Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

Forresten! Det var ei som delte denne på eBay Barn & Baby. Jeg kopierte linken fra Facebook, aner ikke hvordan den ser ut hos andre. Du var vel på jakt etter en tynn sovepose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 2.6.2017 den 9.54, Weebs skrev:

Uten tvil den mest plagsomme tanta! Bruker du prevensjon? Kanskje et altfor personlig spørsmål. I tilfelle kan du bare ignorere meg :fnise: Jeg tar Cerazette og blødde i ukesvis da jeg startet! Holdt på å gi opp. Men plutselig sa det stopp, og nå er det flere måneder siden sist! Har tatt graviditetstester just in case. Ikke at sjansen er så stor for at skjer med våre omtrent månedlige ligg :ler:

Haha, nei ikke for personlig. Men mer et "prevensjon hva er det til?" :fnise: Har IKKE villet utsette meg for mer hormonhelvetegreier enn de jeg har fra ammingen. Vurderer hormonspiral i fremtiden, men veldig usikker på om det er noe for meg. Jeg gjør liksom bare det jeg føler andre gjør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2017 den 15.23, Weebs skrev:

Forresten! Det var ei som delte denne på eBay Barn & Baby. Jeg kopierte linken fra Facebook, aner ikke hvordan den ser ut hos andre. Du var vel på jakt etter en tynn sovepose?

Og takk for tips. Jeg er egentlig eBay-queen, men hoppet av eBay-toget for noen år siden. Er blitt mer skeptisk med årene (etter å ha kjøpt en del lugubre varer.. ikke som i snuskete, men som i fake - ikke med vilje selvsagt) :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye å meddele.. Husker Kakaoen brukte uttrykket om følelsen av å slepes langs asfalten, og det er litt sånn det føles nå. Jeg er fullstendig ferdig og utkjørt, hele døgnet - hver eneste dag. Gjør alt jeg kan for å ta vare på de to små, men den lille dronningen på tre år driver meg fullstendig til vanvidd. Altså, når man tror man har opplevd trass.. Måtte det stoppe når hun en eller gang fyller fire! Jeg blir helt overveldet av hvordan hun klarer å drive fram det verste i meg, terge meg, provosere, erte, bølle.. :bond: 

Nettene er fortsatt ganske slitsomme, færre oppvåkninger men morgenen starter i 04-tiden. Ekstra utfordrende når de andre sover og huset er lytt. Er ikke kjempefornøyd med tilværelsen om dagen nei :jolie:

Men altså, hurra for sommer og sol! Elsker at det er grønt og skjønt ute! Har gått mange fine trilleturer og bare tatt inn over meg hvor vakkert den kan være! :) Gruer meg desto mer til høst og ny vinter - hilsen pessimisten :ler:

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres tøft ut om dagen! Får håpe dronningen din gjør helomvending når hun fyller 4 år 😂 

Enda en stund til høst heldigvis 😉 Selv om jeg som bor i nord er litt stressa..midten av juni og det er liksom wtf når det gjelder vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 20.37, maja87 skrev:

Høres tøft ut om dagen! Får håpe dronningen din gjør helomvending når hun fyller 4 år 😂 

Enda en stund til høst heldigvis 😉 Selv om jeg som bor i nord er litt stressa..midten av juni og det er liksom wtf når det gjelder vær..

Jepp, kommer til å skje noe helt magisk dagen hun fyller 4, helt sikker på at all trass forsvinner over natten :biggrin:

Jeg tror alt kommer til å løse seg når jeg kommer meg tilbake på jobb! :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, når ble bleieskift såå slitsomme?! :bond: Det som jeg tok på under 30 sek før tar nå seriøst 10 minutter (jeg vet fordi jeg puttet frosne rundstykker i ovnen og de var klare før jeg var ferdig med bæsjebleien til knerten her). Det vris og vendes, hendene skal ned å "tafse" i bleieområdet, det er bæsj på ben, føtter og hender, det hyles og protesteres. Ofte tar jeg meg selv i å tenke "hmm kan han ha på seg bæsjebleie til det er tid for legging?", men jeg kommer vel frem til at det er litt på kanten. Så han får nye bleier altså, men det er bare så vidt! :jolie: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg rotet meg inn i dagboken din her, og tror nesten at du og jeg er samme person 😂🙊 To like gamle barn (født nesten samtidig?) og er selv rimelig sensitiv... Så da er det en til her på KG som henger med deg 🤣🌸 

(Og som kan bli riiiiimelig gal av treåringen sin... Jeg tror det er lov, ha ha.) 

Ha en fin dag ✌🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars knerten ligger ute å sover i sveiselyder. Altså jeg blir helt gal av disse byggeprosjektene rundt oss! De er faen meg ikke sanne. Har hatt mange nattlige fantasier om hva slags hevntokter jeg skal bruke på disse satans anleggsarbeiderne. :rasende:

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2017 den 10.50, Sjøgrønn skrev:

Hei! 

Jeg rotet meg inn i dagboken din her, og tror nesten at du og jeg er samme person 😂🙊 To like gamle barn (født nesten samtidig?) og er selv rimelig sensitiv... Så da er det en til her på KG som henger med deg 🤣🌸 

(Og som kan bli riiiiimelig gal av treåringen sin... Jeg tror det er lov, ha ha.) 

Ha en fin dag ✌🏻❤️

Velkommen skal du være! Del gjerne dine verste historier og opplevelser for å gjøre min hverdag litt lysere :mrgreen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er over gjennomsnittet redd for å bli kjent igjen på nett, så jeg er ikke så flink til å dele... Men en ting kan jeg jo spørre deg om: hva tenker du om sommerferie? Jeg har allerede begynt å "grue" meg litt til 23 dager med kjernefamilien... Det blir så intenst å være sammen hver time, hver dag i tre uker! Vi skal stort sett være hos familie i Norge/Skandinavia  i ferien. Vi har egentlig vært det hvert år etter at vi fikk eldstemann.

Jeg er spent på om vi får det fint eller ikke. alt kommer an på eldstemanns humør, hun er periodevis en sint treåring som har energinivå myyyye høyere enn vårt (🙈) Så det kan bli mye "mamma, mamma, mamma!! og lite pusterom. Og med to barn 24 timer i døgnet (på ferie sover man jo sammen alle fire...) så har jeg noen ganger følt at det har tatt helt av og jeg har sittet og grått for meg selv på do 🤣 Lei av mannen og lei av barna... (Som jeg jo egentlig elsker over alt på jord, altså. Det er bare det der led null egentid...? 

 

Hva er dine tips? 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Sjøgrønn skrev:

Takk :) Jeg er over gjennomsnittet redd for å bli kjent igjen på nett, så jeg er ikke så flink til å dele... Men en ting kan jeg jo spørre deg om: hva tenker du om sommerferie? Jeg har allerede begynt å "grue" meg litt til 23 dager med kjernefamilien... Det blir så intenst å være sammen hver time, hver dag i tre uker! Vi skal stort sett være hos familie i Norge/Skandinavia  i ferien. Vi har egentlig vært det hvert år etter at vi fikk eldstemann.

Jeg er spent på om vi får det fint eller ikke. alt kommer an på eldstemanns humør, hun er periodevis en sint treåring som har energinivå myyyye høyere enn vårt (🙈) Så det kan bli mye "mamma, mamma, mamma!! og lite pusterom. Og med to barn 24 timer i døgnet (på ferie sover man jo sammen alle fire...) så har jeg noen ganger følt at det har tatt helt av og jeg har sittet og grått for meg selv på do 🤣 Lei av mannen og lei av barna... (Som jeg jo egentlig elsker over alt på jord, altså. Det er bare det der led null egentid...? 

 

Hva er dine tips? 😘

Forstår deg godt, tror de fleste her har litt dele-noia her i dagbøkene. Men så bare "struntar" vi i det og deler likevel :laugh: Det er ikke så veldig vanskelig å bli gjenkjent i dagbøkene hvis noen man kjenner godt ramler over de. Men selv om jeg deler mye personlig, så er det ingenting jeg ikke kan stå inne for så what the heck :skaal:

Sommerferie ja, er en stund siden jeg virkelig gledet meg til sommerferier (les: pre-baby). I den fasen vi er nå med en krevende treåring og baby, så blir det helt klart ikke ferie i den forstand. Vi har det veldig fint når treåringen er blid og fornøyd, men så fort hun ikke får viljen sin eller ting ikke blir som forventet da bryter helvete løs. Så vi kan dele verdens fineste lille øyeblikk for to sekunder senere å krangle så busta fyker. Og så en baby som man drasser rundt på natt og dag - 24 timer i døgnet. Veldig slitsomt. Da trenger man den egentiden. Som man gjerne ikke får. Jeg er i tillegg introvert og får energi av å være alene. Funker utmerket! :ler2:  Har ingen tips dessverre, men hvis man er flink til å ta bilder (man gjør jo gjerne det når man har det fint) så kommer man ikke til å huske morgenene som startet 05, lillesøster som sparker babyen i hodet og babyen som gulper på den hvite blusen om noen år. Det kommer til å se ut som tidenes mest idylliske ferie i ettertid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Forstår deg godt, tror de fleste her har litt dele-noia her i dagbøkene. Men så bare "struntar" vi i det og deler likevel :laugh: Det er ikke så veldig vanskelig å bli gjenkjent i dagbøkene hvis noen man kjenner godt ramler over de. Men selv om jeg deler mye personlig, så er det ingenting jeg ikke kan stå inne for så what the heck :skaal:

Sommerferie ja, er en stund siden jeg virkelig gledet meg til sommerferier (les: pre-baby). I den fasen vi er nå med en krevende treåring og baby, så blir det helt klart ikke ferie i den forstand. Vi har det veldig fint når treåringen er blid og fornøyd, men så fort hun ikke får viljen sin eller ting ikke blir som forventet da bryter helvete løs. Så vi kan dele verdens fineste lille øyeblikk for to sekunder senere å krangle så busta fyker. Og så en baby som man drasser rundt på natt og dag - 24 timer i døgnet. Veldig slitsomt. Da trenger man den egentiden. Som man gjerne ikke får. Jeg er i tillegg introvert og får energi av å være alene. Funker utmerket! :ler2:  Har ingen tips dessverre, men hvis man er flink til å ta bilder (man gjør jo gjerne det når man har det fint) så kommer man ikke til å huske morgenene som startet 05, lillesøster som sparker babyen i hodet og babyen som gulper på den hvite blusen om noen år. Det kommer til å se ut som tidenes mest idylliske ferie i ettertid ;) 

Ha ha, jeg tok meg i å tenke på det i sta... hvis jeg hadde fortalt høydepunktene på dagen i dag på facebook og med bilder (bading, tur i parken, lekeplass og jordbær) hadde det sett ut som skikkelig glansbilde av familieidyll... Men mellom alt dette helt fantastiske var det en treåring som tegnet med tusj på fotografier, sliten baby, pappa som ble sint på skrikende treåring og mamma, altså meg, som nesten klikka i bilen på vei til butikken! Håper fire år er bedre og at jeg er bedre rustet når babyen blir tre år 😂✌🏻🤞🏼 Men så er jo treåringen også så utrolig herlig, den mest fantastiske i hele verden når hun er fornøyd 😜❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Sjøgrønn skrev:

Ha ha, jeg tok meg i å tenke på det i sta... hvis jeg hadde fortalt høydepunktene på dagen i dag på facebook og med bilder (bading, tur i parken, lekeplass og jordbær) hadde det sett ut som skikkelig glansbilde av familieidyll... Men mellom alt dette helt fantastiske var det en treåring som tegnet med tusj på fotografier, sliten baby, pappa som ble sint på skrikende treåring og mamma, altså meg, som nesten klikka i bilen på vei til butikken! Håper fire år er bedre og at jeg er bedre rustet når babyen blir tre år 😂✌🏻🤞🏼 Men så er jo treåringen også så utrolig herlig, den mest fantastiske i hele verden når hun er fornøyd 😜❤️

Ja, ikke rart man tror at alle andres liv er så perfekte! For dagen er jo som regel full av hyggelige stunder, bare synd de kan briste etter 20 sekunder :ler: 

Jeg håper også at det skal bli bedre når hun blir fire, men tenker med gru at vi har jo en til som skal gjennom den fasen med tiden. Samtidig er jeg så enig i at det er jo en såå fin alder med mange herlige øyeblikk! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my.. i natt sov jeg faktisk fra 22:00 - 04:00 :sjokk: Det var en fryktelig rar følelse! Jeg ble jo livredd da jeg våknet for jeg trodde at han var død. Har ikke sagt noe til mannen enda, for da hadde jeg sikkert ikke fått sove ekstra på morgenen :P Men altså, min baby kan! Min baby kan sove lenger enn to timer! Tviler på at det skjer igjen, men sykt digg var det! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, det var et one hit wonder det med sovingen. Som forventet :erter: 

I dag har jeg vært skikkelig gretten. Vind, rotete hus, grinete baby, regninger.. I tillegg er henting i barnehagen en sann mare. Mini driver med pottetrening og det går egentlig veldig fint, men hun nekter å bæsje. Så når jeg hentet henne hadde hun bæsjet i buksen. Og der kom jeg varm og svett, med en overtrøtt baby på slep. I tillegg kaster alle barna seg over meg og vognen når vi kommer. De synes det er superstas med baby og akkurat det er kjempesøtt. Men så er de som måker, det kommer bare fler og fler. Alle skal ha en bit av lillebror. De krafser med skitne hender, klatrer på vognen og blokkerer veien. Jeg synes det er hyggelig at de er så interessert, men når det kommer til det punktet hvor de faktisk slutter å høre og respektere det som blir sagt om at de må flytte seg eller ikke får ta på han mer fordi vi skal hjem - da merker jeg at det koker over. I tillegg skal jeg sjonglere skift av Mini med alt det fører med seg. Så i dag ble jeg hun sure og sinte mammaen, vil ikke være henne, men innså at det fikk heller bare være. Mini ville aldri oppført seg sånn som de andre barna, kanskje mest fordi hun er sjenert, men jeg blir skikkelig lei av barn som ikke hører på voksne. Ingen hører på foreldrene sine, det er greit, men andre voksne får de søren meg respektere altså! :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uæh! Kjente panikken kom litt av den beskrivelsen med unger som henger på vogna. 

Noen må være hun sinte mammaen, det får like godt bli deg ;) Jeg kjenner at jeg lett kunne vært hun ekstra sinte mammaen som de snakker om etterpå hvis jeg hadde vært i din situasjon :trampe: Også med vind i tillegg  :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig en pyton situasjon. Jeg har jo lest så mye om at man skal prøve å være en god voksen for alle barn, så jeg prøver virkelig å se alle, både smiler, hilser og snakker med alle jeg møter. Derfor var det ekstra kjipt å måtte bli den litt sinte og strenge mammaen. Jeje.. 

Nå har jeg nettopp fortært en Starbucks iskaffe. Synd de er så små. Vurderer nesten én til :sjenert: Og så vurderer jeg om jeg skal bruke enda mer penger på salget på Babyshop. Altså jeg har brukt så sinnsvakt mye penger på Babyshop de siste ukene at jeg nesten skjemmes :rodme: Men, så var det Mini Rodini da. De klærne er jo litt kule. Og det er jo litt salg. What´s a girl to do? :vetikke: Kjøpte mange pysjamaser fra Lilleba på salg da, ikke ofte man får de til 50 % så slo til. Synes de er de beste! Det var på hjemmesiden til Lilleba, ikke på Babyshop for ordens skyld :)

Ja, så slik går no dagan... Shopping og iskaffe :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt refleksjoner over barseltiden.. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tviler på meg selv så mye og lar andre gi meg dårlig samvittighet. Tenker tilbake på de første ukene med lillebror og hvordan jeg følte på at jeg var mislykket som ikke tok han med til butikken eller kjøpesenteret. Da jeg "endelig" kom meg dit (med mye hjelp) etter to uker, så følte jeg at jeg var udugelig som ikke hadde klart det før. Men nå som jeg ser alle disse nyfødte små nurkene som bæres og ammes på senteret, så tar jeg meg selv i å tenke at de har da ingenting der å gjøre. De er jo så små og skjøre! Tenker på alle inntrykkene med lyd og lys, alle virus og bakterier som sirkulerer.. de har det da best hjemme! Kunne ønske jeg kunne gå tilbake i tid og klappe meg selv på skulderen. Noe jeg tenker litt for ofte! Jeg havner så ofte i situasjoner hvor jeg tviler på meg selv eller blir for hard og kritisk mot meg selv. Jeg lar andre bestemme og definere hva jeg bør få til eller føle. Jeg kunne ønske vennene mine hadde respektert at jeg hadde en baby som var så mye yngre enn deres barn, og ikke gitt meg dårlig samvittighet fordi jeg strevde med å bli med på det de skulle gjøre. 

Så nå får lærdommen være at når den dårlige samvittigheten og kritikeren i meg kommer snikende, så må jeg huske på at om noen måneder så vil jeg tenke tilbake og ønske at jeg kunne vært der for meg selv - en støttende venninne for meg selv!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎06‎.‎2017 den 13.32, Carouselle skrev:

Litt refleksjoner over barseltiden.. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg tviler på meg selv så mye og lar andre gi meg dårlig samvittighet. Tenker tilbake på de første ukene med lillebror og hvordan jeg følte på at jeg var mislykket som ikke tok han med til butikken eller kjøpesenteret. Da jeg "endelig" kom meg dit (med mye hjelp) etter to uker, så følte jeg at jeg var udugelig som ikke hadde klart det før. Men nå som jeg ser alle disse nyfødte små nurkene som bæres og ammes på senteret, så tar jeg meg selv i å tenke at de har da ingenting der å gjøre. De er jo så små og skjøre! Tenker på alle inntrykkene med lyd og lys, alle virus og bakterier som sirkulerer.. de har det da best hjemme! Kunne ønske jeg kunne gå tilbake i tid og klappe meg selv på skulderen. Noe jeg tenker litt for ofte! Jeg havner så ofte i situasjoner hvor jeg tviler på meg selv eller blir for hard og kritisk mot meg selv. Jeg lar andre bestemme og definere hva jeg bør få til eller føle. Jeg kunne ønske vennene mine hadde respektert at jeg hadde en baby som var så mye yngre enn deres barn, og ikke gitt meg dårlig samvittighet fordi jeg strevde med å bli med på det de skulle gjøre. 

Så nå får lærdommen være at når den dårlige samvittigheten og kritikeren i meg kommer snikende, så må jeg huske på at om noen måneder så vil jeg tenke tilbake og ønske at jeg kunne vært der for meg selv - en støttende venninne for meg selv!  

Godt sagt! Viktig å stole på seg selv :) Helt enig i at sånne små nurk ikke har noe på et kjøpesenter å gjøre.. Ikke bare for at mor og vennene skal henge der i hvertfall, ærender som må gjøres er jo en ting liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...