Gå til innhold

Skifrobundet i krisemøte for å unngå flere positive dopingtester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter alt som har kommet frem litt etter litt, har jeg mistet all respekt og tro på rene norske langrennsløpere.

Jeg tror ikke jeg kommer til å se et eneste skiløp til vinteren.

Nå sitter skiforbundet i krisemøte for å unngå positive dopingtester. Jeg ville foreslått å slutte å dope utøverene, enkelt og greit, trenger ingen krisemøter til det.

Men det virker ikke til å være et alternativ. Det viktigste er å ikke bli tatt.

https://www.nrk.no/sport/heftig-motevirksomhet-for-italia-samling-1.13183765

Husker for noen år siden da tyske tv-kanaler boikottet Tour de France på grunn av all dopingen i sykkelsporten. Venter bare på at NRK skal komme frem til samme erkjennelse.

Anonymkode: a0ab7...cc8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må selvsagt endre på rutinene så ikke flere havner utpå glatta som Johaug! Disse menneskene har trent beinhardt i mange år, så få karriere og omdømme ødelagt av litt for kjapt innkjøp av leppekrem? De må få på plass vanntett medisinsk støttesystem for utøverne så de slipper å overprøve sine egne leger som skal kunne dette. Lage en komité eller noe som må ettergå alle produkter i detalj mot dopinglista før de klareres for bruk. Den dagen noe går galt, som for Johaug, så sitter utøver med det faktiske ansvaret, ikke legeteam. Har de smørebuss til mange millioner, så kan de ha et proft team som velger varer på apoteket også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter alt som har kommet frem litt etter litt, har jeg mistet all respekt og tro på rene norske langrennsløpere.

Jeg tror ikke jeg kommer til å se et eneste skiløp til vinteren.

Nå sitter skiforbundet i krisemøte for å unngå positive dopingtester. Jeg ville foreslått å slutte å dope utøverene, enkelt og greit, trenger ingen krisemøter til det.

Men det virker ikke til å være et alternativ. Det viktigste er å ikke bli tatt.

Anonymkode: a0ab7...cc8

Systematisk doping med astmamidler er allerede godt dokumentert for de norske skiløperne, og omfattende bruk av anabole steroider er det i tillegg kommet sterke indisier på. Det norske laget går således et hvert historisk østeuropeisk lag en høy gang når det gjelder doping satt i system. Norge er med ett blitt et av de verste dopinglandene verden noen gang har sett.

Dette er ikke til å leve med. Vi må innføre langt strengere kontrollrutiner for doping innen alle idretter, og full åpenhet om testresultater må være en selvfølge. Hele skilandslaget må trekkes fra internasjonale konkurranser i 1-2 år, inntil dopingfrihet over tid er éntydig dokumentert.

Anonymkode: 55c24...909

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var uklokt å holde dette møtet lukket og ikke la pressen få innsyn i hva de diskuterte. Med tanke på hva som nettopp har skjedd, er dette å be om spekulasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiforbundet er ikke spesielt troverdige. Hver gang det kommer en positiv test er hovedfokus å bortforklare det og kalle det en glipp. Jeg tror ikke det er mange glipper der i gården, bortsett fra at det var en glipp å bli tatt...

Anonymkode: 33bba...ae3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Newroz skrev:

Tror det var uklokt å holde dette møtet lukket og ikke la pressen få innsyn i hva de diskuterte. Med tanke på hva som nettopp har skjedd, er dette å be om spekulasjoner. 

Dersom møtet hadde vært åpent, ville de ikke diskutert det som måtte tas opp. Avlytting uten møtedeltagernes viten ville derimot nådeløst avslørt dopingen som gjennomsyrer skisporten (og andre idretter??) i Norge.

Anonymkode: 55c24...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom møtet hadde vært åpent, ville de ikke diskutert det som måtte tas opp. Avlytting uten møtedeltagernes viten ville derimot nådeløst avslørt dopingen som gjennomsyrer skisporten (og andre idretter??) i Norge.

Anonymkode: 55c24...909

Hehe, ja, men hadde det vært åpent ville man i hvert fall ikke fått så god grunn til å spekulere som det man har nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skiforbundet er ikke spesielt troverdige. Hver gang det kommer en positiv test er hovedfokus å bortforklare det og kalle det en glipp. Jeg tror ikke det er mange glipper der i gården, bortsett fra at det var en glipp å bli tatt...

Anonymkode: 33bba...ae3

Legen hadde jo rykte på seg for å være veldig nøyaktig visstnok...Det må man jo være om man driver systematisk med dette.

Anonymkode: 931eb...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel til og med jeg som er ubrukelig i det vanlige arbeidsliv kunne sjekket hver eske for ulovelig doping og aldri feilet. Jeg er meget nøyaktig av meg. Man blir litt paff når en så erfaren lege som tjener såpass mye penger og som bare har 1 oppgave ikke klarer dette... man mister litt troen på ting og tang da... ansett meg sier jeg bare...

Anonymkode: b2083...767

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg virkelif har tro på i langrennsmiljøet og slm virker 100% ekte er Petter Northug(står utenfor landslaget), heidi weng og astrid jacobsen.

Anonymkode: 39a6a...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De eneste jeg virkelif har tro på i langrennsmiljøet og slm virker 100% ekte er Petter Northug(står utenfor landslaget), heidi weng og astrid jacobsen.

Anonymkode: 39a6a...4f9

De to sistnevnte er nok like proppfull av dop som de andre på laget. De virker ikke til å være av typen som sier forbundet i mot.

Skal ikke si noe førstnevnte, men at han står utenfor landslaget taler til hans fordel.

Anonymkode: 50a42...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De to sistnevnte er nok like proppfull av dop som de andre på laget. De virker ikke til å være av typen som sier forbundet i mot.

Skal ikke si noe førstnevnte, men at han står utenfor landslaget taler til hans fordel.

Anonymkode: 50a42...032

Det synes å være rikelig grunn til å utestenge hele landslaget inntil videre, mens omfanget av dopingen kartlegges.

Anonymkode: 55c24...909

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Therese Johaug mottok salven i en esken. Både med doping-merke og den "bruksanvisningen" eller hva det nå heter.

Begge steder står det tydelig at salven inneholder anabole steroider. På selve tuben står også Clostebol med ganske stor skrift. Hvordan klarte både lege og idrettsutøver å overse dette? :P

Anonymkode: 13a0e...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Therese Johaug mottok salven i en esken. Både med doping-merke og den "bruksanvisningen" eller hva det nå heter.

Begge steder står det tydelig at salven inneholder anabole steroider. På selve tuben står også Clostebol med ganske stor skrift. Hvordan klarte både lege og idrettsutøver å overse dette? :P

Anonymkode: 13a0e...ddc

Uansett er det ganske usannsynlig at hun driver systematisk doping ved bruk av leppekrem. Så hva har skjedd? Tar hun clostebol  som tabletter samtidig som hun brukte kremen? Eller var dette et engangstilfelle og en glipp? Sår på leppene hadde hun. Personlig mener jeg det gir mest mening at dette var en glipp. Jeg syns det er vanskelig å finne en god forklaring på hvorfor hun skulle dope seg på et stoff som er såpass enkelt å påvise. Hvis man vil dope seg, så vil jeg tro man bruker stoffer som er vanskeligere å oppdage, og ingenting til nå tyder på at hun bruker andre stoffer. 

Anonymkode: 6a8ee...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett er det ganske usannsynlig at hun driver systematisk doping ved bruk av leppekrem.

Anonymkode: 6a8ee...de6

Det har vel kommet fram nå at dette slett ikke er noen leppekrem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange på sosiale medier og debatt-forum som har skrevet at Therese Johaug må "få litt fred" etter alt dette oppstyret med doping. Men hun fikk vel ikke særlig mye fred etter å ha vunnet medaljer i forskjellige store skirenn heller?

Når man får masse oppmerksomhet og avis-oppslag skrevet om seg ved seier, så må man tåle å få oppmerksomhet ved nederlag og tap også.

Anonymkode: 13a0e...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så enkelt ødelegges omdømme. Jeg likte godt å se norske langrennsløpere og har fulgt med en god del, men jeg er så utrolig skuffet etter alt som ble avslørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...