Gå til innhold

Ex i bryllup?


Leoria

Anbefalte innlegg

Hei! 

jeg har nå vært vært sammen med en mann i snart 2 år og vi snakker litt rundt det å gifte oss.. noe han har misslikt i lengre tid er det at jeg er god venn med en ex av meg. Han var jeg sammen med for 4år siden, men etter det har vi bare vært gode venner. Vennskapet vårt har vært av og på og har et par ganger ikke hatt kontakt på 1-3 Mnd tid. Da jeg møtte han jeg er sammen med nå var jeg og xen min venner, men hadde en krangel og var ikke venner på 3 Mnd.  Kjæresten min likte ikke at vi ble venner igjen, men jeg forklarer han at for meg så er han bare en god venn, jeg føler ikke at det er en ex engang. Jeg forstår jo at han ikke liker det, men han klarer seg nok ikke helt å sette seg inn i situasjonen heller. Tidlig i forholdet vårt sa hadde de en liten diskusjon på Facebook som ikke gjorde ting bedre heller. Kjæresten min vet at jeg har kontakt med han, men vil helst ikke vite så mye om det, for han blir veldig sjalu. Jeg får både vondt av han men samtidlig så er jo dette en venn.. 

vi snakker nå om å gifte oss, 

jeg mener at av respekt til min mann så kan ikke xen(kompisen) inviteres, selvom jeg syns det hadde vært koselig.. jeg og kompisen min kom innpå tema idag og han likte ikke særlig det jeg sa, og begynte å stille spm ved vennskapet vårt osv .. syns det er en vanskelig situasjon, men jeg føler jeg må prioritere han jg skal dele livet med ..

Edit. Selvfølgelig gjør jeg som kjæresten min ønsker, men jeg lurer likevel på hva DERE hadde gjort om dere var i den situasjonen. Grunnen til spørsmålet var fordi jeg ville få bekreftet at jeg ikke er assholen som mener slik jeg gjør ang ved å ikke invitere han i bryllupet.  Handler ikke om at jeg vurderer å invitere han i mot kjærestens ønske. ( det har aldri vært et tema imellom meg og han engang, bare mellom meg og kompisen der jeg sa at jeg ikke kom til å invitere han. Dette fordi jeg vet at det er uaktuelt for kjæresten. Derfor har jeg ikke engang behov for å ta opp akkurat det med kjæresten)   

Endret av Leoria
Missforståelser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde selvfølgelig respektert mannens ønske. 

Samtidig virker det som dere må få løst floken generelt på et eller annet vis. Uansett hva dere gjør eller ikke gjør med bryllupet så vil problemet fortsette å være der.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt respektert mannen din sitt ønske. Hvis ikke kommer ikke han til å få noen koselig dag.

En eks har ingenting i bryllup å gjøre. 

Anonymkode: 884e9...27f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks og hans nye dame var naturlige gjester i mitt bryllup. Vi er gode venner etter bruddet og det ville vært rart om han ikke skulle blitt invitert. Men nå tåler mannen min veldig godt eksen, så det var aldri noe tema.
Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor så mange har så veldig store problemer med en eks? Eks er eks av en grunn... hadde det fortsatt vært sterke følelser ville det ikke vært en eks.
Nå er det dere som er et par og eksen er degradert til eks, da kan det vel ikke være så farlig å være venner?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig situasjon. På den ene siden bør du respektere din fremtidige mann sine ønsker, siden det er hans bryllup også. Men på den andre siden er det problematisk at han er sjalu og ikke godtar vennene dine. 

Anonymkode: b0a23...b8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvsagt ikke invitert en X i bryllupet mitt.  Av respekt for min mann.  

Skal han gå å bekymre seg for din X på sin egen bryllupsdag? 

Jeg mener for øvrig at din X virkelig burde ha forståelse for dette!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig må du prioritere han du skal gifte deg med! (Herregud, er'e mulig??)

Anonymkode: d261f...47d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må du prioritere han du skal gifte deg med! (Herregud, er'e mulig??)

Anonymkode: d261f...47d

Er hva mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, calleia skrev:

Jeg ville selvsagt ikke invitert en X i bryllupet mitt.  Av respekt for min mann.  

Skal han gå å bekymre seg for din X på sin egen bryllupsdag? 

Jeg mener for øvrig at din X virkelig burde ha forståelse for dette!

Ja, er det jeg mener å!  Godt og vite at at jeg ikke er på bærtur :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare ditt bryllup. Det er mannen din sitt bryllup og. Hvis det er noen han ikke vil ha i bryllupet sitt, så må han få slippe å ha dem der.

Anonymkode: 10286...873

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig ikke hva din eks har i ditt bryllup å gjøre, så jeg støtter fullt og helt han du planlegger å gifte deg med.

Hadde jeg fått vite at en evt kommende mann ville be sin eks, så hadde jeg nektet fullstendig.

For meg er en eks ett kapittel jeg er ferdig med for godt på alle måter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne eksen din ser ut til å elske drama. Mye krangling, diskusjoner på face og respekterer ikke andre sine følelser. Hva kranglet dere om og hvorfor er dere venner?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må huske på at det også er din tilkommende manns bryllup. 

Hva hadde du sjøl ment, om en av hans gamle flammer - som han hadde blitt nygode venner med - hadde skulle blitt bedt i bryllupet deres?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold handler om kompromis, jeg tror det er viktig at du lytter til mannen din sitt ønske i akkurat dette tilfellet. 

Dette er dere begges dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare ditt bryllup. Det er mannen din sitt bryllup og. Hvis det er noen han ikke vil ha i bryllupet sitt, så må han få slippe å ha dem der.

Anonymkode: 10286...873

Ja, det er jeg helt enig i..nå har jeg faktisk ikke tatt opp dette med kjæresten engang da, for jeg vet hvordan han ser på det og ser ikke vitsen.  og har prøvd å forklare vennen min at det handler ikke bare om meg, men kjæresten også. Og at begge skal ha en fin dag uten å måtte ha noen der man ikke vil.. er vel heller kompisen min som får meg til å føle meg som en dårlig venn for at jeg mener det slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, Charmander skrev:

Forhold handler om kompromis, jeg tror det er viktig at du lytter til mannen din sitt ønske i akkurat dette tilfellet. 

Dette er dere begges dag.

Enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, draug 75 skrev:

Du må huske på at det også er din tilkommende manns bryllup. 

Hva hadde du sjøl ment, om en av hans gamle flammer - som han hadde blitt nygode venner med - hadde skulle blitt bedt i bryllupet deres?

 

Altså denne xen har jo vært en god venn ( opp og ned) i år før jeg møtte kjæresten, selvom det kanskje ikke spiller no rolle. jeg selv hadde kanskje ikke hatt problemer om det var omvendt og hun kom i bryllupet..  men jeg forstår veldig godt at kjæresten min kan tenke sånn, alle er forskjellige og jeg mener at han jeg skal dele livet med skal prioriteres, syns ikke at det er galt av han å tenke sånn ang en ex. Jeg ville vel egentlig bare få bekreftet her at det ikke er jeg som er douchebag mot kompisen min ved å respektere kjæresten min sine følelser :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter mannen din sitt ønske, og ikke inviter eksen. 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt vurderer å invitere ekser i bryllupet sitt.

 

Og hvis du ønsker å ha ett godt forhold med din mann, så gjør du eksen din om til en bekjent i stedet foren venn (eks). Ellers tror jeg det kommer til å ligge under overflaten og ulme hele tida. 

Anonymkode: 06cc0...89c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kommende ektemann liker ikke at du har kontakt med eksen din, blir sjalu og synes nok hele greia er veldig ubehagelig; for meg er det no brainer. Herregud, selvfølgelig respekterer du og prioriterer, din nåværende kjæreste!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...