Gå til innhold

Å gi 100% uttrykk for alt er bra og man vil møtes mer, deretter plutselig bli helt stille...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære dere, vær snille og hjelp meg å forstå?

Jeg var på to dater med en fyr, og skrevet en del til hverandre utenom. Ikke så mye, jeg vet, men uansett. Var sammen mange timer begge gangene, kysset og koste en del det siste møtet. Jeg stoppet det fra å gå noe lenger, og forklarte også hvorfor til han (at jeg ikke var ute etter at vi skulle ha sex for at det så ikke ble noen ting mer mellom oss), noe han selvfølgelig synes var kjipt men virket til å respektere og forstå. Han har hele veien sagt at han vil møte meg mer, og han har pratet på en sånn måte og sagt ting som gjør at jeg faktisk har trodd helt og holdent på at han vil det, og at alt er "good". Både i form av at komplimenter han gir går dypere enn bare sånt som "du er pen", at han har pratet om ting vi skal finne på senere og ikke minst ved å si det direkte (og faktisk nesten virket usikker på om _jeg_ ville mer, og dermed forsikret seg om det). Han har rett og slett gitt uttrykk for at han var seriøs, og når jeg som er ganske usikker på meg selv og sånt til vanlig trodde på det, da har det virkelig framstått på den måten. Vi møttes sist på torsdag, snakket på fredag, og så plutselig ble det stille (jeg skrev sist). Han ga ingen hint på måten han skrev eller ligndende at han var "ferdig", annet enn at han svarte litt tregere på slutten. Har ikke hørt noe enda, sendte en melding og spurte om hvordan helgen hadde vært i går, og ikke fått svar der heller. Jeg fikk en dårlig følelse med en gang det ble stille, men prøvde å ikke overtenke, holdt hodet kaldt og lot det gå litt tid. Meldingen jeg sendte burde absolutt ikke oppleves som mas. 

Jeg tenker jo at det er fryktelig rart. Jeg klarer virkelig ikke se for meg at han er typen til å gjøre og si "alt" han har gjort bare for å få seg noe. Tankene sveipler innom ting som at han kanskje har en god grunn til å ikke svare, opptatt eller lignende.. Men samtidig vet jeg hvor dumt det er å lage unnskyldninger for sånt, og at det gjerne tar alt for lang tid før man innser at personen bare ikke er interessert. Men hvorfor, hvorfor, hvorfor si ting og framstå på den måten han har gjort, for så å bare gå helt ut av det? Vi har hatt gode samtaler om alt fra overfladiske til ganske dype temaer, har vært veldig åpne begge to, og ut fra det hadde jeg også forventet at han ville i det minste gitt meg et hint hvis han ikke ville mer. Det er ingen krise for meg, jeg var heldigvis ikke så mye mer enn bare litt betatt enda, men det er selvfølgelig ikke noe allright når ting går for seg på denne måten uansett... Vil bare ha hjelp til å forstå det! 

 

Anonymkode: 5b666...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker altfor stressa.

Anonymkode: 7527d...171

Det har du sikkert rett i, men jeg velger jo å takle det ved å holde det for meg selv og lufte det anonymt på et forum, så da får det bare være sånn, og noe jeg sikkert blir flinkere på etterhvert.

Anonymkode: 5b666...15b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, canacas skrev:

Han har funnet en annen det klaffer med. Muligens. Vet ikke helt, sliter med noe av det samme selv :)

Det kan faktisk være, ja.

Vil gjerne høre litt om din situasjon hvis du vil fortelle også, alltid interessant å høre andres erfaringer med lignende saker :)

Anonymkode: 5b666...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan faktisk være, ja.

Vil gjerne høre litt om din situasjon hvis du vil fortelle også, alltid interessant å høre andres erfaringer med lignende saker :)

Anonymkode: 5b666...15b

Den er såpass (brenn)aktuell at jeg har et par ting jeg må finne ut av før jeg kan si noe som helst (sikkert). En ting er i alle fall klart, det er fullt mulig å vippe meg av pinnen. Hvem hadde trodd det :)  

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men det første som slo meg er at han kanskje har vært ute i helgen og møtt noen da. Eventuelt at han har hatt noen (på gress) han har plukket frem fordi han ønsket noe fysisk. Beklager, jeg er skikkelig negativ i dag altså, men har en tendens til å tenke det verste fordi det verste har hendt noen ganger og da er det gjerne det man assosierer adferd med. 

Det har også hendt, at en mann som ER interessert, trekker seg tilbake for å tenke litt og kjenne på hva han vil. Men de er det svært få av, og jeg har bare møtt på èn slik hittil i mitt liv. Han ble i alle fall min til slutt. Om jeg har møtt på en slik til vites ikke, enda. Tviler :) 

Endret av canacas
la til et ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, canacas skrev:

Den er såpass (brenn)aktuell at jeg har et par ting jeg må finne ut av før jeg kan si noe som helst (sikkert). En ting er i alle fall klart, det er fullt mulig å vippe meg av pinnen. Hvem hadde trodd det :)  

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men det første som slo meg er at han kanskje har vært ute i helgen og møtt noen da. Eventuelt at han har hatt noen (på gress) han har plukket frem fordi han ønsket noe fysisk. Beklager, jeg er skikkelig negativ i dag altså, men har en tendens til å tenke det verste fordi det verste har hendt noen ganger og da er det gjerne det man assosierer adferd med. 

Det har også hendt, at en mann som ER interessert, trekker seg tilbake for å tenke litt og kjenne på hva han vil. Men de er det svært få av, og jeg har bare møtt på èn slik hittil i mitt liv. Han ble i alle fall min til slutt. Om jeg har møtt på en slik til vites ikke, enda. Tviler :) 

Skjønner. Det er rart med det, hvor mye plass slike ting plutselig kan ta i tankene og "hverdagen".

Det høres faktisk ut som logiske forslag, det du kommer med. Fortsatt merkelig gjort å ikke kunne gi beskjed, men sånn er det vel bare... Vi er i midten av 20-årene begge to, det kan godt hende han har møtt noen andre. Vi bor ikke på samme sted og har ingen felles venner, så det er ikke godt å si! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, Freaky Fly skrev:

Skjønner. Det er rart med det, hvor mye plass slike ting plutselig kan ta i tankene og "hverdagen".

Det høres faktisk ut som logiske forslag, det du kommer med. Fortsatt merkelig gjort å ikke kunne gi beskjed, men sånn er det vel bare... Vi er i midten av 20-årene begge to, det kan godt hende han har møtt noen andre. Vi bor ikke på samme sted og har ingen felles venner, så det er ikke godt å si! 

Prøv å legg det litt til siden, er han interessert dukker han opp igjen. Syns du skal vurdere hva du evt syns om at han ikke svarer, jeg syns det er dårlig gjort. Vi kan ikke styre hva andre tenker eller gjør, men vi kan unngå å bli slik selv. 

Forstår frustrasjonen din, mer enn du aner. Jeg er 40 og har vært med på dette før. Det er til å rive av seg håret av  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære dere, vær snille og hjelp meg å forstå?

Jeg var på to dater med en fyr, og skrevet en del til hverandre utenom. Ikke så mye, jeg vet, men uansett. Var sammen mange timer begge gangene, kysset og koste en del det siste møtet. Jeg stoppet det fra å gå noe lenger, og forklarte også hvorfor til han (at jeg ikke var ute etter at vi skulle ha sex for at det så ikke ble noen ting mer mellom oss), noe han selvfølgelig synes var kjipt men virket til å respektere og forstå. Han har hele veien sagt at han vil møte meg mer, og han har pratet på en sånn måte og sagt ting som gjør at jeg faktisk har trodd helt og holdent på at han vil det, og at alt er "good". Både i form av at komplimenter han gir går dypere enn bare sånt som "du er pen", at han har pratet om ting vi skal finne på senere og ikke minst ved å si det direkte (og faktisk nesten virket usikker på om _jeg_ ville mer, og dermed forsikret seg om det). Han har rett og slett gitt uttrykk for at han var seriøs, og når jeg som er ganske usikker på meg selv og sånt til vanlig trodde på det, da har det virkelig framstått på den måten. Vi møttes sist på torsdag, snakket på fredag, og så plutselig ble det stille (jeg skrev sist). Han ga ingen hint på måten han skrev eller ligndende at han var "ferdig", annet enn at han svarte litt tregere på slutten. Har ikke hørt noe enda, sendte en melding og spurte om hvordan helgen hadde vært i går, og ikke fått svar der heller. Jeg fikk en dårlig følelse med en gang det ble stille, men prøvde å ikke overtenke, holdt hodet kaldt og lot det gå litt tid. Meldingen jeg sendte burde absolutt ikke oppleves som mas. 

Jeg tenker jo at det er fryktelig rart. Jeg klarer virkelig ikke se for meg at han er typen til å gjøre og si "alt" han har gjort bare for å få seg noe. Tankene sveipler innom ting som at han kanskje har en god grunn til å ikke svare, opptatt eller lignende.. Men samtidig vet jeg hvor dumt det er å lage unnskyldninger for sånt, og at det gjerne tar alt for lang tid før man innser at personen bare ikke er interessert. Men hvorfor, hvorfor, hvorfor si ting og framstå på den måten han har gjort, for så å bare gå helt ut av det? Vi har hatt gode samtaler om alt fra overfladiske til ganske dype temaer, har vært veldig åpne begge to, og ut fra det hadde jeg også forventet at han ville i det minste gitt meg et hint hvis han ikke ville mer. Det er ingen krise for meg, jeg var heldigvis ikke så mye mer enn bare litt betatt enda, men det er selvfølgelig ikke noe allright når ting går for seg på denne måten uansett... Vil bare ha hjelp til å forstå det! 

 

Anonymkode: 5b666...15b

I tidlig datingfase, og særlig når det er via internett, så vil mange ha avtaler med forskjellige personer samme uke. Det kan se ut som om din frier har hatt en helg sammen med en av dine konkurrenter. Etterhvert vil han finne ut om han skal satse videre på deg eller henne, eller eventuelt begge eller flere. Akkurat nå er han litt fraværende, muligens fordi han fordøyer helgens opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; en som ikke svarer uten grunn er ikke ne å satse på. Han er jo ikke hyggelig ved å ikke svare en gang. Måtte bare si det.

Hvis det ikke er fordi han har glemt igjen mobilen et sted eller ikke fått meldingene dine av en eller annen grunn, så burde han jo i hvert fall svare.

Når det er sagt så er det helt naturlig å først ha store forventninger til muligens et forhold, være forelsket og tro du har funnet den du vil ha, for så å finne ut at du ikke er så interessert allikevel. 

Det er vel bra at man sier sine følelser man har der og da, selv om man kan forandre seg? 

Forstår at du ikke henger deg sånn opp i det. Det er heller ikke noe å henge seg opp i. Enten er det en grunn til at han ikke svarer. Jeg mistet mobilen min på sjøen en gang. Eller hvis han bevisst ikke svarer noe, så er han barnslig og vet ikke hvordan og hva han skal si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarer ikke fordi han ikke er  interessert.  Blir bare tolkninger men min erfaring er at vil en mann ha kontakt tar han kontakt.  Det at han har virket interessert kan lett forandre seg ihvertfall på dette stadiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

 

Det har også hendt, at en mann som ER interessert, trekker seg tilbake for å tenke litt og kjenne på hva han vil. Men de er det svært få av, og jeg har bare møtt på èn slik hittil i mitt liv. Han ble i alle fall min til slutt. Om jeg har møtt på en slik til vites ikke, enda. Tviler :) 

Jeg holder på med en dame for tiden, og er litt i samme greia. Vi har allerede hatt sex, men hun viser veldig lite interesse i å være fysisk med meg når vi er sammen. Jeg føler liksom at det er kun jeg som tar på henne, får nesten ingenting igjen. Kan godt hende hun spiller kostbar, men for meg så føles det som om hun ikke har lyst på meg, eller at jeg ikke tenner henne. Jeg har ikke lyst å holde på med en som ikke har lyst på meg på samme måte som jeg har lyst på henne, så derfor har jeg i det siste vært litt kjølig i kontakten med henne(svarer på meldinger, men ikke sendt noe på eget initativ). Så vurderer litt hva jeg skal gjøre; enten avslutte ting, eller treffe henne en til gang,og hvis hun enda ikke viser noe interesse for meg(berøring/eskalering/kosing) så må jeg anta at jeg ikke tenner henne og avslutte ting.
Kan være noe lignende for han kisen din hvis han føler at du ikke har noe særlig lyst på ham, går litt på manne-egoet.

Anonymkode: f4d06...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på med en dame for tiden, og er litt i samme greia. Vi har allerede hatt sex, men hun viser veldig lite interesse i å være fysisk med meg når vi er sammen. Jeg føler liksom at det er kun jeg som tar på henne, får nesten ingenting igjen. Kan godt hende hun spiller kostbar, men for meg så føles det som om hun ikke har lyst på meg, eller at jeg ikke tenner henne. Jeg har ikke lyst å holde på med en som ikke har lyst på meg på samme måte som jeg har lyst på henne, så derfor har jeg i det siste vært litt kjølig i kontakten med henne(svarer på meldinger, men ikke sendt noe på eget initativ). Så vurderer litt hva jeg skal gjøre; enten avslutte ting, eller treffe henne en til gang,og hvis hun enda ikke viser noe interesse for meg(berøring/eskalering/kosing) så må jeg anta at jeg ikke tenner henne og avslutte ting.
Kan være noe lignende for han kisen din hvis han føler at du ikke har noe særlig lyst på ham, går litt på manne-egoet.

Anonymkode: f4d06...e67

Ja, det er det jeg er redd for. Å finne den balansegangen (på, men ikke FOR på) er dritvanskelig! Sånn blir det når man har gått på en smell for mye, man forsøker så godt man kan å beskytte seg selv. Men så ender man kanskje opp med å såre seg selv i stedet? Samtidig har jeg gitt verbalt uttrykk for hva jeg syns, og mer enn det kan jeg ikke gi akkurat nå. Jeg må føle meg trygg jeg og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens :) Jeg er enig i det dere fleste sier, at det er nok mangel på interesse/funnet noen andre som gjør at han ikke svarer, for jeg vet jo selv at dersom man er interessert klarer man på et eller annet vis å få til å ta kontakt/svare i løpet av noen dager. Skulle ikke det stedet vi har snakket sammen fungere slik at han ikke får svart, kunne han lett oppsøkt meg på andre steder. Selvom jeg godtar og aksepterer at det ikke blir noe mer, kommer jeg nok fortsatt til å gruble over det her en stund. Denne måten å avslutte det på henger bare ikke sammen med den personen jeg ble kjent med/inntrykket jeg fikk. Jeg er kanskje litt naiv og liker å tro det beste om folk, dessverre, men forhåpentligvis lærer jeg litt av dette.. Men uansett om man lærer av det får man jo ikke gjort noe med hvordan folk oppfører seg i framtiden, da, dessverre..! 

Anonymkode: 5b666...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at han bare var ute etter sex, og når du sa at du vil noe mer, er han ikke interessert  i det? Virker som han ble lunken etter du sa det.

Anonymkode: 3af5d...df0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kansje han ble lei av og betale for dating app når det gikk så saktere fremover.

Anonymkode: 51436...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være at han bare var ute etter sex, og når du sa at du vil noe mer, er han ikke interessert  i det? Virker som han ble lunken etter du sa det.

Anonymkode: 3af5d...df0

Joda, kan hende det, men han både sa og ga uttrykk for noe helt annet, også før sex i det hele tatt ble et tema. Jeg sa nei relativt tidlig på kvelden, og det var ingen endringer i hvordan stemninga var før kvelden dagen etter. Man kan aldri vite, selvfølgelig.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kansje han ble lei av og betale for dating app når det gikk så saktere fremover.

Anonymkode: 51436...de8

Er ikke snakk om en betalt datingapp, så det stemmer nok ikke. Og det gikk da ikke så sakte heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoppet det fra å gå noe lenger, og forklarte også hvorfor til han (at jeg ikke var ute etter at vi skulle ha sex for at det så ikke ble noen ting mer mellom oss)

Anonymkode: 5b666...15b

Dumped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst har jeg vært gjennom akkurat det samme nå jeg også. Alt gikk på skinner; god kjemi, han virket skikkelig ålreit, annerledes enn tidligere menn jeg har brent meg på osv. Han introduserte meg for vennnene sine osv. Så etter et par uker; boom! Han sluttet å sende meldinger, var ikke lenger interessert i hvordan dagen min hadde vært eller fortelle om sin, gikk fra "har du ledig tid på onsdag eller torsdag" til "vi kan sees en dag ja". Jeg er jo ikke dum, men fy faen, så utrolig feigt å ikke bare klare å si "føler ikke dette er helt riktig, så er best å avslutte det nå". 

Og dette var en fyr som langt ifra kan velge og vrake blant damer (beklager, men det er sant!), og han var liksom "den snille". Greit å miste interessen, men si nå ifra! Det gjør ALLTID jeg når det er andre veien.

Anonymkode: e7172...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...