Gå til innhold

Forelder mener jeg trigger spiseforstyrrelsen til eleven min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en litt ugrei situasjon. Jeg er lærer i midten av 20-årene og jobber mitt andre år på en ungdomsskole. Jeg har en elev som hadde alvorlig anoreksi i fjor, men hun ble etterhvert erklært frisk. Hun jobber selvsagt fortsatt med tankene sine og går i terapi, men har spist normalt det siste halve året, frem til nå nylig.

Så er det meg da. Da jeg startet i jobben var jeg normalvektig med en BMI på 22. Egentlig er jeg spedbygd og tynn,men jeg har slitt kraftig med sukkeravhengighet, overspising og trøstespising i mange år. Selv om jeg sikkert så sunn og frisk ut på utsiden, så kan umulig innsiden min ha hatt det bra,så jeg tok grep og fikk hjelp av en kostholdsveileder. Jeg er ikke ekstrem, og spiser fortsatt søtsaker 1-2 dager i uka(før var det hver dag),men jeg har gått ned 12 kg og har nå en BMI på bare 17,6. Vektnedgangen er så klart ganske synlig. Allikevel er kroppen min mye friskere nå,og jeg har mye mer energi og overskudd. Jeg har mye tynne mennesker i familien min,så dette ligger i genene. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om min egen vekt, er mer opptatt av å ha god helse så jeg kan leve et langt og godt liv.