Gå til innhold

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sylvi Listhaug tar oppgjør med innvandrerne til Norge.

Hun hevder at innvandrernes oppgave er å tilpasse seg samfunnet og at  innvandrerne må tenke over hva de vil i Norge.

http://www.nettavisen.no/na24/i-norge-spiser-folk-svin-drikker-alkohol-og-viser-ansiktet-sitt/3423273792.html

Innvandringsministeren mener at dersom Norge skal lykkes med integreringen, må alle tørre å ta opp de vanskelige temaene som religiøse plagg og symboler, om hva som skal til for å få jobb og finne sin plass i det norske samfunnet.

Har hun rett ? JA

Anonymkode: af6b8...026

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Selvfølgelig har hun rett. Flott dame med bein i nesa  er veldig fornøyd med henne som politiker, den beste vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sylvi Listhaug tar oppgjør med innvandrerne til Norge.

Hun hevder at innvandrernes oppgave er å tilpasse seg samfunnet og at  innvandrerne må tenke over hva de vil i Norge.

http://www.nettavisen.no/na24/i-norge-spiser-folk-svin-drikker-alkohol-og-viser-ansiktet-sitt/3423273792.html

Anonymkode: af6b8...026

Tilpasningen må være gjensidig. Det kan ikke forlanges at alle nordmenn følger levereglene i innvandrernes opprinnelige hjemland. Samtidig må innvandrerne få lov til å holde på sitt levesett og sine normer for eget liv. Innvandrerne bør derfor tolerere at mange nordmenn spiser gris og drikker alkohol, samtidig må nordmenn akseptere innvandrernes valg av klær og mat.

Anonymkode: bc1fd...730

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte om noen som ville innføre desemberlunsj istedet for julelunsj.... Dette er akkurat hva man ikke må gjøre. Noen hadde spurt presten i en menighet om deler av gudstjenesten kunne droppes!! Det å utvanne norske tradisjoner blir helt feil. Om dette var pga Jehovas vitner eller muslimer er ett fett for meg....

Endret av Attami
Ønsket å utdype litt.
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Attami skrev:

Hørte om noen som ville innføre desemberlunsj istedet for julelunsj.... Dette er akkurat hva man ikke må gjøre.

Var ikke dette på grunn av Jehovas vitner da?

 

Personlig synes jeg utsagnet fra Listhaug er helt tullete. Jeg har etnisk norske venner som er avholds, og ikke drikker. Jeg har etnisk norske venner som er vegetarianere, og ikke spiser svinekjøtt. Er ikke de norske da? Er det det å drikke alkohol og spise svinekjøtt som gjør oss til nordmenn? Alle bør forstå hvor  latterlig en slik logikk er. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Attami skrev:

Hørte om noen som ville innføre desemberlunsj istedet for julelunsj.... Dette er akkurat hva man ikke må gjøre. Noen hadde spurt presten i en menighet om deler av gudstjenesten kunne droppes!! Det å utvanne norske tradisjoner blir helt feil.

Det var Jehovas vitner.

Anonymkode: f1943...14e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at folk skal tilpasse seg samfunnet. Dette mener jeg også må innføres for turister som drar til blant annet Tyrkia. De kunne feks ha folk som står klare på flyplassen og deler ut burkini og lange kjoler til alle damene slik at de følger hver smitt og smule av kulturen i landet de drar til. Da slipper ihvertfall de stakkars muslimene å se bleikfeite halvnakne nordmenn ruslende overalt.

Anonymkode: 5b346...44c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for at folk skal tilpasse seg samfunnet. Dette mener jeg også må innføres for turister som drar til blant annet Tyrkia. De kunne feks ha folk som står klare på flyplassen og deler ut burkini og lange kjoler til alle damene slik at de følger hver smitt og smule av kulturen i landet de drar til. Da slipper ihvertfall de stakkars muslimene å se bleikfeite halvnakne nordmenn ruslende overalt.

Anonymkode: 5b346...44c

Nå skjønner jeg at du er ironisk, men jeg skal svare som om jeg tar det bokstavelig. Det er et større problem for samfunnet at de som søker seg hit, som vil bli innbyggere her, skal gjøre seg umulige å ansette med overlegg.

Med fotsid kjole og ansiktstildekking kan man knapt arbeide noe sted. Hvis man ikke kan være et sted som svinekjøtt finnes, ikke håndtere slikt kjøtt, selv med hansker. Kan ikke arbeide med menn, eller røre menn. (Sykepleier? Ha) Må be faste tider. Arbeidsgiver skal tilpasse hennes timer etter bønnetidene? Gå fra en alvorlig syk og be? Klærne kan henge seg opp i maskineri. Sikkerhetsrisiko. Man kan ikke bruke verneutstyr, og har for liten synsvinkel. Uhygienisk.

Hvis muslimske land skal kreve slike kleskoder av folk som besøker landet en kort periode, vil de miste inntekter fordi turistene slutter å komme. Og pengene våre vil de ha. Spiller ingen rolle at en utildekket, vestlig kvinne har tatt i pengene med de samme hendene som tilbereder grisekjøtt. Penger blir tydeligvis ikke smittet eller urene....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det er viktig at vi fortsetter å gjøre vårt for å inkludere andre, som å invitere til bursdagsselskaper, til dugnader og andre ting. Det er viktig at lærere er tydelige på hva skolen forventer av foreldre og barn.

 

Når det gjelder arbeid, synes jeg myndighetene er sløve med å ta tak i diskrimineringen som foregår blant arbeidsgivere, NAV og studieveiledere. Der har de en jobb å gjøre, men det er selvsagt mer behagelig å overse eget ansvar og fokusere på hva andre kan gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan folk her inne påstår det er en god politiker, når det eneste hun gjør er å fordre en politikk som samsvarer med det de folkene også mener.

Dere vet rett og slett ikke hva en god politiker er.

Jeg synes Listhaug har mange punkter jeg er politisk enig med henne i, men det er enda langt igjen til å bli noen god politiker.

Anonymkode: 27f4c...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi må se på alt det positive, i denne sammenheng. Alle disse immigrantene og asylsøkerne  produserer faktisk veldig mange nye arbeideplasser i Norge! På denne måten øker sysselsetningen i politi og fengselsvesenet. For ikke å snakke om NAV. Dette baller bare på seg med positivitet.   

Alle kan vel se hvor fantastisk og vellykket dette har gått, i for eksempel Sverige og Frankrike. Innvandring bidrar faktisk til å øke det offentlige forbruket, samt stimulere etterspørsel. Både Danmark, Sverige og Tyskland går jo så det griner, på grunn av all denne positive innvandringen. Så det er bare å fylle opp med stadig flere og flere innvandrere!

Når alle disse «høyt utdannede immigrantene» har fått karret til seg en oppholdstillatelse. Så begynner de å konsumere og forbruke velferdsgoder, offentlige gratis tjenester som helsevesen og fengselsplasser. Nye boliger må bygges, nye fengselsplasser, mer politi, flere sykehus med mer.            

Alt dette må jo på en eller annen måte tilbys, og stadig flere arbeidsplasser må skapes.

Anonymkode: 98fa1...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tilpasningen må være gjensidig. Det kan ikke forlanges at alle nordmenn følger levereglene i innvandrernes opprinnelige hjemland. Samtidig må innvandrerne få lov til å holde på sitt levesett og sine normer for eget liv. Innvandrerne bør derfor tolerere at mange nordmenn spiser gris og drikker alkohol, samtidig må nordmenn akseptere innvandrernes valg av klær og mat.

Anonymkode: bc1fd...730

Saken er at Nordmenns eller vestlig levesett ikke tolereres i "hjemlandene".  Dvs kristne i egne land er fortrengt, snakker her om henholdsvis muslimske land. Man kunne prøvd å bygd en kirke i muslimske land? Hva ville skjedd med denne før eller siden  Så at innvandrer skal akseptere at nordmenn spiser gris, drikker osv er en selvfølge, men det er ingen selvfølge at alle deres valg skal aksepteres. Valg som er kvinneundertrykkende for eksempel, valg hvor mennesker ikke kan vise ansikt eller andre ikke se deres. Husk de har kommet til oss og ikke omvendt.  Men at de velger å ikke spise svin, ikke ønsker å feire Jul osv er deres eget valg. Men ting som tar bort rettigheter som er opparbeidet gjennom flere hundre år burde ikke aksepteres fra noen verken fra innland eller utland.

Husk at til og med når Norge ble lagt under Danmark klarte ikke danskene å fjerne den alminnelige rettsoppfatning og de opparbeidede lovene som styrte landet. Ble ikke dette fulgt fikk de for sterk motstand i folket siden rettferdighet og rettferdige dommer i forholdet til folket stod sterkt. Norge har hatt tingsystem lenger tilbake en vikingtiden og lover er utviklet i tusener av år opp til det sosial gode og rettferdige landet vi i dag har. Selv om vi er inkluderende, rettferdige og demokratiske betyr ikke at vi skal falle fallit mhp krav til de som kommer. Mange lar seg integrere og samtidig tar vare på sine egenert, mange gjør det også ikke.

Det en også må huske er at Islam, eller de som forvalter Islam blander stat, politikk og religion. En må også huske på at det er en forskjell p de som styrer og trer føringer nedover på hodet på folk, ikke er de samme som folket. Veldig mange av folket er vanlige borgere som ikke har noe annet ønske enn å klare seg og ha en så god hverdag. De må så klart følge påbudene slik som vi tidligere måtte når vi var katolsk. 

 

Anonymkode: ac9d2...345

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må se på alt det positive, i denne sammenheng. Alle disse immigrantene og asylsøkerne  produserer faktisk veldig mange nye arbeideplasser i Norge! På denne måten øker sysselsetningen i politi og fengselsvesenet. For ikke å snakke om NAV. Dette baller bare på seg med positivitet.   

Alle kan vel se hvor fantastisk og vellykket dette har gått, i for eksempel Sverige og Frankrike. Innvandring bidrar faktisk til å øke det offentlige forbruket, samt stimulere etterspørsel. Både Danmark, Sverige og Tyskland går jo så det griner, på grunn av all denne positive innvandringen. Så det er bare å fylle opp med stadig flere og flere innvandrere!

Når alle disse «høyt utdannede immigrantene» har fått karret til seg en oppholdstillatelse. Så begynner de å konsumere og forbruke velferdsgoder, offentlige gratis tjenester som helsevesen og fengselsplasser. Nye boliger må bygges, nye fengselsplasser, mer politi, flere sykehus med mer.            

Alt dette må jo på en eller annen måte tilbys, og stadig flere arbeidsplasser må skapes.

Anonymkode: 98fa1...023

Regner med innlegget var ironisk.

Men arbeidsplasser i serviceyrker skaper ikke inntekter. Staten får inntekter fra skattebetalerne - hvor vil få høyere skatter for å kunne betale alle disse nye arbeidsplassene.

Anonymkode: ac9d2...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er da mange nordmenn som ikke drikker alkohol eller spiser svin, så innlegget er sånn sett tåpelig. Men Listhaug mener vel at det er greit å ikke drikke alkohol eller spise svin, så lenge ikke årsaken er at du er muslim. .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18. oktober 2016 den 17.15, Nasse1 skrev:

Det er da mange nordmenn som ikke drikker alkohol eller spiser svin, så innlegget er sånn sett tåpelig. Men Listhaug mener vel at det er greit å ikke drikke alkohol eller spise svin, så lenge ikke årsaken er at du er muslim. .

Hennes utsagn var ikke om å spise og drikke, selv om det kan fremstå slik når man ikke ser det i sammenheng. Hun mente at om man har en jobb feks hvor det serveres alkohol så må man ta også den delen av jobben, og kan ikke få fritak fordi man har en tro som tilsier at alkohol ikke er bra, det samme med svin feks. Hvis ikke må man finne seg en annen jobb. 

Jeg er helt enig med henne i dette, men jeg ser ikke poenget med å gå ut å skrike høyt om dette, for dette er vel strengt talt ikke et reellt problem. Jeg har hørt om en slik sak en sykepleier, nå husker jeg ikke om det var det at hun ikke ville servere svin eller behandle menn, men enden på reisa var i hvert fall at hun ikke fikk godkjent noe fritak. 

Det er bra å være klar på hva som er reglene, og håndtere disse profesjonelt når det kommer på spissen, som i saken jeg nevnte over (hun klaget, fikk en formell prosess, og det ble fattet et vedtak), men dette er syns jeg blir å skrike opp om noe som ikke er et reellt problem.

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regner med innlegget var ironisk.

Men arbeidsplasser i serviceyrker skaper ikke inntekter. Staten får inntekter fra skattebetalerne - hvor vil få høyere skatter for å kunne betale alle disse nye arbeidsplassene.

Anonymkode: ac9d2...345

Kan du komme med en dokumentasjon på den påstanden?

Anonymkode: 27f4c...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge spiser folk svin, drikker alkohol og viser ansiktet sitt, og det er helt greit! Nå som det er sagt, så må det også sies at nordmenn må akseptere og respektere at noen ikke spiser svin, at noen ikke drikker alkohol og at noen vil gå med hijab. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...