Gå til innhold

Ex i bryllup?


Leoria

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Fireball skrev:

Din kommende ektemann liker ikke at du har kontakt med eksen din, blir sjalu og synes nok hele greia er veldig ubehagelig; for meg er det no brainer. Herregud, selvfølgelig respekterer du og prioriterer, din nåværende kjæreste!

Ja, altså det med bryllupet er ganske enkelt, ville bare få bekreftet at flere tenkte som meg. Det å kutte ut xen helt kan bli en vanskelig sak.. har kjent han i 11år, Gikk i samme klasse i 3 år, mange år uten kontakt også sammen i 4 mnd også gode venner i noen år.. jeg skjønner at det er problematisk, og til syvende og sist så MÅ jg prioritere mannen der å.. men jeg er laget sånn at det er ingen enkel sak for meg, da det at jeg og han var sammen en gang er noe som så vidt eksisterer i hodet mitt engang.. men skjønner at d kan være vanskelig for kjæresten å forstå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Leoria skrev:

Ja, altså det med bryllupet er ganske enkelt, ville bare få bekreftet at flere tenkte som meg. Det å kutte ut xen helt kan bli en vanskelig sak.. har kjent han i 11år, Gikk i samme klasse i 3 år, mange år uten kontakt også sammen i 4 mnd også gode venner i noen år.. jeg skjønner at det er problematisk, og til syvende og sist så MÅ jg prioritere mannen der å.. men jeg er laget sånn at det er ingen enkel sak for meg, da det at jeg og han var sammen en gang er noe som så vidt eksisterer i hodet mitt engang.. men skjønner at d kan være vanskelig for kjæresten å forstå

Det er ikke vanskligere enn du gjør det til. 

Anonymkode: 879af...706

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Respekter mannen din du.

Hvem er du mest redd for å såre og miste? Er svaret "eksen" burde du kanskje droppe giftemålet...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Det er jo helt opplagt at du tar hensyn til din forlovede!

Og en god venn ville vel vært glad på dine vegne,vist stor forståelse og skjønt hele greia. Isteden begynner han å stille spørsmål ved deres vennskap? Det er igrunnen uforståelig for meg at noen reagerer sånn i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig enkelt.

hva som er godt for et forhold? Jo, både du og mannen skal ha det bra. En 3.mann ikke bør bli innblandet. Så la Xén være borte fra ditt bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker115236

Enig med de andre her. Respekter forloveden din sitt ønske. I tillegg undrer jeg litt over at du og eksen din har småkrangler selv om dere bare er venner. Det er jo ikke så vanlig å krangle/bli venner om og om igjen med ekser mens man er forlovet, og jeg tenker litt om dere egentlig er over hverandre? Syns bare det hørtes veldig merkelig ut.

Endret av Bruker115236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Enig med de andre her. Respekter forloveden din sitt ønske. I tillegg undrer jeg litt over at du og eksen din har småkrangler selv om dere bare er venner. Det er jo ikke så vanlig å krangle/bli venner om og om igjen med ekser mens man er forlovet, og jeg tenker litt om dere egentlig er over hverandre? Syns bare det hørtes veldig merkelig ut.

Vi krangler nok mest Pga vi har veldig ulike meninger om diverse ting, og han kan ta seg nær litt fort, begge er stae.. men er er jo en ting som jeg er ganske drittlei, så skjer det sånn at vi mister kontakten igjen så er den over for godt. Og som jeg skrev et Annet sted her (mener jeg) så ser ikke jeg på han som en ex engang, for det er så fjernt inni fortiden for meg. Så vi er forall del over hverandre. Og jeg kommer selvfølgelig til å respektere kjæresten min :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2016 den 9.57, NotNaomi skrev:

Det er jo helt opplagt at du tar hensyn til din forlovede!

Og en god venn ville vel vært glad på dine vegne,vist stor forståelse og skjønt hele greia. Isteden begynner han å stille spørsmål ved deres vennskap? Det er igrunnen uforståelig for meg at noen reagerer sånn i en slik situasjon.

Er det jeg føler også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 22.45, Leoria skrev:

Ja, altså det med bryllupet er ganske enkelt, ville bare få bekreftet at flere tenkte som meg. Det å kutte ut xen helt kan bli en vanskelig sak.. har kjent han i 11år, Gikk i samme klasse i 3 år, mange år uten kontakt også sammen i 4 mnd også gode venner i noen år.. jeg skjønner at det er problematisk, og til syvende og sist så MÅ jg prioritere mannen der å.. men jeg er laget sånn at det er ingen enkel sak for meg, da det at jeg og han var sammen en gang er noe som så vidt eksisterer i hodet mitt engang.. men skjønner at d kan være vanskelig for kjæresten å forstå

Nei, det er ikke vanskelig. 

Enten prioriterer du han du skal gifte deg med. Det betyr da at eksen blir degradert fra nær venn til en bekjent. Eller du prioriterer eksen din. Det betyr at du gjør det slutt med han du er forlovet med, da han tydeligvis ikke har førsteplass i hjertet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det så har din eks følelser for deg enda, meningsløst at du da går rundt med ideer om å be han om enn ikke for at det skal bli en vanskelig dag, hverken for din mann eller din eks vil det være noen optimal dag, tenke på andre enn deg selv du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er viktigst fo deg, forloveden din eller exen din? Det kan være helt ok å be en ex i bryllup om det er noe begge synes er greit, men man ber ikke en ex i bryllupet om den andre parten synes det er vanskelig. Dette er deres dag og skal ikke bli ødelagt for din kommende mann av at du ber exen din.

Det er også vanlig at man ikke ber alle venner i bryllupet. Du sier det kan gå måneder mellom hver gang dere prater, er det et så nært vennskap at det krever invitasjon i bryllup, spesielt når konteksten er som den er? Hadde jeg vært din forlovede, hadde jeg vurdert mitt forhold til deg om du prioriterer din ex sine følelser foran hans. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nasse1 skrev:

Hvem er viktigst fo deg, forloveden din eller exen din? Det kan være helt ok å be en ex i bryllup om det er noe begge synes er greit, men man ber ikke en ex i bryllupet om den andre parten synes det er vanskelig. Dette er deres dag og skal ikke bli ødelagt for din kommende mann av at du ber exen din.

Det er også vanlig at man ikke ber alle venner i bryllupet. Du sier det kan gå måneder mellom hver gang dere prater, er det et så nært vennskap at det krever invitasjon i bryllup, spesielt når konteksten er som den er? Hadde jeg vært din forlovede, hadde jeg vurdert mitt forhold til deg om du prioriterer din ex sine følelser foran hans. 

Det virker som veldig mange her har misforstått formålet med spørsmålet mitt i det hele tatt. Dette dreier seg ikke om at jeg vurderer å invitere xen min i det hele tatt. Jeg har sikkert vært litt uklar, men prøvd å forklare litt til flere lenger opp. Grunnen til at jeg Spørr her er fordi JEG mener at han ikke kan inviteres, men kompisen ble litt satt ut av det. derfor spurte jeg her for å finne ut hva andre tenkte om jeg er assholen her mot kompisen, noe jeg har fått bekreftet at jeg ikke er. That's it :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, made4u skrev:

Slik jeg forstår det så har din eks følelser for deg enda, meningsløst at du da går rundt med ideer om å be han om enn ikke for at det skal bli en vanskelig dag, hverken for din mann eller din eks vil det være noen optimal dag, tenke på andre enn deg selv du..

Og hvor tror du jeg tenker på meg oppi alt dette? 

Har ingen ideer om å invitere xen. Skjønner at det kan være misvisende med tanke på overskriften, men jeg visste ikke hva jeg skulle skrive der, og var ny her. Men hvis du leser videre hva jeg har skrevet så skriver jeg at jeg må prioritere kjæresten min. Hele innlegget mitt var ment mot hva dere tenkte om at jeg IKKE ville invitere enn venn, og hva dere hadde gjort i samme situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Rosalie skrev:

Nei, det er ikke vanskelig. 

Enten prioriterer du han du skal gifte deg med. Det betyr da at eksen blir degradert fra nær venn til en bekjent. Eller du prioriterer eksen din. Det betyr at du gjør det slutt med han du er forlovet med, da han tydeligvis ikke har førsteplass i hjertet ditt.

Ok, siden du mener det er så lett, hva hadde du sagt til vennen din når du avslutter vennskapet? 

Helt ærlig, så er ikke greia det at det er vanskelig å kutte han ut Pga at jeg må ha han i livet mitt, men det er det at jeg får så jævlig dårlig samvittighet og føler meg en drittsekk.

er ingen tvil om hvem som sitter i hjertet mitt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leoria skrev:

Ok, siden du mener det er så lett, hva hadde du sagt til vennen din når du avslutter vennskapet? 

Helt ærlig, så er ikke greia det at det er vanskelig å kutte han ut Pga at jeg må ha han i livet mitt, men det er det at jeg får så jævlig dårlig samvittighet og føler meg en drittsekk.

er ingen tvil om hvem som sitter i hjertet mitt :P 

Man lar bare vennskapet gli ut i sanden, slik så mange vennskap gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Leoria skrev:

Det virker som veldig mange her har misforstått formålet med spørsmålet mitt i det hele tatt. Dette dreier seg ikke om at jeg vurderer å invitere xen min i det hele tatt. Jeg har sikkert vært litt uklar, men prøvd å forklare litt til flere lenger opp. Grunnen til at jeg Spørr her er fordi JEG mener at han ikke kan inviteres, men kompisen ble litt satt ut av det. derfor spurte jeg her for å finne ut hva andre tenkte om jeg er assholen her mot kompisen, noe jeg har fått bekreftet at jeg ikke er. That's it :) 

Du er ikke "asshole" for å ikke invitere kompisen din som også er din ex. Jeg kan forstå at han kan synes det er sårende, men om han er en god venn bør han også kunne sette seg inn i situasjonen og forstå og akseptere at han ikke kan bli invitert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Rosalie skrev:

Man lar bare vennskapet gli ut i sanden, slik så mange vennskap gjør. 

Og hva hvis du bli konfrontert med det ? Hvor blir det av deg? Hvorfor er det bare jeg som tar kontakt? Skal vi møtes en dag? F.eks ..Hva hadde du svart på slike spørsmål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Leoria skrev:

Og hva hvis du bli konfrontert med det ? Hvor blir det av deg? Hvorfor er det bare jeg som tar kontakt? Skal vi møtes en dag? F.eks ..Hva hadde du svart på slike spørsmål? 

Beklager, men jeg prioriterer å bruke fritiden sammen med min mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg synes du skal invitere din eks også. Det er ditt bryllup og du bestemmer. Ingen vits å ta hensyn til noen andre. Dessuten er det blitt meget politisk korrekt å invitere ekser i bryllup. Om du mener noe annet, er du irrasjonell og drama queen. 

Interessant å lese kommentarene du får TS. De er helt motsatte av de jeg fikk i min tråd ang eksen til min samboer. 

Anonymkode: f93c3...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupsdagen er først og fremst for brud og brudgom. Må være forferdelig kjipt for brudgom å ha brudens eks der. Nei, jeg ville ikke bedt eksen min!

Anonymkode: 595d2...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...