Gå til innhold

Anbefal et hotell i Oslo


Sirah

Anbefalte innlegg

Jeg skal i nærmeste fremtid en tur til Oslo og drukner i hotell-jungelen. Kan noen anbefale et OK hotell som ikke koster det hvite i øyet? Helst rimelig sentralt, men så lenge det er greit å komme seg til sentrum så er det ok. Det er en fordel med parkering (som ikke befinner seg i et supertrangt parkeringshus), eventuelt mulighet til å parkere i nærheten. Det viktigste er nesten en supergod frokost 😎 Har noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine favoritter i Oslo er Clarion Hotel Bastion og Clarion Hotel Folketeateret. Hvis du er medlem av LO kan du få meget billige hotellrom ved å bruke LOfavør (bare kopiere med seg koden derfra og lime inn når man bestiller). Betaler sjelden mer enn 500-600 kr per natt for hotell i Oslo. 

Det som er fint med Clarion-hotellene er at man i tillegg til frokost også får "lunsj", som gjerne er vafler eller pannekaker om ettermiddagen, i tillegg til kveldsmat, som gjerne en fullgod middagsrett, suppe og brødmat m/pålegg inkludert. Så hvis jeg reiser på tur og vil spare penger prøver jeg å velge Clarion-hotellene. ;) Forøvrig har Folketeateret en av Oslos beste frokoster (fikk sekser på terningen av Aftenposten). 

Begge hoteller ligger sentralt, men Hotel Folketeateret ligger rett ved der den gamle operaen lå før, så midt i smørøyet, rett ved Youngstorget. Derfor ville jeg nok kanskje valgt dette hotellet fordi det ligger sentralt og kort avstand til det aller meste. :)

Skal sies at jeg også er fornøyd med f.eks Comfort-hotellene (Grand Central, Karl Johan osv) og at disse kan være ganske billige og holder høy standard, men at man da ikke får like mye inkludert. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :) Disse skal sjekkes ut! Vet dere hvordan det er med parkering i nærheten av disse? Jeg må dessverre ta med bilen. Sist jeg bestilte parkering på hotell i Oslo så var parkeringskjelleren så smal at bilen jeg kjørte faktisk ikke fysisk kom inn døren 😳 Lånte en stor pickup fordi jeg skulle ha med noe hjem på planet, og bilen fikk faktisk ikke plass! Bortkastede penger kan man si 🙄 Og stress seint på kvelden for å finne en annen plass å parkere bilen. Kjører en relativt stor bil denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sirah skrev:

Tusen takk for tips :) Disse skal sjekkes ut! Vet dere hvordan det er med parkering i nærheten av disse? Jeg må dessverre ta med bilen. Sist jeg bestilte parkering på hotell i Oslo så var parkeringskjelleren så smal at bilen jeg kjørte faktisk ikke fysisk kom inn døren 😳 Lånte en stor pickup fordi jeg skulle ha med noe hjem på planet, og bilen fikk faktisk ikke plass! Bortkastede penger kan man si 🙄 Og stress seint på kvelden for å finne en annen plass å parkere bilen. Kjører en relativt stor bil denne gangen også.

Ah, okay. Folketeateret har ikke egen garasje, men de skriver følgende:

"Hotellet har ikke egen gjesteparkering, men du finner en overvåket garasje kun 300 meter fra hotellet, mot en avgift på 350 NOK per døgn. Garasjen er tilknyttet Clarion Hotel Royal Christiania."

Ikke spesielt billig, men det er ihvertfall et alternativ.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yvonne skrev:

Ah, okay. Folketeateret har ikke egen garasje, men de skriver følgende:

"Hotellet har ikke egen gjesteparkering, men du finner en overvåket garasje kun 300 meter fra hotellet, mot en avgift på 350 NOK per døgn. Garasjen er tilknyttet Clarion Hotel Royal Christiania."

Ikke spesielt billig, men det er ihvertfall et alternativ.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Takk igjen :) Nei spesielt billig var det virkelig ikke, men 300 meter klarer jeg da fint å gå 😀 Men det er jo det det koster å parkere i Oslo.... Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på lovprisingen av Clarion Collection Folketeateret. Jeg bor der konsekvent når jeg er i Oslo på grunn av frokosten :) Aner ikke hvordan det er med parkering da, men er jo noen parkeringshus i nærheten.. Sist jeg kjørte bil i Oslo var i 2006, og da var det mulig å parkere på Youngtorvet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Hu i byen skrev:

Henger meg på lovprisingen av Clarion Collection Folketeateret. Jeg bor der konsekvent når jeg er i Oslo på grunn av frokosten :) Aner ikke hvordan det er med parkering da, men er jo noen parkeringshus i nærheten.. Sist jeg kjørte bil i Oslo var i 2006, og da var det mulig å parkere på Youngtorvet :P 

Tusen takk :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker meg ikke på Folketeateret. Synes det lukter mugg i de teppebelagte områdene, og der er ikke mye å skryte av sånn rent rommessig heller.

Savoy er min favoritt i Oslo. Men nå bor jeg der så ofte at jeg får oppgraderte rom hvis der er ledig, så har gjerne noen av de største rommene der (ingen er like). Pleier å få rom som ikke er vendt ut mot trikken, spesielt i helgene er der noe ståk fra gatenivå.

Parkering i et parkeringshus et par hundre meter unna.

Bastion er også bra, men aner ikke forholdene for parkering der.

Endret av reiseglad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, reiseglad skrev:

Liker meg ikke på Folketeateret. Synes det lukter mugg i de teppebelagte områdene, og der er ikke mye å skryte av sånn rent rommessig heller.

Savoy er min favoritt i Oslo. Men nå bor jeg der så ofte at jeg får oppgraderte rom hvis der er ledig, så har gjerne noen av de største rommene der (ingen er like). Pleier å få rom som ikke er vendt ut mot trikken, spesielt i helgene er der noe ståk fra gatenivå.

Parkering i et parkeringshus et par hundre meter unna.

Bastion er også bra, men aner ikke forholdene for parkering der.

Takk for flere synspunkt! Skal sjekke ut disse også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Gabelshus på Frogner? Det er i boligområde, så det er veldig greit å finne (gratis) parkering i gata. Samme med Saga hotell ved Bogstadveien. Det meste rundt Oslo S og Nationalteateret gir dyr og trang parkering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 
 

Quality hotel 33.Det ligger litt i utkanten av sentrum,men du har jo bil(evt er det lett å komme seg til sentrum med kollektiv) De har gratis parkering og god (økologisk) frokost :)

Anonymkode: e6be3...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandic Vulcan er ikke helt sentralt, men det var en helt nydelig hotel.  Like ved mathallen så perfekt hvis du er en foodie. 

Anonymkode: 1b545...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du skal inn i parkeringshus med stor bil, sjekk på forhånd om det er høyt nok under taket og plass i bredden. Det er mange parkeringshus som har 1,80-2 m som høydegrense

Anonymkode: b0f1a...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2016 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal inn i parkeringshus med stor bil, sjekk på forhånd om det er høyt nok under taket og plass i bredden. Det er mange parkeringshus som har 1,80-2 m som høydegrense

Anonymkode: b0f1a...a82

Godt tips! Tusen takk! Kjører vanligvis en mye mindre bil, så i min verden er jo det som regel aldri et problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...