Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

Å nei, lillebror er forkjølet igjen! Synes så synd på han. Han blir jo irritabel som fy når han har buser i nesa stakkars. Og de busene er jo større enn mine, sikkert fordi han er "mann" :fnise: Alt annet minner om mann i hvert fall - han promper, raper og glaner etter tvén. Og elsker pupper. :fnise: Men, that aside, lillebror har fått en hoste. Jeg er jo livredd for pustevansker og RS-virus og sykehusinnleggelser. Krysser fingrene for at det går bra. Han er blid og fornøyd, så han virker ikke plaget av hosten. Men jeg er på "alerten". Kan ikke fatte og begripe hvordan han er blitt syk på nytt, viruset må jo ha mutert eller noe inne hos oss. Jeg har jo vært plaget selv av halsvondt og ørevondt. Det er vel hun lille vesla som står for virus og bakterier i husholdningen, hun har jo tatt med seg alt som finnes siden barnehagestart. Eller egentlig har det først blitt ille det siste året. Det første året i barnehage var det bare én runde med omgangssyke. Men året etter har det vært forkjølelser og halsinfeksjoner og influensa, alt avløses av noe nytt. Jeg håper det resulterer i et enormt sterkt immunforsvar etter hvert! Det bør det! :dry:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Fikk endelig surret meg inn i dagboken din og 😊 Du har virke hatt en tøff barselstid, men forstår det kanskje som om det går litt bedre nå? 

Irriterende med menn og andre som ikke skjønner at amming/flaskemating tar tid.. 

Ha en fin dag😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. desember 2016 den 14.56, maja87 skrev:

Hei! Fikk endelig surret meg inn i dagboken din og 😊 Du har virke hatt en tøff barselstid, men forstår det kanskje som om det går litt bedre nå? 

Irriterende med menn og andre som ikke skjønner at amming/flaskemating tar tid.. 

Ha en fin dag😃

Ja det har vært en litt tøff start. Begynte liksom med barseltårer og ammetrøbbel (som løste seg på mirakuløst sett) - men fikk litt andre ting å tenke på ja etter kontrollen ved 6 uker. Håper vi snart kan legge det bak oss, men venter på en vurdering av spesialist først. I tillegg til jevnlige kontroller på helsestasjonen. Føler at det har vært litt krisesituasjon de siste ukene med mye sykdom, nedstemthet, krevende treåring og generelt bare dårlig stemning i heimen. Får bare håpe at det snur og at vi kan begynne å se fremover igjen :) Hjelper kanskje at vi får flere soltimer (selv om de aller mørkeste dagene fremdeles gjenstår..)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og passer på lillebror. Sjekker på han støtt og stadig for er livredd for at forkjølelsen skal utvikle seg til pustebesvær. Han har mye slim som han strever med. Det kommer jo ikke opp stakkars, han har jo ikke fornuft til å spytte det ut - det bare hostes og svelges igjen. Nettene er derfor ganske krevende da han våkner hver halvtime! Jeg blir overlykkelig når han kan ligge ved siden av meg i sofaen og gir meg et smil i ny og ne, da blir jeg glad på hjerten min! :hjertesmil:

Blir ikke akkurat mye shopping i førjulstiden gitt. Thank God for the Internet sier nå bare jeg.. Ellers hadde det blitt glissent under treet :fnise: 

Nå har jeg akkurat sett en episode av Pretty Little Liars og drukket en iskaffe mens lillebror tok en liten dupp i armene mine. Håper jeg klarer å rydde litt i hjemmet før mannen kommer hjem. Han har en tendens til å bli ryddoman i de periodene hvor vi har mest å gjøre eller som er mest krevende. Er nok en form for stressreaksjon, men passer bare jææææævlig dårlig at han skal få ånden over seg akkurat når alt annet går litt til helvete :fnise: 

Også må jeg feire meg selv litt som snart har fullammet i 3 måneder! Altså det er bare freaking fabulous! :duskedame: Blir spennende å se om det blir store forskjeller på intelligensnivået mellom Mini og lillebror, siden et er flaskebarn og en blir ammet. I følge Nylanderen skal jo også en av dem bli overvektig og være mye syk også. Så får vi se om det stemmer, kan i hvert fall skrive under på at en av påstandene hennes ikke stemmer og det er at man blir slank av å amme barnet sitt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fullammer meg og jeg har vært mye syk. Har flere kroniske sykdommer i tillegg. Så jeg tenker at det går rimelig bra med flaskebarn jeg. Mannen var flaskebarn og han er ganske frisk. Hvis man ser bort i fra gressallergi da :fnise: Uansett. Hipp hurra for at du har fått det så fint til. Er veldig sytalaust når ammingen fungerer. Du har spesialdesignet melk klar til enhver tid i rett temperatur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fullamming i tre måneder 😃 Jeg er flaskebarn, men frisk, ganske smart (😉) og ikke overvektig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gledens dag altså! Har fått "friskmeldt" lillebror. Så da er alt godt og vi kan se frem mot jul! :) Så får alt annet bare være! Det er selvsagt ingen garantier mot noe som helst, og hodet hadde bittelitt tendenser av noen karakteristiske trekk - men vi skulle ikke gå rundt og være bekymret. Så da skal jeg heller ikke bruke tiden og energien min på det :)  

Brukte hele formiddagen på å se på serier og tv, da lillebror fant ut at han skulle ha en lang morgen. Han er fremdeles ikke frisk, hoster en del og er snørrete. Håper han snart blir bedre! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pentu skrev:

Mamma fullammer meg og jeg har vært mye syk. Har flere kroniske sykdommer i tillegg. Så jeg tenker at det går rimelig bra med flaskebarn jeg. Mannen var flaskebarn og han er ganske frisk. Hvis man ser bort i fra gressallergi da :fnise: Uansett. Hipp hurra for at du har fått det så fint til. Er veldig sytalaust når ammingen fungerer. Du har spesialdesignet melk klar til enhver tid i rett temperatur. :P

Hva? Fullammer hun deg fremdeles? :hakeslepp::laugh: Tror jeg selv ble fullammet og har ikke vært spesielt mye syk i barndommen, men tar det igjen nå :dry:

Det går helt klart bra med flaskebarn også :) Ikke oppriktig bekymret for det altså ;) Gresallergi har jeg og, så amming hjelper tydeligvis ikke mot det! 

Savner noen ting ved flaskemating, som at det er litt enklere å mate hvor som helst og når som helst - når man er ute på tur. Er ikke alle steder det er lett å amme både fordi det er kaldt å slenge ut puppen og fordi man føler seg veldig beglodd. Faktisk har jeg ikke ammet offentlig enda.. kun på helsestasjonen og i bilen :sjenert: Helsestasjonen er kanskje offentlig da, men der er alle i samme situasjon og ingen hever et øyebryn om du slenger ut pupp. Hmm.. jo .. bortsett fra en innvandrerpappa som tilfeldigvis var der samtidig, han stirret et par ganger ekstra. Men klandrer han ikke! Tror egentlig menn generelt har litt problemer med å være hundre prosent komfortable rundt andre damer som blotter seg på den måten :fnise:  Det er økonomisk å amme da, fremfor å gi NAN. Sist gang kjøpte vi all NAN på apoteket fordi de hadde en som var ekstra mild mot tarmene og som skulle hindre de i å utvikle melkeallergi, vi ble jo ruinert :ohmy: Men så spørs det da, dette melkemaskineriet mitt er jo ganske dyrt i drift likevel :fnise: Går en del sjokoladeplater og iskaffer for å holde pumpa i gang ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carouselle skrev:

Hva? Fullammer hun deg fremdeles? :hakeslepp::laugh: Tror jeg selv ble fullammet og har ikke vært spesielt mye syk i barndommen, men tar det igjen nå :dry:

Det går helt klart bra med flaskebarn også :) Ikke oppriktig bekymret for det altså ;) Gresallergi har jeg og, så amming hjelper tydeligvis ikke mot det! 

Savner noen ting ved flaskemating, som at det er litt enklere å mate hvor som helst og når som helst - når man er ute på tur. Er ikke alle steder det er lett å amme både fordi det er kaldt å slenge ut puppen og fordi man føler seg veldig beglodd. Faktisk har jeg ikke ammet offentlig enda.. kun på helsestasjonen og i bilen :sjenert: Helsestasjonen er kanskje offentlig da, men der er alle i samme situasjon og ingen hever et øyebryn om du slenger ut pupp. Hmm.. jo .. bortsett fra en innvandrerpappa som tilfeldigvis var der samtidig, han stirret et par ganger ekstra. Men klandrer han ikke! Tror egentlig menn generelt har litt problemer med å være hundre prosent komfortable rundt andre damer som blotter seg på den måten :fnise:  Det er økonomisk å amme da, fremfor å gi NAN. Sist gang kjøpte vi all NAN på apoteket fordi de hadde en som var ekstra mild mot tarmene og som skulle hindre de i å utvikle melkeallergi, vi ble jo ruinert :ohmy: Men så spørs det da, dette melkemaskineriet mitt er jo ganske dyrt i drift likevel :fnise: Går en del sjokoladeplater og iskaffer for å holde pumpa i gang ;) 

Ja selvfølgelig gjør hun det! Er det noe rart med det? :vetikke::fnise: Lenge leve skriveleifer. 

Jeg dreit virkelig i det når jeg ammet Lille. Mat måtte hun få. Fikk aldri noen reaksjoner. Sluttet kanskje å amme hvor som helst når pupp sluttet å være hovedinteressen hennes. Fikk aldri noen synlige rekasjoner. Nærmeste jeg kommer er en innvandrerdame som gikk bort til meg på helsestasjonen. Lille skreik som en stukket gris (hadde nettopp fått vaksine) og denne damen fortalte meg at jeg måtte gi mat til barnet mitt. Tror aldri jeg hadde turd å gå bort til en fremmed på den måten. Hun var ikke sulten altså, hun skrek alltid ekstremt mye av vaksinene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, maja87 skrev:

Gratulerer med fullamming i tre måneder 😃 Jeg er flaskebarn, men frisk, ganske smart (😉) og ikke overvektig 👍

Takk! Etter et mislykket forsøk sist så føles det ekstra stas å få det til! Og jeg har ingen problemer med å ha oppfostret et flaskebarn :) Blir så bra uansett atte! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

:hoppe: Hurra for lillebror :hoppe: 

Nå blir det forhåpentligvis litt mindre grå skyer i horisonten å bekymre seg over! :) 

Idag var det ei som like godt skifta bleie på babyen sin i Mathallen på serveringssted. Altså spiseplass. Hun andre amma, og det er jo greit og fint- men jeg mista faktisk helt appetitten når hun mora skifta bleie i sofaen hvor folk skal sitte og spise :roll: 

Nyfødt og søt var den, men det er både heis og stellerom nede for faaaaen asosiale kvinnemenneske! (Håper hun leser dette :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at lillebror ble friskemeldt 😃😃

Nei til skifting på spisesteder altså (egentlig litt uansett offentlig hvis det er gode alternativer..) @Ludodama! Syns ikke bleieskift og amming kan sidestilles (noen tenker alt med bebier er søtt 😂). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ludodama skrev:

:hoppe: Hurra for lillebror :hoppe: 

Nå blir det forhåpentligvis litt mindre grå skyer i horisonten å bekymre seg over! :) 

Idag var det ei som like godt skifta bleie på babyen sin i Mathallen på serveringssted. Altså spiseplass. Hun andre amma, og det er jo greit og fint- men jeg mista faktisk helt appetitten når hun mora skifta bleie i sofaen hvor folk skal sitte og spise :roll: 

Nyfødt og søt var den, men det er både heis og stellerom nede for faaaaen asosiale kvinnemenneske! (Håper hun leser dette :P )

Det var ikke bæsjebleie vel?! :ohmy: Da hadde jeg seriøst svimt av.. :sprettoy:

Jeg lurer på om jeg kanskje skiftet en bæsjebleie utenfor et toalett på senteret. Var litt i ammetåka :fnise: Men det var fordi "vanlige" folk okkuperte stellerommet, selv om de andre toalettene var ledige :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, maja87 skrev:

Så godt at lillebror ble friskemeldt 😃😃

Nei til skifting på spisesteder altså (egentlig litt uansett offentlig hvis det er gode alternativer..) @Ludodama! Syns ikke bleieskift og amming kan sidestilles (noen tenker alt med bebier er søtt 😂). 

Hva syns vi om skifting av bleier i flysete? :klo: Aldri gjort det selv da, men vet at noen synes det er en uting - samtidig som jeg har litt forståelse for at det er litt hassle å ta seg inn på et flytoalett med en liten bebis for å skifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet mitt består av banan, farris, iskaffe, te og sjokolade :fnise: Seriøst, det er nesten det eneste jeg spiser! Bortsett fra middag da :) Det er så vanskelig å få laget seg ordentlig mat eller generelt gjøre alt som krever to hender, så da blir det litt lettvinte løsninger som gir energi. Håper jeg får ting mer på stell snart. Ikke minst at jeg får rørt litt mere på meg. Selv om jeg trives altfor godt i sofaen :fnise: 

I går klarte jeg å si ja til en telefonselger! Herregud hva går av meg :laugh: Jeg måtte presisere flere ganger at "jeg pleier aldri si ja til slikt altså!", som om hun brydde seg. Hun var jo sjeleglad for å få et salg! Så ufortjent! Har aldri hørt noen lese såå rett fra manus før. Når jeg stilte spørsmål til tilbudet etter at hun var ferdig med å ramse opp hadde hun jo ikke peiling på hva hun skulle svare. Tror det gikk rimelig på autopilot altså :fnise: Det var forresten et abonnement på et blad jeg lot meg overtale til :P Ikke tolb bind med leksikon altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Carouselle skrev:

Hva syns vi om skifting av bleier i flysete? :klo: Aldri gjort det selv da, men vet at noen synes det er en uting - samtidig som jeg har litt forståelse for at det er litt hassle å ta seg inn på et flytoalett med en liten bebis for å skifte!

De er veldig streng på det ombord på fly. sist vi flydde med Lille så var de kjapp med å informere om hvor bleieskift skulle utføres og vi fikk utdelt poser til bleiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Pentu skrev:

De er veldig streng på det ombord på fly. sist vi flydde med Lille så var de kjapp med å informere om hvor bleieskift skulle utføres og vi fikk utdelt poser til bleiene. 

Det visste jeg ikke :) Har jo sett andre familier på fly, men aldri fått med meg at de har fått instrukser om bleieskift. Og jeg har vært vitne til at det er blitt gjort i flysetet. Men noen eier jo ikke skam og bruker det nedfellbare bordet som stellebord. Uhygienisk :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini ble helt rabiat i går. Hun fikk utdelt feil pysj og vi nektet å gi oss på det av prinsipp. Da klikket det fullstendig for henne. :kjempesinna:Har bare sett henne slik én gang tidligere og da var jeg alene med henne på lekeplassen. Den gangen insisterte hun  på å spise restene av matpakken sin på en benk på lekeplassen akkurat da vi skulle gå. Jeg var gravid, sliten og tissetrengt og ville hjem! Så da hadde jeg også bestemt meg at nei er nei. Mannen trodde nesten ikke på meg da jeg fortalte at hun klikket, hylte, sl, klorte og kastet seg rundt på bakken. Jeg var jo redd hun skulle skade seg - og meg! I senere tid har jeg nesten ikke trodd på det selv fordi det føltes så fjernt - frem til i går kveld. Det ble det igjen umulig å få kontakt med henne, hun ble helt vill og kastet seg rundt på flisene på badet.  Skikkelig skumle greier! Hadde det skjedd oftere ville jeg vært oppriktig bekymret.. og ringt en eksorsist! Hun går fullstendig i transe! 

Æsj nå burde jeg rydde eller vaske, men jeg orker ikke helt.. Blæh.. hvor er vaskehjelpen når jeg trenger en! Har ryddet heftig på et rom da, det får veie opp :tommel: Det har bare tatt meg tre år å plassere noen esker liksom :rolleyes: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anfallet høres ut som noe jeg håper jeg aldri opplever 😂

Skal fly i morra og gruer meg til eventuelle bleieskift med bæsj (tiss er ikke hast 😉). Må jo gjøres på do, men der er det jo knøttlite 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8. desember 2016 den 21.27, maja87 skrev:

Det anfallet høres ut som noe jeg håper jeg aldri opplever 😂

Skal fly i morra og gruer meg til eventuelle bleieskift med bæsj (tiss er ikke hast 😉). Må jo gjøres på do, men der er det jo knøttlite 😂

Ja herregud, får helt klaus selv av de toalettene! Bare tanken på å ta et bleieskift der inne gjør meg helt svett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...