Gå til innhold

Strøk på førerprøven!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel. 21 åring her. Jeg kjørte opp  i Drøbak på fredag og strøk pga 1 vikeplikts brudd situasjon og lavere fart på motorvei. Vanligvis så gjør jeg ikke de feilene, men jeg var så stressa og nervøs.Siden det var første gang jeg skulle kjøre opp. Jeg hadde 5000 totalt som egentlig jeg  betalte og det var alt jeg hadde. Så kommer til å være blakk denne måneden. Strøk allikevel. Så dritt kan det gå altså. 

 

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg strøk også på første forsøk. Nervøsiteten tok overhånd og jeg gjorde idiot-feil som jeg aldri gjør. Jeg virket usikker på meg selv som sjåfør, fordi jeg var så himla nervøs. Sensoren sa at det er ganske normalt. 

Andre gangen viste jeg hva jeg gikk til, og klarte det med glans. Ingen feil, ingen "anmerkninger". 

Anonymkode: dfb0c...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. 21 åring her. Jeg kjørte opp  i Drøbak på fredag og strøk pga 1 vikeplikts brudd situasjon og lavere fart på motorvei. Vanligvis så gjør jeg ikke de feilene, men jeg var så stressa og nervøs.Siden det var første gang jeg skulle kjøre opp. Jeg hadde 5000 totalt som egentlig jeg  betalte og det var alt jeg hadde. Så kommer til å være blakk denne måneden. Strøk allikevel. Så dritt kan det gå altså. 

 

Anonymkode: 3e910...54f

Bedre lykke neste gang, lær av dine feil :) Øv masse i mellomtiden mens du sparer til å kjøre opp igjen.

Jeg stod akkurat, men gjorde faktisk en del brølere....

og kjørelæreren min var overrasket over at jeg stod, fordi han jeg kjørte opp med var visst den verste sensoren, han ble kalt for strykjernet... han hadde vel en god dag, sa hun hehe :)

Det var forsåvidt bagateller da, men jeg hadde for stor fart da jeg skulle ta av i et kryss, jeg kvelte motoren 3-4 ganger før jeg kom meg på veien fra en bakke, jeg kjørte litt feil da jeg skulle opp på en vei og ta en u-sving, husker ikke helt hva jeg gjorde galt... og jeg kjørte borti fortauskanten da jeg skulle rygge på plass på parkeringen. 
Likevel bestod jeg :) Eneste han sa var at jeg måtte love å ta det mer med ro i veikryss.

Anonymkode: a4538...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

snip

og kjørelæreren min var overrasket over at jeg stod, fordi han jeg kjørte opp med var visst den verste sensoren, han ble kalt for strykjernet... han hadde vel en god dag, sa hun hehe :)

snip

Anonymkode: a4538...f4c

 

Hmm.. Pappa? :fnise: Pappa jobber som sensor og er streng, han har litt diverse kallenavn, blant annet strykjernet

Anywho, tilbake til deg TS. Broren min strøk 5 (!) ganger, søsteren min strøk som deg, 1 gang og jeg stod på første forsøk (utrolig spør du meg) 

Det handler om at du kan vise at du kan kjøre, ikke skape farlige situasjoner, og det er lov til å bli stressa. Når stresset kommer over deg, tell til ti, få en oversikt og heller slakk ned farten. Forklar sensor hvorfor du gjør hva du gjør - det vil gi så mye utslag, for da får sensoren vite at du har kontroll, men prøver å få en oversikt. Bare ikke på motorvei, hold fartsgrensen (hos meg spørs det helt på farten, kjører med idiotiske helårsdekk som er dritt å kjøre med, gjett om jeg gleder meg når jeg nå skal skifte til helt vanlige vinterdekk, hallelujah. Uansett, jeg slakker farten ned til fartsgrensen, kaaanskje 5 kmt under dersom jeg ser det er noe tett trafikk) følg trafikken, se i speil, sjekk ALLTID ved kryss at du kjører på forkjørsvei (du vet, gule "diamant" skiltet) og om du er usikker, ser du verken noe skilt eller noe på bakken har du garantert høyreregel) 

Good luck! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på førset forsøk og elsker å kjøre bil ,men ble fratatt lappen pga sykdom, det er kjipt. det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, dillyduzit skrev:

Hmm.. Pappa? :fnise: Pappa jobber som sensor og er streng, han har litt diverse kallenavn, blant annet strykjernet

Anywho, tilbake til deg TS. Broren min strøk 5 (!) ganger, søsteren min strøk som deg, 1 gang og jeg stod på første forsøk (utrolig spør du meg) 

Det handler om at du kan vise at du kan kjøre, ikke skape farlige situasjoner, og det er lov til å bli stressa. Når stresset kommer over deg, tell til ti, få en oversikt og heller slakk ned farten. Forklar sensor hvorfor du gjør hva du gjør - det vil gi så mye utslag, for da får sensoren vite at du har kontroll, men prøver å få en oversikt. Bare ikke på motorvei, hold fartsgrensen (hos meg spørs det helt på farten, kjører med idiotiske helårsdekk som er dritt å kjøre med, gjett om jeg gleder meg når jeg nå skal skifte til helt vanlige vinterdekk, hallelujah. Uansett, jeg slakker farten ned til fartsgrensen, kaaanskje 5 kmt under dersom jeg ser det er noe tett trafikk) følg trafikken, se i speil, sjekk ALLTID ved kryss at du kjører på forkjørsvei (du vet, gule "diamant" skiltet) og om du er usikker, ser du verken noe skilt eller noe på bakken har du garantert høyreregel) 

Good luck! 

Hvis broren din strøk fem ganger og faren din jobber som sensor, så vil jeg påstå at det må ha vært rimelig slett rådgiving hjemmefra. Da måtte jo denne påståtte sensoren se at han ikke var klar og hindret han i å kaste bort titusenvis av kroner på oppkjøringer han ikke ville bestå. 

Anonymkode: 517fc...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis broren din strøk fem ganger og faren din jobber som sensor, så vil jeg påstå at det må ha vært rimelig slett rådgiving hjemmefra. Da måtte jo denne påståtte sensoren se at han ikke var klar og hindret han i å kaste bort titusenvis av kroner på oppkjøringer han ikke ville bestå. 

Anonymkode: 517fc...23c

 

Nå var aldri broren min 100% gira på å ta lappen heller, og på det tidspunktet var ikke faren min sensor heller. Nå høres jeg kanskje blærete ut, men oppkjøringen var allerede betalt via arv øremerket oppkjøring for alle oss tre, og når alle var ferdige stod det forsatt igjen penger, så joda, penger kastet bort, men heldigvis hadde vi den luksusen. Det var også over en periode på ca + - 10 år. 

Han strøk på enkle småfeil, men som personen jeg siterte, fikk også en sensor som var beryktet for å stryke, dette skjedde 4 ganger. Jeg måtte ha en sensor fra en annen stasjon, og får å hente inn denne personen måtte mye tilrettelegges (ekstra press på meg) og jeg bestod. Tror nok vi fikk god nok opplæring. 

Også er det greit å velge en kjøreskole som vet hva de holder på med. Broren min brukte Svein Svensen, strøk gang på gang, byttet til AB hvor de terpet og vips - førerkort i hånda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffekrus

Det er fryktelig kjedelig å stryke, men det skal jo faktisk ikke så mye til. I en slik situasjon blir man litt ekstra stressa, slik at det er lett å gjøre feil man aldri ellers ville gjort. Uansett, bedre lykke neste gang! Hvis det hjelper deg med nervene, syntes i alle fall jeg at det var gull verdt å ha med kjørelæreren i bilen, det gjorde liksom noe med hele stemningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her!

Nå tenker jeg å kjøre opp med en annen kjøreskole, som er litt billigere. Men da blir det med en annerledes bil enn den jeg er vant med! Men som sagt, jeg er flink til å kjøre, har kjørt en del alene før med forskjellige biler og det var ingen problem.

Så har det noe å si om jeg kjører opp med en annen bil/Tenker I Forhold Til hvordan kjøringen min blir da/?

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Nå tenker jeg å kjøre opp med en annen kjøreskole, som er litt billigere. Men da blir det med en annerledes bil enn den jeg er vant med! Men som sagt, jeg er flink til å kjøre, har kjørt en del alene før med forskjellige biler og det var ingen problem.

Så har det noe å si om jeg kjører opp med en annen bil/Tenker I Forhold Til hvordan kjøringen min blir da/?

Anonymkode: 3e910...54f

Har du kjørt en del alene før... uten førerkort?

Anonymkode: 517fc...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kjørt en del alene før... uten førerkort?

Anonymkode: 517fc...23c

Ts igjen her.

Det var ikke svar på spørsmålet. Men ja det har jeg gjort. Ikke i Norge, men i utlandet. 

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts igjen her.

Det var ikke svar på spørsmålet. Men ja det har jeg gjort. Ikke i Norge, men i utlandet. 

Anonymkode: 3e910...54f

Ulovlig? Hvordan fikk du tak i bil uten førerkort?

Anonymkode: 6d1cc...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulovlig? Hvordan fikk du tak i bil uten førerkort?

Anonymkode: 6d1cc...168

Det var jobb. Fikk tillatelse. Det er dessverre ikke lov for meg å fortelle her. Men jeg var ikke alltid alene da. Men jeg vil helst ha et svar på om det har noe å si om jeg kjører opp med en annen bil til oppkjøringen? Eller om det er best å bruke den jeg er vant med og betale 1000,- ekstra?

Anonymkode: 3e910...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis broren din strøk fem ganger og faren din jobber som sensor, så vil jeg påstå at det må ha vært rimelig slett rådgiving hjemmefra. Da måtte jo denne påståtte sensoren se at han ikke var klar og hindret han i å kaste bort titusenvis av kroner på oppkjøringer han ikke ville bestå. 

Anonymkode: 517fc...23c

Den der stemmer ikke. 

Pappa kjørte traktor alene som 10 åring. Han har kjørt traktor, firhjuling og moped siden han var 10 år. Han kjørte også bil, men ikke i byen. Han vokste opp landet for mange år siden, ganske slapt ang kjøring og slikt. 
Han har vært hobby-bilmekaniker siden han var veldig ung. Han kan alt om biler og alt som kan kjøres. Bygget alt fra båt til traktor fra ung alder. Farfar var bil interessert.
Fra han var 18 (da han fikk førerkortet) så tok han førerkortet i alt. Alt fra traktor til mini buss. Mini buss på moro skyld. Bruker den aldri, men han har fortsatt lappen for det. Han tok truck førerbeviset som 40 åring, fordi han ikke hadde den fra før. Gjorde det på gøy bare. 

Han kjørte tungtransport i 30+ år. Første jobben hans som 18 åring var å kjøre lastebil. 

Så ble han syk, fysisk. Operasjon, rehabilitering, jobbskifte. På grunn av jobb skifte så måtte han ta ny oppkjøring. Arbeidsgiverens krav for alle. Han kjørte både bil og lastebil før jobbskiftet, mistet aldri førekortet ei eller kjøreevne. 
Første sensoren sa at han var en dårlig sjåfør og strøk han. Han pirket på ting som ikke var til stede, fant opp ting å kritisere for. Han viste ikke om pappa's "bil historie". 
Så fikk han en ny sensor og besto med glans. Sendte inn en klage på den første sensoren, og han var ikke den eneste som hadde klaget på den sensoren. 

Så det at noen stryker er ikke alltid elevens feil. Ei deres opplæring eller kjøreevne. Det kan faktisk være sensorene som er sykt kjipe og inkompetente i jobben sin. 
Det å si at han (TS bror) strøk på grunn av inkompetent opplæring av faren er urimelig. For det stemmer ikke alltid. Sensorer er ikke feilfrie, alle er ikke eksperter på veien heller. 

Anonymkode: dfb0c...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Nå tenker jeg å kjøre opp med en annen kjøreskole, som er litt billigere. Men da blir det med en annerledes bil enn den jeg er vant med! Men som sagt, jeg er flink til å kjøre, har kjørt en del alene før med forskjellige biler og det var ingen problem.

Så har det noe å si om jeg kjører opp med en annen bil/Tenker I Forhold Til hvordan kjøringen min blir da/?

Anonymkode: 3e910...54f

Jøss, det hørtes ut som en god ide. Gå for den billigste skolen, når du alt sliter med å beste oppkjøringen :)

Høres ut som du kunne trengt litt opplæring i temaet selvinnsikt også, har du ikke fått det på skolen du kjører med nå?

Anonymkode: 32264...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...