Gå til innhold

Jehovas vitne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren har vel noe han skulle ha sagt også. Jeg ser det som naturlig og slett ikke farlig å være med på ETT møte en gang, det er da fint at jenta vet hva det går i. Når man har en religiøs person i familien, eller noen med annen kulturell bakgrunn, er det nødvendig med informasjon, toleranse og forståelse som går alle veier. Jenta må jo vite at alle Jehovas ikke er farlige, for det er de ikke. Ikke blir hun hjernevasket av et møte heller.

Å kunne omgås folk fra forskjellige miljøer er et stort gode vi må lære barna våre. Hvis jenta begynte å gå der fast, melde seg inn i en barneklubb eller noe ville jeg vært skeptisk til akkurat Jehovas, men et møte i ny og ne er da bare interessant for henne. Du må stole på din egen påvirkningskraft og diskutere slike ting med henne, ikke forby alt du ikke selv er medlem av/tror på. Alle religiøse mennesker er ikke farlige eller sære, de er vanlige stort sett. Du som mor har uendelig mye mer du skulle sagt enn denne stemora uansett. Oppdra jenta til å bli en inkluderende og åpen person, som selv kan stille kritiske spørsmål angående tro og levemåte. Vær åpen og nysgjerrig selv, spør om hvordan møtet var og fortell at dette er noe du ikke tror på, og som de færreste tror på.

Hilsen en med STOR familie som har ateister, mormonere, pinsevenner og indremisjons-slekt, og som vet at det er ålreite folk selv om de går på møter.

Anonymkode: bf021...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg har litt problemer med å tro på deg, for noe av det du sier kan umulig stemme. Ikke er det møter tre ganger i uka, møtene har overhode ingen ting med ISIS å gjøre, og Jehovas vitner banner ikke.

Men til det å ta med jenta på møter: Hvis du sier at hun ikke får lov til det, må det selvfølgelig respekteres.

Anonymkode: 05f28...b80

Ehh... Jehovas Vitner kan være og gjøre så mangt. Min mor er JV, og hun snakker masse om IS, de har møter hvor ofte som helst (både ordinære og på privaten), og hun banner på lik linje som andre folk. Altså ikke hele tiden, men det hender det kommer en kraftsalve i et svakt øyeblikk.

Jeg hadde ikke tillatt at mine barn skulle deltatt på møter.

Anonymkode: 1d096...6ce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En JV som gifter seg med en jøde (for far er vel jøde om datteren din er det?), som banner og kaller folk "jævla jøde" osv?
Sliter litt med denne storyen kjenner jeg.


Who let the dogs out?

Anonymkode: ceb12...9f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En JV som gifter seg med en jøde (for far er vel jøde om datteren din er det?), som banner og kaller folk "jævla jøde" osv?
Sliter litt med denne storyen kjenner jeg.


Who let the dogs out?

Anonymkode: ceb12...9f3

Det var datterens fetter som var jøde.

Anonymkode: edfea...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Skjønner ikke hvorfor det er trolling, jeg vet helt sikkert at ho går på møter tre dager i uka, banner og gambler. Jeg vil gjerne ha råd om hvordan jeg kan snakke med far om det, eventuelt stemor. Far er helt enig i med meg men at han ikke våkner opp og gjør noe med det er helt hinsides for meg. 

Anonymkode: c38d5...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Skjønner ikke hvorfor det er trolling, jeg vet helt sikkert at ho går på møter tre dager i uka, banner og gambler. Jeg vil gjerne ha råd om hvordan jeg kan snakke med far om det, eventuelt stemor. Far er helt enig i med meg men at han ikke våkner opp og gjør noe med det er helt hinsides for meg. 

Anonymkode: c38d5...54f

Hvis hun banner og gambler er hun ikke et JV, evt lever hun et dobbeltliv og burde ikke fått lov til å være JV.

Anonymkode: 05f28...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at folk kan bli så fanatiske som feks Jehovas vitner.

Jobbet med en for noen år siden og han var medlem der. Han gikk med ett kort i skjorta hvor det sto at han på ingen måte skulle få blodoverføring. Jeg snakket med han om det og han valgte heller å dø enn å få blod. Skal ikke skrive her hva jeg tenkte om han :P

Skjønner ikke at eksen din gadd å gifte seg med henne heller. Feirer de jul da, eksen din og hun altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri tillatt at mitt barn var med på et slikt møte. Min farmor som var JV tok med meg på slike møter da jeg var barn, bak min mors rygg, og jeg synes ikke det er et sted for et barn å være. Visst er det viktig å lære om ulike kulturer og religioner, men her må man virkelig se an arenaen. Jeg har selv JV vitner i nær familie, og vært i kontakt med to større menigheter gjennom barne og ungdomstid. Som barn opplevde jeg et helt klart skille mellom meg og dem. På et møte fikk jeg ikke leke med et par barn fordi jeg ikke var JV f.eks. Det sa foreldrene rett til meg. Som barn er det vanskelig å forstå dette. Det er også mye snakk om at enden er nær, og hvem som skal gjenoppstå. Mye. Heller ikke noe for barneører spør du meg. Det er mye mer jeg kunne tatt opp. F.eks at magi er det satan som står bak. 

Senest for få år siden i min farmors minnestund kom det flere damer bort å spurte om jeg trodde på sannheten og jeg kjente igjen disse blikkene fra jeg var barn. Synes det var direkte upassende i en slik setting. 

Anonymkode: d54fb...aba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke stemors sin oppgave å introdusere stebarnet på hennes religion bak ryggen til foreldrene- jeg ville ha klikket!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21. oktober 2016 den 8.54, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg har litt problemer med å tro på deg, for noe av det du sier kan umulig stemme. Ikke er det møter tre ganger i uka, møtene har overhode ingen ting med ISIS å gjøre, og Jehovas vitner banner ikke.

Men til det å ta med jenta på møter: Hvis du sier at hun ikke får lov til det, må det selvfølgelig respekteres.

Anonymkode: 05f28...b80

De banner vanligvis ikke, men kjenner JV'er som banner innimellom

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jehovas vitner er spik spenna gærne, enkelt og greit. Hadde jeg hatt barn og noen tatt med barnet på et slikt møte hadde jeg eksplodert! Fy faen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble datteren din med på møtet? Har du spurt henne om det?
Har stemor sagt "du må være med på møte?" eller "har du lyst å være med?" 
Kanskje datteren din faktisk har vært så nysgjerrig at hun ville være med, og tok initiativ til det selv?  

Anonymkode: 74a56...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...