Har dette tvbordet fra Bolia Sava:  

04-102-05_6887426.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var liten plass til høyttalere. 

Tenker omvendt jeg. Velger skikkelige høyttalere som man har lenge. Interiører forandrer seg og mer sannsynlig at man bytter ut TV benken. 

Men om det bare brukes til TV, er kanskje en lydplanke grei nok? Men de blir kanskje for lang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å være vanskelig, men det er noe du ikker har sagt noe om: Er kjæresten din interessert i lyd? Er han i så fall inneforstått med at du tenker å kjøpe høyttalere i gave til ham, og at lyd kommer i andre rekke etter utseende/størrelse? 

Om han ikke er spesielt lydinteressert og/eller synes det er helt OK at du velger høyttalere for ham så kjør på. Om han er interessert i lyd og dette skal være en overraskelse så anbefaler jeg å finne en annen gave eller sørge for å lure ut av ham hva han har lyst på, ellers risikerer du å ende opp med en "kakaduesituasjon". 

Bose er så vidt jeg vet bra høyttalere, det er ikke det om å gjøre. Det er mer det at om han har interesse for slikt vil han nok absolutt ha lyst til å (være med på å) velge høyttalere selv.

Anonymkode: 35353...8b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236
På 21.10.2016 den 14.24, Ellii skrev:

Det var liten plass til høyttalere. 

Tenker omvendt jeg. Velger skikkelige høyttalere som man har lenge. Interiører forandrer seg og mer sannsynlig at man bytter ut TV benken. 

Men om det bare brukes til TV, er kanskje en lydplanke grei nok? Men de blir kanskje for lang?

Ja, er ikke verdens største plass nei :laugh: Vi kjøpte nettopp møblene i stua, og brukte en god del penger. Så blir nok ikke å bytter det ut de neste årene. Har tenkt på lydplanke, men da må jeg ha den oppå plata. Jeg er liksom ikke så glad i å ha tekniske ting som syns i stua, er litt for glad i interiør. Men kanskje jeg finner en fin en som passer inn :)

På 21.10.2016 den 15.18, Krutthøna skrev:

Takk! :)

På 21.10.2016 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å være vanskelig, men det er noe du ikker har sagt noe om: Er kjæresten din interessert i lyd? Er han i så fall inneforstått med at du tenker å kjøpe høyttalere i gave til ham, og at lyd kommer i andre rekke etter utseende/størrelse? 

Om han ikke er spesielt lydinteressert og/eller synes det er helt OK at du velger høyttalere for ham så kjør på. Om han er interessert i lyd og dette skal være en overraskelse så anbefaler jeg å finne en annen gave eller sørge for å lure ut av ham hva han har lyst på, ellers risikerer du å ende opp med en "kakaduesituasjon". 

Bose er så vidt jeg vet bra høyttalere, det er ikke det om å gjøre. Det er mer det at om han har interesse for slikt vil han nok absolutt ha lyst til å (være med på å) velge høyttalere selv.

Anonymkode: 35353...8b7

Han er ikke sånn super interessert i lyd. Han trenger ikke et surround-anlegg liksom. I dag har vi en foreløpig høyttaler som heter 2 go, tror jeg. Den er veldig stygg, men gir bedre lyd enn det tven gir. Så det er ikke som vi trenger noe som gir kino-følelse, men heller bare en som er bedre en høyttaleren til tven :)

Det er nok litt for min del og at jeg skal kjøpe ny høyttaler til han. For hans del tror jeg han klarer seg med den vi har, men jeg klarer rett og slett ikke å se den stå ved siden av tven. Den er bare så lite fin å se på, og alt for stor og klumpete. Så som sagt, bare det er bedre en tvhøyttaleren så er han fornøyd :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

(...)

Han er ikke sånn super interessert i lyd. Han trenger ikke et surround-anlegg liksom. I dag har vi en foreløpig høyttaler som heter 2 go, tror jeg. Den er veldig stygg, men gir bedre lyd enn det tven gir. Så det er ikke som vi trenger noe som gir kino-følelse, men heller bare en som er bedre en høyttaleren til tven :)

Det er nok litt for min del og at jeg skal kjøpe ny høyttaler til han. For hans del tror jeg han klarer seg med den vi har, men jeg klarer rett og slett ikke å se den stå ved siden av tven. Den er bare så lite fin å se på, og alt for stor og klumpete. Så som sagt, bare det er bedre en tvhøyttaleren så er han fornøyd :laugh:

I så fall er det en flott gave! :) Heldige mannen. 

Anonymkode: 35353...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bruker115236
2 timer siden, Ellii skrev:

Samsung har forresten noen greie lydplanker. 

De kan jo henges på vegg også?

Takk :) Skulle gjerne ha hengt på veggen, men vi leier. Men skal sjekke ut de andre lydplankene!

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg digger Sonos.

Man kan kombinere på så mange måter og bruke til smarttelefonen, nettbrett etc i tillegg.

http://www.elkjop.no/search?SearchTerm=sonos&search=&searchResultTab=

Anonymkode: 8ddc3...16c

Takk! Skal sjekke de ut :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Ikke sikker på dette altså, men vil ikke lyden bli isolert inne i det hullet? Ser for meg at det vil smelle litt, i alle fall om du har med bass osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2016 den 11.16, canacas skrev:

Ikke sikker på dette altså, men vil ikke lyden bli isolert inne i det hullet? Ser for meg at det vil smelle litt, i alle fall om du har med bass osv. 

Du har rett i at det ikke er en optimal løsning, men det vil ikke være helt krise, da aktuelle høyttalere ikke har så mye bass. Generelt sett burde riktig nok høyttalere plasseres litt ut fra vegger og lignende.

Det er forresten heller ikke helt heldig om det er snakk om en aktiv høyttaler som i tillegg fyller hele hyllen, det vil kunne bli i overkant varmt.

Var dette mitt TV-bord og jeg ikke likte utseende av et anlegg, ville jeg kjøpt et par fine aktive høyttalere og plassert dem på hver sin side av TV'en. Hva med noe slikt? Eller disse om du vil ha noe litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...