Gå til innhold

Hvor mange bilder tar dere pr dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tar folk så mange bilder, såkalte selfier (hva er det for noe egentlig - jeg hørte at det betyr at da er man mer seg selv på bildet?) men allikevel så kan man ta bilder med såkalte programmer på telefonene sine for å gjøre tenner hvitere, håret i andre farger, ting som forstørrer og forminsker kropper for deretter å dele disse med hverandre?
Hva er poenget med det? Jeg skjønner virkelig ikke hva man får ut av dette?

Er dette en trend dere følger og burde man starte en sånn trend selv?
Jeg er ikke en moteslave, men vurderer om dette er noe jeg skal starte med. Jeg vet ikke om det er verdt tiden min - jeg skulle ønske at det fantes så mye annet å gjøre (for det finnes!!!) - men jeg mister helt håpet. Jeg tror dette er noe som fortsetter og som tydeligvis har blitt veldig populært og sikkert veldig gøy for de som er de mest engasjerte.  

Er det en spesiell målgruppe dette er rettet i mot, eller brukes det mest med venninner på fester og sånt? :)


 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar bilde av meg selv kanskje 1 gang i året, om så mye. Tror ikke jeg har tatt bilde av meg selv i år, har ikke trengt det. Legger ikke ut bilde på fb, ser ikke vitsen med det.

Anonymkode: e41df...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være kult å ta forskjellige selvportretter, men da mener jeg ekte selvportretter, som er et eget fag. Gjerne med analogt kamera. Ikke bilder der man forandrer ting på seg selv sånn som du nevner.

Å ta et bra selvportrett er en kunst.

Anonymkode: 0d5c2...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tar bilde av meg selv kanskje 1 gang i året, om så mye. Tror ikke jeg har tatt bilde av meg selv i år, har ikke trengt det. Legger ikke ut bilde på fb, ser ikke vitsen med det.

Anonymkode: e41df...e52

Ja ok - så du tar kun bilder av deg selv? Det må man jo få lov til, selv om jeg leste at man kunne bli dypt deprimert av for mange bilder tatt av en selv? Okey? :ler: 

Selv syntes jeg det er helt okey å ta sånne bilder (da uten redigeringen) på fest, med venninner - slik som man gjorde i gamle dager med gamle kameraer, men det stopper der. Sånn utover det så syntes jeg det er kjedelig med all denne redigeringen.

Også så mye tid det tar for dem. Folk går jo glipp av både jobb og skole og venner p.g.a dagens tekniske verden. Er det sånn verden skal bli? :grine:

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være kult å ta forskjellige selvportretter, men da mener jeg ekte selvportretter, som er et eget fag. Gjerne med analogt kamera. Ikke bilder der man forandrer ting på seg selv sånn som du nevner.

Å ta et bra selvportrett er en kunst.

Anonymkode: 0d5c2...c83

Det er ikke det jeg spør om. Jeg spør om hvem som gjør dette, hvem er målgruppen når det gjelder "selfies", redigering av bilder og lignende?
Jeg har også et tilleggsspørsmål: Hva slags situasjoner er dette i, hvor og hvorfor legges det ved tekst?
Det kan selvsagt være ukjente som syntes at dette er veldig gøy at det nesten som en hobby og de må få lov til å ha denne hobbyen til tross for at mobilkameraer ikke alltid har den beste kvaliteten, men nå er jeg som sagt innom temaet der folk deler sånne bilder seg i mellom og muligens legger på forskjellige effekter eller hva det enn er. Jeg ser at unger gjør det en del og at de syntes sånt er gøy, men jeg syntes ikke det er noe gøy for det stemmer ikke overens med virkeligheten og skal ikke gjøre det heller. Men når det stopper jobb og skole for ungdommen da har det gått litt for langt med disse selfie-lekene.



 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjeldent :) 

Det er jo folk som legger ut gjerne 2-3 nye bilder av seg selv hver eneste dag...
Kjenner til en mann som er så opptatt av hvordan han ser ut, at det rett og slett er en psykisk sykdom. Bildene er i forskjellige vinkler og før syntes han at han så feit ut på bildene, så derfor startet han å slanke seg...
Han er 180 og veier nesten 50kg.
Slanker seg fremdeles fordi han fortsatt synes han ser feit ut på bilder og vil ha DET perfekte bildet...Som han enda ikke har fått....

Nå er jo ikke alle som driver slikt, så ekstrem, men mye er nok psykisk, gjerne oppmerksomhetssyk, ett ønske å se bra ut...
Så er jo "selfie" ganske "nytt" mer utbredt blant ungdommer som gjerne driver med instagram ,blogger og diverse..

" SELFIE is "Picture of yourself, usually taken by yourself" -Så det handler ikke om å ta en selfie med venner og på fest... ;) 
Du har folk som har dødd av å ta selfie.... ;)

En gutt sto på togskinnene for å ta en selfie-Vel, han ble kjørt ned av toget.
En mann skulle ta en selfie mens han hadde en pistol mot hodet sitt, uheldigvis, gikk den av....Vel han døde.
2 menn tok en selfie mens de unplugget en håndgranat, håndgranaten gikk av og de ble sprengt i filler....
7 ungdommer druknet, fordi de skulle ta en selfie ytterst på båten, vel..Båten tippet over...
En mann ville ta selfie med en okse under festivalen i Spania, vel...Han ble spiddet.

Lista nærmer seg flere 1000 tragiske uhell av selfie fra 2013-Nå.
Komisk nok er flesteparten av dødsfallene folk som klatrer opp på tog for å ta selfie og får elektrosjokk.

Men tror faktisk at den kuleste selfien jeg har sett, er denne her...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/naa-er-astronauten-scott-historisk/a/23544615/

 

;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ok - så du tar kun bilder av deg selv?

Anonymkode: 0ea38...06f

Nei, hvorfor konkluderer du med det?

Anonymkode: e41df...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri selfies. Aldri. Syns det er Harry å drive å ta selfies hele tiden. Men tar bilder av hunden min og kattene mine sikkert hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Chibi skrev:

Veldig sjeldent :) 

Det er jo folk som legger ut gjerne 2-3 nye bilder av seg selv hver eneste dag...
Kjenner til en mann som er så opptatt av hvordan han ser ut, at det rett og slett er en psykisk sykdom. Bildene er i forskjellige vinkler og før syntes han at han så feit ut på bildene, så derfor startet han å slanke seg...
Han er 180 og veier nesten 50kg.
Slanker seg fremdeles fordi han fortsatt synes han ser feit ut på bilder og vil ha DET perfekte bildet...Som han enda ikke har fått....

Nå er jo ikke alle som driver slikt, så ekstrem, men mye er nok psykisk, gjerne oppmerksomhetssyk, ett ønske å se bra ut...
Så er jo "selfie" ganske "nytt" mer utbredt blant ungdommer som gjerne driver med instagram ,blogger og diverse..

" SELFIE is "Picture of yourself, usually taken by yourself" -Så det handler ikke om å ta en selfie med venner og på fest... ;) 
Du har folk som har dødd av å ta selfie.... ;)

En gutt sto på togskinnene for å ta en selfie-Vel, han ble kjørt ned av toget.
En mann skulle ta en selfie mens han hadde en pistol mot hodet sitt, uheldigvis, gikk den av....Vel han døde.
2 menn tok en selfie mens de unplugget en håndgranat, håndgranaten gikk av og de ble sprengt i filler....
7 ungdommer druknet, fordi de skulle ta en selfie ytterst på båten, vel..Båten tippet over...
En mann ville ta selfie med en okse under festivalen i Spania, vel...Han ble spiddet.

Lista nærmer seg flere 1000 tragiske uhell av selfie fra 2013-Nå.
Komisk nok er flesteparten av dødsfallene folk som klatrer opp på tog for å ta selfie og får elektrosjokk.

Men tror faktisk at den kuleste selfien jeg har sett, er denne her...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/romfart/naa-er-astronauten-scott-historisk/a/23544615/

 

;) 

Ja, også har man de som gjør en såkalt øvelse som kalles planken. De som holdt på å dø for å få tatt bilder av seg selv i mens de la seg ned på togskinner, sto oppe på hus, osv. 

Jeg skjønner ikke at folk har tid til å dele og dele 2-3 bilder av tilfeldige folk om dagen. Går de bare rundt og gjør dette? 

Jeg har ikke ment at det handler om å ta bilder av venner og på en fest. Det var bare en forklaring på at: Hvis jeg tar så mange bilder så er det som regel i en eller annen sosial setting der man får lov til å ta bildene. :) 

Å dø av det er jo litt drøyt, men i følge minmote.no så er det faktisk mange som gjør dette, og det er en trend mener dem. Det finnes en egen stang til dem som vil ha ekstra fine selfies. :ler: 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Spekulasjoner&hets skrev:

Tar aldri selfies. Aldri. Syns det er Harry å drive å ta selfies hele tiden. Men tar bilder av hunden min og kattene mine sikkert hver dag. 

Bare katter, hunder og dompapper? 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar flest selfies er vel tenåringer og unge voksne, spesielt de som har dårlig selvtillit og søker bekreftelse fra andre. Det er nok de som ofte bruker disse appene også. Syns det er trist, jeg. At slike apper har blitt så populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎10‎.‎2016 den 20.50, Mummikopp skrev:

De som tar flest selfies er vel tenåringer og unge voksne, spesielt de som har dårlig selvtillit og søker bekreftelse fra andre. Det er nok de som ofte bruker disse appene også. Syns det er trist, jeg. At slike apper har blitt så populære.

Mulig det? Det sto skrevet noe om det i et av disse kjerring-bladene - Selfies betyr at folk har dårlig selvtillit.
Jeg tror ikke det stemmer, men jeg tror definitivt at det er for de yngre hvis de har behov for å ta bilder av tilfeldige folk hele tiden for å deretter kalle det selfies.

Litt på siden av hoved-innlegget.
Jeg fant meg selv i en annen by på verdenskartet, på finn, et annet kart og til slutt mistet jeg tellingen. Det er snakk om voksne og barn som kjeder livet av seg rett og slett. Også var det masse artig tekst under.
 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne passer inn i temaet "Hvor mange bilder tar folk pr dag":

"Ved til salgs hos mann som har ligget ute og tørket i to år"

og

"seng til salgs av gammel dame som er god å ligge på"
Siterer derfor ukjent:
 

Sitat
photo-345373.png

bojangles – 23 timer siden

@Aetius takk skal du ha, fikk meg en skikkelig god latter  :)

He he he. :)

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar aldri bilder av meg selv. Blir tatt bilde ved hyggelige anledninger som ferie, fest, selskaper og andre "opplevelsesgreier".

Anonymkode: c0bf3...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn cirka aldri...

Anonymkode: add0a...6aa

Aldri, nei okey. :) 

Anonymkode: 0ea38...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg tar bilder av meg selv støtt og stadig, men ikke daglig. Tror imidlertid ikke jeg har publisert et bilde av meg selv på SoMe siden en eller annen gang i 2015, så det er ikke bekreftelse det handler om. Jeg tar bildene fordi jeg synes det er gøy å se på dem noen år etterpå, og tror jeg også vil sette veldig pris på å se på dem om jeg er så heldig å bli gammel. Spesielt alle ulike hårfargene og frisyrene jeg styrer med, spenstige stylingvalg og humøret som går opp og ned. Tar forsåvidt også bilder av alt mulig annet av samme grunn, det er morsomt å se tilbake på. Jeg synes allerede det er festlig å se på hva jeg syntes burde foreviges i bilder for ti år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 3.36, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg spør om. Jeg spør om hvem som gjør dette, hvem er målgruppen når det gjelder "selfies", redigering av bilder og lignende?
Jeg har også et tilleggsspørsmål: Hva slags situasjoner er dette i, hvor og hvorfor legges det ved tekst?
Det kan selvsagt være ukjente som syntes at dette er veldig gøy at det nesten som en hobby og de må få lov til å ha denne hobbyen til tross for at mobilkameraer ikke alltid har den beste kvaliteten, men nå er jeg som sagt innom temaet der folk deler sånne bilder seg i mellom og muligens legger på forskjellige effekter eller hva det enn er. Jeg ser at unger gjør det en del og at de syntes sånt er gøy, men jeg syntes ikke det er noe gøy for det stemmer ikke overens med virkeligheten og skal ikke gjøre det heller. Men når det stopper jobb og skole for ungdommen da har det gått litt for langt med disse selfie-lekene.



 

Anonymkode: 0ea38...06f

Er det snapchat du mener? :klo:

Anonymkode: eb3cc...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...