Gå til innhold

jeg leser i flere tråder at man latteliggjør "gammeldagse holdninger"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burde det ikke heller være motsatt? Når ble det galt å stille krav til partneren? Hvorfor er det galt å ha preferanser i forhold til antallet partnere partneren har hatt? Forskning viser jo at flere enn 2 seksualpartnere reduserer sjansen for et langt ekteskap.

Jeg har også dårligere sex med de med mange. Føler at det blir mer fokus på å prestere. Jeg føler at folk med få også er mer romantiske.  Jeg har også negativ erfaring mtp at personen oftere er "brent" fra tidligere forhold, noe som påvirker det nye. 

Det er ikke dobbeltmoralsk at jeg søker dette. Selv har jeg godt dametekke så det går greit å avvise folk. Man stiller jo så mange krav i dagens samfunn så hvorfor er ikke det greit mtp. dette. Man får ofte svar om at det er et gammeldags kvinnesyn. Folk blir til og med sinte når jeg avviser på dette grunnlaget. Det handler jo bare om hva man søker. Jeg respekterer kvinner. Noen vil ikke bli sammen med menn med rotete eller dårlig økonomi, lavere enn seg selv eller med familietrøbbel. Jeg synes det er mer gammeldags å bare dure på med folk for så å forvente at alle menn synes det er greit. Hvorfor er det heller ikke greit å snakke om antall sexpartnere? Skammer dere dere? Jeg tenker ikke at personen er en idiot selv om jeg får et annet svar enn jeg ønsker. Hvorfor er fortid fortid? Det er jo ikke det på andre områder i livet?

Anonymkode: f41a0...74d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal aldri stille strengere preferanser til en potensiell partner enn hva man kan skilte med selv. Altså at man ikke kan kreve at en potensiell partner ikke kan ha ligget med mer enn 2 personer, mens man selv har ligget med 15. Da blir det dobbeltmoral.

Dermed burde man heller ha "preferansekrav" man selv også føler.

På den annen side, folk gjør jo som de selv vil :P Selv vil jeg ikke være dobbeltmoralsk bare.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som du har hatt fler enn to partnere du også? Og da blir det litt for dumt å være strengere med andre. Dobbeltmoral er som regel det eneste folk reagerer negativt på. 

Anonymkode: e05d9...9fc

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde det ikke heller være motsatt? Når ble det galt å stille krav til partneren? Hvorfor er det galt å ha preferanser i forhold til antallet partnere partneren har hatt? Forskning viser jo at flere enn 2 seksualpartnere reduserer sjansen for et langt ekteskap.

Jeg har også dårligere sex med de med mange. Føler at det blir mer fokus på å prestere. Jeg føler at folk med få også er mer romantiske.  Jeg har også negativ erfaring mtp at personen oftere er "brent" fra tidligere forhold, noe som påvirker det nye. 

Det er ikke dobbeltmoralsk at jeg søker dette. Selv har jeg godt dametekke så det går greit å avvise folk. Man stiller jo så mange krav i dagens samfunn så hvorfor er ikke det greit mtp. dette. Man får ofte svar om at det er et gammeldags kvinnesyn. Folk blir til og med sinte når jeg avviser på dette grunnlaget. Det handler jo bare om hva man søker. Jeg respekterer kvinner. Noen vil ikke bli sammen med menn med rotete eller dårlig økonomi, lavere enn seg selv eller med familietrøbbel. Jeg synes det er mer gammeldags å bare dure på med folk for så å forvente at alle menn synes det er greit. Hvorfor er det heller ikke greit å snakke om antall sexpartnere? Skammer dere dere? Jeg tenker ikke at personen er en idiot selv om jeg får et annet svar enn jeg ønsker. Hvorfor er fortid fortid? Det er jo ikke det på andre områder i livet?

Anonymkode: f41a0...74d

Kjære TS. Les den setningen jeg har uthevet. Mange ganger. 
Slå deretter opp på ord og uttrykk som inkonsekvens, paradoks, selvmotsigelse, møte seg selv i døra og dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, og jeg synes absolutt det er greit å ha preferanser. 

Problemet oppstår når man har andre standarder for andre enn for seg selv. Det er greit å foretrekke andre som på visse punkter er "bedre" enn en selv, men man kan ikke kreve det, og man har heller ingen rett til å dømme på disse punktene. Det samme gjelder om du er inkassoslave og bare vil ha en med orden på økonomien, eller du er overvektig og bare vil ha en slank partner. 

Unntaket her er jo også at noen menn ikke nødvendigvis har få partnere fordi de har et syn på sex som noe spesielt, men fordi de ikke har hatt muligheten til å ha flere sexpartnere. I så fall kan de ikke forvente en partner som har få partnere kun fordi hun er kresen og ser på sex som noe spesielt - de matcher i så fall ikke ift. sine holdninger. 

Endret av Marie90
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Jolene skrev:

Man skal aldri stille strengere preferanser til en potensiell partner enn hva man kan skilte med selv. Altså at man ikke kan kreve at en potensiell partner ikke kan ha ligget med mer enn 2 personer, mens man selv har ligget med 15. Da blir det dobbeltmoral.

Dermed burde man heller ha "preferansekrav" man selv også føler.

På den annen side, folk gjør jo som de selv vil :P Selv vil jeg ikke være dobbeltmoralsk bare.

Det er da ikke dobbeltmoralsk, jeg er mann og har hatt sex med mange, men ønsker ikke at partneren min skal ha hatt like mange sexpartnere som meg. 

 

Anonymkode: 07aee...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke dobbeltmoralsk, jeg er mann og har hatt sex med mange, men ønsker ikke at partneren min skal ha hatt like mange sexpartnere som meg. 

 

Anonymkode: 07aee...18e

Det er definisjonen på dobbeltmoral.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cuntzilla skrev:

Det er definisjonen på dobbeltmoral.

Selvsagt ikke. Det handler om preferanser. Man kan da fint ha preferanser for andre kvaliteter enn man har selv. I tillegg er jo ting forskjellig for kvinner og menn og da er det heller ingen grunn til at de skal bedømmes likt.

 

Anonymkode: 07aee...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke dobbeltmoralsk, jeg er mann og har hatt sex med mange, men ønsker ikke at partneren min skal ha hatt like mange sexpartnere som meg. 

 

Anonymkode: 07aee...18e

Det er dobbeltmoralsk å forvente noe annet av andre enn seg selv. At du er et bestemt kjønn gjør ingen forskjell.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt ikke. Det handler om preferanser. Man kan da fint ha preferanser for andre kvaliteter enn man har selv. I tillegg er jo ting forskjellig for kvinner og menn og da er det heller ingen grunn til at de skal bedømmes likt.

 

Anonymkode: 07aee...18e

Spennende. Hvorfor skal menn og kvinner bedømmes forskjellig når det kommer til antall sexpartnere?

Anonymkode: 6602a...bd7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det er definisjonen på dobbeltmoral.

Han er bare ærlig. Det hadde vært dobbelt moral om han sa han ikke brydde seg. men kun gikk etter jomfruer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spennende. Hvorfor skal menn og kvinner bedømmes forskjellig når det kommer til antall sexpartnere?

Anonymkode: 6602a...bd7

Fordi det er lettere for kvinner å få sex.  

Anonymkode: 07aee...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det er lettere for kvinner å få sex.  

Anonymkode: 07aee...18e

Så menn som har lett for å få sex skal da dømmes etter "kvinnelig" standard og kvinner som har vanskeligere for å få sex skal dømmes etter "mannlig" standard?

Anonymkode: 6602a...bd7

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo bare tull at det ikke er greit å kreve noe annet fra partneren enn man kan skilte med selv.

En kvinne på 160 cm må da ta til takke med en mann på 160 cm, kan ikke ha preferanse for en høyere mann?

Kvinner kan ikke foretrekke en mann som er "handy" da hun selv ikke er like erfaren med manuelt arbeid?

Bare tull dette. Helt greit for en person med mange partnere å foretrekke en partner med lite erfaring.

 

Anonymkode: 1a579...018

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jolene skrev:

Det er dobbeltmoralsk å forvente noe annet av andre enn seg selv. At du er et bestemt kjønn gjør ingen forskjell.

Nå har jo du hatt en tråd om ditt ekteskap hvor du la opp til at mannen skulle fri og ikke omvendt. Er det dobbeltmoralsk av deg?  Selvsagt ikke. På samme måte er det ikke dobbeltmoralsk av meg å foretrekke at kjæresten min har færre partnere enn meg. 

Anonymkode: 07aee...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare tull at det ikke er greit å kreve noe annet fra partneren enn man kan skilte med selv.

En kvinne på 160 cm må da ta til takke med en mann på 160 cm, kan ikke ha preferanse for en høyere mann?

Kvinner kan ikke foretrekke en mann som er "handy" da hun selv ikke er like erfaren med manuelt arbeid?

Bare tull dette. Helt greit for en person med mange partnere å foretrekke en partner med lite erfaring.

 

Anonymkode: 1a579...018

Forskjellen ligger i krav, og generelle preferanser. At man foretrekker noe, er viden forskjell på å kreve noe.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg synes ikke vi skal dømme forskjellig, men det må være lov å ha preferanser. Selv om man selv gjør a så er det lov å ønske at partneren gjør b. Jeg kan ikke tvinge noen til å være sånn, men jeg kan selv velge om jeg vil være i et forhold med noen eller ikke. 

Man kan ønske at kvinnen ikke er maskulin selv om man selv er det. Man kan ønske seg at partneren er høyere enn en selv

Anonymkode: f41a0...74d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...