Gå til innhold

Erfaringer fra pergotime?


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er min andre syklus med pergotime. Jeg tar det pga pcos og manglende eggløsning. Er det noen som har erfaringer med pergotime? Hvor lang tid tok det feks. før du ble gravid? Del gjerne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring med pergotime. Gikk på det i en måned, ble så forferdelig dårlig at jeg ikke orket å ta pergotime lenger. Jeg hadde to barn fra før, men fikk ikke det tredje. Egentlig et luksusproblem i mitt tilfelle.

Jeg har hørt at noen har gode erfaringer med det, men jeg slet kraftig med svimmelhet, ble kokende varm, og følte meg uvel og hoven i kroppen. Men det fins sikkert folk som har bedre erfaringer å komme med. Angrer litt på at jeg ikke forsøkte å gå på det lengre enn jeg gjorde tiltross for bivirkningene for legen så like etter bruken av pergotime at det løsnet flere egg samtidig. Da er oddsene for å bli gravid langt større. Flere som bruker det får tvillinger.  

Du har jo vært flink å begynt på din andre syklus med pergotime. Stå på! 

Endret av SaraTerese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og dette et par mnd men det hjalp desverre ikke. Øker vel og sjangsen for tvillinger hvis man blir gravid

Anonymkode: dc115...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med min første runde pergotime nå, så jeg har ikke så mye erfaringer å dele enda, men jeg vil gjerne følge med i tråden. Jeg har regelmessig syklus og eggløsning, og er spent på om det kan ha noe for seg da. Jeg kjenner til to par som ble gravide med pergo :) Hos dem var manglende eggløsning/ lang og uregelmessig syklus problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Illy skrev:

Jeg holder på med min første runde pergotime nå, så jeg har ikke så mye erfaringer å dele enda, men jeg vil gjerne følge med i tråden. Jeg har regelmessig syklus og eggløsning, og er spent på om det kan ha noe for seg da. Jeg kjenner til to par som ble gravide med pergo :) Hos dem var manglende eggløsning/ lang og uregelmessig syklus problemet.

Men hvorfor bruker du pergotime da? Jeg mener, når du både har regelmessig syklus og eggløsning? 

Jeg merker lite bivirkninger, kanskje bare at jeg er litt mer sulten og muligens litt mer gretten enn vanlig ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Men hvorfor bruker du pergotime da? Jeg mener, når du både har regelmessig syklus og eggløsning? 

Jeg merker lite bivirkninger, kanskje bare at jeg er litt mer sulten og muligens litt mer gretten enn vanlig ;) 

Fordi vi er i prøveperiode 16 uten noe resultat til nå. Det er ikke funnet noe galt med oss, med unntak av litt redusert sædkvalitet. Men noe må det jo være... I tillegg til eggløsning og stabil syklus, skal pergo kunne gi flere egg på én gang, og eggene kan kanskje bli av bedre kvalitet. Tror ikke sjansene er så gode for oss, men det er verdt et forsøk før IVF.

Lykke til i denne syklusen, håper den ender med to streker på testen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver på vegne av en annen:

 

Brukte Pergotime i 1 syklus og ble gravid. Det var noen få bivirkninger som å ha menssmerter de 5 dagene jeg tok den. Har både eggløsning og noenlunde regelmessig syklus ellers men brukte den fordi vi hadde prøvd veldig lenge uten å lykkes.

Anonymkode: 43fab...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 pergokurer (dvs alt for mange) uten resultat. Vi endte opp med et IVF-barn til slutt! 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 doble pergokurer. Hadde eggløsning, og har muligens det av meg selv også. Mistenker dårlig eggkvalitet, har PCO. Ble gravid på første prøverørsforsøk som resulterte i verdens beste datter. Hadde hetetokter på Pergotime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en pergokur men jeg orket ikke flere for jeg fikk så mye bivirkninger. Fikk pergotime uten å ha begynt å prøve først, uten å sjekke antall egg og uten å sjekke mannen. Så valgte å slutte med det igjen og heller bruke litt tid på dette. 

Anonymkode: 6ef5f...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Hiver meg innpå her, jeg. Har manglende mens, EL og lavt innhold av østrogen. Var hos gyn igår og fikk resept på Provera (for å starte mensen) og Pergotime 50ml. 

Begynte med Provera igår og er veldig spent. Har noen av dere brukt denne komboen før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Fikk både mens og EL-av det. Ble dessverre ikke gravid, men hadde jo i alle fall muligheten i motsetning til tidligere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, miore skrev:

Jepp! Fikk både mens og EL-av det. Ble dessverre ikke gravid, men hadde jo i alle fall muligheten i motsetning til tidligere :) 

Takk for svar. Håper du har blitt gravid nå i ettertid. Får vel bare komme i gang så ser jeg hva som skjer. Forstod ikke helt når jeg skulle begynne på Provera igjen etter jeg har fått mensen (forhåpentligvis) 1.gang og brukt Pergotime de dagene jeg skal. Kan du forklare meg det?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pergotime funket ikke på meg. Jeg kunne sagt dessverre, men jeg ble gravid av meg selv innimellom videre utredning (og endte opp med tre barn laget helt på egenhånd) så det endte godt. 

Anonymkode: 88b18...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ping85 skrev:

Takk for svar. Håper du har blitt gravid nå i ettertid. Får vel bare komme i gang så ser jeg hva som skjer. Forstod ikke helt når jeg skulle begynne på Provera igjen etter jeg har fått mensen (forhåpentligvis) 1.gang og brukt Pergotime de dagene jeg skal. Kan du forklare meg det?  

Siden jeg fikk eggløsning av pergotime, fikk jeg også mensen uten å måtte bruke provera etter endt kur :) Siden Provera bare brukes for å fremkalle en blødning, trenger du ikke bruke det dersom du etter pergo-kuren får blødning på egen hånd.

Hvis du har fått beskjed om å ta pausemåned mellom hver pergokur, blir det altså provera --> mens1 --> pergotime på dag 3 eller 5 (det gynekologen har gitt deg beskjed om) --> forhåpentligvis EL --> forhåpentligvis gravid, eventuelt mens2 --> måned uten hormoner. Får du ikke mens av deg selv igjen etter pausemåned, blir det ny proverakur --> mens3 --> pergotime. 

Jeg fikk ikke beskjed av min gynekolog om å ta pausemåned, så jeg gikk rett på ny pergotimekur når jeg fikk mens2. 

Får du ikke mens2 selv om du ikke har blitt gravid, har du sannsynligvis ikke hatt EL til tross for pergotime. Da ville jeg snakket med gynekolog om du burde prøve trippel kur (75 mg) neste gang.

Jeg fikk meg til slutt et ivf-barn, og prøver nå å lage et nytt et på samme vis :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pergotime funket ikke på meg. Jeg kunne sagt dessverre, men jeg ble gravid av meg selv innimellom videre utredning (og endte opp med tre barn laget helt på egenhånd) så det endte godt. 

Anonymkode: 88b18...ce9

Ok, takk for svar :) Men flott at du ble gravid på "egenhånd". Ingenting er jo bedre enn det :baby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/17/2016 den 20.38, Chickenwings85 skrev:

Men hvorfor bruker du pergotime da? Jeg mener, når du både har regelmessig syklus og eggløsning? 

Jeg merker lite bivirkninger, kanskje bare at jeg er litt mer sulten og muligens litt mer gretten enn vanlig ;) 

Er i samme kategori som hun du spør. Bruker pergo for at flere egg skal løsne (to-tre fremfor ett). Kan spesielt hjelpe om eggkvalitet ujevn som når man blir eldre; da kan det være at i alle fall ett egg er av god kvalitet.

Jeg ikke gravid på pergo, men måneden etter. Pergo kan ha effekt også.

ALLE SOM GÅR PÅ PERGO BØR FØLGES OPP MED ULTRALYD RETT FØR EL SLIK AT LEGEN KAN SE OM EL PÅ GANG OG OM FLERE EGG SLIPPES. Hvis ikke, er det ikke noe poeng å fortsette i månedsvis. Har hørt om leger som bare skriver ut pergo uten å følge opp, noe jeg synes er uforsvarlig, det er ikke uten bieffekter dom beskrevet over her og idioti å fortsette å dktivevyt perhoreseptrr om den ikke har effekt på el. 

Anonymkode: d58ba...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, miore skrev:

Siden jeg fikk eggløsning av pergotime, fikk jeg også mensen uten å måtte bruke provera etter endt kur :) Siden Provera bare brukes for å fremkalle en blødning, trenger du ikke bruke det dersom du etter pergo-kuren får blødning på egen hånd.

Hvis du har fått beskjed om å ta pausemåned mellom hver pergokur, blir det altså provera --> mens1 --> pergotime på dag 3 eller 5 (det gynekologen har gitt deg beskjed om) --> forhåpentligvis EL --> forhåpentligvis gravid, eventuelt mens2 --> måned uten hormoner. Får du ikke mens av deg selv igjen etter pausemåned, blir det ny proverakur --> mens3 --> pergotime. 

Jeg fikk ikke beskjed av min gynekolog om å ta pausemåned, så jeg gikk rett på ny pergotimekur når jeg fikk mens2. 

Får du ikke mens2 selv om du ikke har blitt gravid, har du sannsynligvis ikke hatt EL til tross for pergotime. Da ville jeg snakket med gynekolog om du burde prøve trippel kur (75 mg) neste gang.

Jeg fikk meg til slutt et ivf-barn, og prøver nå å lage et nytt et på samme vis :)

Tusen takk for langt og oppklarende svar!! :) Jeg skal se på hva legen har skrevet og se om det kan ligne det du forklarer her.

Kanskje dumt spørsmål, men er det dobbel kur jeg har fått (50mg)? 

Kjekt å høre at dere fikk et barn tilslutt. Krysser fingrene for at det snart er enda et til på vei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ping85 skrev:

Tusen takk for langt og oppklarende svar!! :) Jeg skal se på hva legen har skrevet og se om det kan ligne det du forklarer her.

Kanskje dumt spørsmål, men er det dobbel kur jeg har fått (50mg)? 

Kjekt å høre at dere fikk et barn tilslutt. Krysser fingrene for at det snart er enda et til på vei :fnise:

Neida, det var bare jeg som husket feil i farta :) 50 mg er enkel kur (en pille), 100 mg er dobbel kur og 150 mg er trippel kur! Så om ikke enkel kur virker, er det dobbel som er det naturlige neste steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...