Gå til innhold

Bytte jobb og referanser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jobb nå som jeg har hatt i fem år siden jeg ble ferdig med å studere og måtte flytte. Nå har det kommet en jobb på hjemplassen som jeg gjerne vil søke. Jeg har ikke hatt kontakt med referansene jeg brukte da jeg fikk denne jobben, da brukte jeg veileder på masteroppgaven og en tidligere sjef ved deltidsjobb.

Sjefen jeg har er rar og ville stukket kjepper i hjulene om jeg hadde brukt han som referanse?

 

Anonymkode: 69a85...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om noen kollegaer av deg kan være referanse. Ny arbeidsgiver er nok mest interessert i nåværende sjef - og noen krever det, men går det ikke så går det ikke. Dessverre er det mange dårlige ledere der ute som aldri skulle hatt personalansvar og som stikker kjepper i hjulene når folk skal bytte jobb, enten for bare å være drittsekk eller fordi h*n ikke ønsker at du skal slutte på nåværende arbeidsplass (gidder ikke å lære opp en ny arbeidstaker for eksempel). Så da er man tvunget til å finne alternativer og la det stå til, som for eksempel kollega i nåværende jobb, sjef for frivillig arbeid man har vært involvert i eller lignende.

Sånn sett er det viktig å jobbe for seriøse bedrifter/organisasjoner. Det er nettopp mange av de mer useriøse stedene som har en høyere andel dårlige ledere. 

Ellers skader det jo heller ikke å ta kontakt med dine forrige referanser, veileder på studiet og vedkommende leder i tidligere deltidsjobb. Det er jo noen år siden, men om intet annet er det bedre enn ingenting om nåværende sjef skulle vise seg å være vrang. 

Anonymkode: 89da6...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...