Gå til innhold

Jehovas vitne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Faren til jenta vår på 10 år giftet seg i år med kjæresten sin. Hun er medlem av Jehovas vitne og det bryr meg selvfølgelig ikke, jeg har ikke noe med det å gjøre. Men idAg fortalte jenta mi meg at ho har Vært med stemora på ett møte på mandag. Hva faen, jeg har lyst til å klikke

Anonymkode: c38d5...54f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skal jeg helt klart gjøre men jeg tror jeg må vente ett par dager. Jeg er ordentlig irritert og føler at dette er helt langt over grensa.. føler meg skikkelig skuffa, stolte på stemoren. Jeg vil ikke at samarbeid skal bli ødelagt og må roe meg helt ned Før jeg prater med far. Ts

Anonymkode: c38d5...54f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg helt klart gjøre men jeg tror jeg må vente ett par dager. Jeg er ordentlig irritert og føler at dette er helt langt over grensa.. føler meg skikkelig skuffa, stolte på stemoren. Jeg vil ikke at samarbeid skal bli ødelagt og må roe meg helt ned Før jeg prater med far. Ts

Anonymkode: c38d5...54f

Har hun lovt deg at hun ikke skulle ta med barnet på slike møter?

Har du fortalt henne at du ikke ønsker at barnet skal være med på slike møter?

Kanskje barnets far har gitt henne tillatelse til å ta med barnet på slike møter?

Anonymkode: 15e24...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun lovt deg at hun ikke skulle ta med barnet på slike møter?

Har du fortalt henne at du ikke ønsker at barnet skal være med på slike møter?

Kanskje barnets far har gitt henne tillatelse til å ta med barnet på slike møter?

Anonymkode: 15e24...aaf

Uansett ................  indoktrinering og hjernevask av barn       

         Dette hadde ikke jeg tatt lett på !

Anonymkode: 07f86...de0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett ................  indoktrinering og hjernevask av barn       

         Dette hadde ikke jeg tatt lett på !

Anonymkode: 07f86...de0

Jeg er enig med deg.

Jeg stilte spørsmål ved disse ordene til ts: " stolte på stemoren "

Anonymkode: 15e24...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faren til jenta vår på 10 år giftet seg i år med kjæresten sin. Hun er medlem av Jehovas vitne og det bryr meg selvfølgelig ikke, jeg har ikke noe med det å gjøre. Men idAg fortalte jenta mi meg at ho har Vært med stemora på ett møte på mandag. Hva faen, jeg har lyst til å klikke

Anonymkode: c38d5...54f

Snakk med barnefar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefar og jeg er gode venner, det har vi alltid vært. Når de ble sammen for 1,5 år siden så sa jo til han at ho var medlem av Jehovas men ikke aktiv, det var mest pga moren sin skyld osv. De giftet seg i sommer og etter det har hun vært  på møter tre ganger i uken. (Pga ISIS) så vil hun til paradise eller hva troen dems sier siden dommedagen nærmer seg. Han var veldig tydelig fra de møttes at jehovas er helt greit men han skal ikke høre om det, eller det skal ikke være en del av hans liv. 

Men nei, jeg har aldri snakket med hun om det men når han flere ganger har fortalt ho at nå er det nok så forstår ho at ho ikke skal ra med datteren vår ditt 

Anonymkode: c38d5...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnefar og jeg er gode venner, det har vi alltid vært. Når de ble sammen for 1,5 år siden så sa jo til han at ho var medlem av Jehovas men ikke aktiv, det var mest pga moren sin skyld osv. De giftet seg i sommer og etter det har hun vært  på møter tre ganger i uken. (Pga ISIS) så vil hun til paradise eller hva troen dems sier siden dommedagen nærmer seg. Han var veldig tydelig fra de møttes at jehovas er helt greit men han skal ikke høre om det, eller det skal ikke være en del av hans liv. 

Men nei, jeg har aldri snakket med hun om det men når han flere ganger har fortalt ho at nå er det nok så forstår ho at ho ikke skal ra med datteren vår ditt 

Anonymkode: c38d5...54f

Da er det ikke utenkelig at hun har tatt med din datter imot fars vilje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var i Thailand i sommer med min eks sin bror og hans familie. Eksen min og kona hans hadde en avtalte om at ho betalte fly, han betalte hotell og de skulle betale mat en uke hver. Han betalte første uka, og en dag sa fetteren til datteren min som er jøde og 11 år gammel, onkel hvorfor er det alltid du som betaler? (Kanskje litt rart å spørre om,  men han rr liten og han kunne jo ikke vite om den merkelige avtalen dems) og da smalt det ut av munnen til kona: jævla jøde. 

Så dere skjønner kanskje at dette er ei sjarmerende dame

Anonymkode: c38d5...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tro der man blant annet ikke har lov å ta i mot blod ved blodmangel, er ikke en tro jeg ville hatt barnet mitt i nærheten av i form av møter, e.l.

Ville definitivt tatt dette opp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De var i Thailand i sommer med min eks sin bror og hans familie. Eksen min og kona hans hadde en avtalte om at ho betalte fly, han betalte hotell og de skulle betale mat en uke hver. Han betalte første uka, og en dag sa fetteren til datteren min som er jøde og 11 år gammel, onkel hvorfor er det alltid du som betaler? (Kanskje litt rart å spørre om,  men han rr liten og han kunne jo ikke vite om den merkelige avtalen dems) og da smalt det ut av munnen til kona: jævla jøde. 

Så dere skjønner kanskje at dette er ei sjarmerende dame

Anonymkode: c38d5...54f

Wow ikke akkurat en som ramlet i eq eller iq bøtta når hun var liten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fireball skrev:

En tro der man blant annet ikke har lov å ta i mot blod ved blodmangel, er ikke en tro jeg ville hatt barnet mitt i nærheten av i form av møter, e.l.

Ville definitivt tatt dette opp.

De har heldigvis ikke lov til å nekte barn blodoverføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

De har heldigvis ikke lov til å nekte barn blodoverføring

Det var da enda godt! Selv om det likevel er noe de følger i deres tro; ikke noe jeg vil at barnet mitt skal være rundt i form av møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var i Thailand i sommer med min eks sin bror og hans familie. Eksen min og kona hans hadde en avtalte om at ho betalte fly, han betalte hotell og de skulle betale mat en uke hver. Han betalte første uka, og en dag sa fetteren til datteren min som er jøde og 11 år gammel, onkel hvorfor er det alltid du som betaler? (Kanskje litt rart å spørre om,  men han rr liten og han kunne jo ikke vite om den merkelige avtalen dems) og da smalt det ut av munnen til kona: jævla jøde. 

Så dere skjønner kanskje at dette er ei sjarmerende dame

Anonymkode: c38d5...54f

Og din x giftet seg med henne fordi...? :klo:

Anonymkode: 15e24...aaf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Fireball skrev:

Det var da enda godt! Selv om det likevel er noe de følger i deres tro; ikke noe jeg vil at barnet mitt skal være rundt i form av møter.

Noen jeg kjenner som er med i Jehovas Vitne ble mistet midlertidig foreldreretten pga at de nektet blodoverføring etter at ene barnet hadde vært utsatt for en stygg ulykke. De fikk den jo tilbake igjen etter at sykehusbehandlingen var avsluttet. 

 

Anonymkode: 4d844...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner som er med i Jehovas Vitne ble mistet midlertidig foreldreretten pga at de nektet blodoverføring etter at ene barnet hadde vært utsatt for en stygg ulykke. De fikk den jo tilbake igjen etter at sykehusbehandlingen var avsluttet. 

 

Anonymkode: 4d844...a7b

Er det som skjedde før, dette er ikke lenger nødvendig 

En har nemneligen ikke lov å nekte livsbevarende behandling av barn her til lands (dvs opp til fylte 18 år naturligvis)

 

http://tidsskriftet.no/2003/09/rett-og-urett/barn-kan-fa-blod-uten-foreldres-samtykke

Endret av Fru Uperfekt
La inn link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg helt klart gjøre men jeg tror jeg må vente ett par dager. Jeg er ordentlig irritert og føler at dette er helt langt over grensa.. føler meg skikkelig skuffa, stolte på stemoren. Jeg vil ikke at samarbeid skal bli ødelagt og må roe meg helt ned Før jeg prater med far. Ts

Anonymkode: c38d5...54f

Jehovas vitner er veldig sepsielle og ganske ekstreme, så at hun har tatt med stebarnet på møte er vel mer regelen enn noe annet. Du får snakke med faren og si at han må stille ultimatum til henne om slikt, tviler på de er sammen etter et slikt ultimatum for å si det mildt. 

Barn må få lov å være med hvor de vil, men voksne må være forsiktig med hva de sier. Har en far som er kristen og han kan av og til irritere meg litt med alt han sier til barnet mitt. Heldigvis bor vi langt unna han, og jeg drar på kortere besøk de få gangene jeg må.

Anonymkode: 0821f...12d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har litt problemer med å tro på deg, for noe av det du sier kan umulig stemme. Ikke er det møter tre ganger i uka, møtene har overhode ingen ting med ISIS å gjøre, og Jehovas vitner banner ikke.

Men til det å ta med jenta på møter: Hvis du sier at hun ikke får lov til det, må det selvfølgelig respekteres.

Anonymkode: 05f28...b80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...