Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Carouselle skrev:

Ja herregud, får helt klaus selv av de toalettene! Bare tanken på å ta et bleieskift der inne gjør meg helt svett! 

Flydoskift gikk lekende lett! Men med litt større bebi må det være vanskeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10. desember 2016 den 23.03, maja87 skrev:

Flydoskift gikk lekende lett! Men med litt større bebi må det være vanskeligere...

Good to know :)  Synes du er veldig flink og tøff! Jeg har faktisk fått litt flyskrekk etter at jeg ble mamma :sjenert:

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat fått bestilt takkekort og julekort i en fei! Siste frist i dag for å få de til jul, så da var det bare å få ut fingeren. Er egentlig litt lei av julekortstyret, men det er kjekt å ha noen på lur.. just in case. Føler meg så dum når noen gir til oss og vi ikke gir tilbake. Men det blir jo egentlig bare en evig runddans om man fortsetter sånn. Altså det er kos med julekort, men noen ganger føles det litt meningsløst. Jeg tar riktignok vare på alle kort da, så det er ikke bare fremtidig papirsøppel i vår husholdning :) 

Lillebror har nettopp våknet og ligger i dagsengen sin og promper. Heftig! Mini flyktet her om dagen fordi de luktet så ille :fnise:

Har nettopp hatt en alarmmann hos oss for å sjekke batterier. Han var så "søt", listet seg rundt på tå og hvisket for å ikke forstyrre lillebror. Han var så lei seg når han måtte teste at alarmen faktisk fungerte. Jeg blir nesten litt rørt når andre tar så mye hensyn :)  Og så er det de som ringer hundre ganger på døren på kveldstid, selv om det står barnevogn utenfor. Noen har ikke babyantenner i det hele tatt! :roll:

Nå har jeg drukket én kopp te, en Pepsi Max og en iskaffe. Sa noen baby med koffeinsjokk?! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan tro jeg følte meg flittig da jeg satt og bestilte julekort allerede i begynnelsen av november :fnise: Benyttet sjansen til å tre på Mini en nisselue og plassere ham foran et grantre da det kom så mye snø i.. slutten av oktober var det vel? :klo: , noen ganger imponerer jeg meg selv med min handlekraft :ler: 
Her sender vi til familie og nærmeste venner, tror ikke sistnevnte kategori egentlig hadde brydd seg om vi hadde glemt det et år. Familien derimot, tar jo helt av når de får de "nyyydelige" julekortene i posten. Tror ikke jeg hadde giddet å ta meg bryet om jeg ikke visste at det sitter en haug med beste- og oldeforeldre og gamle tanter rundt om i landet som hviner av henrykkelse når årets julekort lander i postkassa :P 

Her er det ikke så mange som ringer på om kvelden sånn generelt, og naboene her pleier å ta hensyn og banke på etter leggetid. Oppvaskmaskinen vår derimot, den eier ikke antenner ass! Vi har det med å sette den på sånn at timingen blir helt sjukt dårlig; akkurat i det Mini er på vei inn i drømmeland setter den i gang med DET pipeorkesteret for å demonstrere at den er ferdig med å vaske. Muulig vi må begynne å tenke oss om en gang eller to når vi setter den på :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd de kortene ender opp litt...mislykkede. Jeg tror jeg valgte kort med én side. Gjerrigknarken slo til i meg :sjenert: Tanken var at jeg kunne skrive på baksiden, men nå er jeg ganske sikker på at de printer reklame på hele j@#$% baksiden :dry: De pleier alltid trykke en schtøgg logo.. så da får jeg et lite problem med å skrive hilsener. Kanskje jeg bare skal ta sjansen og dele de ut som de er, folk leser vel uansett ikke det man skriver? :fnise: I fjor tok jeg meg virkelig bryet med å "personalize" alle hilsener, og det endte med at halvparten av mottagerne ble fornærmet :sjenert: De tok ikke spøkene mine! Oops er visst litt dårlig på julekorthumor :fnise:

Som om ikke det var nok, klarte jeg rote det til med fotobøker også :dry: Bestilte feil papirkvalitet OG feil format :sprettoy: Ble helt satt ut i fotobutikken og så ut som det spørsmålstegnet når de leverte ut fotobøkene. "Dette er ikke mine fotobøker!!" ..Ehh.. oops.. jo det var visst Mini på hele forsiden.. er nok mine fotobøker ja :sjenert: Mannen er ikke kjempehappy for at jeg er i konstant ammetåke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flittige dere er som har fikset julekort... Vi var på fotografering på mandagen (bare mini og jeg). Blir nok ikke julekort, men takkekort må jeg få laget og sendt ut. Rausa inn med gaver i anledning ankomsten 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte å rote til enda en bestilling, altså jeg fatter ikke hvordan det er mulig :blink: Julekortene ble heller ikke som planlagt eller forventet! Jeg har altså prestert å bestille feil i fire av fire mulige tilfeller nå :klappe::balltre: Bedre lykke neste år sier nå jeg :sjenert: Jaja, ikke verdens undergang akkurat ;) 

Ellers er jeg svært nedstemt om dagen. Gruer meg veldig til jul. Vet ikke hvorfor, men det er vel det vanlige med høye forventninger om at alt skal være så fint og flott. Og jeg har null kontroll på noe. Verken antrekk, hus og hjem, gaver (eller altså de fleste er innkjøpt - thank god for Black Friday altså!), mat.. eller noe som helst. Og jeg har pådratt meg tredje forkjølelse på tre uker. Jeg orker ikke mer!!! :forkjola: Føler jeg bare sitter hjemme og depper om dagen. Været hjelper vel ikke akkurat på, når det er mørkt, tåkete, vått og grått. Jeg som håpet på hvit jul i år da! :kjefte: 

Jeg er så sliten, syk og lei. Baaahh..eneste som holder meg litt oppe er barna :hjertesmil: Ironisk nok er det de som gjør at jeg både er syk, utslitt og utmattet :rolleyes: Det er så mye jeg gjerne skulle ha gjort og ha fikset, men denne førjulstiden ble ikke helt som jeg hadde tenkt nei. Trodde jeg bare skulle gå rundt og rusle i byen og kose meg med han lille herremannen min. Vi kommer oss knapt ut døren når vi begge er syke og været er pyton. I tillegg er vi helt urutinerte. Jeg kan fremdeles ikke "time" når han sover eller ikke. Noen ganger sover han lenge i timesvis - andre ganger sover han knapt tjue minutter. Det gjør at jeg ikke tør å dra ut på langtur, for når han gråter da gråter han! Får fremdeles litt hetta jeg altså, selv om dette er andremann:bond:

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men måtte bare få det ut... Kanskje jeg kan se tilbake senere og tenke at det var godt jeg holdt ut for nå er ting så mye bedre!? Lov å håpe :) Og hurra for nye smilefjes! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboken var fin lesning for en vordende førstegangsmor :yvonne:

Slenger igjen et lite spor og ønsker god jul! Håper julefeiringen blir litt bedre enn det føles akkurat nå :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, -Fiona- skrev:

Denne dagboken var fin lesning for en vordende førstegangsmor :yvonne:

Slenger igjen et lite spor og ønsker god jul! Håper julefeiringen blir litt bedre enn det føles akkurat nå :blush:

Hei og velkommen inn i min dagbok :) Beklager om jeg skremmer deg litt med litt negative innlegg, det er mye kos også :) Som da Mini sa til meg før hun dro i dag at "jeg må få en kos av deg mamma!" :ninuskapus: Det er sånne små ting som gjør at jeg smelter og alt det slitsomme er glemt!   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, du er ikke alene om å ha lite i boks før jul.. Vi skal ha jul hos oss, svigers kommer. Har ikke handlet mat, huset er ikke vasket mer enn 2 ganger siden bebi kom i august (den siste er ikke tatt i nov-des for å si det sånn...), ammekjolen jeg bestilte var for stor så den er solgt videre (blir med andre ord olabukse tenker jeg 😂), samboer og jeg har ganske trassig stemning oss i mellom, det er mørketid og hålke, og gaver? - LOL som kidza sier 😂😂😂

Men bebien er søt, snill og deilig 💕 Jul kommer neste år og, da er lillebebien "borte"..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maja87 skrev:

Slapp av, du er ikke alene om å ha lite i boks før jul.. Vi skal ha jul hos oss, svigers kommer. Har ikke handlet mat, huset er ikke vasket mer enn 2 ganger siden bebi kom i august (den siste er ikke tatt i nov-des for å si det sånn...), ammekjolen jeg bestilte var for stor så den er solgt videre (blir med andre ord olabukse tenker jeg 😂), samboer og jeg har ganske trassig stemning oss i mellom, det er mørketid og hålke, og gaver? - LOL som kidza sier 😂😂😂

Men bebien er søt, snill og deilig 💕 Jul kommer neste år og, da er lillebebien "borte"..

 

Tusen takk :) Det trengte jeg akkurat nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg senket skuldrene litt. Vi bestemte oss for å la oss invitere bort i siste liten. Da er det ikke kritisk verken med husvask, rydding eller innkjøp. Selv om det er jo greit å ha litt mat i hus og et ryddig hjem er jo også hyggelig når det er juleferie. Dessverre har Mini 40 i feber og er rimelig forkjølet, hvor uflaks kan man ha? :vetikke:

Nå nyter jeg en juleiskaffe og ser på juleepisoder av Postmann Pat mens mannen handler det siste. Var en liten tur innom matbutikken tidligere i dag og den var full av stressede MENN på storhandel. Tydeligvis mennene som blir sendt ut i "krigen" lille julaften. Man vet jo aldri når man må sloss om den siste billige Non-Stop posen liksom :laugh: Det var forresten ribbet for Non-Stop hos oss. Jeg som hadde såå lyst på :sur:

Vet ikke om jeg rekker å oppdatere her noe mer før det braker løs i morgen, så da er det vel bare å ønske folket god jul :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har vært helt tussete med denne priskrigen. Jeg skulle få tak i marsipangris til julesokkene. Det var tomt over alt. Blir litt flau av folk. Som tar med seg mann, barn og bestemor for å handle tilbudene. En vogn hver. Hvor mye surkål trenger en familie egentlig? Jeg har Non-Stop hvis du vil ha :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Pentu skrev:

Folk har vært helt tussete med denne priskrigen. Jeg skulle få tak i marsipangris til julesokkene. Det var tomt over alt. Blir litt flau av folk. Som tar med seg mann, barn og bestemor for å handle tilbudene. En vogn hver. Hvor mye surkål trenger en familie egentlig? Jeg har Non-Stop hvis du vil ha :P 

Ja takk :laugh: Fortsatt cravings her :bond:

Skulle egentlig si masse teite ting om priskrigen, helt til jeg kom på at jeg er et offer for den selv. Herregud så mye melkesjokolade jeg har kjøpt (og spist) :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carouselle skrev:

Ja takk :laugh: Fortsatt cravings her :bond:

Skulle egentlig si masse teite ting om priskrigen, helt til jeg kom på at jeg er et offer for den selv. Herregud så mye melkesjokolade jeg har kjøpt (og spist) :wow:

Ja altså jeg skal ikke lyge. Det har blitt noen marsipangriser i desember:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh hodet dunker og halsen er sår. Jepp, er bare noen dager siden.. ja en uke.. siden sist jeg ble forkjølet :angry: Men Mini og mannen har hatt influensa, og den har jeg ikke testet enda. Så da må jeg selvsagt ha den og! 

To ganger i dag har jeg forsøkt å handle på salg på nett hvor varen (gjerne den jeg ønsket aller mest) er blitt revet bort før jeg rekker å sjekke ut med handlekurven. Bahhh.. Så nå skal jeg bare logge av alt som heter netthandel. Har allerede brukt nok på Babyshop, Jollyroom og MiniKids. Og ingenting til meg selv! Jeg som lovte meg selv å aldri bli en slik som bare handlet til barna. Særlig :fnise: Kan ikke huske sist jeg kjøpte noe til meg selv, må ha vært ammeinnlegg eller noe annet sexy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, kjenner meg igjen i det å ikke handle til meg selv 😂 For din del har det nok vart en del lengre da, siden du allerede har en før nybebien 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må seriøst melde meg av alle disse nyhetsbrevene til nettbutikkene. Og alle disse annonsene som forfølger meg overalt på nettet. Jeg blir gal. Jeg vil ikke se på meg selv som et offer for disse, men jeg blir det! Jeg tenker nøye gjennom hvert kjøp, men samme hvor rasjonelt det virker i øyeblikket så blir det altfor ofte til at det er plagg som ikke blir brukt eller som barna har vokst fra før de blir aktuelle likevel. Må bare stoppe med den handlegalskapen! Selv om alt er på kampanje og salg! Føler meg som en "savvy shopper, men det blir jo dyrt i lengden om plaggene kun blir brukt én gang. Hjelper ikke å være rå på Finn-salg da.. Går i tap i lengden uansett! Sånn. Da har jeg sagt det høyt. Så får vi se om "Fullfør kjøp"-knappen blir litt mindre brukt i tiden fremover ;) Unntak må være bursdagsgaver og slikt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Carouselle skrev:

Må seriøst melde meg av alle disse nyhetsbrevene til nettbutikkene. Og alle disse annonsene som forfølger meg overalt på nettet. Jeg blir gal. Jeg vil ikke se på meg selv som et offer for disse, men jeg blir det! Jeg tenker nøye gjennom hvert kjøp, men samme hvor rasjonelt det virker i øyeblikket så blir det altfor ofte til at det er plagg som ikke blir brukt eller som barna har vokst fra før de blir aktuelle likevel. Må bare stoppe med den handlegalskapen! Selv om alt er på kampanje og salg! Føler meg som en "savvy shopper, men det blir jo dyrt i lengden om plaggene kun blir brukt én gang. Hjelper ikke å være rå på Finn-salg da.. Går i tap i lengden uansett! Sånn. Da har jeg sagt det høyt. Så får vi se om "Fullfør kjøp"-knappen blir litt mindre brukt i tiden fremover ;) Unntak må være bursdagsgaver og slikt da :) 

Hehe! Shoppe-stopp er jo et fornuftig nyttårsforsett 😃 Er altfor lett å handle på nett.. Heldigvis for min del er jeg i andre ytterkanten som regel, har en liten fobi mot fullfør kjøp knappen 😂😂 Meeen, har en del plagg til mini som ikke akkurat er utslitt 😉 

Godt nyttår forresten😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, maja87 skrev:

Hehe! Shoppe-stopp er jo et fornuftig nyttårsforsett 😃 Er altfor lett å handle på nett.. Heldigvis for min del er jeg i andre ytterkanten som regel, har en liten fobi mot fullfør kjøp knappen 😂😂 Meeen, har en del plagg til mini som ikke akkurat er utslitt 😉 

Godt nyttår forresten😊

Godt nyttår :)

Det er litt annet slitasjenivå på klærne til baby enn til et barnehagebarn ja :fnise:  Lillebror har mer enn nok av klær! Problemet er at han både har fått mye i gave samtidig som jeg også vil være med på moroa og bestemme hva slags klær han skal ha :) Også har jeg så mange favorittmerker og favorittbutikker, måtte liksom handle litt fra alle :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...