Gå til innhold

Black Mirror


Kassiopeia

Anbefalte innlegg

Noen som har sett denne kritikerroste, geniale og unike britiske drama/sci-fi serien? Jeg har sett mange som kaller den nåtidens Twiligt Zone, men den er virkelig helt spesiell. Siste episode som ble sendt i 2014 som en julespesial, fikk mye medieomtale da Jon Hamm fra Mad Men spilte hovedrollen. Nå to år etter kommer en splitter ny sesong på 12 episoder da Netflix har kjøpt opp rettighetene. Ser det er mange kjente amerikanske skuespillere som har roller i de nye episode. Premiere i morgen 21.oktober. 

Noen som har sett serien? 

Eller som har tenkt å begynne å se den? 

Den anbefales virkelig på det varmeste. Selv om det er en sci-fi serie så er det noe alle kan like. Den utspiller seg i nær framtid, hvor vi får se konsekvensene av hva teknologien har gjort med oss mennesker. Hver episode har helt forskjellige handlinger, og skuespillere. Den er svært skremmende og fascinerende, nettopp fordi den er så utrolig realistisk. 

Fant en trailer på youtube. Men den var veldig forvirrende om jeg skal være ærlig, da alle episodene har blitt redigert sammen til å virke som at de hører sammen i samme plot. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Supersol
På Thursday, October 20, 2016 den 11.03, Kassiopeia skrev:

Noen som har sett denne kritikerroste, geniale og unike britiske drama/sci-fi serien? Jeg har sett mange som kaller den nåtidens Twiligt Zone, men den er virkelig helt spesiell. Siste episode som ble sendt i 2014 som en julespesial, fikk mye medieomtale da Jon Hamm fra Mad Men spilte hovedrollen. Nå to år etter kommer en splitter ny sesong på 12 episoder da Netflix har kjøpt opp rettighetene. Ser det er mange kjente amerikanske skuespillere som har roller i de nye episode. Premiere i morgen 21.oktober. 

Noen som har sett serien? 

Eller som har tenkt å begynne å se den? 

Den anbefales virkelig på det varmeste. Selv om det er en sci-fi serie så er det noe alle kan like. Den utspiller seg i nær framtid, hvor vi får se konsekvensene av hva teknologien har gjort med oss mennesker. Hver episode har helt forskjellige handlinger, og skuespillere. Den er svært skremmende og fascinerende, nettopp fordi den er så utrolig realistisk. 

Fant en trailer på youtube. Men den var veldig forvirrende om jeg skal være ærlig, da alle episodene har blitt redigert sammen til å virke som at de hører sammen i samme plot. 

 

Det er en fantastisk serie. Elsket Twilight Zone når den ble sendt på åttitallet og ble superglad når  jeg fant denne serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange serier som gir meg fysisk ubehag når jeg ser på dem. Denne gjorde det. Har sett alle de britiske episodene, og håper de nye episodene klarer å følge opp med stemning og intelligente historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
7 timer siden, Erazor skrev:

Det er ikke mange serier som gir meg fysisk ubehag når jeg ser på dem. Denne gjorde det. Har sett alle de britiske episodene, og håper de nye episodene klarer å følge opp med stemning og intelligente historier.

Ja. Enig med deg der. Blir fysisk uvel ,men MÅ se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett så mye av denne serien, eneste fulle episode er den med statsministeren og grisen tror jeg. Men jeg starta på sesong 3 på netflix tidligere, og jeg likte "Shut up and dance" episoden best så langt.

Anonymkode: c1041...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare klart å se de to "snilleste" episodene av sesong tre, må spare de andre til en dag jeg føler jeg tåler det tror jeg. Første episode med statsministeren og grisen tok helt knekken på meg, var dårlig i flere dager etterpå. Vet det er mange som synes den episoden er komisk, men jeg fikk så grusomt vondt av den stakkars mannen :P Fant serien uten å vite hva den handlet om på forhånd og ble helt hekta fra første sekund. Settene, skuespillerne, historiene er helt geniale og jeg har aldri sett noe liknende på tv. Kan ikke forstå at ikke serien er mer kjent/omdiskutert. 

 Den julespesialen var helt.. wow. Jeg har aldri sett noe så mørkt i hele mitt liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget serien først i går. Har bare sett pigfucker og Hu som er i bildet på videoen her oppe. Gleder meg til å se mer. 

Anonymkode: 6575e...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nettopp ferdig sesong 2 og jule-spesialen White Christmas (tror det var det den het). Utrolig bra serie, men sitter alltid igjen med et stikk i magen! Jeg syntes bare veldig synd på mannen i jule-episoden, huff...

Er det lov med spoilere her? Det er veldig mye spesifikt å diskutere med episodene, synes jeg. Sitter alltid igjen med så mange tanker og noen spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett de første 3 episodene (tror jeg) da det ble borte fra Netflix rett etter. Men har mulighet til å se mer nå så skal absolutt det.

Noe jeg har tenkt på i ettertid er at hele piggate skandalen kom frem om David Cameron etter at den pigfucker episoden var laget. Kanskje noen i produksjonen hadde hørt ryktene allerede? Husker jeg riktig så virket statsministeren i Black Mirror modelert på David Cameron.

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt frelst etter denne serien! Har ventet så på sesong 3 og vips, der var den på netflix :D  Serien er veldig mørk for min del, så må alltid sette på en komedie etterpå :fnise:  Men er så vanvittig fascinert av fantasien til de som produserer den! Episode 4 var en definitiv favoritt i sesong 3 :hjerter_rundt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raiu skrev:

Jeg har bare sett de første 3 episodene (tror jeg) da det ble borte fra Netflix rett etter. Men har mulighet til å se mer nå så skal absolutt det.

Noe jeg har tenkt på i ettertid er at hele piggate skandalen kom frem om David Cameron etter at den pigfucker episoden var laget. Kanskje noen i produksjonen hadde hørt ryktene allerede? Husker jeg riktig så virket statsministeren i Black Mirror modelert på David Cameron.

Charlie Brooker skrev på twitter at han ikke visste noe om det, at det bare var et helt sinnsykt sammentreff. Hvem vet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Raiu skrev:

Jeg har bare sett de første 3 episodene (tror jeg) da det ble borte fra Netflix rett etter. Men har mulighet til å se mer nå så skal absolutt det.

Noe jeg har tenkt på i ettertid er at hele piggate skandalen kom frem om David Cameron etter at den pigfucker episoden var laget. Kanskje noen i produksjonen hadde hørt ryktene allerede? Husker jeg riktig så virket statsministeren i Black Mirror modelert på David Cameron.

Er bare 3 episoder av sesong 1. Vet ikke helt hvorfor. Selv lette jeg som en gal etter resten av episodene på nett, helt til det gikk opp for meg at det bare var 3 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Halogen skrev:

Charlie Brooker skrev på twitter at han ikke visste noe om det, at det bare var et helt sinnsykt sammentreff. Hvem vet :P 

Hah, den så jeg ikke. Takk! Nja, det går sikkert masse rykter om hva denne fucka eliten holder på med så de hadde sikkert en liten aning om hva han kanskje var en del av... ;)

 

2 minutter siden, Patronus skrev:

Er bare 3 episoder av sesong 1. Vet ikke helt hvorfor. Selv lette jeg som en gal etter resten av episodene på nett, helt til det gikk opp for meg at det bare var 3 :fnise:

Ah var vel derfor da :) Var det en episode som handlet om noen som hadde vært utro eller noe og man kunne vise alt man hadde sett? Husker egentlig bare pigfucker og den reality show episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raiu skrev:

Ah var vel derfor da :) Var det en episode som handlet om noen som hadde vært utro eller noe og man kunne vise alt man hadde sett? Husker egentlig bare pigfucker og den reality show episoden.

Jepp! :)  Ikke så rart, de episodene var ganske brutale i forhold til den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Patronus skrev:

Jepp! :)  Ikke så rart, de episodene var ganske brutale i forhold til den :fnise:

Faktisk. Jeg husker episoden godt fordi jeg tenkte at sånn teknologi skal jeg aldri ha og håper aldri blir virkelighet, bare ikke at den var en del av Black Mirror serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med denne serien nå. Og kjenner meg ikke helt igjen i det dere skriver. Har sett to episoder (fra sesong 3? Nosedive og San Junipero). Jeg synes IKKE disse episodene er mørke, og de gir meg ikke frysninger. De er interessante, men litt sånn husmødrenes versjon av Twilight Zone. Kanskje jeg skal lete opp noen av episodene dere snakker om, og gi denne serien en sjanse til.

Anonymkode: 3f3b4...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med denne serien nå. Og kjenner meg ikke helt igjen i det dere skriver. Har sett to episoder (fra sesong 3? Nosedive og San Junipero). Jeg synes IKKE disse episodene er mørke, og de gir meg ikke frysninger. De er interessante, men litt sånn husmødrenes versjon av Twilight Zone. Kanskje jeg skal lete opp noen av episodene dere snakker om, og gi denne serien en sjanse til.

Anonymkode: 3f3b4...7ab

Jeg har nettopp begynt på sesong 3 selv, og kun sett Nosedive. Den har definitivt en helt annen tone en de første sesongene! Anbefaler deg definitivt å se de to første sesongene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare sett første episode av sesong 3 så langt. Den var bra, men det var en helt annen "feeling" enn de første to episodene. Den føltes mer amerikansk, og ikke på grunn av skuespillerne men hele produksjon. Var som sagt en bra episode men den levde ikke opp til de første sesongene. Dere som har sett resten av sesong 3, synes dere den blir bedre? 

Hvilken episode er deres favoritt av hele serien og hvilken episode ga dere mest frysninger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...