Gå til innhold

BH-er som gulner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vasker BH-ene for hånd, slik som jeg har skjønt er anbefalt av både hensyn til BH-en og vaskemaskinen(spiler). Men problemet er at hvite og lyse BH-er kan bli litt gulaktige, spesielt på innsiden av koppene og stroppene, og det forsvinner ikke ved håndvask. Noen tips? Må jeg vaske dem i maskin for at de ikke skal bli misfarget på innsiden?

Anonymkode: d0b6f...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må jeg vaske dem i maskin for at de ikke skal bli misfarget på innsiden?

Anonymkode: d0b6f...418

Jepp..

Anonymkode: 5dbcc...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp..

Anonymkode: 5dbcc...e99

Jeg har vasket min hvite BH i vask, den har også blitt gul!

Anonymkode: 72b47...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det av og til, men husk å bruke vaskepose så ikke spiler på avveie ødeleggermaskinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, toothfairy skrev:

Jeg vasker alltid bh-er på 60 grader. Aldri håndvask. 

Jeg også. Alt annet ... Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker BH-ene for hånd, slik som jeg har skjønt er anbefalt av både hensyn til BH-en og vaskemaskinen(spiler). Men problemet er at hvite og lyse BH-er kan bli litt gulaktige, spesielt på innsiden av koppene og stroppene, og det forsvinner ikke ved håndvask. Noen tips? Må jeg vaske dem i maskin for at de ikke skal bli misfarget på innsiden?

Anonymkode: d0b6f...418

Hvilket vaskemiddel bruker du?

Prøv med Omo micro for hvitt tøy, og bruk hansker når du vasker bh/ annet tøy for hånd, for å skåne huden på hendene.

Omo micro o.l. inneholder blekemiddel som sørger for å holde tøyet hvitt

Anonymkode: 12a61...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På change anbefaler de ullvaskemiddel når man vasker i maskin.  Jeg kjører mine på håndvask i maskin , men har ikke noe problem med svette. 

Anonymkode: 7aecb...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket vaskemiddel bruker du?

Prøv med Omo micro for hvitt tøy, og bruk hansker når du vasker bh/ annet tøy for hånd, for å skåne huden på hendene.

Omo micro o.l. inneholder blekemiddel som sørger for å holde tøyet hvitt

Anonymkode: 12a61...475

Ikke gjør det! BH-er er laget av syntetisk materiale, som ikke tåler vaskemiddel for hvit tøy! Det kan faktisk være derfor BH-ene dine ble gule, fordi de ble vasket med vaskemiddel for hvittøy. 

 

Sitat

- Hvitt undertøy, spesielt bh-er er ofte farget hvit, det vil si at man skal bruke vaskemiddel for farvet tøy, når du vasker det hvite undertøyet,

http://www.kk.no/mote/derfor-blir-hvitt-undertøy-grått-35054

 

Anonymkode: 6456a...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker BH-ene for hånd, slik som jeg har skjønt er anbefalt av både hensyn til BH-en og vaskemaskinen(spiler). Men problemet er at hvite og lyse BH-er kan bli litt gulaktige, spesielt på innsiden av koppene og stroppene, og det forsvinner ikke ved håndvask. Noen tips? Må jeg vaske dem i maskin for at de ikke skal bli misfarget på innsiden?

Anonymkode: d0b6f...418

Dette kommer fra kroppen din, og krever at du vasker bhene grundigere. Jeg vasker bare bher i vaskemaskinen med Ariell sensitiv på 40 grader. Noe verken bhene eller maskinen har tatt skade av så langt. 

Anonymkode: 2a48e...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker bh'ene mine i vaskemaskinen i vaskepose. Prøvd det? Aldri selv opplevd gule bh'er i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...