Gå til innhold

Skal forlover betale for prøvetime brudekjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv vært forlover og dekka småbeløpene for bruden, men så syntes jeg beløpene var ubetydelige og at jeg unte bruden det. 

Jeg hadde nok ikke gjort det hvis økonomien var trang. 

Anonymkode: 6cb1e...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å gubbanoa, nei du det er noe jeg pent skal stå for selv gitt. Jeg forventer ikke noe fra forloveren min annet enn at hun skal være hjernen min den dagen jeg gifter meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har jeg aldri hørt om, jeg betalte ikke prøvetime der jeg kjøpe kjolen. Forlover skal jo ikke betale det, det er bruden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må man seriøst betale penger for å prøve noe i en butikk????!!!!! Det syntes jeg er helt urimelig!

Anonymkode: 33a6c...b8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
På 15.10.2016 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Haha... Nå må jeg bare le litt, men jeg visste ikke at dette ikke var vanlig. Har aldri vært forlover før, så da venninnen min fortalte at dette var min oppgave gikk jeg bare ut ifra at det var normalen. Hun hintet også til at det hadde vært gøy med champagne til prøvingen, haha. Det er litt typisk henne, hun er ganske fin på det. Likevel er det litt vanskelig å skulle ta opp dette med henne. Hun er veldig spandabel selv, altså, hun er ikke noe gjerrigknark. De skal gifte seg på et fint hotell og betaler overnatting også for meg, så jeg føler ikke at jeg kan begynne å krangle på dette. Kommer på en 5-600 for de to stedene som krever betaling, så jeg får ta meg råd til det...

Anonymkode: fe29e...f48

Jeg er gift og har vært forlover: det har ut fra min erfaring vært forloveren som ordnet/ordner med prøving; min erfaring er at forlover avtaler en dato med bruden og legg opp en venninne-dag. det trenger ikke være champagne i selve prøverommet (egentlig nesten heller ikke å anbefale; lett å kjøpe feil kjole når man er småbrisne 😜) men ett glass før og evnt etter prøverundene er jo koselig :) betaler hun hotellrom for deg i forbindelse med bryllupet ville jeg virkelig ikke lage en sak utgav dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er ikke din jobb å betale TS. Hvorfor i alle dager skulle det være det? Be henne betale selv, med mindre du har veldig lyst til å gi dette som en gave til henne så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skal da ikke du betale for. Det er jo ikke du som skal prøve brudekjole og gifte deg. Dette for bruden selv betale for synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det kunne ikke falt meg inn å fortelle min forlover at hun skulle ordnet eller betalt for min prøvetime. Jeg betalte og ordnet den selv. Var på prøving med mor og søster bare i tillegg. Jeg forventer ikke noe spesifikt av mine forlovere, annet enn at de prøver så godt å de kan å stille opp hvis jeg skulle trengt hjelp til noe, men ingen selvfølge at de skal stille opp så klart. Organiserer alt selv i samråd med mannen min, og det våre forlovere har hjulpet til med så langt er småting som råd til frisyre, bukett osv. Men ikke noe som koster dem noe. Har også sagt at de ikke skal ruinere seg for å organisere et UL til meg. Blir bra uansett!

Anonymkode: 56163...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...