Gå til innhold

Til deg som har hund. Hvilken rase har du?


Gjest accident

Anbefalte innlegg

Gjest accident

Jeg har tidligere hatt Mops, og nå har vi kjøpt ei Dverg Schnauzer tispe som vi henter i helgen. :)

Merket at mopsen var typisk "klovn", gjorde mye rart og fikk "løpeanfall" inne. ( Selv etter timer ute i sko og mark ). 

Hvilken hund har du, og hva er han/hennes typiske "tegn"? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Japansk spisshund. 

Glad, har "spisshund-smilet", veldig kosete og knyttet til familien - men også lav terskel for å bjeffe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gatehund og en blandinshund av amstaff og noe annet tror jeg.

Anonymkode: 74ae5...8e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vippe skrev:

Golden retriever <3 

Trofast, leken, rolig inne men en fantastisk kanonkule ute i skogen. Vi digger han! 

Jeg har "miniversjonen" av golden retriever - corgi. Glad som dagen lang, intelligent + matmons = lett å trene, veldig trofast og veldig leken. Golden ble for stor for meg, så corgi ble et veldig riktig valg! For meg er den som sagt veldig lik i personlighet og lynne, men i mindre kropp.

Anonymkode: 23f18...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blanding. Bryr meg ikke om rase og velger omplassering fordi det er mange hunder som trenger et hjem.

Anonymkode: c4564...8fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tilfeldig blanding av gjeterhund og jakthund.

Han har 100000000 ganger mer energi enn jeg hadde forventet. Han er alltid helt hyper, klar for tur og løping og leking og hopping absolutt hele tiden. Også er han alltid helt ufattelig overlykkelig uten stopp. Han gjør noe han ikke skal, jeg "kjefter" litt på ham, bokstavelig talt 1 sekund senere logrer han og er klar til å hoppe opp og gi meg et par tusen "hundekyss".

Han sover bare om natta/tidlig morgen, og på dagen er det 100% på med positivitet, glede og lek til kvelds. Det er både negativt og positivt. Slitsomt og fint, på en gang.

Anonymkode: 6f3b6...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også er han alltid helt ufattelig overlykkelig uten stopp. Han gjør noe han ikke skal, jeg "kjefter" litt på ham, bokstavelig talt 1 sekund senere logrer han og er klar til å hoppe opp og gi meg et par tusen "hundekyss".

Dette trenger ikke være bare "lykkelig", les om dempende signaler.

Anonymkode: c4564...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blanding. Bryr meg ikke om rase og velger omplassering fordi det er mange hunder som trenger et hjem.

Anonymkode: c4564...8fa

Good for you. Jeg velger etter lynne, personlighet og aktivitetsnivå. Jeg liker å vite sånn ca hva jeg får. Og jeg er helt uinteressert i raser/blandinger med noe som helst vakt/vokter/jakt/trekk instinkter, rett og slett fordi det ikke passer meg.

Anonymkode: 23f18...e25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av puddel og bichon frise. Og nei, ikke gått i "designerhund" fella:fnise: fått med meg at flere har fått beskjed om at det er en ny rase, som kan registreres i NKK. helt tilfeldig mix :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jack russell terrier <3 Han er en soffagris hjemme og en energiball ute,  elsker nærhet og kos. Han er en form for omplasserings hund. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Berner Sennen. Blir veldig gira og glad når vi kommer hjem eller han møter andre han kjenner. Han elsker å være ute, men koser seg også veldig i sofaen inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finsk lapphund. 

Passe rar, egen og sta. Kosete på alle andre enn oss han bor med, nokså lat men glad i lange turer. Har "spisshund smilet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en Cairn Terrier-gutt. Fikk han som omplasseringshund da han var 18 måneder. Verdens beste gutt, med alle de karakteristiske Cairn Terrier-fakten - verdens beste kompis, familievennlig, alltid klar for tur, men tåler også å ha kortere turer, sta men lærevillig og masse personlighet. Lite bråk med ham og han bjeffer utrolig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alaskan malamute. Rolig inne og en fantastisk turhund ute. Snill, glad i barn, intelligent, sterk, flokkorientert, vakker, jaktlysten, tidvis skikkelig flink til å røyte, sulten, har egne meninger (les: sta :fnise:) , bjeffer ikke, men «prater» masse.

Anonymkode: 5ee3c...831

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Good for you. Jeg velger etter lynne, personlighet og aktivitetsnivå. Jeg liker å vite sånn ca hva jeg får. Og jeg er helt uinteressert i raser/blandinger med noe som helst vakt/vokter/jakt/trekk instinkter, rett og slett fordi det ikke passer meg.

Anonymkode: 23f18...e25

Jeg ville bare si at når man velger en omplassert blanding så kan man også velge lynne, personlighet og aktivitetsnivå. Og man vet akkurat hva man får og kan ha den på prøve noen uker.

Dette tror jeg mange ikke tenker over og det er synd.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sel skrev:

Jeg ville bare si at når man velger en omplassert blanding så kan man også velge lynne, personlighet og aktivitetsnivå. Og man vet akkurat hva man får og kan ha den på prøve noen uker.

Dette tror jeg mange ikke tenker over og det er synd.

 

Jeg synes det er kjempeflott at mange adopterer! Men det er nok ikke for alle. En stor andel har gjerne en del atferdsproblemer (som sikkert var grunnen til at de ble omplassert i første omgang) - mens andre blir omplassert pga faniliesituasjon. Jeg vet at med meg selv vil jeg mest sannsynlig aldri finne en aktuell omplasseringshund i forhold til hva jeg ser etter i en hund, og hva jeg kan tilby en hund - i hvert fall ikke gjennom FOD eller lignende. Da måtte det i så fall blitt gjennom raseklubben, og det passer nok bedre for meg.

Anonymkode: 23f18...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...