Gå til innhold

barnevernet og fosterhjem


lokmeister2016

Anbefalte innlegg

Barnevernet burde reddet flere barn fra uskikkede foreldre, dersom du er en av dem (kan jeg jo ikke vite med sikkerhet) så er barna dine heldige som ble tatt fra deg. At barn ikke blir fanget opp av barnevern ser jeg som et større problem enn at foreldre mister barna sine, i de fleste av sakene er det helt korrekt vedtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, mjauritz skrev:

Ja, alle som hater barnevernet er galninger! Alle som vil avskaffe et så himla viktig system er i mine øyne definitivt kvalifisert som gal. 

Kan godt være en gal høns som ønsker å ivareta barns rettigheter. Dette er små mennesker som er avhengig av at noen bryter inn! Skal vi bare la folk slå barna sine? La de bli seksuelt misbrukt? Alt for å slippe å hente posten hos fosterfamilien? 

Utifra hva dere skriver så kan jeg godt forstå det om dere har hatt kontakt med barnevernet! Det virker som dere tror de gjør det de gjør for å være slemme! 

Herregud jeg blir så galen! 

Ehm folk blir misshandlet og missbrukt i fosterhjem også frøken fryd!!

Jeg ble mobbet, kansje viktig og rydde opp i det systemet der da du!! 

Jeg klaget ikke på å hente posten men FORSKJELLSBEHANDLING OG MOBBING I FOSTERHJEM.

Glemte også nevne trussler av fosterfar om juling, selv om jeg ikke hadde gjort noe galt!!! 

Han hatet meg bare regelrett . Jeg fikk jo høre jeg aldri var velkommen heller.

Har idag angst som faen pga den oppveksten der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du TS?

Anonymkode: c3f5c...734

Hvorfor lurer du på det, så du angripe meg mer personlig:P De spiller heller ingen rolle. og er ikke info jeg gidder utlevere til randoms her inne som likevell bare ville lagt inn en kjip kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Ehm folk blir misshandlet og missbrukt i fosterhjem også frøken fryd!!

Jeg ble mobbet, kansje viktig og rydde opp i det systemet der da du!! 

Jeg klaget ikke på å hente posten men FORSKJELLSBEHANDLING OG MOBBING I FOSTERHJEM.

Glemte også nevne trussler av fosterfar om juling, selv om jeg ikke hadde gjort noe galt!!! 

Han hatet meg bare regelrett . Jeg fikk jo høre jeg aldri var velkommen heller.

Har idag angst som faen pga den oppveksten der. 

Var det derfor du ble en heks? Som du skrev i den andre tråden at du er.

Anonymkode: c3f5c...734

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjørøveren
3 minutter siden, mjauritz skrev:

Ja, alle som hater barnevernet er galninger! Alle som vil avskaffe et så himla viktig system er i mine øyne definitivt kvalifisert som gal. 

Kan godt være en gal høns som ønsker å ivareta barns rettigheter. Dette er små mennesker som er avhengig av at noen bryter inn! Skal vi bare la folk slå barna sine? La de bli seksuelt misbrukt? Alt for å slippe å hente posten hos fosterfamilien? 

Utifra hva dere skriver så kan jeg godt forstå det om dere har hatt kontakt med barnevernet! Det virker som dere tror de gjør det de gjør for å være slemme! 

Herregud jeg blir så galen! 

Når har jeg sagt at barn skal bli slått og seksuelt misbrukt? Det er de barna de må hjelpe først og fremst for faen! Ikke minst hjelpe barna videre og ikke ignorere de etterpå og la de havne i dårlige fosterhjem!! 

Men nei barnevernet er perfekt for dere. De gjør ALDRI feil. Blinde hønseflokk. Å har dere ikke opplevd noe vondt fra de så har dere ikke noe peiling. De MÅ skjerpe seg! Det skal ikke skje feiler i en så stor og viktig jobb!

1 minutt siden, mjauritz skrev:

HADDE INGEN SVIKTET HAN FØRST SÅ HADDE IKKE BARNEVERNET VÆRT INVOLVERT JESUS CHRSIT.

Slutt å lag barnevernet til en syndebukk når dere faen ikke klarer å holde dere rusfri, la være å slå ungene deres eller ta vare på noen andre enn dere selv! 

Å få barn er ingen menneskerett. Foreldre eier ikke barn.

HUN SVIKTET HAN ALDRI! Men de var så jævlig opptatt av en gammel sak lenge før hun fikk barn! De ville bare ødelegge den lille lykkelige familien. Den gang var de lykkelige begge to. Så hvorfor i pokker tok de han? Hvorfor gikk de ikke til noen som hadde det vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de der orker jeg ikke svare på engang. er ikke vits og dra inn andre tråder i denne her. du prøver bare få meg til og fremstå som en idiot uansett . håper du har et flott liv hjemme , eller får ett så du slipper og sitte og vere sarakastisk mot andre mennesker over nett. grunnen til at jeg ville ha denne diskusjonene var for og se om folk har noen meninger om hva som kan forbedres innen barnevern systemet, eller dele erfaringene sine her,.. ikke for personangrep og andre kjipe ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjørøveren
5 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Ehm folk blir misshandlet og missbrukt i fosterhjem også frøken fryd!!

Jeg ble mobbet, kansje viktig og rydde opp i det systemet der da du!! 

Jeg klaget ikke på å hente posten men FORSKJELLSBEHANDLING OG MOBBING I FOSTERHJEM.

Glemte også nevne trussler av fosterfar om juling, selv om jeg ikke hadde gjort noe galt!!! 

Han hatet meg bare regelrett . Jeg fikk jo høre jeg aldri var velkommen heller.

Har idag angst som faen pga den oppveksten der. 

Det er lov det for bedreviterne å bli misshandlet og mobbet av fosterhjem. Så lenge de er borte fra foreldrene og har det vondt så er de her damene fornøyd ser det ut som. Koselig å se andre har hatt det vondt. Sånn er det blitt i Norge dessverre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjørøveren skrev:

Det er lov det for bedreviterne å bli misshandlet og mobbet av fosterhjem. Så lenge de er borte fra foreldrene og har det vondt så er de her damene fornøyd ser det ut som. Koselig å se andre har hatt det vondt. Sånn er det blitt i Norge dessverre.  

folk godter seg desverre på andres ulykke og sånt. forjøvlig kynisk land vi bor i . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

og du er så feig at du er Anonym i tilegg ..

Dette er et forum. Man er anonym uansett pokker om man trykker på "skriv som anonym" eller ikke. Det er ikke lov til å bruke navnet sitt som brukernavn. 

Anonymkode: c3f5c...734

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et forum. Man er anonym uansett pokker om man trykker på "skriv som anonym" eller ikke. Det er ikke lov til å bruke navnet sitt som brukernavn. 

Anonymkode: c3f5c...734

jesus , en kverulant, jaja sånne folk som deg gjør verfall en torsdagskveld intressant:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sjeleglad for at barnevernet greip inn. Min flotte far delte meg og min eldre søster med kompisene sine. Vi gikk bokstavelig talt fra fang til fang for å si det pent..min mor deltok ikke, men hun latet som det ikke skjedde å gjorde ingenting. Barnevernet reddet livet vårt. 

De problemene vi har nå er foreldrenes våres feil. Barnevernet gjorde det så problemene ikke ble verre enn det det er. Så dere som vil legge ned barnevernet kan igrunn bare ta dere en bolle. Dere vet ingenting.

Anonymkode: 1469f...716

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i din sak er det bra barnevernet grep inn anonymbruker, forferdelig at du opplevde sånt i hjemmet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skrev også enten legge ned eller endre barnevernet dramatisk:P

Ikke at vi absoulutt skal legge ned hele greia, men kansje greit og endre det en god del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble flytta fra foreldrene mine når jeg var ungdom og bodde noen år på institusjon. Når jeg ble mor fikk jeg selv hjelp av barnevernet. Det er mye feil med barnevernet, og det kan mann ikke bare overse og gjemme bak at de også gjør en bra jobb. Jeg vet om flere tilfeller som barna ikke fikk et bedre liv enn om de hadde bodd hjemme. Når det er sakt så tror jeg ikke folk flest vet hvor mye hjelp man faktisk kan få fra barnevernet, for når jeg selv trengte hjelp var jeg utrolig heldig! 

Anonymkode: 25ae6...cc6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra du har positive erfaringer, som sagt denne diskusjonen er jo for begge deler. du har erfaring med barnevernet selv. men mener de som ikke har erfaringer og glorifiserer dem , det blir feil det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

så bra du har positive erfaringer, som sagt denne diskusjonen er jo for begge deler. du har erfaring med barnevernet selv. men mener de som ikke har erfaringer og glorifiserer dem , det blir feil det også. 

Som jeg skrev ( eller mente) så kan man ikke overse feilene til barnevernet, for da kunne man like gjerne overse foreldrenes feil. Jeg har opplevd så grove feil at jeg krevde erstatning og endte opp med et rimelig bra forlik. Når jeg ble voksen derimot var jeg trolig heldig når jeg trengte hjelp. Så jeg har selv både sett saker og opplevd begge sidene av barnevernet!

Anonymkode: 25ae6...cc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som jeg skrev ( eller mente) så kan man ikke overse feilene til barnevernet, for da kunne man like gjerne overse foreldrenes feil. Jeg har opplevd så grove feil at jeg krevde erstatning og endte opp med et rimelig bra forlik. Når jeg ble voksen derimot var jeg trolig heldig når jeg trengte hjelp. Så jeg har selv både sett saker og opplevd begge sidene av barnevernet!

Anonymkode: 25ae6...cc6

barnevernet legger altid stor vekt på foreldrene sine feil du ,men sjelden sine egne eller snakker om rom for forbedring.

Var i rettsak mot barnevernet nå nylig. og de trakk opp hele fortiden til barnefar osv, så de legger altid mye vekt på feila foreldrene gjør,men sjelden sine egne. de mener ofte dem ikke har noen btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv spurt om hjelp fra barnevernet når jeg sto alene, ung og med en liten etter å ha brutt ut av et voldelig forhold. Jeg var usikker i min rolle som mor og ønsket veiledning. Hjelpen jeg fikk var fantastisk og tilbakemeldingene var bare gode hele veien. De hadde ingenting å utsette på meg som mor. Barnevernet er ikke farlige skurker som tar barn ved den første anledning de får. 

Barnevernet er en utrolig viktig instans. Dessverre skjer det feil der som i mange andre instanser. Det vi må huske er at vi kun hører om de dårlige og ikke de tusenvis av gode avgjørelsene som blir tatt. De redder mange mange barn. Noen blir dessverre plukket opp for seint av systemet,men det kan ikke klandres barnevernet. 

Anonymkode: 84a65...612

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS vil jeg også si at de som har vært under barnevernet selv oftere enn andre mister egne barn, mange av dem er nemlig litt følelsesmessig avstumpet i den grad at dem ikke så enkelt ser barnas behov og helt fatter egen rolle.

Dog ender de oftere i rusproblemer, er mer kriminelle og mange av dem havner i ledighet som voksne - dessverre...

Du bør slå deg litt til ro ved at de tok dine barn, forsøke å endre deg på en konstruktiv måte - det at du sitter her og skriver nedtalende om barnevernet indikerer jo at du er blant dem som ikke forstår egen rolle og barnevernets rolle i et barns liv - mange av dem som sloss bittrest og gjør det på nettet har virkelig feil fokus, så kliv ut av det fokuset og finn en konstruktiv måte å håndtere dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...