Gå til innhold

Ned 5 kilo - ned hvor mange cm rundt midje/hofter/pupper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Målene mine er ca midje: 73 cm, rundt brystene: 96 og rundt hoftene: 96. Jeg har planer om å gå ned 5 kilo og starte med litt trening (ikke treningssenter siden jeg har sosialangst, men noen styrkeøvelser hjemme). Hvor mange cm kan jeg regne med å gå ned? Og noen måte å trene på så jeg kan få mer timeglass-figur (altså først og fremst gå ned rundt midjen)?

Anonymkode: bff4f...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen aning.

 

Kommer helt ann på hva du trener og hvordan. Styrketrening feks kan føre til at vekten står stille, eller til og med går opp, mens du minsker i cm. 

 

"litt trening" vil jeg si ikke nødvendigvis fører til noe som helst. Hva er "litt" liksom? Det kommer jo ann på hvor hard, hvor målrettet og ikke minst hva du spiser. For å gå ned i vekt og/eller cm må du forbrenne mer enn du intar. 

 

Punktslanking er ikke mulig, hvor kroppen velger forbrenne først vet ingen. Men styrketrening kan jo stramme opp mye. Så om det er midjen du vil stramme opp, så gjør alle mulig core-øvelser for mage, rygg og core. Finnes masse på youtube, innen power yoga, pilates, egen kroppsvekt øvelser som du kan gjøre hjemme selv.

 

Men, uansett, "litt trening" duger ikke. 3-4 ganger i uka minst, hard trening (så du svetter/blir anpusten), og rett kosthold.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig å si uten å vite hvor mye du veier/hvordan kroppen er satt sammen? Med mine 162 cm, 50 kg og 70 cm i midjemål vil jeg ikke tro det er mulig å gå ned 5 kg engang. Hvis kroppen din er som min, så tror jeg ikke det er mulig å miste mer enn 2-3 cm rundt midjen og kanskje 3-4 de andre stedene uten å gjøre store kostholdsendringer og trene 4-5 gode økter i uka.

Anonymkode: 9b1d1...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...