Gå til innhold

Barselvarsel!


Carouselle

Anbefalte innlegg

På tide å avvikle prøverdagboken og begynne på nytt med blanke sider :) Prøvingen er for lengst over, graviditeten er overstått og nå sitter jeg hjemme med et nydelig lite nurk i armene :hjertesmil: Kjempeforelsket i denne lille klumpen av en kar! 

Dagene går med til prosjekt amming, bleieskift, litt søvn, små trilleturer, sjokoladespising og tv-titting  :laugh:

Så dere er herved advart, denne dagboken kommer med et barselvarsel! :gravid::lillesky:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har seriøst aldri spist så mye sjokolade i mitt liv som etter at mammapermisjonen startet! Jeg tør ikke tenke på hvor mye det faktisk er! Men herregud så godt, jeg blir aldri lei melkesjokolade! :sjokolade: Tett etter kommer fruktnøtt, bamsemums og non-stop! :tommelsmil:

Med alle de timene jeg er våken om nettene har det også blitt småspising også på natterstid! Trodde et øyeblikk jeg hadde fått biller i sengen da den en morgen var full av mørke prikker og jeg klødde noe infernalsk, men ved nærmere ettersyn var sengen min full av biter fra "skallet" på non-stop :legrine: Bare letta det ikke var biller og småkryp! :eeeh:

I natt klarte jeg å holde meg og drakk kun Bris, så det er fremgang - fremfor å jafse i meg en halv pose bamsemums i nattens mulm og mørke :tommel: 

Mannen har selvsagt kjøpt inn mye godteri for å være klar til Halloween :gresskar: Så huset er fullt av fristelser! Men det går mest i vingummi og karameller, og min svakhet er jo sjokolade. Likevel går jeg på en smell i Halloween-stæsjet også! Er litt spent på hvordan Halloween-kjøret blir i nabolaget. Håper for all del ingen går andre dager enn 31.oktober, da det holder med én kveld! De fleste som har vært her tidligere år har vært søte og små, og fulgt av voksne. Jeg håper bare barn og voksne respekterer de skrevne og uskrevne regler som gjelder for kvelden! :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fullammet i fem uker! :tommelsmil: Jeg er så stolt av meg selv som har fått det til denne gangen! Lillebror er ikke verdens største krabat og han lå litt under gjennomsnittet i vekstkurven, men han vokser! Og han er helt klart blitt større de siste ukene. Blir spennende å veie han på 6-ukers kontroll. Egentlig vil jeg innom og kontrollveie hele tiden, men det er ikke gunstig når de er så små fordi selv et måltid/bleie kan utgjøre store forskjeller fra dag til dag - så man bør derfor ikke veie for ofte fordi det kan være misvisende og heller se på vektøkningen mer over tid. Så er veldig spent på 6-ukerskontrollen! Er så redd for å få beskjed om at jeg må gi tillegg.. men den tid den sorg! Lillebror har tunge, våte bleier og ser ut til å vokse godt inn i klærne sine, så fingrene krysset!

Ellers har vi rundet det første utviklingsspranget "Changing sensations" :) Han skal i disse tider dermed kunne:

* se på noe lenger og oftere enn før  - > han ser definitivt mer rundt seg og på oss enn tidligere :) 

* reagere på berøring annerledes enn før - > ikke merket noen spesiell endring her egentlig.. 

* gi et sosialt smil for første gang -> jaaaa, det har vi fått! Fikk vel i uke 3, men tenkte også det kunne være rykninger ;) Men nå er jeg sikker :)

* reagere på lukter tydeligere enn før -> ikke helt sikker på om jeg har merket noe til det, men han reagerer jo med gråt hver gang vi skal spise middag ;) 

* være mer våken og aktiv -> helt klart en utvikling her! Han er mer våken og kan ligge å titte lenge.. Eller bare lage små lyder og fekte med armer og ben :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Hallo! :hoppe:

Så fint for deg at dere har fått dreisen på amming :) Har du noen tips å gi bort som du synes funket annerledes denne gangen - eller var det mest "tilfeldig"?

Jeg ler meg skakk av at du er så sjokoman at du tror du har dyr i senga som er nonstop :legrine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg var også sjokoholiker mens jeg amma forrige gang. Men jeg trodde aldri jeg hadde biller i senga da :fnise: Bra det går fint med ammingen da, veldig deilig npr det fungerer. Vi fikk aldri til flaskemating vi, så hadde omvendt "problem" av deg forrige gang.

Gøy å lese om utviklingen, vi hadde besøk av en på fem mnd i går og det er veldig moro å se hvor mye de kan tidlig. Har glemt ca 100% siden forrige gang kan du si :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sjokoladespisingen når stadig nye høyder :laugh: Har jo ikke opplevd slik ammesult før, men den er ganske intens! Har begynt å rotere på hvilke matbutikker jeg besøker, for det begynner å bli flaut når jeg hverdag slenger en 200-grams plate med sjokolade på varebåndet i samme butikk til samme tid hver dag. Der kommer hu crazy sjokoholikeren igjen! :fnise:  Hadde egentlig tenkt å kutte tvert fra i dag/morgen, men så leste jeg om noen som fikk mer melk av å spise sjokolade. Så da hadde jeg plutselig en god grunn til å fortsette disse "gode" matvanene en stund til :tongue:

Når det gjelder ammingen så er det jo noen forhold som er litt annerledes enn sist. Lillebror har ikke de samme fysiske utfordringene som Mini, og da det nok en gang endte med stort blodtap for min del så fikk jeg denne gangen blod. I motsetning til sist hvor jeg kun tok jerntabletter. Så formen og mitt utgangspunkt var bedre, og det kan ha ført til at melken kom raskere enn sist. Men jeg tror det viktigste denne gangen var å ha troen på meg selv og legge han til hele tiden. Jeg har som mange andre sådd tvil om at jeg kunne gi nok melk fordi det særlig på kvelden har vært konstant amming. I tillegg har de rundt meg (mannen og familie) ment at jeg ikke skal amme så ofte som jeg gjør og at det ikke er normalt, men etter å ha lest inne på Ammehjelpens facebookgruppe i noen uker så har jeg forstått at det også er helt normalt.  Kveldsuro er rett og slett et eget begrep på dette. Dette tror jeg faktisk helsesøstre og jordmødre er blitt bedre "coachet" i, i hvert fall tolket jeg det slik fra min jordmor da jeg stod der i tårer etter fødselen fordi jeg følte lillebror var så liten og ikke la på seg nok - at mange ender med å gi tillegg fordi de tror de ikke har nok melk på kveldstid fordi barnet er så urolig. Men det er altså helt normalt å amme hele dagen og ikke minst kvelden! Den myten om at det kun skal være 10 min på hvert bryst og mat hver 3.time er det som gjør at mange gir opp, fordi det er så individuelt og det er barnet som må styre dette - ikke klokken :) Det er selvfølgelig mye lettere å gjennomføre med første barnet, enn når man har ett fra før - så det krever enorm støtte fra mannen og familien på at amming er min jobb og ferdig med det. Jeg har ikke fått den støtten altså, så det har vært en kamp. Både mann og familie mener jeg må legge han fra meg og at han bør klare seg selv, de forventer at jeg tar husarbeid og lager mat når jeg først er hjemme.. Til slutt må man jo spørre seg om det egentlig er verdt det da, for det er jo helt klart fordeler med å gi flaske og! Men hvis du ønsker å amme neste gang, så bare innstill deg på at det krever ekstremt mye tid (mye mer enn jeg var forberedt på...) og stol på deg selv at du kan gi nok mat :)  Puh! Det ble langt! 

Nå får vi se da, kanskje jeg får beskjed om å gi tillegg på kontrollen.. Så skal være litt forsiktig med å si at alt fungerer strålende denne gangen ;) Dessuten har jeg jo veldig lite tid til Mini fordi jeg er låst til Lillebror. Og vi kommer jo oss knapt utenfor døren fordi ammingen er krevende (avhengig av ammepute) og såpass hyppig at selv en trilletur er et risikoprosjekt :tongue: Satser på at det går seg litt til etterhvert :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg veldig igjen i dette med at ammingen tar tid. I begynnelsen spiste jeg middag sittende i sofaen samtidig som jeg ammet, hadde ikke sjans til å legge han fra meg. Matlaging? Nei, det ordnet mannen når han kom hjem fra jobb, jeg satt i sofaen med klistremerket og enten ammet eller var seng. Syns det er dårlig at mannen din ikke støtter deg, for det er jo helt normalt og etter hvert får man en bedre rutine på det. Argh, kjenner jeg får lyst å ta en alvorsprat med han altså. Makan! :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså dette kjente jeg at jeg ble irritert av å lese! De må jo forstå at jobben din er å være mamma. Du er faktisk betalt for å ta deg av lillebror. Middagen kan mannen lage når han kommer hjem, ellers får han ta lillebror sånn at du kan lage middag. Noen ganger er det litt godt det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt også i sjokoladekaret under amming.  Liker ikke sjokolade før jeg fikk barn, er fortsatt hekta nå..  Gikk ikke ned noe av amminga pga sjokolade :P 

Du er flink og står på med amming!  Nå har jeg bare et barn, men min erfaring er den samme som din -  man må faktisk amme etter barnets behov.  Jeg møtte en jordmor på barsel som var tydelig på det, heldigvis hørte mannen det også.  Tror ikke jeg gjorde noe husarbeid før etter sånn 4-5mnd, de første ukene/månedene var bare baby og amming.  Får veldig lyst til å riste litt i de rundt deg som ikke innser at det er sånn det skal være, eller, sånn det er for veldig mange.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Husarbeid og matlaging gjorde ikke jeg som gav mme engang - all tid gikk jo med til å koke flasker eller gi mat eller etellerannet babyrelatert.

Her har jeg snakket så mye om vanskelige følelser ifbm amming at jeg ikke tror mannen tør åpne kjeften om noe som helst i den duren :P Det er da helt normalt å måtte amme ofte, to minutter og hver tredje time høres jo ut som kategorien "sovebaby" - veldig mange babyer og unger hverken spiser eller sover etter den klokka enkelte virker mene at de skal.

Det med 3 timers mellomrom er vel ment som en "ca maks-ish", ikke at det helst skal gå så lang tid? 

Om jeg klarer amme ved neste unge ser jeg for meg samme dagsrytme(aka baby på pupp konstant og lite tid til størsten) - og så kanskje etter et par måneder så har man en slags rutine som funker med det ene eller andre. 

Vi hadde mye start(og enda-)problemer med både mat og soving, så jeg tror de fleste har fått med seg at de bør klappe nebbet i nærheten av meg :hoho: 

Du får bare be de lese seg litt opp på temaet før de engasjerer seg i en meningsløs diskusjon. Rydde kan en gjøre sjæl. Jeg husker når jeg begynte i jobb at det så helt jævlig ut når jeg kom hjem(og da sov jo ungen en hel time i strekk innendørs, i motsetning til ever når jeg var hjemme) - og jeg holdt på å kommentere det, men tok meg i det. Permisjon før og etter 6mnd alder kan virkelig ikke sammenliknes synes jeg. Men et lite innblikk får de da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ludodama skrev:

Husarbeid og matlaging gjorde ikke jeg som gav mme engang - all tid gikk jo med til å koke flasker eller gi mat eller etellerannet babyrelatert.

Her har jeg snakket så mye om vanskelige følelser ifbm amming at jeg ikke tror mannen tør åpne kjeften om noe som helst i den duren :P Det er da helt normalt å måtte amme ofte, to minutter og hver tredje time høres jo ut som kategorien "sovebaby" - veldig mange babyer og unger hverken spiser eller sover etter den klokka enkelte virker mene at de skal.

Det med 3 timers mellomrom er vel ment som en "ca maks-ish", ikke at det helst skal gå så lang tid? 

Om jeg klarer amme ved neste unge ser jeg for meg samme dagsrytme(aka baby på pupp konstant og lite tid til størsten) - og så kanskje etter et par måneder så har man en slags rutine som funker med det ene eller andre. 

Vi hadde mye start(og enda-)problemer med både mat og soving, så jeg tror de fleste har fått med seg at de bør klappe nebbet i nærheten av meg :hoho: 

Du får bare be de lese seg litt opp på temaet før de engasjerer seg i en meningsløs diskusjon. Rydde kan en gjøre sjæl. Jeg husker når jeg begynte i jobb at det så helt jævlig ut når jeg kom hjem(og da sov jo ungen en hel time i strekk innendørs, i motsetning til ever når jeg var hjemme) - og jeg holdt på å kommentere det, men tok meg i det. Permisjon før og etter 6mnd alder kan virkelig ikke sammenliknes synes jeg. Men et lite innblikk får de da.

Åh ja! Det kokestyret med sterilisering av flasker og blanding av mme tok virkelig mye tid sist her også! Jeg husker ikke hvordan forventingene var til meg sist gang og etter å ha lest i den gamle dagboken så ser det ut som det gikk veldig mye tid til mating, byssing og bæring - og at det også da var svært lite tid til noe annet. Tror bare mannen har glemt litt hvordan dagene er med en nyfødt. Sist gang hadde han jo "bare" jobb å konsentrere seg om, denne gangen er det Mini også. Når han da får husarbeid på toppen av det hele så føles det vel ut som.. litt for mye.. Jeg har forståelse for det, men jeg blir litt lei meg og irritert når jeg får følelsen av at min hverdag er så avslappende. Kan skjønne at noen tolker det sånn når jeg sitter dagen lang i sofaen med Netflix og sjokolade :fnise:

Vet ikke helt sikkert hvor det med 3-timers intervaller kommer fra i forhold til amming, men leste et sted på Ammehjelpen at det kom fra tiden hvor MME ble mer vanlig. Om jeg husker det riktig så skulle vi vel posjonere ut flaskene med MME med ca 3 timers mellomrom? :vetikke: Jeg har glemt så mye om hvordan det flaskekjøret egentlig fungerte! :klo: Kanskje heller fortrengt :fnise:

Det er nettopp det, at jeg blir provosert av å diskutere med noen som ikke har lest seg opp på emnet eller .. som med min mor.. hvor kunnskapen er rimelig utdatert. Det har skjedd litt på tredve år ;) Også er jeg dessverre veldig dårlig på å både diskutere og argumentere, så det er mange som overkjører meg selv om det er jeg som har rett! :grine: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Porcelain skrev:

Jeg falt også i sjokoladekaret under amming.  Liker ikke sjokolade før jeg fikk barn, er fortsatt hekta nå..  Gikk ikke ned noe av amminga pga sjokolade :P 

Du er flink og står på med amming!  Nå har jeg bare et barn, men min erfaring er den samme som din -  man må faktisk amme etter barnets behov.  Jeg møtte en jordmor på barsel som var tydelig på det, heldigvis hørte mannen det også.  Tror ikke jeg gjorde noe husarbeid før etter sånn 4-5mnd, de første ukene/månedene var bare baby og amming.  Får veldig lyst til å riste litt i de rundt deg som ikke innser at det er sånn det skal være, eller, sånn det er for veldig mange.  

Nei, så hun Gro Nylander kan egentlig ta seg en bolle (eller sjokolade i dette tilfellet!) - hun skriver så "vakkert" i boken sin at ammende gjerne blir slanke og lettere blir kvitt gravidkiloene. Ehhh.. tror ikke det ;) Jeg satt der sist runde med flaskebarn og MME og trodde jeg kom til å være overvektig resten av livet fordi barnet mitt ikke ble ammet! Så feil kunne man ta, det er nå kampen mot kiloene starter for min del :fnise:

Leste nettopp på Facebook-gruppen til Ammehjelpen om en som lurte på om andre hadde craving for sjokolade, og det bare raste inn med svar! Folk som deg som aldri før hadde likt sjokolade ble helt besatt. Det ble ytret at de både ville bade i og gifte seg med sjokolade :fnise: Og det var helt normalt å hive innpå både en og to 200-grams plater per dag! Takk Gud for at jeg ikke er alene :pls::sjokolade:

Så fint at mannen din også fikk høre dette med amming døgnet rundt fra en fagperson! Her blir det nemlig mine ord mot mannen sine. Eller moren min sine. Eller hvem nå enn som blander seg ;) De eneste som forstår er andre som har vært gjennom det samme :) Det var kanskje mer vanlig å legge fra seg et skrikende barn før i tiden, men det er ikke det som er anbefalt nå! Man har vel erfart og studert litt av hvert, og gjort seg opp noen meninger om at det kanskje ikke var så lurt å la barnet skrike i tre timer før neste fôring ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Er mye myter ute og går med all slags babymat - fra mme/mm til fast føde og alt med seg. 

Kan selvsagt bli for hyppig mating om de spiser godt og mye hver gang = grining = mer vondt i magen og så videre, men man merker jo etterhvert hva som er saken.

Jeg har iallefall fordel av at jeg fikk samtlige problemer sist - så dersom jeg får særlig melk neste gang(kan være det ikke går pga stoffskiftet) så har jeg iallefall prøvd min andel triks :P Inkludert å stikke hull på kål! 

Mora mi drar alltid den sedvanlige "rart at dere overlevde i det hele tatt" når jeg "korrigerer" henne(jeg gjør jo ikke det sånn sett, men bare opplyser om hvorfor jeg gjør det annerledes på noen ting) - og jeg bare :roll: 

Gruer meg litt(mye) til en unge til, for forholdet var jo virkelig rævva på den tiden - og det var jo ikke akkurat alle ting man hadde like tanker om og rutiner på. Men jeg satser på at ved en nummer to så blir liksom yngste litt "Min jobb" mens eldste blir "hans jobb", og da blir det mye mindre tid til krangling :ler: (eller mer, men jeg satser på mindre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Pentu skrev:

Nei altså dette kjente jeg at jeg ble irritert av å lese! De må jo forstå at jobben din er å være mamma. Du er faktisk betalt for å ta deg av lillebror. Middagen kan mannen lage når han kommer hjem, ellers får han ta lillebror sånn at du kan lage middag. Noen ganger er det litt godt det og. 

Neh.. de aksepterer ikke det visstnok. Det er ikke så ille at de mener jeg har "ferie" som noen menn jeg kjenner har prestert å kalle mammapermisjonen, men i og med at de mener jeg ikke kan amme han hele dagen og at han må ligge å skrike for jeg kan ikke sitte i sofaen hele dagen, så føler jeg at det er noen forventninger der.. selv om det ikke sies høyt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23. oktober 2016 den 12.15, A4-livet skrev:

Kjenner meg veldig igjen i dette med at ammingen tar tid. I begynnelsen spiste jeg middag sittende i sofaen samtidig som jeg ammet, hadde ikke sjans til å legge han fra meg. Matlaging? Nei, det ordnet mannen når han kom hjem fra jobb, jeg satt i sofaen med klistremerket og enten ammet eller var seng. Syns det er dårlig at mannen din ikke støtter deg, for det er jo helt normalt og etter hvert får man en bedre rutine på det. Argh, kjenner jeg får lyst å ta en alvorsprat med han altså. Makan! :sinna:

Deilig å få forståelse fra noen! :) Man må ha vært der selv, i moderne tider, for å forstå tror jeg! Klistremerket, så søtt :fnise: Det uttrykket tror jeg at jeg må adoptere :ler:

Ja, jeg tror dessverre de rundt meg husker litt dårlig hvordan forrige barselperiode faktisk var. Det var en krevende tid det også! Jeg leste i den gamle dagboken min her på KG og Mini sov dårlig, skrek mye og var på meg som en klegg i ukesvis. Er bare utrolig dårlig tidspunkt at mannen min skal få "hang-up" på rot i huset.. Det var jo selvfølgelig litt lettere sist gang å holde huset litt i orden, da var det jo bare vi selv som stod for rotet. Nå derimot.. Mini roter helt kriminelt! Og hun nekter å rydde etter seg! Hun gjør heller det motsatte på trass, tømmer ut ALT hun har.. Så det er litt krevende tider. Men man må nesten bare senke skuldrene å gi litt f... og det ser ikke de rundt meg til å klare. Det blir ikke sagt høyt at jeg bør rydde, vaske og lage mat - men det er mer den kontinuerlige klagingen over alt som må gjøres som indirekte føles som en klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann fra sofakroken :hallo:

Ukene forsvinner i en utrolig fart, snart er vel permisjonen min over før jeg vet ordet av det :overrasket: På en måte vil jeg at tiden skal stå stille fordi nyfødttiden er jo helt spesill, men jeg ser også frem til å få litt mer forutsigbare dager og kanskje litt flere timer sammenhengende søvn. Lillebror sov jo noen lange økter de første ukene på 4-5 timer hver natt, men i det siste har de blitt kortere og kortere. 

Lillebror er helt herlig, koser meg med så mye med han. Snill og god er han :engel: Er så godt å føle at denne barseltiden går bedre enn sist. Vi har riktignok en del utfordringer på hjemmebane med å få kabalen til å gå opp i hverdagen, men tiden min med lillebror er i hvert fall kvalitetstid. Så yey for det! :heiajente: Men jeg skulle ikke proklamert for at ammingen funker bra, for lillebror har begynt å klynke og bære seg ved puppen hver kveld, og nå også på dagtid. Han hviner og klynker, og kaster seg av og på.. Får ta det opp med helsesøster. Ser noen opplever det når de har for mye melk og den kommer fortere enn de klarer svelge unna, men når jeg klemmer på puppen så kommer det ikke spesielt mye. Så tror ikke det er problemet. Mystery of the boob altså :forvirra:

Har en Ergobaby bæresele, men vurderer å kjøpe et Ergobaby bæresjal. Har ikke fått dreisen p bæreselen. Men kanskje bæresjalet hjelper? :klo: 

Jeg har hatt så mange useriøse kjøpere via Finn de siste ukene, skjønner ikke hva som er feil med folk. De tar kontakt, skal ha ting, maser i vei og når de skal komme å hente/betale slik at jeg kan sende - så fordufter de i siste øyeblikk :balltre: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg helt på felgen.. Var på kontroll med lillebror i dag, og på veien dit var jeg så lykkelig og følte jeg svede på en lyseblå sky av babylykke! Men det skulle jeg ikke gjort, for hver gang jeg tillater meg å være lykkelig så raser alt sammen. Legen påpekte at fontanellen var veldig liten og nesten lukket. Jeg kjente det gikk kaldt nedover ryggen min når hun sa det, men prøvde å holde masken. Det gikk i sånn ca et halvt minutt før slusene åpnet seg og tårene strømmet på. Og de har ikke stoppet enda.. Jeg er fysisk kvalm av bekymring, selv om det nødvendigvis ikke betyr katastrofe. Jeg hadde gledet meg så til en barselperiode uten angst og depresjoner, men når vi nå skal følges opp og kanskje henvises til spesialister igjen, så kommer marerittet fra sist barseltid tilbake. Det har jo gått bra det også, men å gå i uker og måneder i uvisshet er helt grusomt. Det var min mørkeste periode noensinne, og nå spøker det igjen. Legen ville følge opp om noen uker og sjekke om den ble ytterligere mindre og om hodet vokste/sluttet å vokse. Det kan selvfølgelig gå helt fint dette her, og jeg ble bedt om å ikke bekymre meg. (Og for all del, ikke stress, da påvirker jeg babyen negativt og da får ikke babyen det noe bra... kjempefint..! ) Uansett, i verste fall må de bryte opp kraniet.. Det er vel worst case scenario. Jeg får lyst å kaste opp av engstelse og bekymring. Merker også at de samme følelsene fra sist kommer, jeg føler for å isolere meg, stenge alle ute og føler et generelt hat mot alle som går rundt med sine bekymringsløse liv.

Puh, ble litt langt dette, måtte bare få det ut! Ordner seg vel, men trenger nok litt tid på å fordøye situasjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart du er på felgen :klemmer:Var det samme som skjedde med storebror? Har faktisk aldri hørt om eller tenkt at dette kan være et problem, men det høres jo utrolig skummelt ut. Mest for deg om mannen, for medisinsk sett kommer det sikkert til å gå helt fint. Men tillat deg selv å være sint på verden nå, og skriv gjerne av deg frustrasjon og sinne her inne (Evt på pm om du ønsker). Det hjelper aldri å holde ting inne :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, A4-livet skrev:

Ikke rart du er på felgen :klemmer:Var det samme som skjedde med storebror? Har faktisk aldri hørt om eller tenkt at dette kan være et problem, men det høres jo utrolig skummelt ut. Mest for deg om mannen, for medisinsk sett kommer det sikkert til å gå helt fint. Men tillat deg selv å være sint på verden nå, og skriv gjerne av deg frustrasjon og sinne her inne (Evt på pm om du ønsker). Det hjelper aldri å holde ting inne :klemmer:

Takk for det! Er fremdeles engstelig og trist.. Men det kan selvfølgelig være helt ubegrunnet. Så jeg bør ikke bruke for mye energi på det! Men enn så lenge er det litt for ferskt til at jeg klarer få det på avstand. Satser på at det uansett utfall kommer til å gå bra! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama
På 26.10.2016 den 20.23, Carouselle skrev:

Takk for det! Er fremdeles engstelig og trist.. Men det kan selvfølgelig være helt ubegrunnet. Så jeg bør ikke bruke for mye energi på det! Men enn så lenge er det litt for ferskt til at jeg klarer få det på avstand. Satser på at det uansett utfall kommer til å gå bra! :)  

Er det mulig - jeg skjønner godt du er helt fortvilet! :hug:

Så mye styr og bekymringer dere hadde sist så er det jo ikke noe rart at du er helt ute av deg. Men du lærte sist at dere kom dere gjennom det - og du må sette lit til at det vil skje denne gangen også.

Men det er ikke noe lett, og det er så jævlig kjipt når en føler en ikke kan få en pause! 

Jeg håper virkelig dere snarest mulig får en veldig god beskjed! Kjenner jeg ikke kan noe om problemstillingen, men hadde nok svikt av i ren angst og bare gravd meg ned. 

Og jeg henger meg på det som blir sagt over her at du gjerne må få ut gruff på PM om du har lyst å prate om det men ikke i dagboka. 

Verdens største klem til deg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...