Gå til innhold

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange misforstår Listhaug med vilje, jeg har faktisk ønsket meg at politikere kan være så direkte i flere år og synes det er helt topp!!

Den rødgrønne regjeringen driver bare med tåkeprat og visvas. Listhaug er forståelig og konkret. På tide å kaste Syte-Siv og inn med Listhaug.

Jeg er helt enig i at når noen reiser til Norge oc bdr om å få bosette seg her, så må de ta innover seg hvordan landet er. Her er det tillatt å drikke alkohol for dem som ønsker, det går da ikke å i jobbsammenheng nekte å befatte seg med alkohol. Likedan er svin både tillatt og vanlig mat, så det kan man ikke nekte å befatte seg med. Å dekke til ansiktet sitt av religiøse hensyn på jobb er uakseptabelt, da setter man seg utenfor arbeidslivet. I Norge er det likestilling, gutter og jenter deltar på lik linje på alle arenaer, det inkluderer svømming på skolen. Ytringsfrihet hsr vi også. Hvis dette er uakseptabelt, så kan man ikke bosette seg her!

Privat får man selvsagt kle seg som man vil, leve ut religion og kultur som man vil. Og man får alltid selv velge om man vil drikke alkohol eller spise svin, og andre kostvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sunhands

Dette er bare idioti og populisme. Det hadde vært bedre om hun snakket om reelle problemer, enn de få som bruker burka i Norge. Det er et ikke-problem.

For øvrig spiser verken pappa, søsteren min, mannen min eller jeg svin, og vi er så etnisk norske som vi kan bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listhuag er inne på noe. Vi må tørrre å være oss selv.. Slik det er i dag kan man få inntrykk at mange er redde for å virke intolerant og "rasistisk". Det gjør at de legger seg flate og tilrettelegger for ikke-vestlige innvandrere på en måte man ikke ville gjort for andre folk. Man særbehandler i ren redsel for å unngå å bli stemplet. Dette mener jeg er tydelig på mange måter. Bare se på en andel av de "mindreårige flyktningene", som ser ut til å være både i 20- og 30-årene. Hadde det kommet hvite 30-åringer fra Tyskland som hevdet at de kun var 15 år, så hadde vi mest sannsynlig ledd og sendt dem rett hjem. Dette eksempelet har ikke noe med integrering å gjøre, men det viser all dumskapen vi er villig til å svelge for å unngå stempel som "rasist". Det er destruktivt. 

Anonymkode: 9a517...400

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sparks skrev:

Naziuniform? Du sammenligner alle kvinner som går med hijab med rasister? Altså er alle muslimer terrorister? Isåfall er du en komplett idiot ;) Kanskje du skal vurdere å ta høyere utdanning? 

Til din informasjon så har jeg høyere utdanning, så kanskje du burde ta litt selv for å utvide din snevre horisont ;)

Din feiltolkning av sammenligningen betyr ikke at sammenligningen ikke er gyldig. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen deporteres jeg, men jeg vet ikke til hvor 😥 Jeg er nemlig en vegansk og avholds nordmann, så jeg hører visst ikke hjemme her 😕

Anonymkode: 4724c...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg ofte er uenig med Listhaug i sak har jeg sans for hennes handlekraft og klare tale. Det er altfor mye tåkeprat og pk-redsel for ta tak i ting blant politikerne. 

Denne uttalelsen løftet ut av sammenhengen høres unektelig krass og rasistisk ut, men hun mente forhåpentligvis bare å si at respekt for og en viss tilpasning til kulturen man flytter til er nødvendig. Det er jeg enig i. Selvfølgelig må man ikke drikke alkohol og spise svin, men man må respektere at det er en del av den norske kulturen. Vise ansiktet synes jeg vi bør kunne kreve at alle gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I morgen deporteres jeg, men jeg vet ikke til hvor 😥 Jeg er nemlig en vegansk og avholds nordmann, så jeg hører visst ikke hjemme her 😕

Anonymkode: 4724c...8d6

 Da må du ihvertfall vise fram mye hud. Helst bør du bli nudist :laugh:

Jeg kjøpte ikke kvota siste gang jeg kom fra utlandet, så jeg lurer på om jeg egentlig er norsk nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aftenposten skriver i dag at pressen over hele verden skriver om Sylvi.

http://www.aftenposten.no/norge/Listhaugs-griseprat-vekker-oppsikt-i-utlandet-607331b.html

Det er fantastisk hvor mye støtte hun har fått i kommentarfeltene :

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/norway-integration-minister-muslim-eat-pork-drink-alcohol-show-face-sylvi-listhaug-a7372991.html

Anonymkode: 3021a...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
På 20.10.2016 den 15.23, antbug skrev:

Selv om jeg ofte er uenig med Listhaug i sak har jeg sans for hennes handlekraft og klare tale. Det er altfor mye tåkeprat og pk-redsel for ta tak i ting blant politikerne. 

Denne uttalelsen løftet ut av sammenhengen høres unektelig krass og rasistisk ut, men hun mente forhåpentligvis bare å si at respekt for og en viss tilpasning til kulturen man flytter til er nødvendig. Det er jeg enig i. Selvfølgelig må man ikke drikke alkohol og spise svin, men man må respektere at det er en del av den norske kulturen. Vise ansiktet synes jeg vi bør kunne kreve at alle gjør. 

Pøh, det er jo denne typen retorikk som har blitt pk og normen rundt om, virker det som. Sier man noe annet offentlig, får man jo nærmest drapstrusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2016 den 20.23, stan skrev:

 

Jeg kjøpte ikke kvota siste gang jeg kom fra utlandet, så jeg lurer på om jeg egentlig er norsk nok? 

DET lurer jeg på hver gang jeg er ute og reiser. 

Kafaaaan, e vel ikke en Ekte Nordmann ;)

Anonymkode: 67028...a4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sunhands skrev:

Pøh, det er jo denne typen retorikk som har blitt pk og normen rundt om, virker det som. Sier man noe annet offentlig, får man jo nærmest drapstrusler.

Det er fordi folk flest skjønner at dette er riktig. De aller fleste i dette landet her spiser svinekjøtt, og de aller fleste drikker alkohol i større eller mindre grad. Folk flest synes også at mennesker som nekter å ta jobber hvor dette selges, lages, pakkes eller fraktes ikke er en type mennesker vi vil ha i dette landet. Spesielt med tanke på at folk som kommer hit ikke har noe særlig utdannelse, og sjansen er stor for at de jobbene man faktisk kan få innebærer disse produktene på en eller annen måte.

Og ikke snakk om drapstrusler rundt det der. Prøv å tegne Mohammed også publisere det, så snakker vi drapstrusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunhands
19 minutter siden, Example skrev:

Det er fordi folk flest skjønner at dette er riktig. De aller fleste i dette landet her spiser svinekjøtt, og de aller fleste drikker alkohol i større eller mindre grad. Folk flest synes også at mennesker som nekter å ta jobber hvor dette selges, lages, pakkes eller fraktes ikke er en type mennesker vi vil ha i dette landet. Spesielt med tanke på at folk som kommer hit ikke har noe særlig utdannelse, og sjansen er stor for at de jobbene man faktisk kan få innebærer disse produktene på en eller annen måte.

Og ikke snakk om drapstrusler rundt det der. Prøv å tegne Mohammed også publisere det, så snakker vi drapstrusler.

Så en drapstrussel er ikke en drapstrussel? Du kan faktisk rangere dem? 

Jeg tror det er få som mener at det er trivelig om mange hadde dratt på seg niqab eller nektet å servere svinekjøtt. Men nå er faktisk ikke det normen, og det er populisme å påstå noe annet. Det er å lage problemer av et ikke-problem fordi det funker som stemmesanking, fremfor å jobbe med faktiske problemer som at en del innvandrergrupper har en høy arbeidsledighetsrate, holder kvinner hjemme eller ikke gidder å lære språket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

DET lurer jeg på hver gang jeg er ute og reiser. 

Kafaaaan, e vel ikke en Ekte Nordmann ;)

Anonymkode: 67028...a4a

Jeg tør jo nesten ikke fortelle det. Men jeg har nok brennevin,  kjøpt på taxfree,  for resten av livet, med mitt forbruk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, stan skrev:

Jeg tør jo nesten ikke fortelle det. Men jeg har nok brennevin,  kjøpt på taxfree,  for resten av livet, med mitt forbruk. 

 

Hehe, det er greit, men du kunne kjøpt noe til nærmeste famile, eller venner.

Det som er klart er at nordmenn har skeiet ut noe voldsomt, ikke nødvendigvis med alkohol, som egentlig er på et lavpunkt sammenlignet med for bare et par hundre år siden, men på generelle prinsipper. Der har islam noen ytterst få poenger, men vi kan finne de samme verdiene på et bedre grunnlag i Det nye testamentet, hvis det skulle være av interesse. LIkefullt må man ikke gå til vår egen religion for å tenke gjennom spirituelle alternativ, selv om det er svært uvant blant flertallet av nordmenn.

Endret av Z.Z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18. oktober 2016 den 10.57, AnonymBruker skrev:

Det var Jehovas vitner.

Anonymkode: f1943...14e

Og så? De er ikke noe bedre.

Anonymkode: 5baad...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, stan skrev:

Jeg tør jo nesten ikke fortelle det. Men jeg har nok brennevin,  kjøpt på taxfree,  for resten av livet, med mitt forbruk. 

 

Er du som min forlovede, tar deg en whiskydram 1 gang pr 2.-3 mnd :)?

Anonymkode: 5baad...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...