Gå til innhold

Sær når det kommer til å navngi dyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt sær når det kommer til kjæledyr. Jeg er yngst i familien og fikk alltid velge navn på dyrene våre. 
Våre første hadde Disney navn. Katten het Ariel, hunden het Dumbo.
Så fikk vi to katter til da jeg var tenåring. De fikk Twilight navn, Eddie (Edward) og Charlie. Og en hund som het Bella rett før jeg flyttet ut som 20 åring. 

Flyttet ut for meg selv. Foreldrene mine nektet meg å ta med meg dyrene. Ariel, Dumbo og Eddie døde for flere år siden. Men Charlie og Bella har de fortsatt. 
Så fikk jeg meg hund selv, Emil. Tenkt å få meg hund eller katt neste år, og da blir det Astrid Lindgren navn. Enten Lotta, Ronja, Ida eller Pippi. Er sikker på at jeg skal ha ei jente, hvis ikke så må jeg finne andre navn :P Men Rasmus og Pelle er to navn jeg tenkte på da jeg fikk Emil. 

Jeg fikk gi navn til broren min sine katter. De heter Bingo og Yatzy. Hele familien skjønte at jeg var den som ga han disse to navnene :fnise:

Så mine dyr har hatt Disney navn, så Twilight og nå Astrid Lindgren. 
Andre som har slike rare ting når det kommer til dyrene sine?
Jeg vurderer å kjøpe meg to rotter i stedet for katt eller hund. Men da må jeg ha andre "tema". Så tips? 

Anonymkode: 3865e...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vanlige menneske navn på mine dyr. Klarer ikke å ha navn som Pus, Smån, Pepsi, Chanel osv.

Mine har het Pelle, Theo, Oliver, Kasper, Birk, Vilma, Albert og nå Elliot. Disse har vært alt fra tamrotter til hunder. 

Så du er ikke den eneste som har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene mine har super fancy navn med samme forbokstav (det er viktig). Vetrinæren tar alltid en pause før han/hun spør om hvilken katt jeg skal ha time til denne gangen :fnise:

Gå for Lord of the rings trollmenn denne gangen. Lille Gandalf og Saruman

Anonymkode: 3bd0c...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vi hadde når jeg var i tenårene var oppkalt etter en som var kjent gresk lyser med navn Sapfo. Mamma som kom på det navnet. Pusen min nå heter Sirius og er oppkalt etter en Harry Potter karakter. Katten til min kjære heter Sasha og har vært her noen år lenger enn min. Hvis det blir noen flere katter på oss, så blir det kalt opp etter flere Harry Potter karakterer, da det er en av mine favorittbokserier ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bergenser skrev:

Katten vi hadde når jeg var i tenårene var oppkalt etter en som var kjent gresk lyser med navn Sapfo. Mamma som kom på det navnet. Pusen min nå heter Sirius og er oppkalt etter en Harry Potter karakter. Katten til min kjære heter Sasha og har vært her noen år lenger enn min. Hvis det blir noen flere katter på oss, så blir det kalt opp etter flere Harry Potter karakterer, da det er en av mine favorittbokserier ☺

Herlig navn! Katten min har også et gresk navn, som jeg har satt sammen selv av to ord som beskriver fysikken hans godt. 

Anonymkode: 422d8...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene vi hadde da jeg var liten hadde helt "vanlige" navn. Den første het Nusse eller noe sånt, men den fikk kattepest og døde, den siste het Tigergutt, selv om den var helt svart og ikke hadde en eneste stripe.

Kattene jeg har nå heter Monsoon og Typhoon, og vi har en hel liste med naturkatastrofer klare til de neste kattene vi skal ha etterhvert. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kaninen Jesus Junior og marsvinet Johnny Beckham Jr Jr, samt en kort periode skilpadda Shell Ozzy. Familien nektet å kalle hunden vår for Litago, dermed endte vi opp med Pi (som i det matematiske symbolet). Pi fikk selskap av Elvis, og Elvis er den eneste som (mirakuløst) fortsatt lever. Mamma lagde en caps til Pappa med bilde av hunden vår og teksten "Elvis lever" i bursdagsgave. Han har ikke brukt den. 

Nå har jeg hund selv (og er litt mer voksen), og hun heter Madison. Hun hadde det navnet da vi adopterte henne, ellers hadde jeg lyst til å kalle henne Princess Sparkles. Og jeg har alltid hatt lyst på en katt som heter Bente, eller Torill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt sær når det kommer til kjæledyr. Jeg er yngst i familien og fikk alltid velge navn på dyrene våre. 
Våre første hadde Disney navn. Katten het Ariel, hunden het Dumbo.
Så fikk vi to katter til da jeg var tenåring. De fikk Twilight navn, Eddie (Edward) og Charlie. Og en hund som het Bella rett før jeg flyttet ut som 20 åring. 

Flyttet ut for meg selv. Foreldrene mine nektet meg å ta med meg dyrene. Ariel, Dumbo og Eddie døde for flere år siden. Men Charlie og Bella har de fortsatt. 
Så fikk jeg meg hund selv, Emil. Tenkt å få meg hund eller katt neste år, og da blir det Astrid Lindgren navn. Enten Lotta, Ronja, Ida eller Pippi. Er sikker på at jeg skal ha ei jente, hvis ikke så må jeg finne andre navn :P Men Rasmus og Pelle er to navn jeg tenkte på da jeg fikk Emil. 

Jeg fikk gi navn til broren min sine katter. De heter Bingo og Yatzy. Hele familien skjønte at jeg var den som ga han disse to navnene :fnise:

Så mine dyr har hatt Disney navn, så Twilight og nå Astrid Lindgren. 
Andre som har slike rare ting når det kommer til dyrene sine?
Jeg vurderer å kjøpe meg to rotter i stedet for katt eller hund. Men da må jeg ha andre "tema". Så tips

Anonymkode: 3865e...b20

Hvis du skal ha rotter av to kjønn har du jo Bernad og Bianca fra walt disney

2 av samme kjønn: Todd og Cooper fra filmen to gode venner

                                Hetti og netti niesene til Dolly duck

 

 

Anonymkode: ea966...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal ha rotter av to kjønn har du jo Bernad og Bianca fra walt disney

2 av samme kjønn: Todd og Cooper fra filmen to gode venner

                                Hetti og netti niesene til Dolly duck

 

 

Anonymkode: ea966...20b

Todd og Coop var super søtt! 
Googlet litt og fant Loke og Brage. fra Norrøn mytologi. Men todd og cooper var søtt også. 

ts

Anonymkode: 3865e...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...