Gå til innhold

Kan du anbefale meg et hotell på Kypros, Rhodos eller Kreta


Chiquita

Anbefalte innlegg

Ser ut som om jeg får en uke fri i midten av juni neste år, og da frister det med en tur til varmen sammen med mannen min.

Er det noen som kan anbefale et hotell på en av disse øyene?

Ønsker en 'voksen atmosfære' hvor vi ikke omringes av barnegråt og ståk hele tiden. 

Nærhet til strand og sentrum med gode restauranter er vel enda viktigere. 

Blir jo bare forvirret av å lese på ving og startour sine sider. Nesten enklere å finne tur sammen med barna, for der har vi mer erfaring på hva vi liker og ikke 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katsaras Bayside Hotel på Rhodos syns jeg var helt supert. Det ligger litt utenfor byen og var et rolig og koselig hotell, holdt god standard og lå helt nede ved havet med egen strandlinje med solsenger. Snackbar i hagen, og bar i bassenget. En kort busstur inn til Rhodos by, men flere restauranter og butikker langs veien inn til byen og også i nærheten av hotellet.

Anonymkode: 058fd...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Chiquita skrev:

Er det egne voksen-soner der, eller?

'Redd' et slikt familiehotell medfører for mye bråk og ståk. Vi ønsker ro og 'stillhet' 😂

Nå er det 13 år siden jeg var på hotellet, jeg var altså 12 år. Du må nok lese litt på hotellets nettside :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.10.2016 den 23.19, Chiquita skrev:

Ser ut som om jeg får en uke fri i midten av juni neste år, og da frister det med en tur til varmen sammen med mannen min.

Er det noen som kan anbefale et hotell på en av disse øyene?

Ønsker en 'voksen atmosfære' hvor vi ikke omringes av barnegråt og ståk hele tiden. 

Nærhet til strand og sentrum med gode restauranter er vel enda viktigere. 

Blir jo bare forvirret av å lese på ving og startour sine sider. Nesten enklere å finne tur sammen med barna, for der har vi mer erfaring på hva vi liker og ikke 😂😂

Tenker du Charter?

Anonymkode: 50c81...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, tenker charter. Enklest for oss det, siden det er fullstendig avslapning vi er ute etter. 

Tenke selv og selvstendighet får vente til motivet er noe annet enn avslapping og sol..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Chiquita skrev:

Ja, tenker charter. Enklest for oss det, siden det er fullstendig avslapning vi er ute etter. 

Tenke selv og selvstendighet får vente til motivet er noe annet enn avslapping og sol..

Jeg har kun vært på Kreta. Anbefales på det sterkeste. Hvis dere har to uker, vil jeg sterkt anbefale at dere leier bil. Da kan dere være helt uavhengige og kjøre rundt og finne flotte perler. Vi har vært et par ganger på Kreta, og derfor ikke "lommekjent", men vi oppdaget fort at det å ha bil er veldig deilig. Kan begynne med å nevne en perle på Kreta. Den heter Paleochora, og er en sjarmerende by på sørvestkysten. Mye færre turister, og man får en helt annen atmosfære. Blant annet stenges byen for biler på kvelden (!), og restaurantene og tavernene trekker bordene ut på gata.

Vi har ikke bodd her, men vi kjørte hit, og ble voldsomt sjarmert av dette stedet, og bestemte oss for at hit skal vi dra en gang. Her er det fantastiske strender og god avslapning.

Hvis dere vil være nærmere storbyen, men samtidig ikke ligge sammen med "halve skandinavia", kan jeg anbefale Agii Apostoli. Et område som ligger ganske nær Chania by (ca 3 km, dvs. det er gåavstand). Her er det en del hoteller som ligger i rolige omgivelser. Ulempen her er at det er ganske langt mellom tavernene, men det finnes noen flotte restauranter i området. Men man kan jo alltids reise inn til byen, eller kjøre vestover mot Platanias og Agia Marina (der hovedhorden av turistene er), her ligger restaurantene på rekke og rad.

Hvis dere vurderer dette området, vil jeg anbefale Triton Hotell i Agii Apostoli. Det er Apollo som har dette. Et stille og rolig sted, med direkte adkomst til stranden. Man kan også gå langs stranden helt inn til Chania. Trivelig vertskap. Flott bassengområde med poolbar som selger lunsjmåltider, snacks og drikke. Hotellet har også en egen restaurant, men menyen her er ganske begrenset, og man blir fort lei etter å ha spist der et 2-3 kvelder :) 5 minutter å gå til en stor matbutikk som har alt man trenger for å lage egne måltider på rommet.

Her er linken til hotellet:
http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/agii-apostoli/hotell/triton

Apollo har også hoteller i Paleochora:
http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/paleochora?freetextsearch=paleochora

Som sagt, vi er ikke veldig bevandret på Kreta, men det er det vi kjenner til :). Det jeg vet, er at vi er ikke i nærheten av å være ferdig med denne øya. Dit skal vi tilbake flere ganger. Leser jo at det er veldig flott også østover, som Rethymnon og Agios Nikolaos.

Anonymkode: 50c81...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kypros: Sunwing Sandy bay beach. Rhodos: Sunwing Kallithea beach. Kreta: Blue star atlantica caldera villige. Alle 3 er barnevennlige hotell😃 Liker best Kypros hotellet av disse tre. 

Anonymkode: 268ed...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kypros: Sunwing Sandy bay beach. Rhodos: Sunwing Kallithea beach. Kreta: Blue star atlantica caldera villige. Alle 3 er barnevennlige hotell😃 Liker best Kypros hotellet av disse tre. 

Anonymkode: 268ed...11e

Takk for svar.

Nå var poenget at det ikke skulle være spesielt barnevennlig da, så vi styrer i allefall unna alle sunwing-hotellene 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2016 den 18.43, Troll! skrev:

Jeg har også vært her. Vi var to par i tyveårene som trivdes veldig godt her for noen år siden. Rolig og stille.
Kan ikke huske at det var utpreget familie-hotell, men heller at det var oss og endel pensjonister. 
Fine bassengområder, og veldig fint at det lå rett på stranden! Kort vei til Platanias og utelivet der!

Har vært to andre steder på Kreta:

Agi Apostoli - Sensimar Kalliston Resort
http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/agii-apostoli/tui-sensimar-kalliston-resort-spa-by-atlantica/bilder-og-film/pc-000058019/#sommer-17
5-stjerners hotell beregnet på par. Veldig fint og veldig romantisk!

 

Rethymnon -  Rithymna Beach
http://www.startour.no/feriereiser/hellas/kreta/rethymnon/rithymna-beach/bilder-og-film/pc-000058086/#sommer-17
Rett på stranden, stort og fint hotell. 
Men her var det mer familier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...