Gå til innhold

..........


Gjest Naturbarn1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Naturbarn1
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

haha, jeg visste du ikke var norsk! ;)

Anonymkode: ec503...091

Jeg er født og oppvokst i Norge. Har helnorske foreldre. Min Oldefar var i USA en periode. Jeg er norsk som noen.

Men du vet, jeg har andre tanker en deg.:ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Naturbarn1 skrev:

Men du vet, jeg har andre tanker en deg.:ph34r:

En deg? En bolledeig?

Anonymkode: ec503...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rasistisk å ønske at man skal ha mulighet til å se ansiktet til sine ansatte.

Anonymkode: 3acad...f5a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En deg? En bolledeig?

Anonymkode: ec503...091

:klo:

Anonymkode: bc05d...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg er ikke rasist. Men om dama hadde brukt hijab ville jeg blitt irritert. Men å se ansiktet til de som jobber ville ihvertfall jeg hatt som krav!

Til og med på mcdonalds eller burger king burde dette vært en regel. Ikke greit for kundene å snakke til "en vegg". Kanskje det er 3 søstre i familien og alle bytter på å gå på jobb f.eks, neida. Men huff... 

Anonymkode: 5d1af...102

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo alle i muslimland være rasister som forlanger at hvis vi flytter dit må vi bruke burka! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bra at ledende politikere tar et klart standpunkt på at det offentlige rom har grenser.

I det offentlige rom er det faktisk ikke plass til alt og alle. Ett sted går grensen. Et annet eksempel er nazister, det er ikke ulovlig i seg selv å være nazist, hva du gjør på fritiden inne huset ditt er din sak, men forvent ikke å få jobb hvis du insisterer på å gå med hakekors på armen.

Dette handler altså om at det finnes grenser og grensene går der.

Niqab må aldri bli normalisert og betraktet som et valg som alle andre valg, det er det ikke. Det må heller aldri bli normalisert slik at det med tiden kan sies å være en naturlig del av norsk kultur.

Det er naivt å tro at én person valg ikke har noen innvirkning på omgivelsene. Vi har ingen garantier for at ikke niqab plutselig skulle spre seg som en farsott, og det er veldig skremmende. I ytterste konsekvens kan det oppstå et sosialt press om å bære niqab også for ikke-muslimske kvinner, rett og slett for å unngå å bli sett på som en hore og umoralsk og oppleve sekseull trakassering.

Anonymkode: 7ebdf...937

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du provoserer meg ikke. Jeg er fullstendig klar over at islamismen har sine nyttige idioter.

Endret av ops2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er ikke rasist. Men om dama hadde brukt hijab ville jeg blitt irritert. Men å se ansiktet til de som jobber ville ihvertfall jeg hatt som krav!

Til og med på mcdonalds eller burger king burde dette vært en regel. Ikke greit for kundene å snakke til "en vegg". Kanskje det er 3 søstre i familien og alle bytter på å gå på jobb f.eks, neida. Men huff... 

Anonymkode: 5d1af...102

Den ble litt på spissen. Hehe.  Ser jo fort om det er samme som kommer på jobb. 

Et du kjent sitter jobb rutinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
41 minutter siden, makkapakka skrev:

Da må jo alle i muslimland være rasister som forlanger at hvis vi flytter dit må vi bruke burka! 

Hva er problemet med og være ulike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
35 minutter siden, ops2 skrev:

Nei, du provoserer meg ikke. Jeg er fullstendig klar over at islamismen har sine nyttige idioter.

Provosere. 

Les linken i start tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Man må da kunne ansette hvem man vil eller ikke vil uten å bli kalt rasist av den grunn.

Er det noe i det hele tatt som ikke er rasistisk i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naturbarn1
1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Man må da kunne ansette hvem man vil eller ikke vil uten å bli kalt rasist av den grunn.

Er det noe i det hele tatt som ikke er rasistisk i dag.....

Var det jeg spurte om.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig bra at ledende politikere tar et klart standpunkt på at det offentlige rom har grenser.

I det offentlige rom er det faktisk ikke plass til alt og alle. Ett sted går grensen. Et annet eksempel er nazister, det er ikke ulovlig i seg selv å være nazist, hva du gjør på fritiden inne huset ditt er din sak, men forvent ikke å få jobb hvis du insisterer på å gå med hakekors på armen.

Dette handler altså om at det finnes grenser og grensene går der.

Niqab må aldri bli normalisert og betraktet som et valg som alle andre valg, det er det ikke. Det må heller aldri bli normalisert slik at det med tiden kan sies å være en naturlig del av norsk kultur.

Det er naivt å tro at én person valg ikke har noen innvirkning på omgivelsene. Vi har ingen garantier for at ikke niqab plutselig skulle spre seg som en farsott, og det er veldig skremmende. I ytterste konsekvens kan det oppstå et sosialt press om å bære niqab også for ikke-muslimske kvinner, rett og slett for å unngå å bli sett på som en hore og umoralsk og oppleve sekseull trakassering.

Anonymkode: 7ebdf...937

Det opplever faktisk mange i vgs der de er i mindretall som norske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er  ikke rasisme, men en berettiget frykt og intoleranse for ekstremisme. Jeg liker ikke fundamentalistiske muslimer  og heller ikke spesielt godt fundamentalistiske kristne.

Man må vel si det er ganske ekstremt å dekke til ansiktet av religiøse hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...