Gå til innhold

barnevernet og fosterhjem


lokmeister2016

Anbefalte innlegg

hvor mange her inne er tidligere fosterhjemsbarn?

Og som selv har fått frattat barna sine av barnevernet...

Jeg er et av dem , på tide av vi belyser maktmissbruk som blir gjort i barnevernet.

Sammabeid med etatene og lite eller ingen positive ting for oss vanlige folk.

Er det flere  her som er lei av og vere undertrykt den urettferdighet her i verden ..

Jeg mener vi burde reformere barnevernet helt, enten legge det ned eller og endre det drastisk ..

Fosterhjem er en pengemaskin, jeg ble selv mobbet i fosterhjem av fosterfar!!

Fikk spiseforstyrrelse, selvmordstanker og depresjon pga han . han kalte meg stygg , feit osv..

Sa jeg ikke var velkommen , jeg valgte aldri og bli flytta dit..

Og det var sykt forskjelllsbehandling der + jeg ble brukt som hushjelp, barnevakt, måtte lufte bikkja heletida, hente posten.

Lage middag, luke ute. mens de andre slapp og gjøre halvparten så mye ...

 

Jeg er i mot dagens barnevern og måten de går frem på + er alt for dårlig oppfølging i fosterhjem. 

Flere enige?

En jeg kjenner ble missbrukt seksuelt i barnevernets omsorg og er rusmissbruker idag .. triste greier.

Statistikker viser over halvparten av barnevernsbarn om ikke 80 % har problemer med og klare seg som ''samfunnet vil''

Enten psykiske problemer, eller rusmissbruk (alkohol, drugs) Og det er urovekkende selvmordstall i bv ''omsorg''

 

Hilsen fortvila jente .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff og huff dumt folk er så hjernevaska, forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjen er ikke greit! 

jeg har tatt tak i problemene mine jeg frøken bedreviter. '

Jeg har flere venner innad barnevernet som har mye og fortelle som er for jævlig!!

Og barnevernet innrømmer aldri sine egene svik desverre!!! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

huff og huff dumt folk er så hjernevaska, forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjen er ikke greit! 

jeg har tatt tak i problemene mine jeg frøken bedreviter. '

Jeg har flere venner innad barnevernet som har mye og fortelle som er for jævlig!!

Og barnevernet innrømmer aldri sine egene svik desverre!!! 

 

Hvordan hadde livet ditt vært hvis barnevernet ikke hadde grepet inn? Hvor hadde du bodd den gangen? 

Anonymkode: a8b7b...0a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle ønske tilsynsføreren min hadde fått meg flytta i et nytt hjem der jeg ikke ble mobba i hverfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

huff og huff dumt folk er så hjernevaska, forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjen er ikke greit! 

jeg har tatt tak i problemene mine jeg frøken bedreviter. '

Jeg har flere venner innad barnevernet som har mye og fortelle som er for jævlig!!

Og barnevernet innrømmer aldri sine egene svik desverre!!! 

 

Ja, vi er så hjernevaska! Dumme oss, helt sheeple. Det er forskjellsbehandling når man får inn et barn som har vært gjennom noe traumatisk og kanskje har behov for en annen oppdragelse enn barna som kommer fra et trygt hjem! Du har et tunnelsyn!

Selvfølgelig har du mange venner i barnevernet som har masse kjipe historier. Problemet er at dere ikke klarer å skille hendelser og enkeltpersoner fra barnevernet som en viktig etat. 

Barnevernet driver ikke med svik, om noe så tar de feil avgjørelser. Det er ikke en robot som klarer å løse ligningen riktig hver gang! Hver dag møter de foreldre som lyver, barn som foreldrene får til å lyve og tusenvis av bekymringsmeldinger uten hold. Hva mener du de skal gjøre? Gå ut med en offentlig beklagelse fordi du måtte hente posten? 

1 minutt siden, lokmeister2016 skrev:

jeg skulle ønske tilsynsføreren min hadde fått meg flytta i et nytt hjem der jeg ikke ble mobba i hverfall.

Jeg beklager, men jeg tror ikke på at aaaalt som skjedde med deg er kun BV + fosterfamilie sin feil. Om du ble mobbet kunne du ha tatt dette opp med barnevernet med konkrete eksempler (IKKE at du måtte hente posten). Jeg kjenner flere som jobber for barnevernet og de tar slike ting seriøst når det er bunn i anklagelsene. 

Jesus..

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

orker ikke diskutere med en så bastant og sta person som deg,,

Jeg skrev at forskjellsbehandlingen på arbeid i hjemmet var stor. dems ekte barn slapp og gjøre halvparten av husarbeid jeg måtte!! så ikke kom her og glorifiser barnevern og fosterhjem. 

Du skulle gjerne prøvd og levd et sånt liv som jeg har levd selv og deretter utalt deg!! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

jeg skulle ønske tilsynsføreren min hadde fått meg flytta i et nytt hjem der jeg ikke ble mobba i hverfall.

Hvordan hadde livet ditt vært hvis barnevernet ikke hadde grepet inn? Hvor hadde du bodd den gangen? 

Anonymkode: a8b7b...0a9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

orker ikke diskutere med en så bastant og sta person som deg,,

Jeg skrev at forskjellsbehandlingen på arbeid i hjemmet var stor. dems ekte barn slapp og gjøre halvparten av husarbeid jeg måtte!! så ikke kom her og glorifiser barnevern og fosterhjem. 

Du skulle gjerne prøvd og levd et sånt liv som jeg har levd selv og deretter utalt deg!! 

Ok, men du virker litt tura, så jeg tror jeg legger ballen død. Kanskje litt mye som skurrer et sted hos deg :) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tura? tror ikke du vet hva du snakker om jeg:P jeg er helt nykter skal jeg si deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

orker ikke diskutere med en så bastant og sta person som deg,,

Jeg skrev at forskjellsbehandlingen på arbeid i hjemmet var stor. dems ekte barn slapp og gjøre halvparten av husarbeid jeg måtte!! så ikke kom her og glorifiser barnevern og fosterhjem. 

Du skulle gjerne prøvd og levd et sånt liv som jeg har levd selv og deretter utalt deg!! 

Det kan være mange grunner til at barna ikke gjorde like mye som deg. 

Aldersforskjell  

De kan ha hatt andre oppgaver, som du ikke så. 

Kanskje brukte de mye mer tid på idrett og skolearbeid - ting du kunne gjort istedenfor oppgaver i hjemmet. Trolig handlet oppgavene om å sørge for at du tok ansvar. 

Etc. 

Skulle ønske du kunne forklare hvorfor du kom i fosterhjem i utgangspunktet. Tipper det er foreldrene dine du egentlig skal være sint på - ikke barnevernet. 

Anonymkode: a8b7b...0a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lokmeister2016 skrev:

tura? tror ikke du vet hva du snakker om jeg:P jeg er helt nykter skal jeg si deg! 

Tura er ikke nødvendigvis ensbetydende med rusa. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de var bare 1 år eldre en meg og den yngste var ganske liten . 

Og nei de hadde ikke så mye annet som de skulle følge opp av idrett osv. 

Foreldra mine sine problemer er ikke relevante her. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

huff og huff dumt folk er så hjernevaska, forskjellsbehandling og mobbing i fosterhjen er ikke greit! 

jeg har tatt tak i problemene mine jeg frøken bedreviter. '

Jeg har flere venner innad barnevernet som har mye og fortelle som er for jævlig!!

Og barnevernet innrømmer aldri sine egene svik desverre!!! 

 

Vet du hva, barn i alle familier må ta inn posten, kaste søpla, lufte hunden og hjelpe til med oppvasken, sånn er det bare. Det er ikke misbruk når det gjøres i en fosterfamilie, på lik linje som det ikke er misbruk når det kreves av dine egen familie.

Når det kommer til at du ble psykisk syk av å bo i fosterfamilie, så tror jeg det er ganske sannsynlig at du var på den veien fra før av ettersom foreldrene dine tydelig har gjort noe siden du ble tatt fra dem. Det å havne i fosterhjem gjorde nok at du havnet i en psykisk krise og problemene eskalerte, selv om de var der fra før av.

Familien min har vært fosterhjem, og det er ikke en pengemølle. Fosterforeldre får lønn fra staten for å være hjemme, og moren min tjente myyye mindre som fosterforelder enn hun gjorde i jobben sin, så det var et økonomisk tap for henne, men hun tenkte ikke på økonomien heller da. Og oppgavene i hjemmet var jevnt fordelt mellom barna, og ble rotert på sånn at det ikke var den samme som måtte gå med søpla hver bidige uke.

Anonymkode: 2cdd1...a3e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lokmeister2016 skrev:

de var bare 1 år eldre en meg og den yngste var ganske liten . 

Og nei de hadde ikke så mye annet som de skulle følge opp av idrett osv. 

Foreldra mine sine problemer er ikke relevante her. 

 

Jo, det er så utrolig relevant!! Det er like relevant som at du ble forskjellsbehandlet! 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg leverer ikke ut informasjon om foreldrene mine sin fortid til dere.

De er bare mer dømming uansett .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lokmeister2016 skrev:

de var bare 1 år eldre en meg og den yngste var ganske liten . 

Og nei de hadde ikke så mye annet som de skulle følge opp av idrett osv. 

Foreldra mine sine problemer er ikke relevante her. 

 

Jo, det er HELT KLART et poeng at du ville hatt det mye verre uten et barnevern, enn med den hjelpen du fikk. 

Kanskje hjelpen kunne vært bedre. Men du fikk hjelp. Fra en etat du bare kritiserer. Du fikk det bedre! Vær litt fornøyd, så blir livet lettere å leve. 

Anonymkode: a8b7b...0a9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er fornøyd nå ja , men jeg må få lov og kritisere måten en etat jobber på vel.

Eller er de jævlig feil i øynene til sånne barnevernsmenneske elskere?

Søk på fb gruppen, barnevernet vi vil ha fjernet, der kan dere lese historiene til folk på godt og vondt!

En som ble fratatt barna sine pga utalelser offentlig negativt mot barnevernet.

Helt på jordet spør du meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...