Gå til innhold

Kjærestetur til Roma på budsjett. TIPS??:D


Sa_O

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten tenkte å ha en langweekend i Roma i begynnelsen av Desember. Eventuelt ta litt juleshopping i samme slengen. Noen som har vært i Roma og kan komme med noen anbefalinger? Gjerne også om hvordan dere opplevde byen :) Og hvordan er egentlig været i desember ? Super takknemlig for svar :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pantheon er gratis, og det er veldig fint å bare rusle rundt i nabolaget Trastevere :) Jeg synes Roma er en fin by, men ikke så fantastisk som jeg hadde hørt før jeg dro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med Roma er at man ikke trenger å dra på museumer for å se mye gammelt og fint. Vantikanmuseet er turistfelle, med mindre dere  få med dere det sixtinske kapell. Kirken er gratis, og det er mye mer behagelig stemning å vandre rundt i peterskirken (og andre kirker) enn å vakle rundt alle turistene på museet. Dropp taxi, ta beina fatt og eventuelt bruk metro. Det beste sparetipset er å velge hotell i sentrum for å droppe unødvendige taxipenger. Bor dere i sentrum er det mulig å gå så og si over alt i byen. Velg de restaurantene som ligger i sidegatene; maten er mye bedre og billigere. 

Da jeg var der i tidlig desember i fjor var været lunt, men for all del ta med lett jakke eller kåpe. Våkn opp rundt 8, da kan dere vandre rundt og ta bilder fritt uten turister :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...