Gå til innhold

Hva slags straff bør Johaug få?


Kjetil E

Straff for Johaug  

285 stemmer

  1. 1. Hva slags straff bør Johaug få?

    • Advarsel
      62
    • Intill 3 mnd utestengelse
      31
    • Under 1 år
      24
    • 1 til 1,5 år
      52
    • 2 år
      55
    • Mer enn 2 år
      61


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

2 års utestengelse.

Vil du trykke på stemmeknappen for 2 år?

Selv mener jeg 1 til 1,5 da det er det som straff for dette har ligget på andre utøvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ett år er greit. Det er surt, men dette handler jo også litt om det allmennpreventive ved at man ikke bare kan "ofre" en lege i fremtiden, selv om det ser ut til å være fortjent at legen får det meste av skylden her. Jeg tror mye står og faller på hva man konkluderer med rundt hvorvidt Johaug fikk kun tuben eller også esken fra denne legen, siden det ikke stod noen advarsel på tuben. Det viktigste er vel uansett at man får frem at dette etter alle solemerker er en (grovt) uaksom overtredelse, slik ethvert menneske som setter seg inn i saken nok forstår.

Venter forøvrig spent på denne brukeren som troller i alle tråder om straff, det være seg strafferettslig eller forvaltningsmessig.

Anonymkode: 02e1a...396

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bør få den samme straff som alle andre som blir tatt i doping får. 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har fått straff nok!!

Anonymkode: 7c938...cd4

Her ser vi enda et eksempel på norsk hykleri når det kommer til doping.

Anonymkode: 72ae4...ce4

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er likhet for loven skal straffen bli to år.

Her er det snakk om et stoff i den groveste kategorien som gir 4 års utestengelse for forsettelig bruk eller grovt uaktsom bruk. Ved uaktsom bruk gis det normalt 2 år, og det er i denne kategorien Johaug ligger. Måten hun har fått i seg stoffet på skal være umulig, men skjer likevel, de overser tydelig merking på pakken om at kremen inneholder ulovlige stoffer, merket "doping".

Spørsmålet er hva påtalemyndigheten i Norge gjør. De kan nok finne på å gi "strafferabatt" fordi det er selveste gulljenta vår. Men saken vil i såfall bli anket til CAS, og der er de nådeløse. Et slikt tilfelle vil også svekke saken ytterlige for Norge. Så da spørs det om påtalemyndighetene tør å gi en mild straff, vel vitende om at den sannsynligvis blir anket videre og straffen skjerpet i CAS.

Anonymkode: 9beb0...ca4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dask på rompa, utført av undertegnede. :lur:

Neida, seriøst, jeg synes utestengelse i 3 måneder er mer enn nok, for å ha stolt blindt på en idiot, en feiging som kysser ræv og trekker seg. 

Tenker hun lærer seg å bruke Google litt oftere heretter. :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

21-års forvaring

Anonymkode: 0a890...9b4

Det må statueres et eksempel som viser at vi lar norske dopere ikke slipper lettere unna enn andre. 4 års utestengelse er derfor den eneste rimelige straffen, så lenge strengere straff ikke benyttes for denne type forbrytelser i idretten.

Det er vel ennå ingen som har tatt til orde for å reise straffesak mot henne i det ordinære rettsapparatet. I så måte må det være legen som skal tiltales for formidling av ulovlige preparater. Så lenge hun har fått middelet forskrevet av en lege, selv om legen neppe hadde sendt søknad om forskrivning av et ikke-registrert preparat, kan hun neppe dømmes etter paragrafer som omhandler narkotika etc. 21 års fengsel synes derfor helt umulig.

Anonymkode: 00b1e...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager skrivefeil. Korreksjon:

Det må statueres et eksempel som viser at vi ikke lar norske dopere slippe lettere unna enn andre. 4 års utestengelse er derfor den eneste rimelige straffen, så lenge strengere straff ikke benyttes for denne type forbrytelser i idretten.

Anonymkode: 00b1e...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må statueres et eksempel som viser at vi lar norske dopere ikke slipper lettere unna enn andre. 4 års utestengelse er derfor den eneste rimelige straffen, så lenge strengere straff ikke benyttes for denne type forbrytelser i idretten.

Det er vel ennå ingen som har tatt til orde for å reise straffesak mot henne i det ordinære rettsapparatet. I så måte må det være legen som skal tiltales for formidling av ulovlige preparater. Så lenge hun har fått middelet forskrevet av en lege, selv om legen neppe hadde sendt søknad om forskrivning av et ikke-registrert preparat, kan hun neppe dømmes etter paragrafer som omhandler narkotika etc. 21 års fengsel synes derfor helt umulig.

Anonymkode: 00b1e...3e8

Det var selvsagt en spøk. Forøvrig er jeg enig i at hun ikke bør slippe billigere unna enn andre utøvere som har avlagt positiv test på dette steroidet. 

Anonymkode: 0a890...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de kunne begynt med å ta henne ut fra trening og stevner til dom foreligger. Slik situajsonen er nå har hun testet positivt, men får fortsatt konkurrere.

For å vise at man tar dette på alvor burde hun blitt tatt ut frem til saken en avgjort.

 

Anonymkode: c7914...770

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det har vært noe rart når hun hele tiden har vært flere meter foran de ande utøverne. Det er klart at man blir litt skeptisk spes med tanke på at man nå finner positiv test på doping.  

Anonymkode: b5fa2...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Kjetil E skrev:

Ja folkens hva slags straff bør hun få?

Pålagt 3 dagerskurs om dopingskader og dele ut diplomer på neste skikarusell for 7 åringer som samfunnstraff. I tillegg reklamere for lypsyl i to år...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns de kunne begynt med å ta henne ut fra trening og stevner til dom foreligger. Slik situajsonen er nå har hun testet positivt, men får fortsatt konkurrere.

For å vise at man tar dette på alvor burde hun blitt tatt ut frem til saken en avgjort.

 

Anonymkode: c7914...770

Jeg er enig i at hun burde vært suspendert straks. Jeg støtter likevel ikke at hun ilegges generelt treningsforbud. Hun må forbys tilgang til alle idrettsanlegg og treningsstudioer samt en hver kontakt med andre idrettsutøvere, men hun bør fortsatt ha anledning til å løpe eller gå på (rulle)ski alene utendørs i vanlige fellesarealer.

Anonymkode: 00b1e...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissCroft skrev:

Dask på rompa, utført av undertegnede. :lur:

Neida, seriøst, jeg synes utestengelse i 3 måneder er mer enn nok, for å ha stolt blindt på en idiot, en feiging som kysser ræv og trekker seg. 

Tenker hun lærer seg å bruke Google litt oftere heretter. :)

 

Er du sikker på at hele historien er kommet frem. Det står potensielt om 80 millioner for alle involverte. Kjøper vi historien fordi hun er kjempesøt og norsk? Ville vi vært mer skeptisk om hun var fra ukraina og ukjent.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Commander skrev:

Pålagt 3 dagerskurs om dopingskader og dele ut diplomer på neste skikarusell for 7 åringer som samfunnstraff. I tillegg reklamere for lypsyl i to år...

En dopingdom til forby henne en hver kontakt med organisert idrett. Hun vil derfor ikke ha lov til å dele ut diplomer på skikarusell for 7-åringer.

Anonymkode: 00b1e...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...