Gå til innhold

Hvor mange dager er dere på skolen? (universitetsutdannelse)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 6 timer forelesning/seminar fordelt på to dager,men jeg er jo på Universitetet flere dager enn det. Sitter der og leser siden jeg ikke liker å gjøre det hjemme. Noen ganger må jeg også gjøre oppgaver på skolen siden jeg ikke har utstyr og/eller programvare til det hjemme.

Anonymkode: ecbfa...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19. oktober 2016 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Mannen jobber skift (natt, døgn og helg også) så han er hjemme på dagen noen dager i uken så derfor kan han helt fint ha hun hjemme med seg samtidig som jeg er biblioteket. Problemet er at det er kan være forskjellig fra uke til uke når han er hjemme så derfor må hun ha plass i barnehage de dagene jeg er på forelesning, slik at det ikke krasjer :) 

Anonymkode: 7a0e6...4f7

Da trenger du fullplass i bhg. Det vanlige ved deltidsplass er at man "deler" en plass med et annet barn, og har faste dager hver uke, for eksempel mandag, onsdag og fredag hvis det er en 60% plass. Det er også ofte vanskelig å få en deltidsplass.., og de koster ikke så mye mindre enn heltidsplass, heller.

Jeg hadde undervisning fem dager i uka, mye obligatorisk, opp mot 35 timer undervisning hver uke. Men som du ser varierer det veldig fra studium til studium. Du må undersøke arbeidsmengden på ditt studium, på ditt undervisningssted. En "undersøkelse" her inne vil være helt ubrukelig for deg.

Anonymkode: 14207...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket studie skal du ta?

Jeg har gått på høyskole selv, men vennene mine som gikk på universitetet hadde veldig ulike tider. Noen var på skolen fra 8.30-16 4 dager i uken og hadde 1 forelesning (1-2 timer) den siste dagen, andre har vært på skolen 3 dager i uken i 3-4 timer (men de har jobbet mye hjemme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rakelmaki skrev:

Studietiden er rimelig fleksibel og på uni er det sjeldent mye obligatorisk. Å droppe en forelesning er ikke krise da powerpoint blir lagt ut før/etter forelesning og kvaliteten på foreleserne vil variere. Så du vil nok naturlig droppe noen timer og prioritere å lese hjemme/på lesesalen. 

At noe ikke er obligatorisk betyr ikke at det er bare å droppe det. Hos oss er ingenting obligatorisk, men det er faktisk krise å være vekke fra forelesning. Ikke alle pp blir lagt ut, og selv de som blir lagt ut inneholder ikke all den infoen som blir sagt i en forelsning. Dessuten inneholder undervisningen en del bilder/film som ikke er offentlig, og som dermed ikke ligger ved de pp som blir lagt ut. Hvorvidt det er greit for ts å være mye vekke fra forelesning avhenger av hva hun har tenkt å studere, men det er uansett greit med fulltidsplass i barnehagen, ettersom forelsninger sjelden følger fastsatt tid og dag. 

Anonymkode: 30a40...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...