Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

På 15.4.2017 den 20.22, Weebs skrev:

Jeg også unngår helst bank så godt jeg kan :ler: Det ser så vondt ut på film :Nikke:

Som skiftarbeider har jeg alltid irritert meg over stengte butikker. Dagene går liksom i det samme når du må på jobb uansett om det er jul eller påske :P Som permisjonsdame også forsåvidt. Jeg ante ikke hvilken dag det var i dag da jeg trillet tur i regnet klokka åtte på morgenen :vetikke:

Hvis det er noe trøst så lover jeg deg at du kommer til å finne ut hva "gode klær" er dersom barna begynner på fotball ;) Jeg hadde virkelig ikke peiling da jeg var en helt fersk "bonusmamma". Plutselig skulle jeg stå ute på en cup i november som varte i altfor mange timer! Med skinnjakke :balltre: Nå er det ull, ull, ull, vinterjakke, skibukse og Goretex-sko :nigo: 

Jeg lærer vel med tiden angående påkledning ja :fnise: Har aldri skjønt de som går med skibukse når de ikke er i skibakken, men nå forstår jeg :fnise: Jeg hadde totalt angst for to ting før jeg fikk barn - det var 1) barnevogner og 2) allværsjakker :fnise: Hatet begge deler så intenst at jeg nesten ble fysisk dårlig. Særlig de to i kombinasjon! Livet endrer seg :fnise:

Og angående det å få bank.. Jeg synes ikke det ser så vondt ut på film jeg, men så får jeg en liten babyneve i øyet eller skaller med 3-åringen, og så kjenner jeg hvor i helvete vondt det gjør og innser at det holder for min del! :fnise: Blir ikke Fight Club for min del, eller hva kaller de dette fenomenet kidsa driver med nå hvor de møtes for å slåss? Ekke no for meg merker jeg! :fnise:

 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Que pasa? Våkne opp til et hvitkledd landskap var ikke helt det jeg hadde øverst på ønskelisten merker jeg :grine:  Men det er vel typisk april! Cheeky bastard! Gikk trilletur med joggesko, bad idea! Våte sko og våte sokker er ikke spesielt deilig! Folk lo når de så meg trille i snøværet. Vi så ganske håpløse ut der vi kom. Alt var så nedsnødd, hele vognen ble bare en stor hvit skygge og jeg en levende snøkvinne. Hjalp vel ikke at jeg sikkert så dritsur ut i tillegg :ler2: Sorry ass, klarer ikke å være Miss Sunshine når noen tar fra meg våren på den måten! Tror de syntes jeg var en rimelig muggen mamma i barnehagen også. Jeg hadde et stykke igjen til "zen" for å si det sånn :pinar: I dag var jeg en sånn masete mor som klikker for den minste lille ting. Stakkars Mini. Får prøve å puste med magen ved neste levering! 

Men nå har lillebror våknet og kaffen er inntatt. Da får jeg prøve å få gjort noe i huset! Er litt groggy etter å ha bli vekket av at babycallen gikk tom for batteri. Altfor tidlig. :Gjesp: Altså er det mulig?!  Hadde jeg klart å skru den av i går så hadde jeg sikkert fått sove en time ekstra. Litt irritert på meg selv. Den gikk jo bananas i 5-tiden fordi den hadde stått på hele natten og var i ferd med å gå tom for batteri. Så da måtte jeg løpe rundt på febrilsk leting i morgentimene for å få skrudd den av før noen våknet av den intense pipingen. Jaja, kan bare takke meg selv! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hater forkjølelser :forkjola: Nå er hele familien rammet. Hadde glemt hvor slitsomt det er med syk baby! Som om vi ikke sliter nok fra før, men nå er det dårlig søvn både dag og natt. Og ikke minst sutrete baby som ikke synes noe er ok. Kan ikke ligge alene, vil ikke leke, trilles eller noe som helst. Bare grining! About to go crazy over here! :overrasket: 

Men etter sykdom setter man mer pris på helsen og hverdagen hvor man er frisk! :opplyser:  

Nå sitter jeg musemusestille og prøver å ikke vekke sovende baby. Men det klarte selvfølgelig en selger fra Verisure å gjøre. Gratulerer.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2017 den 14.27, Carouselle skrev:

 

Gudhjelpes, det sitatet satt igjen fra forrige kommentar og vil ikke fjernes med mobil :P 

Men stakkars! Lille syke baby som bare griner :( 

Jeg syntes det stod at du satt "museumsstille" og tenkte at "ja, det kan jo stemme. Kanskje det er uhøflig å prate høyt på museum? :vetikke::fnise:

Og kjenner til det med babycallen! Hvorfor kan den ikke gi et lite varsel først? Den går i total krisemodus! Jeg får seriøst så jækla panikk av den lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaget jeg på forkjølet baby? Jeje, det ble jo enda bedre da jeg ble dårlig selv. Og lillemann ble enda dårligere. Herregud.. han våknet flere ganger i timen hele natten. Jeg skjønner nesten ikke selv hvordan jeg holder ut :grine: Må faktisk innrømme at jeg har angret en del på å ha fått barn de siste dagene :tristbla: Alt føles bare så j.... om dagen. Både fysisk og psykisk. Føles som jeg skal knekke når som helst. Føler absolutt ikke at jeg mestrer det. I tillegg har Mini fått tendenser til adferdsvansker. Jeg tror det er mer enn bare vanlig trass. Hun gjør ting på trass for å skade og ødelegge. Ordene "ikke", "slutt" og "stopp" eksisterer ikke for henne. Jeg tar meg selv i å få raserianfall jeg ikke visste jeg hadde i meg. Det føles helt grusomt at barnet du elsker fremkaller de verste følelsene i deg. Det sier vel seg selv at kjærligheten ikke akkurat blomstrer om dagen i slike omstendigheter. Jeg visste det kom til å bli slitsomt å få barn, men ikke så j.......  Happy days! :tommelsmil:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg tror du har helt normale tanker og følelser nå. Du er utslitt, og det som trigget oss (hvertfall meg) mest i hele verden er trassige unger som gjør ting på pur f. Jeg har aldri skreket til noen før jr begynte med de voldsomme trassanfallene sine for et halvt års tid siden. Ikke vært i nærheten engang. De har en lei tendens til å teste oss når vi absolutt ikke trenger det (de jævlene :fnise:). Snart er du kanskje ferdig i permisjon og kan nyte late(?) dager på jobb. Da kan mannen få ta over nattevåk siden han mener det er så enkelt å avvenne (glemmer ikke at han hadde sagt at dette var din egen skyld :sinna:). Evt får du bli med meg og naboene på husmorferie på spahotell til høsten. En hel helg med barnefri! Tenk så deilig :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte og oppmuntrende ord! Det går litt bedre nå, men den j***** forkjølelsen sitter faktisk i fremdeles hos oss begge. Det verste er at jeg blir så sint på Mini for at hun har blitt smittet i barnehagen og tatt med seg drittviruset hjem. Stakkars liten, hun kan jo ikke noe for det! Det er vel det eneste jeg ikke liker med barnehage, at det blir SÅ mye sykdom. Og jeg rammes så hardt hver gang. Immunforsvaret mitt er jo helt ødelagt! Må være mangel på søvn som gjør meg så utsatt?! :vetikke:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nettene våre blir bare bedre og bedre, eller kanskje ikke. Vet ikke om jeg skal le eller gråte lenger :daane::cry3: Nå våkner han flere ganger etter legging. I kveld måtte jeg opp og roe han tre eller fire ganger, så ga opp all egentid med manne. Og så våkner han noen ganger i løpet av natten, pluss at morgenen starter i 04-tiden :overrasket: Altså 04!! Jeg.orker.ikke.mere. :gape:  Hadde han enda sovet i ett strekk så kunne man jo lagt seg tidlig, men med så mange oppvåkninger så får man jo aldri funnet roen. Bortsett fra det er han verdens søteste og blideste lille gutt! Flaks for han! Vi prøvde sånn sovepose på han i natt, men det var ingen større suksess. Det ble så varmt for han stakkars at han var jo helt våt der han lå. Det er nemlig nesten umulig å få lavere temperatur enn 20 grader på soverommet. 

Bare for å snakke om noe annet enn søvnproblemene, så er han blitt så flink til å åle seg rundt. Han krabber nesten, men ikke helt der ennå. Monterer snart en støvmopp på han så han kan vaske gulvet samtidig der han sleper seg selv rundt på parketten :idesmil: Han spiser alt han kommer over, enten det er matrester som har falt på gulvet, strikker eller merkelapper. Noe kommer ut igjen i bleia i samme form som det kom inn :eeeh:  Og det er MANGE bæsjebleier i hele regnbuens skala, eller det vil si hele gusjeskalaen. Gusjegrønt, gusjegult, gusjebrunt, gusjeoransj. Mange herlige bleieskift, særlig med en som konstant skal rulle når han ligger der! Hadde glemt hvor slitsomt den fasen er! Og den varer vel til de er to! :legrine:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide at den guttungen du bor med tar litt ansvar for ungen sin! Klokka fire skal(!!) han ta over, bare lov å komme inn for amming én gang før klokka åtte. Så får han ta morgenen med begge ungene. Gjør han det ikke på hverdager må han gjøre det begge dagene i helga. Er han trøtt får han legge seg tidligere. Vil han ikke sender du meg adressen din og så kommer jeg og fillerister han litt :sinna: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, A4-livet skrev:

Nå er det på tide at den guttungen du bor med tar litt ansvar for ungen sin! Klokka fire skal(!!) han ta over, bare lov å komme inn for amming én gang før klokka åtte. Så får han ta morgenen med begge ungene. Gjør han det ikke på hverdager må han gjøre det begge dagene i helga. Er han trøtt får han legge seg tidligere. Vil han ikke sender du meg adressen din og så kommer jeg og fillerister han litt :sinna: 

Takk for støtten! :) Jeg har fått sove litt noen morgener, men som regel på mannen sove på skift etter det. Så dagene våre går i å løse søvnkrisen. Og jeg skulle gjerne byttet! Foretrekker en hel natts søvn, fremfor å sove litt på morgenen etter å ha blitt herjet med en hel natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiire! :heks: Det er så tidlig det at jeg vet ikke. De par siste morgenene har M sovet til sju i stedet for seks og jeg er overlykkelig. Fire hadde drept meg pittelitt... Du er en skikkelig maskin altså. 

De selger sikkert ikke det i Norge, men jeg så en YouTube-dame som hadde en helt tynn sovepose på babyen sin.  Like tynt som et dynetrekk virket det som. Men kalde Norge har vel ikke sånt. Jeg har en fra H&M, den er ikke sånn kjempetjukk, men det er kanskje ikke tynt nok?

Jeg tenker forresten på den dama av og til. Hun hadde en video der hun fortalte hvordan hun hadde fått babyen til å sove på kvelden. Skrike seg i søvn-metoden :tommelopp: "Det var litt tøft den første kvelden, da grein hun i 20 minutter, men etter det ble det mindre og mindre. :jepp:" Whaaaat! Uaktuelt for min del i hvert fall :huh:

Rulling på stellebordet kjenner jeg til! Det er livsfarlig på badet vårt, så når hun er på sitt verste tar jeg påkledning på lekematta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carouselle skrev:

Takk for støtten! :) Jeg har fått sove litt noen morgener, men som regel på mannen sove på skift etter det. Så dagene våre går i å løse søvnkrisen. Og jeg skulle gjerne byttet! Foretrekker en hel natts søvn, fremfor å sove litt på morgenen etter å ha blitt herjet med en hel natt. 

Sånn er det her og, jeg tar nettene (som, bank i bordet, er skikkelig bra for tida - hey jinx) fordi mannen ikke tåler å ikke sove hele natta. Så han sover hele netter, står opp om morran også må han ha seg en time eller noe når jeg står opp. Helgene våre bare forsvinner i soving... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Porcelain skrev:

Sånn er det her og, jeg tar nettene (som, bank i bordet, er skikkelig bra for tida - hey jinx) fordi mannen ikke tåler å ikke sove hele natta. Så han sover hele netter, står opp om morran også må han ha seg en time eller noe når jeg står opp. Helgene våre bare forsvinner i soving... 

Er så godt å høre at noen kjenner seg igjen! Jeg føler at alle andre er superfreshe, opplagte, sporty familier som er ute før klokken er 09:00 - mens vi bare bruker halve dagen på å sove ut. Eller det vil si - mannen skal sove ut. Jeg er sjeleglad om jeg bare får en liten time for å reparere litt, mens han helst skal ha hele natten og formiddagen + en lur på ettermiddagen. Jeg kommer fra en familie hvor vi alle er A-mennesker og hvor høneblunder og power-naps er bannlyst. Så til tider er det skikkelig frustrerende å være sammen med et B-menneske :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så uinspirerende innlegg jeg skriver om dagen. Greier ut om bæsjebleier. What have I become :rolleyes: Får skylde på morgener som starter i 04-tiden! Det gjør noe med kreativiteten og produktiviteten! Godt jeg ikke er tilbake i jobb enda! :ler:

Junior her har hatt noen gode lange lurer i det siste, og det har vært ganske skjønt! Dessverre bor jeg i et byggeprosjektbonanzaområde så nå borres det i sten sånn ca hele dagen fra 09-15. Det rister ganske heftig og gjør at junior våkner så fort han er ute av den dype søvnen. Lurene blir kortere og han våkner opp grinete fordi han ikke er helt uthvilt. Fader altså, har så lyst å troppe opp på tomten der borte med hagle! Ikke at jeg har det, eller vet hvordan jeg bruker den da :fnise: Noen som vil komme og gi meg kræsjkurs? :laugh:

Joke aside, blir så utrolig trist av alt som skjer i verden. Jeg har jo megaangst for konsertarenaer, kinoer og andre lukkede store folkeforsamlinger. Så bomben på Ariana Grande-konserten gir meg grøsninger og gir meg lyst til å låse meg inne resten av livet. Fy fader er så sinnsykt jævlig og trist! Når barns liv går tapt :tristbla: Slike hendelser setter jo livet mitt litt i perspektiv da. Jeg har jo lov til å være trist selv om det skjer grusomme ting, men jeg må jo bare prøve å være litt takknemmelig når andre rammes av slike forferdelige ting! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din dagbok, så du må jo skrive om det du tenker. Hvis det er bæsjebleier så skriver du om bæsjebleier ;) Jeg har ikke en ekstremt underholdende dagbok myself. "I dag har M spist gulrot!" Tror ikke resten av KG synes det er kjempespennende, liksom :fnise: Men det synes jeg, okei?! :regler:

Synes det er gøy å lese her jeg! Keep up the good work!

Forferdelig med den konserten altså! Hater å åpne VG og få sånne nyheter :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så mye dritt som skjer i verden..... Det "beste" er nesten å ikke tenke så mye på det, men det er tøffere etter å ha blitt mamma 😕

Her og sover mannen hele natta, tar morgene og deretter må han ha en blund før jeg går på jobb 😂😂 Tenke den gangen vi kan sove gjennom natta igjen da... for min del er nok det lenge til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2017 den 22.11, maja87 skrev:

Er så mye dritt som skjer i verden..... Det "beste" er nesten å ikke tenke så mye på det, men det er tøffere etter å ha blitt mamma 😕

Her og sover mannen hele natta, tar morgene og deretter må han ha en blund før jeg går på jobb 😂😂 Tenke den gangen vi kan sove gjennom natta igjen da... for min del er nok det lenge til 😂

Kan bli litt lenge til med tanke på hva du har for planer ja :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruer meg til strømregning for herremin så mye jeg vasker om dagen! En treåring i barnehage og en baby som har lært seg å gli bortover gulvet fører til relativt mange skitne plagg! Særlig han minste har ganske grusomme flekkete bodyer. Sånn går det når man skrubber gulvet med magen. Huset er liksom ikke like rent denne runden når man har en treåring som elsker utelivet (altså utendørs og natur vel og merke.. hehe :fnise:) - det er gress, sand og skitt inn på parketten - everyday! Går det an å få vaksehjelp som kommer HVER dag?! Hadde trengt det :rolleyes: 

Åhh er på en skikkelig blåbærdille om dagen!:sikle: Elsker disse store bøttene som er i butikken, men herregud.. koster jo 80 kr! :overrasket: Og jeg spiste en hel bøtte på én dag! :overrasket: 

Dessuten har Tante Rød meldt sin ankomst igjen :snurt: Trodde jeg skulle slippe billig unna siden det er lenge siden sist, men neida.. jeg skal tydeligvis få full overhaling. "Gi den dama full pakke!" Dette vil jo ingen ende ta!  :haar: Merker også at veslegutt ikke er like opphengt i pupp som tidligere, mange sier jo at de ikke liker smaken når man får mensen tilbake og at det også kommer mindre melk. Ser ut til å stemme her! Kan ikke akkurat si jeg har savnet den tanta.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil den mest plagsomme tanta! Bruker du prevensjon? Kanskje et altfor personlig spørsmål. I tilfelle kan du bare ignorere meg :fnise: Jeg tar Cerazette og blødde i ukesvis da jeg startet! Holdt på å gi opp. Men plutselig sa det stopp, og nå er det flere måneder siden sist! Har tatt graviditetstester just in case. Ikke at sjansen er så stor for at skjer med våre omtrent månedlige ligg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...