Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

Kjoler! Har kjøpt en liten haug til jobb, men innser at de kanskje er litt for formelle. Men jeg elsker kjoler. Og skjørt egentlig, men finner aldri noen topp som passer til :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikkede ullgensere og cardigans, jeg klarer sjelden å gå forbi :rolleyes: Jeg gleder meg til det blir kaldere i været så jeg kan dra frem favorittene igjen :nigo: Jeg elsker strikkekjoler også, men de er ikke særlig ammevennlige :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynne svarte identiske generere :fnise: Men det siste året er jeg blitt mye bedre! Nå har jeg ryddet så kraftig i kleskapet at jeg nettopp måtte shoppe litt. Da var jeg crazy og kjøpte blå i stedet for :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, A4-livet skrev:

Kjoler! Har kjøpt en liten haug til jobb, men innser at de kanskje er litt for formelle. Men jeg elsker kjoler. Og skjørt egentlig, men finner aldri noen topp som passer til :fnise: 

Åhh jeg elsker kjoler! Blir alltid så misunnelig på de som går med kjole! Mest fordi jeg ikke kommer på det selv :fnise: 

13 timer siden, Leviora skrev:

Strikkede ullgensere og cardigans, jeg klarer sjelden å gå forbi :rolleyes: Jeg gleder meg til det blir kaldere i været så jeg kan dra frem favorittene igjen :nigo: Jeg elsker strikkekjoler også, men de er ikke særlig ammevennlige :( 

Ahh er du en av de som gleder deg til høst pga. strikkeplagg :frkk: Alltid lurt på hvem disse folkene er :fnise: Gærning! 

12 timer siden, Weebs skrev:

Tynne svarte identiske generere :fnise: Men det siste året er jeg blitt mye bedre! Nå har jeg ryddet så kraftig i kleskapet at jeg nettopp måtte shoppe litt. Da var jeg crazy og kjøpte blå i stedet for :nigo:

Haha, er ikke veldig overrasket over at du tiltrekkes av det svarte :fnise: Vet ikke hvorfor, men du slår meg ikke som frøken pastell :fnise:  Men kult at du faktisk kjøpte noe i farge! Blått er alltid fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Leviora skrev:

Ja, jeg er en sånn person :fnise: Jeg har forresten aalt for mange skjerf også :ler: 

Men det er fint da, at noen faktisk gleder seg til høst :) Det hadde vært veldig trist om alle hadde samme holdning til sesongskifte som meg :sjenert: Jeg er mer sånn rett inn i depresjon ved første høstlige vindkast, som vi forøvrig opplevde i slutten av juli. Altså, jeg forstår høst må komme, men er ikke august er sommermåned! La oss nå i det minste beholde juli som sommermåned da! :rolleyes:  Kan si meg enig i at det er mye fint innen strikk da, selv om jeg helst ikke vil ha bruk for det :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner deg veldig godt! Mørketiden er mørk på så mange måter for meg også. Høsten derimot, den elsker jeg. Jeg synes det er noe veldig fint i å være melankolsk hvis man finner den rette balansegangen :)  

Jeg har gitt opp norsk sommer for lenge siden. Jeg har ikke gledet meg så mye til høst før som nå :fnise: Høsten er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Leviora skrev:

Jeg skjønner deg veldig godt! Mørketiden er mørk på så mange måter for meg også. Høsten derimot, den elsker jeg. Jeg synes det er noe veldig fint i å være melankolsk hvis man finner den rette balansegangen :)  

Jeg har gitt opp norsk sommer for lenge siden. Jeg har ikke gledet meg så mye til høst før som nå :fnise: Høsten er fin!

Høst har absolutt noen lyspunkter :Nikke: Elsker høstfargene og blir like fascinert hvert år av hvor utrolig vakker naturen er :hjertesmil: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme dille som deg, bluser 👍Ikke silke da, mer de rimelige som bare ser litt eksklusive ut 😉 Bluser er digg å gå i og vi ser jo ut som vi har prøvd 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 8.39, maja87 skrev:

Samme dille som deg, bluser 👍Ikke silke da, mer de rimelige som bare ser litt eksklusive ut 😉 Bluser er digg å gå i og vi ser jo ut som vi har prøvd 😂

Æhh var ikke helt ærlig jeg.. jeg har kanskje én bluse i silke forresten, resten er nok syntetisk ræl :fnise: Jeg elsker bluser fordi de ofte skjuler magepartiet, i motsetning til en del andre overdeler! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke barn og babyer er pes! Jeg vet ikke hva som er verst egentlig, om jeg er syk og skal håndtere et friskt barn - eller et sykt barn og jeg er frisk. Begge deler er egentlig ganske pyton :P Nå er det syk unge som gjelder. Alt er feil, soverutiner er kastet på hodet og r%@* ut og maten kastes på gulvet. Ingenting duger! 

Så nå drikker jeg vin. For jeg er ødelagt etter en strevsom dag (det har pågått i noen dager nå, så jeg begynner å bli L.E.I.)  Nå får vi bare krysse fingrene for at disse basiluskene ikke biter på meg! 

Ellers har jeg forsøkt å nyte finværet, drukket kaffe i solen, trillet i solsteiken og vært på terrassen (ryddet faktisk! flink :takke:)

Nå har jeg mest lyst å benke meg foran tv og spise masse sjokolade, men tror det lureste jeg kan gjøre er å finne køya i rimelig tid! Vet aldri hvordan denne natten blir! Ahh egentid... I miss you so much. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Evigheter siden jeg har vært her inne nå! Begynt å jobbe igjen og dagene raser avgårde. Det er litt blandede følelser. Selvfølgelig litt deilig å slippe å henge med en utålmodig baby som bare vil gjøre "ulovlige" ting hele dagen, men savner jo også den lille klumpen og synes det er litt vemodig at vi plutselig skal skilles når vi har hengt sammen 24/7 i ett år. Jobb går sånn passe, har gode dager hvor jeg trives og føler at alt er på topp, og dårlige dager hvor jeg feller triste tårer på kontoret mitt. Så det er litt opp og ned! Føler følelsene sitter litt utenpå kroppen om dagen, kanskje fordi det er litt utfordrende hjemme med å få den nye hverdagen til å gå opp. Vi fikk ikke barnehagen vi ønsket så nå har vi litt logistikkutfordringer, men det går seg vel til. Misforstod hvordan opptaket fungerer og synes ikke noe om at systemet er korrupt! Føler alt ordner seg for alle andre utenom oss. Men herregud, det er jo ikke verdens undergang. I verste fall får jeg jobbe litt mindre og ha mindre å rutte med en periode. Må bare få kontroll på netthandlerholiken i meg så går det nok greit :P Sovingen går fortsatt dårlig, hyppige oppvåkninger og uroligheter. "Trøster" meg med at de fleste sover natten igjennom når der er sånn ca tre år :grine:

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med oppdatering 😁 Kjenner igjen det at det er knapt med tid etter jeg begynte på jobb igjen! Dagene bare raser avgårde, hektisk, men fint også. Kan bare forestille meg hvordan det blir etter endt permisjon med to små..som jo blir realiteten her om et års tid 🙈 

Håper logistikken går seg til etterhvert, har han begynt i barnehagen? Er det samme som storesøster, eller er det det som er greia, at de har fått hver sin? Her er visst praksisen den at søsken får i samme, nesten av regel 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så synd barnehagen ikke gikk som det skulle :( 

Og det er ikke rart følelsene flommer over når du er såpass i manko på søvn i tillegg. Lov å gråte litt på kontoret :klem:

Om noen uker er jeg nok der jeg også. Bare at jeg har ikke et kontor da :fnise: Får gråte på do. Har funka før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 10.53, maja87 skrev:

Artig med oppdatering 😁 Kjenner igjen det at det er knapt med tid etter jeg begynte på jobb igjen! Dagene bare raser avgårde, hektisk, men fint også. Kan bare forestille meg hvordan det blir etter endt permisjon med to små..som jo blir realiteten her om et års tid 🙈 

Håper logistikken går seg til etterhvert, har han begynt i barnehagen? Er det samme som storesøster, eller er det det som er greia, at de har fått hver sin? Her er visst praksisen den at søsken får i samme, nesten av regel 👍

Du rekker jo knapt å snu i dørkarmen før du skal ut av arbeidslivet igjen :fnise: Dagene med to stykker er ganske annerledes enn med én, men trøsten din er at du ikke rekker å bli særlig vant til livet med én før du har en til :P Tenker nå at det faktisk hadde vært enklere å legge til et lite nøste til nå som dagene er ganske krevende som de er, mer enn når man er blitt vant til litt enklere tider hvor barnet sover natten igjennom og har språk. 

Vi fikk to forskjellige barnehager, så derfor er vi misfornøyd. Særlig fordi vi burde fått i samme barnehage, men de har valgt å dele ut plasser i bolker der vi bor. Hadde vi bodd et annet sted hadde de holdt av plass til oss. Så jeg er irritert ja :frustrert: 

Håper alt står bra til med dere, må inn og oppdatere meg i din dagbok merker jeg  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fint å se at du fortsatt er her :) Synes det er så godt å lese det du skriver og kommentarene, for vi står i det samme. Akkurat nå er vi midt i sykdom, logistikken med morgenstress, barnehager, middagslaging, for lite søvn, grining både hos små og stor (=meg)... og når vi er midt i en sånn sykdomsperiode begynner jeg å tenke at det aldri kommer til å bli bedre :( Spinner meg inn i dårlige tanker om hvordan all logistikken skal gå når det er -15 grader, snø og is, skulle gå med vogna for å få levert i bhg... Det som er 20 minutters gange i deilig septembersol og 14 grader, hvordan SKAL det gå etter jobb midt på vinteren? Huff, orker nesten ikke tenke på det :-( 

Nå knasker jeg "vekk i morgen"-tabletter og håper vinteren ikke skal føre med seg alt for mye sykdom i heimen... 

Klem til dere alle som sliter med hverdagens vissvass - heldigvis finnes det fantastiske lyspunkter. Verdens beste unger, for eksempel <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Ja, trøsten er verdens beste barn selvfølgelig :) Prøver å nyte øyeblikkene, men herrefred jeg klikker i vinkel på den største og den minste! Jeg er hun irriterende mammaen som bare står og roper navnet på barnet sitt på "repeat". Hun som truer barnet sitt med at "hvis ikke du kommer nå, så blir det ikke barne-tv i kveld" og "hvis ikke du kommer øyeblikkelig så går jeg hjem og så får du finne veien tilbake selv!". Crazy mom!  Trenger litt zen i livet mitt tror jeg! :pinar:

Får litt dårlig samvittighet av å sende minsten i barnehage, hadde ingen problemer med det med førstemann, men nå som jeg kan mer om barn og oppvekst så stikker det litt i hjertet å levere han til "fremmede" hele dagen. Og når jeg først henter han så er jeg sliten og lei, og gleder meg til legging. Så prøver virkelig å ta meg sammen og være i øyeblikket når jeg husker på det! :hjerte: Og å overøse med kjærlighet når jeg klarer :P :ninuskapus:

Men altså, tidsklemma. Jeg føler den på alvor nå! Huset er fullstendig kaos og vi har aldri mat i kjøleskapet! Vi rekker liksom verken vaske eller handle lenger. Innser at det nesten er umulig å få til at begge jobber 100 % og skulle få levert/hentet i tide. Det er så vidt det går selv med litt romslige rammer. Gruer meg veldig til is og snø jeg også, for det er jo en easy breezy ride i forhold nå når bakken er bar og påkledningen ikke så voldsom. Litt spent på hvordan det her skal gå! :ohmy:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2017 den 8.25, Sjøgrønn skrev:

Hei, fint å se at du fortsatt er her :) Synes det er så godt å lese det du skriver og kommentarene, for vi står i det samme. Akkurat nå er vi midt i sykdom, logistikken med morgenstress, barnehager, middagslaging, for lite søvn, grining både hos små og stor (=meg)... og når vi er midt i en sånn sykdomsperiode begynner jeg å tenke at det aldri kommer til å bli bedre :( Spinner meg inn i dårlige tanker om hvordan all logistikken skal gå når det er -15 grader, snø og is, skulle gå med vogna for å få levert i bhg... Det som er 20 minutters gange i deilig septembersol og 14 grader, hvordan SKAL det gå etter jobb midt på vinteren? Huff, orker nesten ikke tenke på det :-( 

Nå knasker jeg "vekk i morgen"-tabletter og håper vinteren ikke skal føre med seg alt for mye sykdom i heimen... 

Klem til dere alle som sliter med hverdagens vissvass - heldigvis finnes det fantastiske lyspunkter. Verdens beste unger, for eksempel <3

Som om jeg skulle skrevet det selv :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Følelsen av å miste kontroll.

Det er vel livet oppsummert akkurat nå.

:bond:

Det tar på å ta vare på to små som begge styrer rundt på natten. Den ene med mange "problemer" som må løses midt på natten, den andre med intens hyling og skriking. Sånn holder de det gående. I tillegg til to fulltidsjobber og et hus som holder på falle sammen. Man ønsker jo liksom å opprettholde et ok ytre (og indre) også, men den delen går liksom helt til helvete akkurat nå. Likevel skal vi tikke av alle bokser for hva angår et normalt familieliv. Det er liksom ikke snakk om å legge listen lavere heller og akseptere at vi ikke får til alt, nei.. alle andre får det jo til så vi skal ikke være noe dårligere på noen områder. :sjenert: Så vi gjør alt halvdårlig, i stedet for å gjøre noe bra og kutte andre deler. 

Har alltid ristet på hodet av par som ikke klarer å fikse småbarnslivet, hvor de krangler om hvem som skal være hjemme med sykt barn og hvor huset generelt er grisete. Jeje, så var man der selv da :roll: Svelget noen kameler kan man si :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gode råd, men kjenner meg igjen - og vi har bare et barn. Leste ingebjørn bleidvin inn BT i dag og kjente jeg ble litt provosert, men det var egentlig en digresjon. 

Uansett, det evige rådet er jo å senke krava. Det er det folk gjør, de bare forteller det ikke til noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...