Gå til innhold

Til de veganerne som er uspiselige, militante og aggressive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er dere det? Har dere tenkt på hvordan verden ser dere? Jeg spiser mye vegansk mat, da jeg ikke spiser melkeproudkter eller egg. Men innimellom spiser jeg kjøtt. Jeg er interessert i veganer-oppskrifter, men har ikke noe lyst til å bli medlem i noen veganergruppe på fb for eksempel fordi veganerne er så aggressive og ubehagelige å være rundt.

Det er sikkert mange som er hyggelige, men det er jo ikke dem man legger merke til.

Denne aggressiviteten skader bare saken deres.

Og dere skader kanskje ikke dyr fysisk, men dere bryr dere jo ikke døyten om at dere skader mennesker emosjonelt.

Anonymkode: 1f163...26b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke et svar på det du lurer på, men må bare si: Enig med deg!! Liker å eksperimentere i matveien selv og forsøker å ha 2 kjøttfrie dager i uken feks. Mye vegbana mat ser utrolig godt ut og jeg kunne tenke meg å teste. Men jeg kvier meg for å lete etter oppskrifter o.l. fordi det alltid følger aggressiv propaganda med. Tenkte på en sak her om dagen, hvorfor må alle veganere proklamere det hele tiden? På instagram feks så må det stå "vegan" i "om deg feltet". Vurderer å skrive "alt går i grisen" på min egen i protest. 

Anonymkode: 97462...be5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veganer, men spiser ikke kjøtt rett og slett fordi jeg liker annen mat bedre.  Jeg er ikke med i noe veganmiljø, og skjønner ikke helt hvorfor der skulle være noen naturlig sammenheng mellom kynisme og  vegansk livsstil? Har du eksempler? Er det fanatisme og nedlatende omtale av ikke-veganere som er problemet, og er det mange som er sånn?

Anonymkode: b6610...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid folk av alle grupper som vil være nedlatende mot de som ikke er som seg selv. Dette gjelder menn mot kvinner, kvinner mot menn, religiøse, ateister osv osv

Er ganske sikker på at for hver fanatisk veganer er det minst en veganer som må tåle dritt fra andre. Slik som søsteren min der bestefar alltid skal klage på det hun spiser, selv om hun aldri snakker om det selv.

Anonymkode: 2213e...cb0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ganske sikker på at for hver fanatisk veganer er det minst en veganer som må tåle dritt fra andre. Slik som søsteren min der bestefar alltid skal klage på det hun spiser, selv om hun aldri snakker om det selv.

Ja hva er dette? Hvorfor kan ikke folk få spise hva de vil? Ser jo også at veganere og vegetarianere får mye dritt! TS

Anonymkode: 1f163...26b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veganer og de aller fleste andre veganere jeg kjenner og vet om er veldig hyggelige og hjelpsomme. Anbefaler deg å faktisk melde deg inn i noen veganergrupper på Facebook. Stort sett snakker vi bare om digg mat.

Anonymkode: 5b692...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veganer og de aller fleste andre veganere jeg kjenner og vet om er veldig hyggelige og hjelpsomme. Anbefaler deg å faktisk melde deg inn i noen veganergrupper på Facebook. Stort sett snakker vi bare om digg mat.

Anonymkode: 5b692...c3f

Ja jeg vurderte det akkurat nå før jeg startet denne tråden, men ombestemte meg når jeg så denne posten som begynte med: "Etter en knallbra demonstrasjon for Ulv i Norge, smaker det ekstra godt med et vegansk, voldsfritt måltid..." (min utheving)

Det er jo en passiv aggressiv måte å si at jeg som spiser kjøtt spiser voldelige måltid og er slett ikke noe bedre enn de som vil utrydde ulven, og det orker jeg liksom ikke sitte og høre på.

Anonymkode: 1f163...26b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et annet eksempel fra en vegansk mat-gruppe:

"Etter appellen mot masseslakt av uskyldige dyr, varmet jeg meg på loving Hut. Nummer 25 som alltid." (min utheving)

Man får det liksom gnidd inn.... TS

Anonymkode: 1f163...26b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man leser mange ekstreme meninger på KG også, men du er jo fortsatt på dette forumet. Man må jo bare sile ut slike ting og konsentrere på det man er interessert i

Anonymkode: 2213e...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere det? Har dere tenkt på hvordan verden ser dere? Jeg spiser mye vegansk mat, da jeg ikke spiser melkeproudkter eller egg. Men innimellom spiser jeg kjøtt. Jeg er interessert i veganer-oppskrifter, men har ikke noe lyst til å bli medlem i noen veganergruppe på fb for eksempel fordi veganerne er så aggressive og ubehagelige å være rundt.

Det er sikkert mange som er hyggelige, men det er jo ikke dem man legger merke til.

Denne aggressiviteten skader bare saken deres.

Og dere skader kanskje ikke dyr fysisk, men dere bryr dere jo ikke døyten om at dere skader mennesker emosjonelt.

Anonymkode: 1f163...26b

Hør, hør! 

Akkurat sånn er det!

Anonymkode: 78cdd...935

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva det gjelder vil det alltid være noen som blir "fanatisk" opptatt av å fremme sin sak, koste hva det koste vil. Dette gjelder dessverre mange vegeterianere/veganere også. Jeg har opplevd det samme som deg TS, i mange situasjoner. Man kommer veldig mye lenger ved å fremme saken sin på en positiv måte, ikke ved å fortelle at alle andre tar feil 🙄 Heldigvis finnes det også veldig mange vegeterianere/veganere som IKKE er "fanatiske". Googler du litt finnes det sikkert en hel rekke oppskrifter der ute som ikke forteller deg at all kjøtt er dyremisshandling :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke fremme saken sin i det hele tatt. Bare spis veganermaten og hold kjeft. 

Anonymkode: 78cdd...935

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veganer men er medlem av et par veganske grupper på fb for matinspirasjon. Kan ikke si det blir skrevet spesielt mye om slike ting du nevner TS som jeg har lagt merke til, men det kommer sikkert ann på hva man er opptatt av og velger å irritere seg over.. Det er mest bilder av veganske produkter og middagstallerkner som står i fokus.

Anonymkode: a8431...8a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt som feminisme, man ser de gærne og alle de andre kjemper for saken sin i fred, hehe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 1.24, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dere det? Har dere tenkt på hvordan verden ser dere? Jeg spiser mye vegansk mat, da jeg ikke spiser melkeproudkter eller egg. Men innimellom spiser jeg kjøtt. Jeg er interessert i veganer-oppskrifter, men har ikke noe lyst til å bli medlem i noen veganergruppe på fb for eksempel fordi veganerne er så aggressive og ubehagelige å være rundt.

Det er sikkert mange som er hyggelige, men det er jo ikke dem man legger merke til.

Denne aggressiviteten skader bare saken deres.

Og dere skader kanskje ikke dyr fysisk, men dere bryr dere jo ikke døyten om at dere skader mennesker emosjonelt.

Anonymkode: 1f163...26b

Er nå bare å ikke være det, det da😉. De som er aggressive, er tullinger. Jeg er nesten-vegetarianer, men har ingen interesse av å tvinge noen til ikke å spise kjøtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg synes det er militante enkeltpersoner knyttet til ethvert spesifikt kosthold, jeg. Skulle gjerne hatt en krone for alle som blir sinna når jeg forteller at jeg liker å lage brød (glutenmilitsen) og kaker (karbotrosretningen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Overrasket skrev:

Jeg synes det er militante enkeltpersoner knyttet til ethvert spesifikt kosthold, jeg. Skulle gjerne hatt en krone for alle som blir sinna når jeg forteller at jeg liker å lage brød (glutenmilitsen) og kaker (karbotrosretningen). 

Stemmer det, men man blir iallefall ikke kalt for voldelig om man spiser karbohydrater og gluten. TS

Anonymkode: 1f163...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er en greie er at mange veganer-restauranter heter noe med "good karma", "peace", "loving" "alive", "ethos" osv., noe som indikerer at hvis man IKKE spiser vegansk, så får man både dårlig karma, er en krigshisser, og slett ikke noe "loving", har ingen etikk etc.
Det er en veldig "vi er bedre enn dem"-holdning, som ekskluderer kjøttetere. Jeg føler at veldig mange veganere rett og slett ser ned på kjøttetere og føler at de er mye bedre mennesker siden de ikke spiser dyr eller bruker noe fra dyr. Vel, tror de da, for alle medikamenter er jo testet på dyr, så tar du en paracet, så er det garantert noen kaniner som har lidd forferdelig for det. TS

Anonymkode: 1f163...26b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...