Gå til innhold

Besøk som tar med brus og godteri.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør alltid det når vi er invitert bort (inkl overnatting). Er så heldig å bo nære mathallen i Oslo, så stikker alltid innom å kjøper med bacon fra slakteren, gårdsegg, god juice og en god ost eller to. Det må da være like hyggelig å få som en flaske pepsi max og en pose chips?

 

Bacon, egg, juice og ost? Til frokost, ja.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du?

Jeg gjør alltid det når vi er invitert bort (inkl overnatting). Er så heldig å bo nære mathallen i Oslo, så stikker alltid innom å kjøper med bacon fra slakteren, gårdsegg, god juice og en god ost eller to. Det må da være like hyggelig å få som en flaske pepsi max og en pose chips?

 

TS

Anonymkode: 14c26...92b

Absolutt, det ville jeg tatt over chips og cola anytime, men når det også er barn tilstede syntes jeg man kan ta litt hensyn til det :) Barn som er vandt med lørdagsgodt vil nok syntes gårdsegg, ost og juice er litt kjipt i forhold. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen - vi har alltid noe ekstra godt når vi får besøk. Både mat og bakst. Jeg baker ferske rundstykker til frokost, presser juice osv, så tror ikke de føler at det ikke er noe ekstra, hvis du skjønner..

Anonymkode: 14c26...92b

Men er ikke dette snakk om helgekos på kvelden? Det er vel ingen som tar med chips til frokost? Trodde det var snakk om liksom lørdagskvelden

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen - vi har alltid noe ekstra godt når vi får besøk. Både mat og bakst. Jeg baker ferske rundstykker til frokost, presser juice osv, så tror ikke de føler at det ikke er noe ekstra, hvis du skjønner..

Anonymkode: 14c26...92b

Jeg forstår hva du prøver å si. Litt sånn men hallo vi er jo sunne og det er mye bedre. Joda. Men ser litt hva de andre mener om at det er kjipt å - ha med - brødmat og pålegg og egg til lørdagskvelden! :P  Det er nok mange familier som er vandt til noe godt til lørdagen og at jus og egg blir hverdagslig og "kjipt" men sunt!

Anonymkode: 8738a...d3f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså når man får gjester så tilrettelegger man selvfølgelig, selv om det er ting en selv ikke pleier å spise. Jeg kjøper smør til brødmat selv om jeg ikke spiser det, og majones til rekene selv om jeg ikke spiser det. Jeg drikker ikke kaffe, men tilbyr gjestene likevel kaffe til frokost da det er helt vanlig for folk flest. Så ja jeg syns dere er kjipe som ikke kjøper inn litt brus og smågodt. Kanelboller er digg det, men det er ikke lørdagskos på samme måte som smågodt. 

Anonymkode: de92f...d25

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,

Takk for svar,  da vet jeg det :) Ser ut som vi må endre litt på innkjøpene fremover.

Anonymkode: 14c26...92b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RaspberryPi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her,

Takk for svar,  da vet jeg det :) Ser ut som vi må endre litt på innkjøpene fremover.

Anonymkode: 14c26...92b

Jeg synes ikke dere trenger det. Så lenge dere har god mat i heimen kan besøket fint stille med brus og snop, særlig om det bare er besøket selv som ønsker denslags. Du kan jo kjøpe noe chips eller sjokolade og tilby det, men jeg synes på ingen måte du skal måtte legge om livsstilen din for å tilpasse deg den til besøket ditt. 

Jeg foretrekker faktisk at besøk tar med seg hva enn de foretrekker, om det strekker seg forbi hva man vanligvis finner i en husholdning. Å ta det for gitt at verten serverer hockey pulver og smash er for meg litt fjernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Vi har rett som det er overnattingsbesøk av min bror, hans kone og deres to barn på to og fire år. Når de kommer har de alltid med seg tre-fire store flasker brus, godteri og potetgull (er stort sett helg når de er på besøk). De kødder litt med at vi er så kjedelige som aldri har noe godt. Jeg og min mann har ikke drukket brus på mange år og har det derfor aldri hjemme. Våre barn på ett og tre år er heller ikke vant til det. De er heller ikke vant til godteri hjemme. Vi er på ingen måte superstrenge, men så lenge de ikke spør om det selv så tenker vi at det trenger ikke å bli presset på de. Når vi er borte på besøk, bursdager ol. så får de selvfølgelig både spise og drikke det som de blir tilbydt. Når vi koser oss hjemme på lørdagskvelden kan det like gjerne være med masse god frukt, nybakte kanelsnurrer osv. Så vi sitter ikke å bare spiser kneip. 

Er det vi som er kjipe som ikke kjøper inn sånt til vi får besøk? Er det obligatorisk med brus og godteri, selv om vi har andre alternativer? 

Anonymkode: 14c26...92b

Høres ganske harry ut å ikke klare seg en helg uten brus og potetgull

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som er vant til lørdagsgodt blir nok ganske skuffet over kanelsnurrer eller is ( særlig hjemmelaget). Så det er ikke så rart at de har med det. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ulykkeligsomliten skrev:

Å klage over at noen har med seg eget godteri. Vel. Vær glad folk gidder å besøke dere.

Venninna til Ronja?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Absolutt, det ville jeg tatt over chips og cola anytime, men når det også er barn tilstede syntes jeg man kan ta litt hensyn til det :) Barn som er vandt med lørdagsgodt vil nok syntes gårdsegg, ost og juice er litt kjipt i forhold. 

Men er ikke dette snakk om helgekos på kvelden? Det er vel ingen som tar med chips til frokost? Trodde det var snakk om liksom lørdagskvelden

Hvorfor skal de som kommer på besøk "dominere" med sine valg, når ts skriver at de ( hun og hennes familie ) er vant til å spise på en annen måte? Barna hennes synes det er helt fint med f.eks hjemmelaget is?

Anonymkode: b02ef...4ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gjøre det du liker å gjøre ts. Det blir heøt feil om du plutselig skal kjøpe inn samme type godteri og brus ( som dere aldri drikker ) bare fordi de som kommer på besøk har med seg dette! Det er i tillegg broren din, så han burde jo forstå?

Synes det er bra at barna dine ikke MÅ ha godteri på samme måte som mange andre barn.

Stol på deg selv og egne valg! Du har like mye rett i hva du gjør , som gjestene dine. 

Anonymkode: b02ef...4ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de som kommer på besøk "dominere" med sine valg, når ts skriver at de ( hun og hennes familie ) er vant til å spise på en annen måte? Barna hennes synes det er helt fint med f.eks hjemmelaget is?

Anonymkode: b02ef...4ad

De dominerer ikke med sine valg, jeg sier bare hva jeg anser som vanlig å gjøre. Jeg ville ikke invitert til lag med mindre jeg hadde noe å servere som alle involverte kunne spise. Selv når det kommer barn så ville jeg ha kjøpt inn noe snop til ungene. Å gjøre noe annet når man selv har invitert er for meg rart.

Ost, egg og juice er ikke lørdagsgodis i mine øyne, og hvis familien som kommer på besøk tar med seg sitt eget godis så skjønner jeg ikke problemet. Da liker de ikke å sitte å spise egg på lørdagskvelden, og det må da være greit!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, puffy123 skrev:

Venninna til Ronja?

HERREFREDFADER JEG ER SÅ LEI AV DETTE RONJASTYRET PÅ KG.

Spar meg, please.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her,

Takk for svar,  da vet jeg det :) Ser ut som vi må endre litt på innkjøpene fremover.

Anonymkode: 14c26...92b

Hei! Jeg antar at barna til din bror er eldre enn dine? Det er lett å holde en 1og 3-åring unna snop, men når de begynner å bli 6,7 og oppover har de mest sannsynlig vært på besøk endel ganger hos andre venner og vil gjerne ha lørdagsgodt selv også. Om din bror allerede tar med dette og dere stiller med alt annet, hvorfor skal du da absolutt kjøpe inn dette også..? Kan ikke de ta med disse tingene når dere ikke spiser det selv og uansett har disket opp med så mye annet, som du sier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dere høres kjipe ut.

Anonymkode: 5a517...6e9

For en teit kommentar. Om noen stiller huset sitt åpen til disposisjon, en hel familie med store og små kommer på overnatting ei hel helg hvor de får servert nybakte rundstykker, ferskpresset juice, gode middager, nybakte snurrer osv. - så er vertskapet "kjipe" fordi de ikke har godteri og brus..?? Æh.. nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det snakk om lørdagskveld eller søndag morgen her ?

Anonymkode: 8738a...d3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene her er hvorfor Norge er på verdenstoppen av selv-opptatte ego narsissister.   TS har småbarn - kanskje de ikke vil at de skal bli fristet med masse godteri og brus.  Jeg tar aldri med masse kjøtt om jeg skal på besøk til en vegetarianer.  Det er mulig å planlegge kos til besøk uten å må dope dem ned med masse sukker og brus.  Mye gode dips og snacks kan lages som er ikke fulle av dritt.   Jeg alltid har noe med meg for å takke vertinnene, men jeg synes IKKE ts er kjipt å ikke tilbyr noe de faktisk ikke spise/drikke selv når en er på besøk hos dere.  Om du eller barna dine klarer ikke å gå en helg som en gjest uten å drikke brus eller spise godteri, da har dere et stort problem. 

Anonymkode: 5cbee...c6e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det få her som har sagt at TS er kjip. Man serverer selvsagt det man selv ønsker i eget hjem, men jeg synes det er rart å bli sur fordi andre tar med seg noe en selv ikke vil ha. Barna til TS er 1 og 3 år og dermed sannsynligvis i seng ganske tidlig uansett. Jeg drikker ikke alkohol, men det har da aldri ramlet meg inn at jeg skal bli sur fordi gjester tar med alkohol på besøk til oss, selv om det bare er til dem selv.

Endret av Arkana
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarene her er hvorfor Norge er på verdenstoppen av selv-opptatte ego narsissister.   TS har småbarn - kanskje de ikke vil at de skal bli fristet med masse godteri og brus.  Jeg tar aldri med masse kjøtt om jeg skal på besøk til en vegetarianer.  Det er mulig å planlegge kos til besøk uten å må dope dem ned med masse sukker og brus.  Mye gode dips og snacks kan lages som er ikke fulle av dritt.   Jeg alltid har noe med meg for å takke vertinnene, men jeg synes IKKE ts er kjipt å ikke tilbyr noe de faktisk ikke spise/drikke selv når en er på besøk hos dere.  Om du eller barna dine klarer ikke å gå en helg som en gjest uten å drikke brus eller spise godteri, da har dere et stort problem. 

Anonymkode: 5cbee...c6e

Ts er kanskje en av de som oppdrar ungene uten å la dem få godteri.

Det er igjen de barna som går berserk når de får tilbudt godteri andre steder. Flaut er det med slike barn.

Men hey, TS er SÅ flink som ikke gir barna sine godteri. :)

Anonymkode: 54011...b5a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...