Gå til innhold

Hvordan finne styrkeprogram og gjøre øvelsene riktig på egenhånd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å begynne å trene styrke,men har null peiling på det og aner ikke om jeg gjør noe riktig. Kunne tenke meg å trene med personlig trener,men det er jo svindyrt.

Jeg er student og har ikke en voldsom god økonomi. Har sett litt på ulike program,men synes de er så kompliserte og med masse utstyr. Kunne tenke meg noe helt enkelt å begynne med. Så er det jo det å gjøre ting riktig,og jeg har jo ingen som kan korrigere meg og har ingen jeg kan spørre heller.

Tenker å gjøre det hjemme. Føler at det er for ukomfortabelt å trene på senter med masse folk som ser alt jeg gjør feil. Blir så selvbevisst når jeg ikke har peiling på hva jeg driver med.

Målet mitt er å stramme opp,bli sterkere og få bedre holdning. Jeg er i veldig dårlig form,og føler at jeg egentlig mest ser ut som en sekk med poteter. Ja,ønsker å gjøre noe med det,men ønsker å begynne med noe som er enkelt først. Noen som har noen tips? :)

Burde vel nevne at jeg er kvinne ja :)

Anonymkode: ca777...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du bare trene hjemme med egen kropp som belastning, så finner du mange øvelser på f.eks. youtube.

Skal du derimot trene med manualer eller maskiner, så bør du få noen til å veilede deg om hvordan å løfte riktig da bevegelsesmønsteret er veldig viktig å gjøre riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Søk på Jillian Michaels sine (hun fra Slankekrigen USA). Hun har noen program for nybegynnere som lærer deg styrkeøvelser og kombinerer det med cardio (f.eks 30 day shred). Ellers finnes det også utrolig mange videoer som viser teknikk på youtube

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...