Gå til innhold

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Sparks skrev:

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt, og det er helt greit! Nå som det er sagt, så må det også sies at nordmenn må akseptere og respektere at noen ikke spiser svin, at noen ikke drikker alkohol og at noen vil gå med hijab. 

Men er det greit å nekte å servere alkohol dersom dette er en del av jobben. Feks på et sykehjem/eldresenter?

Anonymkode: 3f635...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig godt at Listhaug sier dette så tydelig. Men synes hun kunne vært enda strengere, ikke bare fraråde niqab i arbeidslivet men også i det offentlige rom! Folk sier det ikke er et problem i Norge -enda nei. Det vil bare bli mer og mer av den slags om vi ikke nå setter ned foten for niqab og burka, se til London!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tvinge folk til å spise svin og drikke alkohol fordi de er i Norge synes jeg blir litt for drøyt.

 

Anonymkode: 55435...a0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mark Madsen skrev:

Hallo. Hvis vi ikke følger deres regler i hjemlandet deres, så blir vi halshugd. Du kan ikke sitte å sammenligne et velferdssamfunn som Norge med Afghanistan, Afrika. Haha, må nesten le!

Beklager at det jeg skrev var tvetydig. Jeg mente at en ikke kan forlange at nordmenn av hensyn til innvandrerne skal følge levereglene fra innvandrernes opprinnelige hjemland så lenge de oppholder seg i Norge.

Anonymkode: bc1fd...730

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er det greit å nekte å servere alkohol dersom dette er en del av jobben. Feks på et sykehjem/eldresenter?

Anonymkode: 3f635...401

Nei, og det sies det klart ifra om til de ansatte. For eksempel på Vestlitoppen sykehjem.

Anonymkode: 1fad2...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser nesten ikke fisk.  Drikker ikke melk og Cola. Ikke majones eller rømme rører jeg. Og mye annet også. Er jeg ikke norsk da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, LiseTV skrev:

Jeg spiser nesten ikke fisk.  Drikker ikke melk og Cola. Ikke majones eller rømme rører jeg. Og mye annet også. Er jeg ikke norsk da?

Det var ikke det hun sa. Hun sa at i Norge er dette vanlig og folk som jobber med å servere folk svinekjøtt eller alkohol kan ikke nekte dette. Media vrir på det hun sier fordi de vet at hun er altfor godt likt og det plager dem.

Anonymkode: 56fbd...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til å spise svin, drikke alkohol og vise ansiktet har vi ytringsfrihet og ingen blasfemilov.

Så at også islam blir diskutert og omtalt på måter som kan oppfattes som vanskelig. Det har de kristne og kristendommen i Norge måtte tåle, jeg ser ingen grunn til å islam skal behandles annerledes.

Det er tross alt gjennom kritikk endring starter.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det greit å nekte å servere alkohol dersom dette er en del av jobben. Feks på et sykehjem/eldresenter?

Anonymkode: 3f635...401

Nei, og ingen muslimer har fått medhold noe sted, på noen sykehjem, gamlehjem,sykehus, osv osv for at de skal slippe å servere alkohol eller svinekjøtt. Det var en muslimsk sykepleierstudent som prøvde seg for ikke så lenge siden, men han fikk beskjed om å finne seg et annet studie.

 

Anonymkode: b76ec...50f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Newroz skrev:

Hennes utsagn var ikke om å spise og drikke, selv om det kan fremstå slik når man ikke ser det i sammenheng. Hun mente at om man har en jobb feks hvor det serveres alkohol så må man ta også den delen av jobben, og kan ikke få fritak fordi man har en tro som tilsier at alkohol ikke er bra, det samme med svin feks. Hvis ikke må man finne seg en annen jobb. 

Jeg er helt enig med henne i dette, men jeg ser ikke poenget med å gå ut å skrike høyt om dette, for dette er vel strengt talt ikke et reellt problem. Jeg har hørt om en slik sak en sykepleier, nå husker jeg ikke om det var det at hun ikke ville servere svin eller behandle menn, men enden på reisa var i hvert fall at hun ikke fikk godkjent noe fritak. 

Det er helt greit å være klar på hva som er reglene, og håndtere disse profesjonelt når det kommer på spissen, som i saken jeg nevnte over (hun klaget, fikk en formell prosess, og det ble fattet et vedtak), men det er syns jeg blir å skrike opp om noe som ikke er et reellt problem.

Enig.

Det er folk som prøver seg i all arbeidsliv på å få "goder" de ikke har rett på.

 

Anonymkode: b76ec...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP - partiet som er fullstendig blottet for prinsipper. Høye taler om frihet gjelder visst bare når det passer for FrP.

Anonymkode: 1bfe5...37e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det som ødela landet de kom fra. Det er det de tar med seg til Norge og andre land i Europa. Nemlig Islam. Setter man ikke stopper for Islam, så vil Islam ødelegge Norge og hva kommer muslimene til å gjøre da? Flykte selvfølgelig! Som de alltid gjør! Og hva gjør dem? Tar med seg Islam! Så begynner det igjen. Faen meg helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spiderman
7 timer siden, LiseTV skrev:

Jeg spiser nesten ikke fisk.  Drikker ikke melk og Cola. Ikke majones eller rømme rører jeg. Og mye annet også. Er jeg ikke norsk da?

Tror du misser poenget eller velger å dra det ut av proporsjoner...

Det handler hovedsakelig å tilpasse seg det norske samfunnet når man flytter inn i landet så man ikke blir en belastning. Det er ikke noe galt i å snakke om dette når dette faktisk viser seg å være et problem.

Ikke det at noen ønsker å tvinge i flykninger fra muslimske land svin og alkohol. Heller ikke at man definerer enn nordmann på hva h*n spiser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sparks skrev:

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt, og det er helt greit! Nå som det er sagt, så må det også sies at nordmenn må akseptere og respektere at noen ikke spiser svin, at noen ikke drikker alkohol og at noen vil gå med hijab. 

På akkurat samme måte som folk må respektere at man går rundt i finnlandshette og naziuniform?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Attami skrev:

Nei, det var det ikke.

Jo, det var det. Det var en mye mer helhetlig situasjon enn bare det, men det var primært barn av Jehovas Vitner man ønsket støtte. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.10.2016 den 10.45, Attami skrev:

Hørte om noen som ville innføre desemberlunsj istedet for julelunsj.... Dette er akkurat hva man ikke må gjøre. Noen hadde spurt presten i en menighet om deler av gudstjenesten kunne droppes!! Det å utvanne norske tradisjoner blir helt feil. Om dette var pga Jehovas vitner eller muslimer er ett fett for meg....

Det er jo nettopp dette man bør gjøre om man ønsker integrering. Den saken handlet om en skole. Alle må ikke være like, men hvis man skal kunne leve fredelig sammen så bør alle føle seg velkommen. Den skiva du spiser på desemberlunsj smaker helt likt som den du spiser på julelunsj, men navneendringen vil kanskje gjøre at flere føler at det er et arrangement også for dem. Jeg er etnisk norsk, ateist og syns det er viktig at arrangementer i skolen er for alle. Det vil si at man bør fjerne alle ting med religiøs tilhørighet fra skolene.

Anonymkode: aea42...982

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2016 den 10.22, LiseTV skrev:

Sylvi er ei tragedie for landet.   Kan ikke beskrive henne mer offentlig.

Hun er noe av det beste som har skjedd dette landet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

FrP - partiet som er fullstendig blottet for prinsipper. Høye taler om frihet gjelder visst bare når det passer for FrP.

Anonymkode: 1bfe5...37e

Eller FRP - partiet som kommer til å "save your asses" når Europa går rett ned i doen.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Outlander skrev:

Eller FRP - partiet som kommer til å "save your asses" når Europa går rett ned i doen.  

Jeg stemmer for dette.

Anonymkode: c4e38...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...