Gå til innhold

Det går mot bryllup men jeg har så få venner:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Kjæresten min har fridd til meg. Veldig koselig da han er drømmemannen og den jeg vil gifte meg med<3 

Problemet er at jeg har så få venner:( 

Kjærsten min har en vennegjeng som han har hatt siden ungdommen. Jeg har derimot mistet kontakt med de fleste venner oppgjennom. Har vært dårlig på å bevare vennskap da jeg er en smule innadvendt og trives best med familien. Har vært mest venninner som jeg har festet med siste årene. 

Syntes det er så flaut og har nesten lyst å bare ta det på tinghuset kun pga dette. Selv om jeg Egentlig vil ha et ordentlig bryllup. Gruer meg til utdrikkingslag der det kanskje vil komme sånn 4-5 stykker, hvor da to er familie. 

Vet jeg kunne forsøkt å gjennopprette kontakt med venninner, men syntes det blir falskt å gjøre det rett før bryllup. 

Hva ville du gjort i lignende situasjon? Blir liksom flaut i brylluppet og, med masse kamerater fra mannens side og sånn 2 venninner fra min side:( 

føler alle andre har sånne bryllup med masse venninner i utdrikkingslag og brylluppet. 

Anonymkode: 1245a...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men trives du best i større grupper?  Kommer du til å ha det bedre i et bryllup med mange gjester enn et med få? Du kan jo uansett invitere gamle venninner selv om du ikke har hatt kontakt med dem på en stund. Jeg hadde aldri oppfattet det som falskt, forstår ikke hvordan det skal være det. 

Anonymkode: 1972c...fce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste hadde blitt veldig glad hvis en gammel venn inviterte til utdrikningslag. :) Det er ikke noe falskt over det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på følelsene selv. Har ingen planer om giftemål i nærmeste fremtid. Men jeg har heller ingen nære. Tankene mine går i hvem skulle vært forlover, brudepiker/sven, hadde det blitt noe utrikningslag? Har jo ingen gode nære venner. Håper det løser seg for deg og du har en forståelsesfull kjæreste som gjør det beste for deg i din situasjon. Vit at du ikke er alene ❤ 

Anonymkode: 04bdb...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så synd at det skal ødelegge gleden ved brylluppet ditt! Da søsteren min giftet seg i sommer, hadde hun "bare" 3 venninner der, og mannen hennes en hel haug med kompiser. Vet du, det var ingen som tenkte noe over det i det hele tatt! Jeg var forloveren hennes, og vi hadde et skikkelig koselig utdrikkningslag med felles frokost, båtsightseeing, middag og konsert til slutt. Vi var 4 stk, og INGEN syntes det var rart, vi koste oss glugg! Hvorfor skal du være flau? Det er jo den du er, som gjør at han elsker deg! Nei, kos deg med brylluppet ditt du😊

Hilsen en familiekjær mamma med kun 2 gode venninner:)

Anonymkode: b3749...377

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi valgte å kun ha den nærmeste familien tilstede i vårt bryllup.

Jeg har også få venner. I mitt utdrikningslag var det hele 4 familiemedlemmer og 2 venninner! Storkoste meg jeg. Ingen grunn til å være flau. Jeg liker å ha kun ett fåtall men nære venner istedenfor en stor gjeng.

Skal kjæresten din be hele guttegjengen eller kan det være et alternativ at han inviterer de han står nærmest?

Anonymkode: 33980...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så synd at det skal ødelegge gleden ved brylluppet ditt! Da søsteren min giftet seg i sommer, hadde hun "bare" 3 venninner der, og mannen hennes en hel haug med kompiser. Vet du, det var ingen som tenkte noe over det i det hele tatt! Jeg var forloveren hennes, og vi hadde et skikkelig koselig utdrikkningslag med felles frokost, båtsightseeing, middag og konsert til slutt. Vi var 4 stk, og INGEN syntes det var rart, vi koste oss glugg! Hvorfor skal du være flau? Det er jo den du er, som gjør at han elsker deg! Nei, kos deg med brylluppet ditt du😊

Hilsen en familiekjær mamma med kun 2 gode venninner:)

Anonymkode: b3749...377

Hvordan kan du vite hva andre tenker. Klart de tenkte over det og lurte på hvorfor hun hadde så få venner til stede. Forstår at du prøver å trøste TS men...

Anonymkode: 319fe...a80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite hva andre tenker. Klart de tenkte over det og lurte på hvorfor hun hadde så få venner til stede. Forstår at du prøver å trøste TS men...

Anonymkode: 319fe...a80

Hvordan kan DU vite hva de tenkte? Du var jo ikke der engang! Nei, dette var et bryllup med oppegående gjester som ville brudeparet vel, og som var der for å feire dem. Ikke for å telle over hvor mange venner som hørte til hvem. Sånn er det når man blir voksen, man tenker ikke over slike ting da, er så mye annet i verden å bekymre seg over skjønner du;)

Anonymkode: b3749...377

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du vite hva andre tenker. Klart de tenkte over det og lurte på hvorfor hun hadde så få venner til stede. Forstår at du prøver å trøste TS men...

Anonymkode: 319fe...a80

Når jeg har vært i bryllup har jeg aldri tenkt over hvor mange venner bruden og brudgommen har invitert? Jeg tror faktisk ikke folk flest tenker over slikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at du trives i eget bryllup. For min egen del gikk den dagen så fort, at jeg følte det var vanskelig å få tid nok til å snakke med alle som var der. Jeg synes heller du skal tenke på at du nå kan fokusere mer på å bli bedre kjent med de av hans venner og familie som kommer, enn på de vennene du enda ikke har. Når du og din bedre halvdel i fremtiden kanskje får barn kommer det til å komme flere muligheter for å danne nye, egne vennskap. 

 

Jeg synes ikke du behøver å grue deg til utdrikningslaget ditt. Jeg har vært med i ett utdrikningslag der vi var tre personer utenom bruden på mesteparten av tiden. Og DET var flaut, da de to andre var i nær slekt med bruden, og jeg bare var en studievenninne av henne. Følte sterkt på at jeg kun var invitert på grunn av det økonomiske aspektet sin del. Bare for å spleise med de andre to. At det kommer 4-5 stykker til ditt utdrikningslag synes jeg virker helt fint. :) Prøv å fokusere på det positive. :) 

Anonymkode: 3da8a...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Kjæresten min har fridd til meg. Veldig koselig da han er drømmemannen og den jeg vil gifte meg med<3 

Problemet er at jeg har så få venner:( 

Kjærsten min har en vennegjeng som han har hatt siden ungdommen. Jeg har derimot mistet kontakt med de fleste venner oppgjennom. Har vært dårlig på å bevare vennskap da jeg er en smule innadvendt og trives best med familien. Har vært mest venninner som jeg har festet med siste årene. 

Syntes det er så flaut og har nesten lyst å bare ta det på tinghuset kun pga dette. Selv om jeg Egentlig vil ha et ordentlig bryllup. Gruer meg til utdrikkingslag der det kanskje vil komme sånn 4-5 stykker, hvor da to er familie. 

Vet jeg kunne forsøkt å gjennopprette kontakt med venninner, men syntes det blir falskt å gjøre det rett før bryllup. 

Hva ville du gjort i lignende situasjon? Blir liksom flaut i brylluppet og, med masse kamerater fra mannens side og sånn 2 venninner fra min side:( 

føler alle andre har sånne bryllup med masse venninner i utdrikkingslag og brylluppet. 

Anonymkode: 1245a...c9d

Jeg syntes ikke det gjør noe. Vil du ha et ordentlig bryllup ha det, et utdrekkningslag kan være absolutt like koselig med få personer som med mange, kanskje koseligere også! Og det er jo absolutt ikke flaut, du har familie, og han kan jo be kompisene sine og familie. Det gjør jo ingenting det, kanskje får du noen nye venner innen dere gifter dere? Kollegaer? Isåfall uansett så gjør det absolutt ingenting at dere ikke er mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Enig med flertallet her - ha det bryllupet du ønsker deg! Når det gjelder det med å invitere gamle venninner eller festevenninner, tenker jeg det gjelder å invitere etter hvem du ønsker mer kontakt med også. Jeg har blitt invitert i bryllup til venninner jeg ser en knapt en gang i året eller ikke har sett på enda flere år. Uten å kjenne nærmere til deres relasjon, hvor lite eller mye kontakt dere har, er det jo naturlig at en har mindre kontakt - at det med å bevare vennskap går begge veier og ikke alltid kan måles i hvor mye eller lite kontakt en har. Så jeg tenker faktisk at bryllup er en glitrende anledning til å ta opp igjen kontakten. Jeg hadde i alle fall blitt superglad for en invitasjon, uansett om jeg ikke hadde hatt kontakt med vedkommende i det siste. Klarer ikke forestille meg at noen skulle reagere på en invitasjon på grunn av manglende kontakt ellers. Men dette må bygge på at det er venninner du ønsker å ha i bryllupet, eller ellers ønsker mer kontakt med.

Når det gjelder utdrikkningslag, tenker jeg at det aller beste må være at det er lite faktisk! Og at det på ingen måte er flaut. Dersom jeg noen gang blir gift, hadde jeg faktisk foretrukket en variant med mine aller nærmeste venninner og søstre, heller enn alle kvinnelige gjester... Føler det er litt kleint med alt for store utdrikkningslag - med mas, kleine aktiviteter og 100 ulike ønsker. Men at et mindre kan bli både superkoselig og kanskje enda mer minneverdig.

Sikker på at dere får et nydelig bryllup  - uansett størrelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...