Gå til innhold

Kommer du til å kjøpe boken til Sophie Elise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Nettopp fordi dette er søppel og piss, vel?

Anonymkode: 17ffe...0da

Åja, derfor ja ;)

Anonymkode: 7b76b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Nei, jeg antar at media kommer til å kaste seg over den og pøse ut artikler om det som skulle være ukjent til nå. Alt for klikk. Dessuten er hun jo blogger som blogger om seg selv så det som ikke media dekker, er vel dekket i bloggen?

Synes det er trist at et forlag spekulerer i å gi ut en bok som fansen hennes vil kjøpe. Gitt at 1/4 av leserne er såpass fans at de vil kjøpe den, så vil jo forlaget tjener penger på boka. De tenker sikkert: "la oss for guds skyld utnytte unge jenter for egen vinning", hvilket ikke er ulikt det de fleste bloggere inkl Sophie Elise tenker. Jeg kunne ønske meg at et forlag var litt mindre kynisk, men dem om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hvorfor finansiere slikt søppel som Sophie Elise?

Anonymkode: 17ffe...0da

Jeg er ikke akkurat noen stor fan av Sophie Elise selv heller, men å omtale andre mennesker som søppel er å gå for langt!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Jeg er ikke akkurat noen stor fan av Sophie Elise selv heller, men å omtale andre mennesker som søppel er å gå for langt!

 Det er ikke selve bloggeren som er søppel.

 Men heile bloggen hennes (og lignende blogger) går nok under søppel ja!

Anonymkode: 17ffe...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit
29 minutter siden, C'est la vie:) skrev:

Har hun skrevet bok? Hva handler den om? 😂

Så vidt jeg forstår handler den om selvskading og problemer knyttet til mat. Jeg kommer ikke til å kjøpe den da hun mener dette er normalt, noe det selvsagt ikke er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Det er ikke selve bloggeren som er søppel.

 Men heile bloggen hennes (og lignende blogger) går nok under søppel ja!

Anonymkode: 17ffe...0da

Bra du ikke mente henne som person da, men da burde du kanskje formulert deg litt annerledes.:blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, CecilieX skrev:

Nei, jeg antar at media kommer til å kaste seg over den og pøse ut artikler om det som skulle være ukjent til nå. Alt for klikk. Dessuten er hun jo blogger som blogger om seg selv så det som ikke media dekker, er vel dekket i bloggen?

Synes det er trist at et forlag spekulerer i å gi ut en bok som fansen hennes vil kjøpe. Gitt at 1/4 av leserne er såpass fans at de vil kjøpe den, så vil jo forlaget tjener penger på boka. De tenker sikkert: "la oss for guds skyld utnytte unge jenter for egen vinning", hvilket ikke er ulikt det de fleste bloggere inkl Sophie Elise tenker. Jeg kunne ønske meg at et forlag var litt mindre kynisk, men dem om det. 

Hvorfor skal man gi ut en bok hvis man ikke vil at noen skal kjøpe den?
Hva med alt annet småjenter kan kjøpe ? 

Anonymkode: 7b76b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men håper nesten at noen på forumet får tak i den, slik at vi kan få vite om det kommer noen innrømmelse av rumpeoperasjonen. 

Anonymkode: 1286f...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal man gi ut en bok hvis man ikke vil at noen skal kjøpe den?
Hva med alt annet småjenter kan kjøpe ? 

Anonymkode: 7b76b...97f

Jeg har et ønske om at forlag gir ut bøker som vi trenger, som kan gi innsikt eller kunnskap. SE sine synspunkter og sitt liv er allerde godt dekket i hennes blogg som hun oppdaterer daglig, der kunne hun også ha delt det hun evt har spart til boka. Helt uten at fansen måtte betale 399,-. 

Ja, jeg er klar over at forlag og alle andre som lever av å selge produkter er opptatt av å få kunder og å tjene penger. Småjenter er beskyttet av markedsføringsloven, da reklame rettet mot barn ikke er tillatt. Det er av en grunn, nettopp fordi de er lette å lokke. Her har forlaget gjort en genistrek rent økonomisk sett, ved å ha en velkjent blogger som forfatter, får de voldsomt med mediedekning og i tillegg et sikkert salg på minst 10.000 bøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggere som Sophie Elise nærmest romantiserer ting som f.eks. psykiske problemer og selv-skading. En god del av leserne hennes er sikkert veldig unge jenter, som ser opp til Sophie Elise. De mener at denne bloggen er et stort forbilde for dem. Barn og ungdommer som leser dette tror kanskje at restylan, silikon og hva det nå heter er kult - og liksom ser veldig fint ut.

De som leser denne bloggen har kanskje ikke noen særlig kritisk sans heller. Så de går utifra at denne bloggeren ser ut til å bry seg veldig mye miljøet, og har tatt viktige standpunkt mot f.eks. palmeolje eller dyreforsøk. Selv om dette ikke er tilfelle i det heile tatt!

Bloggere som Sophie Elise kan påvirke veldig mange unge jenter / kvinner om hva som er kult, og hun er ett stort forbilde for disse veldig lettpåvirkelige  unge jentene. Iallefall så lenge de ikke gjennomskuer all dobbeltmoralen og hykleriet hennes. I Sophie Elise sitt vakre glansbilde av en verden, så handler absolutt ALT om henne selv. Tilhengerne hennes kan begynne å tenke på denne måten selv også. Så de ender opp som noen veldig selvopptatte og overfladiske unge kvinner.

Anonymkode: 17ffe...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg har et ønske om at forlag gir ut bøker som vi trenger, som kan gi innsikt eller kunnskap. SE sine synspunkter og sitt liv er allerde godt dekket i hennes blogg som hun oppdaterer daglig, der kunne hun også ha delt det hun evt har spart til boka. Helt uten at fansen måtte betale 399,-. 

Ja, jeg er klar over at forlag og alle andre som lever av å selge produkter er opptatt av å få kunder og å tjene penger. Småjenter er beskyttet av markedsføringsloven, da reklame rettet mot barn ikke er tillatt. Det er av en grunn, nettopp fordi de er lette å lokke. Her har forlaget gjort en genistrek rent økonomisk sett, ved å ha en velkjent blogger som forfatter, får de voldsomt med mediedekning og i tillegg et sikkert salg på minst 10.000 bøker. 

Hva mener så du vi trenger da? Tror ikke vi skal si så mye om hva den boken inneholder før vi har lest den. Blir litt dumt å si om den kan gi innsikt eller kunnskap da. 

Du kan lese hva hun liker å ha på brødskiva, hvor hun kjøper klær osv på bloggen, men vi vet ikke hva hennes innerste tanker, opplevelser , kjærlighetsdrama. 

Og så da om de har gjort en "genistrek" ? Hvem hadde ikke gjort det for en slant med penger? 
De fleste vil tjene penger. 

Anonymkode: 7b76b...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her trodde jeg at hun skulle gi ut en roman, men det er en slags selvbiografi? Det å få utgitt en bok er vanskelig, og synes det er rart at bloggere får gitt ut bøker lett som bare det. Bare fordi de er kjent. Om det hadde vært en roman kunne jeg nok kjøpt den, men om det er en slags selvbiografi tror jeg ikke det nei.

Anonymkode: 820fd...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her trodde jeg at hun skulle gi ut en roman, men det er en slags selvbiografi? Det å få utgitt en bok er vanskelig, og synes det er rart at bloggere får gitt ut bøker lett som bare det. Bare fordi de er kjent. Om det hadde vært en roman kunne jeg nok kjøpt den, men om det er en slags selvbiografi tror jeg ikke det nei.

Anonymkode: 820fd...f74

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener så du vi trenger da? Tror ikke vi skal si så mye om hva den boken inneholder før vi har lest den. Blir litt dumt å si om den kan gi innsikt eller kunnskap da. 

Du kan lese hva hun liker å ha på brødskiva, hvor hun kjøper klær osv på bloggen, men vi vet ikke hva hennes innerste tanker, opplevelser , kjærlighetsdrama. 

Og så da om de har gjort en "genistrek" ? Hvem hadde ikke gjort det for en slant med penger? 
De fleste vil tjene penger. 

Anonymkode: 7b76b...97f

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener så du vi trenger da? Tror ikke vi skal si så mye om hva den boken inneholder før vi har lest den. Blir litt dumt å si om den kan gi innsikt eller kunnskap da. 

Du kan lese hva hun liker å ha på brødskiva, hvor hun kjøper klær osv på bloggen, men vi vet ikke hva hennes innerste tanker, opplevelser , kjærlighetsdrama. 

Og så da om de har gjort en "genistrek" ? Hvem hadde ikke gjort det for en slant med penger? 
De fleste vil tjene penger. 

Anonymkode: 7b76b...97f

Synd du ikke siterer hele avsnittet mitt, da ville du sett at jeg forklarte det. Men med t-skje: Det Sophie Elise har å melde kan hun melde på bloggen. Hun har et medium der hun kan uttrykke seg, og så langt har det vært langt mellom innlegg som er kunnskapsrike og som kan gi innsikt. Noen er det, men langt de fleste handler om livet hennes og hvordan det er. Hva en bok om livet hennes skal kunne tilføre som ikke allerede er skrevet om på bloggen vet jeg ikke. Og det er "gratis" å lese der. Derfor mener jeg at vi ikke trenger boka. Handler bare om å tjene penger for forlaget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om at hun skal gi ut bok. Generelt sett bryr jeg meg veldig lite om hva som skjer med denne bloggeren. Jeg skal altså ikke lese boken. 

Anonymkode: d5527...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...