Gå til innhold

barnevernet og fosterhjem


lokmeister2016

Anbefalte innlegg

Det er viktig og skille mellom de som ønsker BV fjernet, altså de som ikke ønsker at vi skal ha noen myndighet som ivaretar barnas interesser og oppvekstvilkår, og de som ønsker at det skulle vært en kvalitetssikring på arbeidet de gjør. (Tror egentlig ikke at det finnes så mange av førstnevnte kategori).

Det er heller ikke nødvendigvis slik at de familiene som av en eller annen grunn havner i deres system består av uutdannede voksne, blodharry, med mildere grad (eller mer, alt etter som) av psykisk utviklingshemming og har "gått livets harde skole". Det er heller ikke slik at den erfaringen man har selv, nødvendigvis er fasiten på hvordan BV fungerer, i den grad det finnes noen.

Ser en ikke disse nyansene er en ikke reflektert nok til å delta i slike diskusjoner mener nå jeg.

Anonymkode: 891ce...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, made4u skrev:

Til TS vil jeg også si at de som har vært under barnevernet selv oftere enn andre mister egne barn, mange av dem er nemlig litt følelsesmessig avstumpet i den grad at dem ikke så enkelt ser barnas behov og helt fatter egen rolle.

Dog ender de oftere i rusproblemer, er mer kriminelle og mange av dem havner i ledighet som voksne - dessverre...

Du bør slå deg litt til ro ved at de tok dine barn, forsøke å endre deg på en konstruktiv måte - det at du sitter her og skriver nedtalende om barnevernet indikerer jo at du er blant dem som ikke forstår egen rolle og barnevernets rolle i et barns liv - mange av dem som sloss bittrest og gjør det på nettet har virkelig feil fokus, så kliv ut av det fokuset og finn en konstruktiv måte å håndtere dette på.

Dessverre skader omsorgs svikt hjernen, dette kan også være permanent. Derav manglende omsorgsevne som voksne. Jeg er delvis enig med TS, som fostermor og Tante til et barn i fosterhjem. BV gjør også feil, men det er bedre at de gjør feil 1 gang, og gjør 9 ganger riktig for de barna det gjelder. Og nei, å være fosterforelder er ingen pengemaskin, jeg gikk ned 100.000 i lønn for å redde et barn, og det er den beste avgjørelsen jeg noen gange har tatt. TS bør gå i terapi å få ryddet opp litt, også reflektere over egen barndom. Kansje du blir overasket over hvordan du tenker etter terapi?

Anonymkode: a52db...efa

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først når man ikke lenger gjør seg selv til et offer i livet sitt kan man utale seg objektivt om ting som har skjedd i fortiden. Tror dessverre at du TS enda spiller offerrollen godt. Du må oppsøke hjelp til å ta tak i livet ditt, ikke skylde på andre, så en dag så kan du kanskje få et rikitg bilde på hva som skjedde med BV. 

Å spille offerrollen i livet sitt vil bare dra deg ned i driten. Kjenner et par som synes så synd på seg selv, og sier at ingen forstår og ingen har hatt det så jævlig som dem, og livet bare går rett ned i dass. På et visst tidspunkt må det vel gå opp for dem at de kjører seg ned i dass pga måten de tenker på, men nei...

Anonymkode: 666d9...80a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sjeleglad for at barnevernet greip inn. Min flotte far delte meg og min eldre søster med kompisene sine. Vi gikk bokstavelig talt fra fang til fang for å si det pent..min mor deltok ikke, men hun latet som det ikke skjedde å gjorde ingenting. Barnevernet reddet livet vårt. 

De problemene vi har nå er foreldrenes våres feil. Barnevernet gjorde det så problemene ikke ble verre enn det det er. Så dere som vil legge ned barnevernet kan igrunn bare ta dere en bolle. Dere vet ingenting.

Anonymkode: 1469f...716

Skulle bare mangle at de griper inn i sånne saker. Ingen som har sagt noe annet! Men ikke alle er like heldig! Ikke alle barn barnevernet hjelper i ettertid og de havner i feil fosterhjem og opplever dritt der også! Det er ikke sånn det skal være! At noen er heldige mens andre blir behandlet som dritt og får livene ødelagt. Sånt godtar jeg ikke. Godtar heller ikke de som ødelegger familier som ikke har gjort noe men de går etter gamle saker fra fortiden i stedet for å hjelpe de som trenger hjelp før det er for sent!

Hvorfor i pokker blir flere saker henlagt mens barnet lider? De må slutte å favoritisere folk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lokmeister2016 skrev:

orker ikke diskutere med en så bastant og sta person som deg,,

Jeg skrev at forskjellsbehandlingen på arbeid i hjemmet var stor. dems ekte barn slapp og gjøre halvparten av husarbeid jeg måtte!! så ikke kom her og glorifiser barnevern og fosterhjem. 

Du skulle gjerne prøvd og levd et sånt liv som jeg har levd selv og deretter utalt deg!! 

Så andre får ikke "glorifisere" systemet, men du har lov til å drite på det fordi du har én erfaring med fosterhjem? Glem det.

Det er ikke barnevernet i seg selv som er problemet, men at kanskje inntaksprosessen/oppfølgingen ikke er bra nok. Eller lever du i den vrangsforestillingen om at barnevernet synes det er helt greit å ha voldelige og mobbende fosterforeldre? Jeg tror heller at dette er rett og slett jævlige personer som aldri skulle blitt fosterforeldre, men som også er flinke til å skjule hvordan de egentlig er så det ikke blir oppdaget. Dersom man mobber eller er voldelig mot fosterbarn og samtidig fortsetter å være fosterhjem, så må de jo ha en motivasjon for å fortsette å være det.

Men når det kommer til min egen situasjon, så tror jeg ikke mine fostersøsken hadde fortsatt å ha kontakt med familien dersom de hadde hatt det så jævlig der. De fleste er voksne i dag, noen med egen familie, andre ikke, og noen av dem feirer høytider som jul med oss. Det er faktisk ingen av mine fostersøsken som ikke har kontakt med familien etter at de flyttet ut, noe som tyder på at de har hatt det veldig bra i fosterhjem. Jeg har alltid sett på de som søsken og de har alltid blitt behandlet som biologiske barn av våre foreldre. Jeg sier våre foreldre ja, ikke mine.

 

Anonymkode: 2cdd1...a3e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lokmeister2016 skrev:

hvor mange her inne er tidligere fosterhjemsbarn?

Og som selv har fått frattat barna sine av barnevernet...

Jeg er et av dem , på tide av vi belyser maktmissbruk som blir gjort i barnevernet.

Sammabeid med etatene og lite eller ingen positive ting for oss vanlige folk.

Er det flere  her som er lei av og vere undertrykt den urettferdighet her i verden ..

Jeg mener vi burde reformere barnevernet helt, enten legge det ned eller og endre det drastisk ..

Fosterhjem er en pengemaskin, jeg ble selv mobbet i fosterhjem av fosterfar!!

Fikk spiseforstyrrelse, selvmordstanker og depresjon pga han . han kalte meg stygg , feit osv..

Sa jeg ikke var velkommen , jeg valgte aldri og bli flytta dit..

Og det var sykt forskjelllsbehandling der + jeg ble brukt som hushjelp, barnevakt, måtte lufte bikkja heletida, hente posten.

Lage middag, luke ute. mens de andre slapp og gjøre halvparten så mye ...

 

Jeg er i mot dagens barnevern og måten de går frem på + er alt for dårlig oppfølging i fosterhjem. 

Flere enige?

En jeg kjenner ble missbrukt seksuelt i barnevernets omsorg og er rusmissbruker idag .. triste greier.

Statistikker viser over halvparten av barnevernsbarn om ikke 80 % har problemer med og klare seg som ''samfunnet vil''

Enten psykiske problemer, eller rusmissbruk (alkohol, drugs) Og det er urovekkende selvmordstall i bv ''omsorg''

 

Hilsen fortvila jente .

Vi har vært og er fosterhjem. (Vi er akutt hjem)

Vet at det begås mye urett av bv og i fosterhjem akkurat som det begås mye urett i vanlige hjem, men en bør tilstrebe seg å gjøre det best mulig for barna.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sjørøveren skrev:

Når har jeg sagt at barn skal bli slått og seksuelt misbrukt? Det er de barna de må hjelpe først og fremst for faen! Ikke minst hjelpe barna videre og ikke ignorere de etterpå og la de havne i dårlige fosterhjem!! 

Men nei barnevernet er perfekt for dere. De gjør ALDRI feil. Blinde hønseflokk. Å har dere ikke opplevd noe vondt fra de så har dere ikke noe peiling. De MÅ skjerpe seg! Det skal ikke skje feiler i en så stor og viktig jobb!

HUN SVIKTET HAN ALDRI! Men de var så jævlig opptatt av en gammel sak lenge før hun fikk barn! De ville bare ødelegge den lille lykkelige familien. Den gang var de lykkelige begge to. Så hvorfor i pokker tok de han? Hvorfor gikk de ikke til noen som hadde det vondt?

Den saken med kameraten din diskuterte vi i tråden om Natasha & Erik også, men jeg spør igjen. Har du noen kilder på dette, at alt var så rosenrødt som du innbiller deg? 

Jeg har sagt dette til deg før, men jeg gjør det en gang til;

kameraten din var et barn, og med barn er det (dessverre) slik at de opplever sin hverdag som det normale. Selv barn som blir mishandlet/misbrukt viser ofte kjærlighet til den som misbruker/mishandler, og vil derfor uttrykke sorg over å bli fjernet fra hjemmet. 

De færreste havner i "dårlige fosterhjem", men mange er allerede så skadet av sin dårlige oppvekst at de blir umulige å håndtere. 

Og før du beskylder meg for å være en barnevernselsker uten erfaring; jeg har erfaring både med barnevernet og en dårlig oppvekst selv. Heldigvis har jeg fått hjelp til å komme meg videre fra disse traumene og å plassere skylden der den hører hjemme. Jeg anbefaler deg å få hjelp til det samme, det er nok ikke for sent.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye mer å si enn at jeg er helt enig med @mjauritz 

(Så når du får varsel om x antall likes i dag, var det bare meg som måtte plusse alle innleggene dine i denne tråden :ninja: )

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompisen min bodde I fosterhjem  og ble kasta ut på 18 års dagen sin på bursdagen !! Hyggelige fosterforeldre nå jeg si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att det finnes dårlige /mindre egnet fosterhjem er veldig trist. MEN det betyr ikke at alternativet, å bli i biologisk familie, er bedre.

Det er desssverre et stort underskudd på fosterhjem, det behøves mange flere gode, varme og omsorgsfulle fosterfamilier. For realiteten er at det finnes alt for mange biologiske familier som ikke egner seg for barn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt for barnevernet, og mener at de i all hovedsak gjør en god jobb, men noen ganger svikter det. Jeg tror det oftere svikter ved at det blir blir gjort for lite enn for mye, men begge deler skjer, selv om det ikke burde skje.

For min egen del skjedde det ingenting. Jeg vokste opp med psykisk misshandling fra min mor. Jeg vet det ble meldt til barnevernet vertfall en gang, men det ble aldri satt inn noen tilltak. Jeg har det bra i dag, men har brukt mye tid som voksen på å bearbeide vonde opplevelser fra barndommen. 

Som voksen har jeg en god del erfaring med barnevernet, ikke når det gjelder egne barn, men gjennom jobb. Jeg jobber ikke i barnevernet, men har sammarbeidet med dem i flere saker. Har også bodd ulike steder, så jeg har hatt kontakt med barnevernet i fire ulike kommuner (to kommuner jeg har bodd i selv, og nabokommunene til disse). Jeg har også fulgt en jente som var en del av min omgangskrets når hun fikk hjelp av barnevernet. Med ett unntak opplever jeg det som om barnevernet har gjort en god jobb i de sakene jeg har vært inne i, unntaket er en sak der det ikke ble gjort på langt nær nok for barnet. 

Men selv om jeg mener barnevernet i hovedsak gjør en god jobb, syns jeg TS får unødvendig mye pepper her. Barnevernet er ikke feilfritt, og det er ikke riktig å avfeie alle dårlige erfaringer. Jeg er helt enig med de som påpeker at det er helt normalt å forvente at barn (både fosterbarn og biologiske barn) hjelper til med ting som husarbeid, henting av post og lignende, men det betyr ikke at det ikke finnes dårlige fosterforeldre. Når TS har opplevd seg mobbet av fosterfar, og har blitt fortalt at hun ikke var vellkommen, så forteller dette meg at plasseringen ikke har vært vellykket. Det er mulig hun likevel har hatt det bedre hos fosterforeldrene enn hun ville hatt det hos sine bilogiske foreldre, men når barnevernet går så drastisk tilverks at de tar et barn ut av hjemmet, kan de ikke nøye seg med bedre, da må målet være bra! 

Barnevernet er en veldig viktig del av sammfunets sikkerhetsnettverk. Jeg tror de aller aller fleste som jobber i barnevernet gjør en så god jobb som de overhode klarer. Likevel skjer det feil.Barnevernsansatte er bare mennesker de også, så vi vil, dessverre, aldri kunne få et 100% feilfritt barnevern. Men vi må jobbe for at det skal bli ferrest mulig feil, og at det skal være mulig å fange opp og rette opp i de feilene som blir begått. Saksbehandlerne har ofte en veldig storarbeidsmengde. Jeg tror at vi som samfunn hadde tjent på å øke bemanningen hos barnevernet, sånn at saksbehandlerne fikk mer tid i hver enkelt sak. Jeg tror det er viktig at barnet får opparbeidet et tillitsforhold til saksbehandleren, så barnet har en trygg voksenperson å snakke med. En saksbehandler som har et tett tillitsforhold til barnet vil lettere kunne fange opp f.eks. mobbing i fosterhjem.

Jeg har forstått at det er vanskelig å finne nok fosterhjem til de barna som trenger det. Det betyr også at det er få fosterhjem å velge mellom, noe som kanskje kan føre til at barn blir plassert hos "feil" fosterforeldre. På en eller annen måte må vi gjøredet mer attraktivt å være fosterhjem. Selv om noen later til å tro det, er det slett ikke noen pengemaskin å være fosterhjem, men jeg tror ikke veien å gå er å øke lønnen til fosterforeldre. Hvis lønnen for dette arbeidet blir god, er jeg redd vi kan ende opp med at mange blir fosterforeldre for pengenes skyld. Barn som trenger fosterforeldre trenger fosterforeldre som er motivert av ønsket om å hjelpe. Kanskje kan man gjøre det mer atraktivt å bli fosterforeldre gjennom å tilby mer oppfølging? Kurs i relevante temaer, sosiale tilstelninger med andre fosterfamilier, eller lignende? Mer oppfølging vil vel samtidig bety at det er større sannsynlighet for at dårlige fosterhjem blir oppdaget.

TS, det er synd at din opplevelse i fosterfamilien var som den var. En vond barndom kan være vanskelig å bære på. Du får noen komentarer her om at du må komme deg ut av offerrollen. Nå vet ikke jeg hvor du er i prosessen, men jeg har lyst til å si litt om det med å komme seg ut av offerrollen. Det er veldig vanlig å ha problemer som voksen i etterkant av en vanskelig barndom. Når man får beskjed om at man må legge fra seg offerrollen kan det oppleves som om den som sier dette bagateliserer problemene. Jeg har etterhvert forstått at det ikke er det som ligger i dette utsagnet. Det er, vertfall i de fleste tilfeller, et råd som kommer med et ønske om at man skal få det bedre som voksen.  På mange måter har de rett, de som sier at man må ut av offerrollen. Hvis man skal få det bra med seg selv må man på eller annet tidspunkt gi slipp og gå videre, lære seg å akseptere at det som har vært det har vært, men at nå som det er over, har man muligheten til å ta kontroll over eget liv, og kan velge å ikke la fortiden påvirke nåtiden. Det er helt riktig at man fårdet bedre hvis man klarer å gi slipp på offerrollen. Det mange ikke skjønner er at man må gjennom en prosess for å komme ut av en slik offerrolle. Det som skjedde var ikke greit, det er helt normalt å ha mange vonde følelser rundt det, og det er helt normalt å ikke klare å legge det fra seg utenvidere. For å kunne klare å legge fra seg offerrollen, vil veldig mange trenge tid til å bearbeide først. Tid til å sørge over det som var og det som ikke var, tid til å plassere skylden der den hører hjemme, og tid til å finne fotfeste med denne nye virkelighetsforståelsen.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de aldri legger ned barnevernet, men det er en del rusk som må ryddes opp i der. 

Jeg er personlig glad vi har barnevernet. Selv om jeg hater de til tider, så har de gjort min sønn sitt liv bedre. Jeg har for øyeblikket plassert han i midlertidig  fosterhjem. Ikke for at jeg vil være uten han, men for at det er skadelig for et barn å se sin mor så dårlig som jeg er nå. 

Men vet du hva? Jeg mister ikke omsorgen selv om jeg akkurat nå er uskikket til å ha omsorg for barn. Fordi jeg SAMARBEIDER med barnevernet. Jeg gikk selv til de å ba om hjelp for jeg var psykisk ustabil og jeg kom til et punkt hvor det ble vanskeligere å skjule det for han. 

Selv om jeg nå ikke kan ha min sønn hjemme, så kommer han hjem til meg med en gang jeg er klar igjen. Og da går vi tilbake til at fosterhjemmet blir avlastningsfamilie igjen og jeg har den daglige omsorgen. Dette er bare mulig fordi jeg samarbeider og setter mitt barns behov før mitt ønske om å være med han. Hadde ikke jeg gjort det hadde jeg mistet omsorgen for mange år siden.

Så dere som vil ha lagt ned barnevernet, hadde dere fått viljen deres så hadde jeg ikke kunne hatt omsorgen for min sønn. For det hadde ikke vært forsvarlig for hans utvikling. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, lokmeister2016 skrev:

huff og huff dumt folk er så hjernevaska, forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjen er ikke greit! 

Det er ingen som har sagt at forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjem er greit, men det har ingenting med saken å gjøre. At du ble forskjellsbehandlet og mobbet i fosterhjem betyr ikke at det var galt av BV å overta omsorgen for barna dine.

Det er klart barn i fosterhjem skal ha gode forhold. Men det får man ikke ved å ødelegge BV. Da er det fosterhjemmet som er problemet, ikke BVs omsorgsovertakelse som sådan.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, lokmeister2016 skrev:

Jeg skrev at forskjellsbehandlingen på arbeid i hjemmet var stor. dems ekte barn slapp og gjøre halvparten av husarbeid jeg måtte!! så ikke kom her og glorifiser barnevern og fosterhjem. 

Tok du dette opp med BV-kontaktene dine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sjørøveren skrev:

Helt enig med deg ts. Har en kompis som har vert under barnevernet og han tok overdose. Han fikk ikke hjelp fra noen. De var så slemme og ekle mot han både de som jobbet i bv og fosterforeldra. Moren hadde han det gått med men ble tatt i fra henne på grunn av hun hadde slitt litt psykisk tidligere. Hun var ei god mor ellers. Hun tok selvmord når de tok det eneste hun hadde i livet sitt. Barnet som hun elsket over alt på jord. Verden er jævlig for visse maktsyke kjerringer tror de gjør det som er "best for barna". Så ødelegger de barns oppvekst! Fy faen! Som jeg har sagt. Det er livsfarlig å få barn i dag pga barnevernet. De går etter de som de ikke liker, mens venner og kjente får all støtte og hjelp fra de. Hvorfor kan de ikke gå etter de som trenger det før det er for sent? Å behandle alle barn med respekt? Ikke bare være god mot noen og jævlig mot andre. De favoritiserer folk. Jeg skylder ut på at det er for mange jentunger i jobben som ikke kan en dritt. 

Trist at du har måttet opplevd så mye vondt. Folk i Norge er hjernevaska dessverre. Hadde det vert de som hadde vert under barnevernet så hadde fått en annen tone, men nei de selv er perfekte men ønsker andre vondt. 

Har hørt om mange barn i Norge som har hatt det vondt på grunn av barnevernet og de har havnet i feil fosterhjem. Barnevernet bryr seg ikke. Eneste de bryr seg om er å skille barn fra foreldra. Når de har gjort det så er de fornøyd og driter i barna. Kvalmt! 

En grunn til at jeg vil flytte tilbake til Tyskland. For dette landet er hjernevaska. Alt for godtroende.

Den som er hjernevasket her er de som angriper BV med løgn og bedrag. Slik du gjør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sjørøveren skrev:

Jada alle som hater barnevernet er galninger ikke sant?

Korrekt. For å hate BV må man også hate barn. Man må være totalt blottet for intelligens, empati og innsikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, lokmeister2016 skrev:

jeg skrev også enten legge ned eller endre barnevernet dramatisk:P

Ikke at vi absoulutt skal legge ned hele greia, men kansje greit og endre det en god del. 

Undersøkelser gjort av foreninger for nåværende og tidligere barnevernsbarn viser at problemet er at BV griper inn for sent. Det er altså ingen grunn til å endre BV drastisk. At en person har hatt det dårlig i fosterhjem betyr heller ikke at hele BV må endres drastisk. I verste fall trengs det flere rutiner innenfor det eksisterende barnevernet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lokmeister2016 skrev:

så bra du har positive erfaringer, som sagt denne diskusjonen er jo for begge deler. du har erfaring med barnevernet selv. men mener de som ikke har erfaringer og glorifiserer dem , det blir feil det også. 

Det er ingen som glorifiserer barnevernet. At du får velrettet kritikk for løgnene dine betyr ikke at noen glorifiserer dem. Kutt ut offermentaliteten og forsøket på å lyve om hva dine kritikere sier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, elisa bt skrev:

Men selv om jeg mener barnevernet i hovedsak gjør en god jobb, syns jeg TS får unødvendig mye pepper her. Barnevernet er ikke feilfritt, og det er ikke riktig å avfeie alle dårlige erfaringer.

Svada. TS får pepper fordi hun overdriver noe voldsomt og krever at hele BV skal forandres på grunn av det hun opplevde. Hun overser glatt at de aller fleste havner i bra fosterhjem.

Ingen avfeier alle dårlige erfaringer heller. Men det er forskjell på å komme med EN dårlig erfaring, og å basere seg på denne når man krever at hele BV snus på hodet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig og skille mellom de som ønsker BV fjernet, altså de som ikke ønsker at vi skal ha noen myndighet som ivaretar barnas interesser og oppvekstvilkår, og de som ønsker at det skulle vært en kvalitetssikring på arbeidet de gjør. (Tror egentlig ikke at det finnes så mange av førstnevnte kategori).

Det er heller ikke nødvendigvis slik at de familiene som av en eller annen grunn havner i deres system består av uutdannede voksne, blodharry, med mildere grad (eller mer, alt etter som) av psykisk utviklingshemming og har "gått livets harde skole". Det er heller ikke slik at den erfaringen man har selv, nødvendigvis er fasiten på hvordan BV fungerer, i den grad det finnes noen.

Ser en ikke disse nyansene er en ikke reflektert nok til å delta i slike diskusjoner mener nå jeg.

Anonymkode: 891ce...078

Nå er det allerede kvalitetssikring på barnevernets arbeid.

"Nyansene" dine er bare svada. TS får kritikk for tåpelighetene sine. Det er INGEN som har påstått at BV aldri gjør feil.

Den som er unyansert her er altså DEG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...