Gå til innhold

Almera med stor mage


Almera

Anbefalte innlegg

Starter en ny dagbok jeg. Hadde en prøvedagbok, som fort ble en graviddagbok jeg glemte litt bort med vilje. 

Nå er jeg 12 uker(og en dag!) på vei, og har begynt på mitt andre trimester i mitt siste svangerskap noen sinne. Det føler egentlig veldig ok. De første 12 ukene er en berg- og dalbane jeg aldri vil ta igjen. Jeg har ikke hatt noen grunn til å være bekymret, sånn i form av blødninger eller sterke smerter, men den følelsen av å ikke ha kontroll over om dette går bra er ikke noe særlig. Jeg vet jeg ikke kan være sikker på at noe som helst går som det skal nå heller, men en er nå iallfall litt mer sikker på at det blir en baby ut av dette. 

Jeg har termin i månedsskiftet april - mai, så sjansen er stor for at det blir et mai-barn til. Min mann og jeg har ei jente fra før, født i mai 2014. Vi har fortalt henne at hun skal bli storesøster, men hun forstår, naturlig nok, veldig lite av det. Det vil bli nesten 3 år mellom barna våre, noe vi ser på som en fin aldersforskjell. 

Formen så langt har vært ganske fin i forhold til hva den kunne ha vært. Jeg har vært, og er fortsatt litt uggen om morgenen, men det går heldigvis over i løpet av de første timene på dagen. Så har jeg vært tom for energi stort sett hele tiden, men som lærer så er høsten og oppstarten tung uansett om en er gravid eller ikke :P Jeg opplever mye færre symptomer denne gangen, i forhold til sist. Da følte jeg at jeg hadde alle symptomer i hele verden; alt fra å konstant blø neseblod til masse kviser. 

Vi var på ultralyd på onsdag, og såvidt gynekologen kunne se så er alt i skjønneste orden med lille i magen. Helt utrolig hvor ferdig den er, til tross for at den kun er 5,5 cm lang :hjerter_rundt:

Jeg har ennå ikke suset meg til å bestille legetime. Jeg kvier meg litt, for jeg vet at legen har som fast prosedyre å ta en gu, men det vil jeg ikke. Jeg har vært hos privat gynekolog to ganger i løpet av svangerskapet og alt ser jo fint ut. Kan jeg bare si at jeg ikke ønsker? 

Håper noen vil følge meg på veien frem mot våren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Her vil jeg gjerne følge med videre! Er også lærer, og ligger to uker foran deg i løypa :) 

Er første legetime overstått nå kanskje, gikk det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...