Gå til innhold

Uføre, hva sier dere i sosiale sammenhenger? - splittet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva sier dere om folk dere ikke kjenner, men som kjenner din familie eller venner, spør om hva dere jobber med? Jeg synes dette er veldig vanskelige situasjoner. Familie og venner vet at jeg er ufør, dermed kan jeg ikke gi en helt annen historie til disse bekjente, i tilfelle jeg treffer dem igjen. Sannheten har en tendens til å komme for en dag. Samtidig opplever jeg det å være ufør som dypt personlig og flaut, siden det hovedsakelig kommer av alvorlig psykisk lidelse (har flere selvmordsforsøk bak meg blant annet). Det er ikke åpenbart på utsiden for de som ikke kjenner meg. Jeg pleier å svare hva jeg er utdannet som, men at jeg ikke jobber i dag. Da kommer jo ofte spørsmålet hvorfor. 

Dette fører til at jeg isolerer meg og unngår å bli kjent med folk. 

 

Anonymkode: d6bfb...1df

Endret av Sulosi
Redigert overskrift pga splitt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, navn89 skrev:

Kan du ikke bare si du er ufør da ?

Jeg har gjort det noen ganger, siden jeg ble anbefalt det av en behandler en gang. Men inni meg føles det så feil. Jeg blottlegger meg uten å ønske det, og da unngår jeg heller sosiale sammenhenger så mye som mulig. Det fører til at livet blir enda mer begrenset og fattig enn det allerede er. Derfor lurer jeg på hvordan andre uføre løser dette, om de føler på litt av det samme. Noen skammer seg kanskje ikke, og da er det jo lettere.

Anonymkode: d6bfb...1df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei