Gå til innhold

Besøk som tar med brus og godteri.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er kanskje en av de som oppdrar ungene uten å la dem få godteri.

Det er igjen de barna som går berserk når de får tilbudt godteri andre steder. Flaut er det med slike barn.

Men hey, TS er SÅ flink som ikke gir barna sine godteri. :)

Anonymkode: 54011...b5a

De er ett og tre år.... De kommer til å få rikelig med tid til å spise godteri senere.

Anonymkode: 670fe...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes et ord på folk som er så fastlåst i vaner og mønstre at de ikke klarer å leve en helg på annet vis, slik som verten bruker å ha det. Det kalles å være sær, i den negativt ladede betydningen.

At gjestene tar med noe godt når de kommer er helt greit. At TS synes det er mer stas å varte opp med bacon, nybakte rundstykker og egg er også heelt greit.

Dere som lirer fra dere all mulig slags vas om at dere ikke hadde giddet å besøke noen hvor dere må spise annerledes enn dere gjør på en vanlig lørdag, eller at TS er en dårlig vert fordi det ikke settes sjokolade og brus på bordet.. gå tilbake til avsnitt én. Det er myntet på dere. Det positive er at dere kan utvikle dere som personer og jobbe med det. Fleksibilitet og tilpasningevne er en god ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, godt skrev:

Det finnes et ord på folk som er så fastlåst i vaner og mønstre at de ikke klarer å leve en helg på annet vis, slik som verten bruker å ha det. Det kalles å være sær, i den negativt ladede betydningen.

 

Gjestene trenger ikke 60L pepsi Max og 2 tonn fri godt fra Rema 1000 for å bli tatt være på av vertinnene -  bærtur ..alle sammen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, godt skrev:

Det finnes et ord på folk som er så fastlåst i vaner og mønstre at de ikke klarer å leve en helg på annet vis, slik som verten bruker å ha det. Det kalles å være sær, i den negativt ladede betydningen.

Dette kan like gjerne snus på hodet, at det er TS som er så fastlåst i sine vaner at hun ikke evner å leve én helg på annet vis. Og ja, det er sært.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RaspberryPi
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ett og tre år.... De kommer til å få rikelig med tid til å spise godteri senere.

Anonymkode: 670fe...6b1

ett-og treåringer har da vitterlig ikke noe behov for snop. Nei, stå på TS. Jeg synes du høres fornuftig ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bidrar til lørdagskvelden når de er hos dere, dere bidrar til søndagsmorgenen når dere er hos dem.

De disker opp med lørdagsgodt til barna når de er hos dere. Hvis du ikke har noe imot at dine barn også får smake dersom de vil, tenker jeg dere ikke har noe problem. Du ikke trenger stille med noe du ikke er vant til å spise når gjestene tar med seg slike mengder selv. Hvis din bror kjøpte gårdsegg, skaffet til veie ekstra god bacon og presset appelsinjuice selv til søndagsfrokosten når dere var hos dem, ville det jo bare blitt litt dumt om du hadde med mengder av det samme. Slik det er nå, bidrar dere begge uten at det blir dobbelt opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Takk for svar og takk for støtte til dere som ikke synes jeg er helt fæl. Og nei, barna mine blir ikke helt gal når vi kommer bort å får servert godteri og brus. De er faktisk ikke så veldig opptatt av det, men de får forssyne seg med det de vil (innenfor rimelighetens grenser, vel og merke). Og det synes jeg er helt greit, siden det ikke kommer til å vare evig. Likevel blir det konsumert ekstremt mye mer når vi har besøk av de, enn når vi ikke har det. Og jeg ville aldri nektet tantebarna mine å spise lørdagsgodt hjemme hos meg i barnetvtiden, selv om mine vanligvis ikke får. Men med de mengdene som er medbrakt så spises det fra fredag til søndag. Det første min bror og svigerinne gjør når de står opp er å skjenke seg et glass pepsi max. Og barna får også. Mulig dette er mer vanlig enn jeg har fått med meg. Og det er sånne situasjoner som er litt vanskelig når min treåring spør om han også kan få. Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, men brus før frokost..?

Anonymkode: 14c26...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, men brus før frokost..?

Anonymkode: 14c26...92b

Er det verre å drikke brus før frokost enn til andre tider på døgnet? Hvis ja, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for svar og takk for støtte til dere som ikke synes jeg er helt fæl. Og nei, barna mine blir ikke helt gal når vi kommer bort å får servert godteri og brus. De er faktisk ikke så veldig opptatt av det, men de får forssyne seg med det de vil (innenfor rimelighetens grenser, vel og merke). Og det synes jeg er helt greit, siden det ikke kommer til å vare evig. Likevel blir det konsumert ekstremt mye mer når vi har besøk av de, enn når vi ikke har det. Og jeg ville aldri nektet tantebarna mine å spise lørdagsgodt hjemme hos meg i barnetvtiden, selv om mine vanligvis ikke får. Men med de mengdene som er medbrakt så spises det fra fredag til søndag. Det første min bror og svigerinne gjør når de står opp er å skjenke seg et glass pepsi max. Og barna får også. Mulig dette er mer vanlig enn jeg har fått med meg. Og det er sånne situasjoner som er litt vanskelig når min treåring spør om han også kan få. Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, men brus før frokost..?

Anonymkode: 14c26...92b

Det er ingen som sier at du er fæl og grusom TS, men i dine innlegg så virker du litt vanskelig og klamrer deg til offerrollen, og det lyser klart gjennom at du føler du er bedre som baker og handler dyr og fjong mat og huff så kjipe de er de som har med potetgull og brus til dere. Kansje de egentlig ikke er så gode venner de som kommer på besøk til dere? Og tenk om moren er på KG da? Det er jo litt igjenkjennelig det her.

Anonymkode: 8738a...d3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt må drikke brus, så er det værre å drikke det før frokost vil jeg tro. Etter å ha sovet hele natten har vi ofte lavt blodsukker. Trykker du på med brus (eller sukkerinnholdige juicer) vil blodsukkeret gå rett i taket, før det like fort faller og du blir ukonsentrert og trøtt. Men generelt sett så er det ikke bra å drikke brus, det er ikke til å stikke under en stol. Men vet du, for min del må folk gjøre hva de vil hjemme hos seg selv, det angår ikke meg. Bare de ikke forventer at jeg serverer det samme og kanskje til dels respekterer synet vi har på brus og godterier..

TS.

Anonymkode: 14c26...92b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for svar og takk for støtte til dere som ikke synes jeg er helt fæl. Og nei, barna mine blir ikke helt gal når vi kommer bort å får servert godteri og brus. De er faktisk ikke så veldig opptatt av det, men de får forssyne seg med det de vil (innenfor rimelighetens grenser, vel og merke). Og det synes jeg er helt greit, siden det ikke kommer til å vare evig. Likevel blir det konsumert ekstremt mye mer når vi har besøk av de, enn når vi ikke har det. Og jeg ville aldri nektet tantebarna mine å spise lørdagsgodt hjemme hos meg i barnetvtiden, selv om mine vanligvis ikke får. Men med de mengdene som er medbrakt så spises det fra fredag til søndag. Det første min bror og svigerinne gjør når de står opp er å skjenke seg et glass pepsi max. Og barna får også. Mulig dette er mer vanlig enn jeg har fått med meg. Og det er sånne situasjoner som er litt vanskelig når min treåring spør om han også kan få. Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, men brus før frokost..?

Anonymkode: 14c26...92b

Blant oss som er pepsi max avhengige er det vanlig å drikke det til alle døgnets tider ja. :P Jeg klarer å vente til barna er levert i barnehagen om morgenen da, og drikker vann fra de kommer hjem til de har lagt seg. Men i helgene er det vanskeligere å "smugdrikke", så da er det mer fritt frem...

Men jeg planlegger å slutte altså... helt sant.

Anonymkode: 670fe...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Takk for svar og takk for støtte til dere som ikke synes jeg er helt fæl. Og nei, barna mine blir ikke helt gal når vi kommer bort å får servert godteri og brus. De er faktisk ikke så veldig opptatt av det, men de får forssyne seg med det de vil (innenfor rimelighetens grenser, vel og merke). Og det synes jeg er helt greit, siden det ikke kommer til å vare evig. Likevel blir det konsumert ekstremt mye mer når vi har besøk av de, enn når vi ikke har det. Og jeg ville aldri nektet tantebarna mine å spise lørdagsgodt hjemme hos meg i barnetvtiden, selv om mine vanligvis ikke får. Men med de mengdene som er medbrakt så spises det fra fredag til søndag. Det første min bror og svigerinne gjør når de står opp er å skjenke seg et glass pepsi max. Og barna får også. Mulig dette er mer vanlig enn jeg har fått med meg. Og det er sånne situasjoner som er litt vanskelig når min treåring spør om han også kan få. Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, men brus før frokost..?

Anonymkode: 14c26...92b

Voksne kan drikke brus, og når treåringen vil ha så gir du han noe annet.  Går ikke det greit da? Det finnes vel verre ting som kan skje enn at noen drikker brus en sjelden gang i huset ditt. :)

Anonymkode: 8738a...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt fælt ut at broren din og barna hans på to og fire år trykker i seg godteri, potetgull og brus fra fredag til søndag. Jeg vil ikke bare si at du ikke er kjip, jeg vil gå så langt som å si at det er gjestene som er sære og kjipe. Jeg regner med de vet om deres holdning til godteri? Likevel serverer de brus før frokost og tar med seg nok godis for tre dager?

Her er det noen som må skjerpe seg kraftig, og det er ikke TS! 

Anonymkode: b9376...587

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du absolutt må drikke brus, så er det værre å drikke det før frokost vil jeg tro. Etter å ha sovet hele natten har vi ofte lavt blodsukker. Trykker du på med brus (eller sukkerinnholdige juicer) vil blodsukkeret gå rett i taket, før det like fort faller og du blir ukonsentrert og trøtt. Men generelt sett så er det ikke bra å drikke brus, det er ikke til å stikke under en stol. Men vet du, for min del må folk gjøre hva de vil hjemme hos seg selv, det angår ikke meg. Bare de ikke forventer at jeg serverer det samme og kanskje til dels respekterer synet vi har på brus og godterier..

TS.

Anonymkode: 14c26...92b

Så bra at de drkker Pepsi Max da, det inneholder nemlig ikke sukker ;) 

Anonymkode: de92f...d25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig det er uvesentlig hva slags kosthold disse menneskene har. Poenget her er hvorvidt det er rimelig av TS å diktere andre menneskers kosthold, selv om de er på besøk i hennes hus. Hun er ikke kjip som ikke serverer brus og godteri hvis hun ikke ønsker det, men jeg synes ikke noe om å blande seg inn i hva andre velger å spise. Hun kan for all del si hva hun mener til dem eller be dem moderere inntaket, men hun risikerer å (med rette) bli sett på som en kontrollfreak eller ukoselig vertinne.

Jeg synes det blir laget et problem av noe som sannsynligvis ikke er det en gang. Jeg hadde hatt null problem med å forklare barna mine at godteri får de på lørdagskveldene og ikke til alle andre tider på døgnet/i uken selv om vi hadde hatt gjester som trykket i seg sjokolade rett etter frokost samtidig som jeg heller ikke hadde hatt noe problem med at de skeiet fullstendig ut en helg i ny og ne. Det gjør de f.eks. til jul, da får de godteri hver eneste dag og i sommerferien kan de godt få is hver eller annenhver dag. De skjønner helt av seg selv at dette ikke betyr at det er greit til hverdags. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg blander meg jo ikke inn i hva de spiser, fordi jeg sier ingen ting! Jeg lager heller ikke et problem ut av det - nettopp fordi jeg ikke sier noe. Jeg lurer bare på om det er mer vanlig enn hva jeg hadde fått med meg. Og om det er vi som er kjipe. Jeg kommer uansett aldri til å stappe i besøket mitt brus og godteri fra fredag til søndag, men har ingen problem med å servere lørdagsgodt til barna når den tid kommer at de etterspør det selv. Folk må bare drikke så mye brus de vil hjemme hos seg selv. Det er virkelig ikke mitt problem eller noe jeg velger å blande meg i. Synes bare det er merkelig å ikke kunne være borte en helg uten å ha med er lass med snop.

 

TS

Anonymkode: 14c26...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, RaspberryPi skrev:

ett-og treåringer har da vitterlig ikke noe behov for snop. Nei, stå på TS. Jeg synes du høres fornuftig ut. :) 

O.o

Anonymkode: 9ff6a...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, prt90 skrev:

Høres ganske harry ut å ikke klare seg en helg uten brus og potetgull

Ville du sagt det same om røyk, snus, kaffi...? :) Eller er det berre brus, godteri og slike vaner ein burde klare seg utan i helgane? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, RockyRose skrev:

Ville du sagt det same om røyk, snus, kaffi...? :) Eller er det berre brus, godteri og slike vaner ein burde klare seg utan i helgane? 

Ja, egentlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...