Gå til innhold

Ta med fra USA?


ini

Anbefalte innlegg

Samboeren min skal på en konferanse i USA om et par uker, og siden jeg er helfrelst på nesten alt fra USA har han sagt at jeg kan få komme med en ønskeliste over hva han skal fylle kofferten med når han skal hjem. Imidlertid sitter jeg her og prøver å lage en liste, men det eneste jeg kan komme på er Ranch, string cheese og crest white strips. :Hehe:

Hva er dine beste tips? Det må ikke nødvendigvis være spiselige ting, men han er mer tilbøyelig til å ta med fem kilo string cheese enn å kjøpe enda et par sko til meg, for å si det sånn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg kjøper (er jevnlig der) er vel egentlig klær og muligens elektronikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstøy fra Nike. Og en kindle. Liker du å pynte huset gjennom året med høstpynt, julepynt osv er jo utvalget i USA enormt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyere eller eldre Dodge Challenger / Charger / Viper, Chevrolet Camaro / Corvette?

Eller kanskje ein annan veteranbil / motorsykkel / traktor.

Endret av Dodge
Motorsykkel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små flasker med håndsprit med god lukt (Victorias secret og Bed, bath & beyond har billige). Nattkjoler fra Victorias Secret. JuniorMints (mint med sjokoladetrekk). Popcorn med MASSE smør! Snuggles (små arkman har i tørketrommelen, lukter nydelig). Melatonin og/eller unison sovetabletter (reseptfritt på apotek, aner ikke om det er lov å ta med hit). 

Anonymkode: 3d097...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2016 den 0.17, Dodge skrev:

Nyere eller eldre Dodge Challenger / Charger / Viper, Chevrolet Camaro / Corvette?

Eller kanskje ein annan veteranbil / motorsykkel / traktor.

Volvo P 1800 orginal  :sprettoy: :P

Anonymkode: 676fb...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drugstore-sminke.  Koster ca halvparten av det det koster her.  Tenker på merker som Loreal, Maybelline osv. Du kan jo lage en liste over favoritter du pleier å handle i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er frelst, og det er det eneste du kommer på? :ph34r: Vet ikke hvor lang tid han har på seg, men outlets! Her kan det gjøres kupp! Designer-vekser, klær, sko, ja alt! Noe fra Victoria's Secret som man ikke får i Norge. Amerikansk godteri, parfyme, sminke... Halloween- og julepynt :hoppendeglad:

Anonymkode: fc565...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10/23/2016 den 0.31, AnonymBruker skrev:

Små flasker med håndsprit med god lukt (Victorias secret og Bed, bath & beyond har billige). Nattkjoler fra Victorias Secret. JuniorMints (mint med sjokoladetrekk). Popcorn med MASSE smør! Snuggles (små arkman har i tørketrommelen, lukter nydelig). Melatonin og/eller unison sovetabletter (reseptfritt på apotek, aner ikke om det er lov å ta med hit). 

Anonymkode: 3d097...1ce

Det er ikke lov til å importere/ta med seg noen legemidler som ikke har norsk bruksanvisning. Har ikke noe å si om de er reseptfrie.(Takket være nåværende helseminister)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nike og Levis. Barberblader. Kool-aid. Dip blanding. Reeses peanøtter-sjokolader. Tannbleking. 

Anonymkode: 21cbd...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2016 den 20.12, funginger skrev:

Det er ikke lov til å importere/ta med seg noen legemidler som ikke har norsk bruksanvisning. Har ikke noe å si om de er reseptfrie.(Takket være nåværende helseminister)

Jeg kjøper alltid ibux, paracet, naproxen og tom. zopikolon fra Spania.  Aldri blitt stoppet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, DreamOn skrev:

Jeg kjøper alltid ibux, paracet, naproxen og tom. zopikolon fra Spania.  Aldri blitt stoppet. 

Det blir litt som å si at det er OK å kjøre i fylla fordi du har gjort det mange ganger og aldri blitt stoppet. Det kommer nok også an på hva det er og så er det litt forskjell på innen EU/EØS og fra USA (eller andre steder utenfor EU).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Whoops skrev:

Det blir litt som å si at det er OK å kjøre i fylla fordi du har gjort det mange ganger og aldri blitt stoppet. Det kommer nok også an på hva det er og så er det litt forskjell på innen EU/EØS og fra USA (eller andre steder utenfor EU).

Du kan ikke sammenligne det å kjøpe paracet i utlandet med det å kjøre i fylla. Det blir for dumt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Purple Basil skrev:

Du kan ikke sammenligne det å kjøpe paracet i utlandet med det å kjøre i fylla. Det blir for dumt. 

Det er satt på spissen. Nå er kanskje ikke Ibux og Paracet det mest kritiske. De selges i Norge også (selv om de selger opp til 800 mg uten resept i Spania). Men det er nok av andre reseptfrie medikamenter som er forbudt eller ukjente i Norge, selv om de virker (eller ER) harmløse.

Når loven sier at det er forbudt, så er det forbudt. Det har ikke noe med sjansen for å bli stoppet å gjøre. Det er ikke mer lovlig å bryte loven om man ikke blir oppdaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...