Gå til innhold

Strøk på førerprøven!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der stemmer ikke. 

Pappa kjørte traktor alene som 10 åring. Han har kjørt traktor, firhjuling og moped siden han var 10 år. Han kjørte også bil, men ikke i byen. Han vokste opp landet for mange år siden, ganske slapt ang kjøring og slikt. 
Han har vært hobby-bilmekaniker siden han var veldig ung. Han kan alt om biler og alt som kan kjøres. Bygget alt fra båt til traktor fra ung alder. Farfar var bil interessert.
Fra han var 18 (da han fikk førerkortet) så tok han førerkortet i alt. Alt fra traktor til mini buss. Mini buss på moro skyld. Bruker den aldri, men han har fortsatt lappen for det. Han tok truck førerbeviset som 40 åring, fordi han ikke hadde den fra før. Gjorde det på gøy bare. 

Han kjørte tungtransport i 30+ år. Første jobben hans som 18 åring var å kjøre lastebil. 

Så ble han syk, fysisk. Operasjon, rehabilitering, jobbskifte. På grunn av jobb skifte så måtte han ta ny oppkjøring. Arbeidsgiverens krav for alle. Han kjørte både bil og lastebil før jobbskiftet, mistet aldri førekortet ei eller kjøreevne. 
Første sensoren sa at han var en dårlig sjåfør og strøk han. Han pirket på ting som ikke var til stede, fant opp ting å kritisere for. Han viste ikke om pappa's "bil historie". 
Så fikk han en ny sensor og besto med glans. Sendte inn en klage på den første sensoren, og han var ikke den eneste som hadde klaget på den sensoren. 

Så det at noen stryker er ikke alltid elevens feil. Ei deres opplæring eller kjøreevne. Det kan faktisk være sensorene som er sykt kjipe og inkompetente i jobben sin. 
Det å si at han (TS bror) strøk på grunn av inkompetent opplæring av faren er urimelig. For det stemmer ikke alltid. Sensorer er ikke feilfrie, alle er ikke eksperter på veien heller. 

Anonymkode: dfb0c...1c0

Ts her. Jeg har ingen bror. 🤔🤔😕 Dette her gjelder ikke meg heller.

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, det hørtes ut som en god ide. Gå for den billigste skolen, når du alt sliter med å beste oppkjøringen :)

Høres ut som du kunne trengt litt opplæring i temaet selvinnsikt også, har du ikke fått det på skolen du kjører med nå?

Anonymkode: 32264...e8b

Billigere betyr ikke nødvendigvis dårligere, din fis. 

Om du tror at desto dyrere jo bedre, så tror jeg DU har fått slett opplæring gitt ;) 

Anonymkode: b110e...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk også på første oppkjøring. Kjørte i et kryss som var grønt, visste ikke at jeg hadde vikeplikt likevel, haha jaja. Fikk samme kryss neste gang jeg skulle kjøre, så visste det da, heldigvis.

Men det er utrolig kjipt, jeg gråt masse, ops.  
Det rare var at jeg trodde ikke at jeg brydde meg så mye om det, likevel klarte jeg ikke kontrollere gråtingen da jeg ikke besto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Grunnen som gjør at den ene skolen er billigere enn andre, er fordi den ene som er dyrere er i Oslo og den andre er i Ski. Så dvs at Ski er  det nærmeste til Drøbak. Og da trenger ikke betale noe gebyr til kjøre skole osv. 

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Nå tenker jeg å kjøre opp med en annen kjøreskole, som er litt billigere. Men da blir det med en annerledes bil enn den jeg er vant med! Men som sagt, jeg er flink til å kjøre, har kjørt en del alene før med forskjellige biler og det var ingen problem.

Så har det noe å si om jeg kjører opp med en annen bil/Tenker I Forhold Til hvordan kjøringen min blir da/?

Anonymkode: 3e910...54f

Det er nok all denne alenekjøringa uten førerkort som har gjort at du har tilegnet deg dårlige vaner og at du tror du er en bedre sjåfør enn det du faktisk er. Men for å svare på spørsmålet, så vil det for en god sjåfør ikke ha noen betydning hvilken bil du kjører... så derfor hadde jeg nok satset på den du allerede er godt kjent med. 

Anonymkode: 517fc...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok all denne alenekjøringa uten førerkort som har gjort at du har tilegnet deg dårlige vaner og at du tror du er en bedre sjåfør enn det du faktisk er. Men for å svare på spørsmålet, så vil det for en god sjåfør ikke ha noen betydning hvilken bil du kjører... så derfor hadde jeg nok satset på den du allerede er godt kjent med. 

Anonymkode: 517fc...23c

TS her.

Riktig nok det du skriver her. Jeg tenker å kjøre opp med den billigste. Det er ikke den jeg er kjent med da. Så tenker å ha en kjøretime med de, ble kjent med bilen og sånt. Før jeg bruker dem til oppkjøringen da.

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...