Gå til innhold

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 20.10.2016 den 8.28, Sunhands skrev:

Dette er bare idioti og populisme. Det hadde vært bedre om hun snakket om reelle problemer, enn de få som bruker burka i Norge. Det er et ikke-problem.

For øvrig spiser verken pappa, søsteren min, mannen min eller jeg svin, og vi er så etnisk norske som vi kan bli...

Å kjære. Unnskyld at jeg ler. I Norge kan man avstå fra svinekjøtt eller alkoholholdig drikke. Uansett grunn. Om man ikke liker smaken eller religion. Ingen står og truer bacon på noen. Men man kan ikke nekte å ta en jobb Nav tilbyr i en barnehage med den begrunnelsen at det kan være noen barn der som spiser skinke på brødskivene. 

Eller er det slikt din far, søster, mann eller du gjør, eller andre etnisk norske du kjenner?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands
4 minutter siden, ops2 skrev:

Å kjære. Unnskyld at jeg ler. I Norge kan man avstå fra svinekjøtt eller alkoholholdig drikke. Uansett grunn. Om man ikke liker smaken eller religion. Ingen står og truer bacon på noen. Men man kan ikke nekte å ta en jobb Nav tilbyr i en barnehage med den begrunnelsen at det kan være noen barn der som spiser skinke på brødskivene. 

Eller er det slikt din far, søster, mann eller du gjør, eller andre etnisk norske du kjenner?

Og jeg ler av at dette trekkes frem som vanlig og en sak. Det er et fåtall sånne saker. Jeg har jobbet mange år på sykehjem gjennom studier, og har aldri noensinne opplevd noe annet enn at folk sier god jul, serverer svinesteik og vin til maten til de gamle. Du har et fåtall mennesker som mener at dette et et problem, akkurat som du har mange etniske nordmenn som snusker til seg trygd, ikke gidder å jobbe og lever på NAV. Sånne mennesker finner du overalt, og de vil bruke alle unnskyldninger de kan finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Z.Z skrev:

Hehe, det er greit, men du kunne kjøpt noe til nærmeste famile, eller venner.

Det som er klart er at nordmenn har skeiet ut noe voldsomt, ikke nødvendigvis med alkohol, som egentlig er på et lavpunkt sammenlignet med for bare et par hundre år siden, men på generelle prinsipper. Der har islam noen ytterst få poenger, men vi kan finne de samme verdiene på et bedre grunnlag i Det nye testamentet, hvis det skulle være av interesse. LIkefullt må man ikke gå til vår egen religion for å tenke gjennom spirituelle alternativ, selv om det er svært uvant blant flertallet av nordmenn.

Akkurat i denne forbindelse er vel ordet om at det ikke er det som går inn gjennom munnen, men det som kommer ut som gjør urent passende. 

Alkohol er vel som de fleste ting, greit i små mengder. Men veldig ikke-greit i store. 

Islam virker veldig opptatt av hva folk skal og må gjøre.  At det finnes frelse om man bare gjør det rette tingene. 

Jeg finner det vanskelig å tro at det er samme Gud som åpenbarte seg til Muhammed, som den vi møter i det nye testamentet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 8.28, Sunhands skrev:

Dette er bare idioti og populisme. Det hadde vært bedre om hun snakket om reelle problemer, enn de få som bruker burka i Norge. Det er et ikke-problem.

For øvrig spiser verken pappa, søsteren min, mannen min eller jeg svin, og vi er så etnisk norske som vi kan bli...

DETTE.

Sylvi Listhaug tar ikke tak i de reelle problemene, hun velger den enkleste og letteste veien. Handlekraftig?

Hvor mange arbeidsplasser opplever at muslimer nekter å utføre jobben? Hvor mange niqabkledde folk i skolene, eller Remaer, Bunnpriser, postkontorer, banker, osv osv har dere sett egentlig? Nettopp. Og dette er blitt en diskusjonssak. et "reelt problem"?

Tror jeg heller ser en flyvende gris enn en niqabkledd dame bak kassa på Rema, aldri sett før i AP regjeringen, aldri vært noe problem - er først nå det er trekt frem som om det var en sak? Og Lysthaug-følgerne slenger seg på som blinde sauer

Anonymkode: b76ec...50f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sunhands skrev:

Så en drapstrussel er ikke en drapstrussel? Du kan faktisk rangere dem? 

Jeg tror det er få som mener at det er trivelig om mange hadde dratt på seg niqab eller nektet å servere svinekjøtt. Men nå er faktisk ikke det normen, og det er populisme å påstå noe annet. Det er å lage problemer av et ikke-problem fordi det funker som stemmesanking, fremfor å jobbe med faktiske problemer som at en del innvandrergrupper har en høy arbeidsledighetsrate, holder kvinner hjemme eller ikke gidder å lære språket.

Du som trakk inn drapstrussel, enn noe løst. I den grad man kan rangere dem, ja, det kan man. Selvfølgelig aldri greit, men drapstrusler kan rangeres på generell basis ved å se på sannsynligheten for at de faktisk er reelle. 

Problemet med niqab og burka er ikke stort her, enda. Det vil endre seg med tiden. Se på England for eksempel. Innvandrere trenger strenge krav og klare rammer. Det er det beste for alle, både innvandrere og nordmenn. En soft aproach til menneskefiendtlige holdninger fungerer aldri. I England er det nå debatt om at kvinner i burka faktisk kan jobbe i politiet. Det er den retningen vi går. Da er slaget allerede tapt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Sunhands skrev:

Og jeg ler av at dette trekkes frem som vanlig og en sak. Det er et fåtall sånne saker. Jeg har jobbet mange år på sykehjem gjennom studier, og har aldri noensinne opplevd noe annet enn at folk sier god jul, serverer svinesteik og vin til maten til de gamle. Du har et fåtall mennesker som mener at dette et et problem, akkurat som du har mange etniske nordmenn som snusker til seg trygd, ikke gidder å jobbe og lever på NAV. Sånne mennesker finner du overalt, og de vil bruke alle unnskyldninger de kan finne.

Og jeg ler av at dette trekkes frem som om det er pålagt å spise svin og drikke alkohol. Det er valgfritt hva man spiser. Du vet det, men du velger å framstille det som om det er det saken gjelder, og ikke spesialbehandling hos Nav og i resten av samfunnet.

Ja, det at nordmenn snusker til seg trygd, jeg ventet på den. Du kan da ikke mene at et problem skal få ligge i fred fordi det finnes flere steder. Men statistikken er på min side, ikke din. Den viser med klarhet at religionen tar en større plass i livene til muslimer som lever i Europa enn før. Og at andre generasjon blir mer religiøse enn foreldrene. Derfor må slike tendenser slås hardt ned på, mens det ennå er så få at problemet kan håndteres.

Det går ikke an å avfeie kritikk av muslimers særkrav med at de er så få. De vil bli flere. Og statistikken forteller oss det. Innvandrere som har bodd her i flere tiår forteller oss at denne endringen i muslimers syn på samfunnet ikke er oppdiktet. Jfr Amel Aden, Mina Bai, Lily Bandehy, Cemal Yucel, Mahmoud Faramand og utallige flere i Skandinavia og Europa. http://minabai.blogg.no/1471979996_muslimer_med_srkrav.html

Sitat

Som innvandrer er jeg bekymret for denne utviklingen. Da jeg kom til Norge for over 20 år siden, stilte ikke vi innvandrere slike krav. Vi hadde søkt asyl av frykt for våre liv, og vi ønsket så fort som mulig å lære hvilke lover og regler, skrevne som uskrevne, som gjaldt i vårt nye hjemland.

Med den økte muslimske befolkningsandelen virker det som om ting er forandret. Den nye bølgen av innvandrere ønsker selv å definere hvordan samfunnet skal fungere, og de vil selv bestemme hva integrering skal gå ut på

Vi i Norge er i den særstillingen at denne utviklingen har kommet lenger i andre land, slik at vi kan ta lærdom av den. Men det vil være tungt å sette tydelige krav,hvis vi skal behandle muslimer som stakkarslige barn, som ikke tåler å høre klar tale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sunhands skrev:

Og jeg ler av at dette trekkes frem som vanlig og en sak. Det er et fåtall sånne saker. Jeg har jobbet mange år på sykehjem gjennom studier, og har aldri noensinne opplevd noe annet enn at folk sier god jul, serverer svinesteik og vin til maten til de gamle. Du har et fåtall mennesker som mener at dette et et problem, akkurat som du har mange etniske nordmenn som snusker til seg trygd, ikke gidder å jobbe og lever på NAV. Sånne mennesker finner du overalt, og de vil bruke alle unnskyldninger de kan finne.

At slike saker bringes frem bør forventes, mtp hvem kjerringa appellerer til. For min del blir hele saken alt for simpelt og dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

DETTE.

Sylvi Listhaug tar ikke tak i de reelle problemene, hun velger den enkleste og letteste veien. Handlekraftig?

Hvor mange arbeidsplasser opplever at muslimer nekter å utføre jobben? Hvor mange niqabkledde folk i skolene, eller Remaer, Bunnpriser, postkontorer, banker, osv osv har dere sett egentlig? Nettopp. Og dette er blitt en diskusjonssak. et "reelt problem"?

Tror jeg heller ser en flyvende gris enn en niqabkledd dame bak kassa på Rema, aldri sett før i AP regjeringen, aldri vært noe problem - er først nå det er trekt frem som om det var en sak? Og Lysthaug-følgerne slenger seg på som blinde sauer

Anonymkode: b76ec...50f

Ta deg en tur til Sverige du, det er jaktsesong for flyvende griser der nå....:twisted:

Sveriges problem i dag, vårt problem i morgen, hvis vi velger Sveriges unnfallenhet.

http://www.skd.se/2016/09/21/accepterade-inte-sloja-pa-banken-atalas/

NB: "Sløja" betyr at man har tildekt ansikt. Illustrasjonbildet viser en hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, så er det ikke tildekt ansikt. Men slik påkledning er visst ok i Sverige. Hallo, arbeidsvern?

  1. ComTdtAWgAAD3yh.jpg
    ComTexkWYAAdcDJ.jpg
    0 replies 41 retweets 28 likes
     
 
 
 
 
 
  •  
 
 
 
 
 

 

 
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 skrev:

Jaja, så er det ikke tildekt ansikt. Men slik påkledning er visst ok i Sverige. Hallo, arbeidsvern?

  1. ComTdtAWgAAD3yh.jpg
    ComTexkWYAAdcDJ.jpg
    0 replies 41 retweets 28 likes
     
 
 
 
 
 
  •  
 
 
 
 
 

 

 
 

Men så har vi deg da så må klage på alt som har med muslimer  gjøre. En muslim i jobb er heller ikke godt nok for deg?

Anonymkode: 93cde...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så har vi deg da så må klage på alt som har med muslimer  gjøre. En muslim i jobb er heller ikke godt nok for deg?

Anonymkode: 93cde...6cd

EN ISO 20471

http://www.univern.no/nor/Standarder/Arbeidsklaer/EN-ISO-20471

En muslim som blir skadet på grunn av at hun ikke bruker godkjent synlighetsbekledning for alle som jobber i trafikkert område er ok for deg?

(PS: Sverige er i EU)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ops2 skrev:

EN ISO 20471

http://www.univern.no/nor/Standarder/Arbeidsklaer/EN-ISO-20471

En muslim som blir skadet på grunn av at hun ikke bruker godkjent synlighetsbekledning for alle som jobber i trafikkert område er ok for deg?

(PS: Sverige er i EU)

Det er få som gidder å lese alle disse linkene du renner ut av deg. Det er nok kun du som ha muslimhysteria. 

Anonymkode: 93cde...6cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er få som gidder å lese alle disse linkene du renner ut av deg. Det er nok kun du som ha muslimhysteria. 

Anonymkode: 93cde...6cd

Men du bryr deg nok til å svare? Nå ble jeg glad. :rodmer:

Så her får vi bare to valg, enten sitter de hjemme og hever trygd, eller så lar en lover være lover og gjør unntak (for det er jo ingen problemer, det er så få).

Eller... en tredje utvei... man bruker reglementære arbeidsklær når man er på arbeid, som alle andre. Sjokkerende, ikke sant.

Bare for deg, en ekstra link. Og du trenger ikke å lese linken. Vær så god. :hjerte:

https://www.sp.se/sv/index/services/lighting_and_radiation/clothes/Sidor/default.aspx

Sitat

Har du sett alla orange och gula gubbar på vägarna nu för tiden? De syns rätt så bra eller hur? Bakom dessa färgglada kläder ligger ett europadirektiv som styr användningen av dessa kläder och en europastandard som talar om hur kläderna ska vara utformade.

I Sverige är det lag att arbetare på väg ska bära denna typ av kläder, s.k. varselkläder. Om man inte följer detta lagkrav blir det böter för den enskilde eller för aktuell arbetsgivare.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ops2 skrev:

Men du bryr deg nok til å svare? Nå ble jeg glad. :rodmer:

Så her får vi bare to valg, enten sitter de hjemme og hever trygd, eller så lar en lover være lover og gjør unntak (for det er jo ingen problemer, det er så få).

Eller... en tredje utvei... man bruker reglementære arbeidsklær når man er på arbeid, som alle andre. Sjokkerende, ikke sant.

Bare for deg, en ekstra link. Og du trenger ikke å lese linken. Vær så god. :hjerte:

https://www.sp.se/sv/index/services/lighting_and_radiation/clothes/Sidor/default.aspx

 

Takk. Du er rapportert for din propaganda som du driver mot invandrere, islam og muslimer her på forumet. :hjerte:

Anonymkode: 93cde...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2016 den 9.13, AnonymBruker skrev:

Sylvi Listhaug tar oppgjør med innvandrerne til Norge.

Hun hevder at innvandrernes oppgave er å tilpasse seg samfunnet og at  innvandrerne må tenke over hva de vil i Norge.

http://www.nettavisen.no/na24/i-norge-spiser-folk-svin-drikker-alkohol-og-viser-ansiktet-sitt/3423273792.html

Innvandringsministeren mener at dersom Norge skal lykkes med integreringen, må alle tørre å ta opp de vanskelige temaene som religiøse plagg og symboler, om hva som skal til for å få jobb og finne sin plass i det norske samfunnet.

Har hun rett ? JA

Anonymkode: af6b8...026

Hun har rett ja. Det hun sier er egentlig en selvfølge. Hvis man skal være i Norge og f.eks. jobbe så må man finne seg i å tilpasse seg jobbens krav. Ellers kan man finne seg en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Du er rapportert for din propaganda som du driver mot invandrere, islam og muslimer her på forumet. :hjerte:

Anonymkode: 93cde...6cd

Tung gressklipper med roterende kniver i full hastighet og lang kjole med flaggermusarmer? Bryr du deg ikke om hvis kjolen hennes hekter seg opp, hun sklir og får dratt armen inn i maskinen? Det er faktisk i hennes egen interesse at hun jobber sikkert. Og det er hennes arbeidsgivers plikt at hun jobber sikkert. Selvsagt vil hun få erstatning hvis hun får en hånd under gressklipperen, men penger kan ikke erstatte et handicap. Mener nå jeg. Er det propaganda, så har du en merkelig tankegang. :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere brukere har sagt at dette blir ikke et problem i Norge. Jeg har argumentert mot dette med eksempler på at det skjer i vårt naboland.

Over grensen, i Sverige, kan jeg dokumentere med link at niquabkledte jobber i en bank. Jeg ville opplevd det som uvirkelig, i en bank, hvor jeg ikke ville komme inn med tildekt ansikt, så sitter det en med tildekket ansikt bak skranken.

Jeg har ikke link, men det finnes kasser i svenske dagligvarebutikker, hvor kundene med svinekjøtt i handlekurven blir bedt om å velge en annen kasse.

Over grensen, i Sverige, har jeg vist at man overser trygghet på arbeidsplassen. I Skandinavia må en stor del av befolkningen arbeide for å dekke våre ordninger med pensjon, skole, sykehus og aldershjem.

Hvis det er anstendighet og religion at man skal tildekke hud, så er en stor arbeidsbukse og refleksvest over en langermet skjorte ikke godt nok? Så må en som kan jobbe i reglementert arbeidsantrekk holde øye med den som jobber i kjole. Det er noe galt med signalene som sendes her. Vi har ikke arbeidet for trygghet på arbeidsplassen siden femtitallet for å snu om og gå tilbake? Vi har sikkerhetsknapper på min arbeidsplass, men våre ledere og vernepliktansvarlige ville aldri stolt 100% på at maskinen stopper i tide. Jeg ville aldri kunne arbeide med lang kjole eller noe som henger løst. Til og med hestehale eller flette er påbudt for de med langt hår.

I Sverige har man ikke våget å si noe om dette, ergo blir det et spørsmål om vi skal følge Sveriges eksempel eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Flere brukere har sagt at dette blir ikke et problem i Norge. Jeg har argumentert mot dette med eksempler på at det skjer i vårt naboland.

Over grensen, i Sverige, kan jeg dokumentere med link at niquabkledte jobber i en bank. Jeg ville opplevd det som uvirkelig, i en bank, hvor jeg ikke ville komme inn med tildekt ansikt, så sitter det en med tildekket ansikt bak skranken.

Jeg har ikke link, men det finnes kasser i svenske dagligvarebutikker, hvor kundene med svinekjøtt i handlekurven blir bedt om å velge en annen kasse.

Over grensen, i Sverige, har jeg vist at man overser trygghet på arbeidsplassen. I Skandinavia må en stor del av befolkningen arbeide for å dekke våre ordninger med pensjon, skole, sykehus og aldershjem.

Hvis det er anstendighet og religion at man skal tildekke hud, så er en stor arbeidsbukse og refleksvest over en langermet skjorte ikke godt nok? Så må en som kan jobbe i reglementert arbeidsantrekk holde øye med den som jobber i kjole. Det er noe galt med signalene som sendes her. Vi har ikke arbeidet for trygghet på arbeidsplassen siden femtitallet for å snu om og gå tilbake? Vi har sikkerhetsknapper på min arbeidsplass, men våre ledere og vernepliktansvarlige ville aldri stolt 100% på at maskinen stopper i tide. Jeg ville aldri kunne arbeide med lang kjole eller noe som henger løst. Til og med hestehale eller flette er påbudt for de med langt hår.

I Sverige har man ikke våget å si noe om dette, ergo blir det et spørsmål om vi skal følge Sveriges eksempel eller ikke.

Så lenge du ikke kan bakke opp dine påstander med verifiserbare linker.

Kan du rett og slett ikke bare holde kjeft?

Anonymkode: 27f4c...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misforsto også utsagnet hennes først, men hun sier altså IKKE at:

- Man må spise svin og drikke alkohol for å kunne kalle seg norsk (da har jeg et problem som avholds og veggis 😂).

- Muslimer må begynne å spise svin, drikke alkohol og hive hijaben når de kommer hit for å tilpasse seg vårt samfunn.

Det hun mener er at muslimer må respektere at mange nordmenn drikker alkohol, spiser svinekjøtt og viser både hår og ansikt i alle situasjoner, og at de ikke kan nekte å utføre arbeidsoppgaver som involverer disse tingene om de har en jobb som innebærer at man må gjøre det. Jeg som vegetarianer må jo også respektere det i min jobb og generelt, og det er iallefall for meg en selvfølge. Respekt for hverandres livssyn må gå begge veier, og vi MÅ stille krav til gjensidig respekt. Et slikt krav har ingenting med rasisme å gjøre.

Hvorvidt dette er et reelt problem kan vel diskuteres, men i mine øyne er dette utsagnet hennes fullstendig blåst ut av proposjoner..

Anonymkode: 2b6a2...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...