Gå til innhold

Hvordan vet man at man er pen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått så mye oppmerksomhet fra menn osv, fra tenårene, til sånn ca 22 års alder. Nå har jeg absoutt ingenting. Ikke det at jeg vil gå rundt å være midtpunkt. Men jeg ble mobbet i tenårene og mamma og mammas eks, sa jeg begynte å bli finere enn de andre jentene. Og jeg kan faktisk se det, jeg vokste meg penere enn de tidlig utviklede jentene. Det er kanskje klisje, men situasjonen min var veldig "hun upopulære som ble finere enn de andre". Jeg ble ocerfallt av kommentarer fra foreldres venner og venninner fra utenfra min hjemby, som viste om mobbingen og hvordan jeg hadde det. Nå er jeg 26 og jeg føler ikke jeg har noe spesi.jeg får ikke den oppmerksomheten jeg er vant med. Fordi mange har slått seg til ro? Fordi jeg har forfalt? 

Anonymkode: 62cc4...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være så enkelt som at mennene har blitt mer voksne, på samme linje med deg. Så ikke alle deler ut oppmerksomhet ii vildens sky :) 

Anonymkode: 6fa6c...757

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psychonaut

Blir du av og til litt pinlig berørt over hvordan andre mennesker ofte skryter dine talenter ufortjent høyt opp i skyene? Hører du rykter utenfra om at livet er hardt og verden er urettferdig, men selv merker du ingenting til det? Får du ofte bedre karakterer på skolen enn andre du vet fortjener det mer? Er fremmede mennesker vennlige mot deg? Opplever du mye bra service? Gjør folk generelt det lille ekstra for at akkurat du skal bli fornøyd? Blir du tilbudt jobber du hverken har erfaring eller kompetanse til å utføre? Tviholder partnere på deg, selv når du behandler dem dårlig? Da er du mest sannsynlig pen.

Endret av Psychonaut
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også ei venninne som ble fortalt av mora at hun var så mye finere enn oss andre. Hun pleide å bli pottesur og lage drama hvis hun ikke fikk den oppmerksomheten fra menn som hun mente hun fortjente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RaspberryPi
På 12.10.2016 den 16.41, Psychonaut skrev:

Blir du av og til litt pinlig berørt over hvordan andre mennesker ofte skryter dine talenter ufortjent høyt opp i skyene? Hører du rykter utenfra om at livet er hardt og verden er urettferdig, men selv merker du ingenting til det? Får du ofte bedre karakterer på skolen enn andre du vet fortjener det mer? Er fremmede mennesker vennlige mot deg? Opplever du mye bra service? Gjør folk generelt det lille ekstra for at akkurat du skal bli fornøyd? Blir du tilbudt jobber du hverken har erfaring eller kompetanse til å utføre? Tviholder partnere på deg, selv når du behandler dem dårlig? Da er du mest sannsynlig pen.

Hahah er det ille at jeg følte meg litt truffet av dette innlegget :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, RaspberryPi skrev:

Hahah er det ille at jeg følte meg litt truffet av dette innlegget :fnise: 

Jeg ble også det...en smule. Huff  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er et godt spørsmål. Man kan jo få høre ofte at man er pen uten å være spesielt pen og omvendt kan man være svært pen samtidig som man har dårlig selvtillit på utseende. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Summers skrev:

Synes egentlig det er et godt spørsmål. Man kan jo få høre ofte at man er pen uten å være spesielt pen og omvendt kan man være svært pen samtidig som man har dårlig selvtillit på utseende. 

Jeg tror det har mye mer utstrålig og væremåte å gjøre. Noen mennesker bare "skinner" vakkerhet, selv om de ikke er så spesielt estetisk pene hvis man prøver å se objektivt på det.

Anonymkode: 6fa6c...757

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt noen mennesker som hopper opp mange hakk på skjønnhetsskala pga utstråling. Noen mennesker nærmest lyser det av

Anonymkode: fed34...ef2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg ikke er det, når de fineste på tinder un-matcher

Anonymkode: b37cb...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får ofte mye kommentarer dersom man har vært gjennom en stor endring. Jeg endret nylig hårfrisyren min radikalt. Da fikk jeg mye oppmerksomhet både av kjente og fremmede på gaten. Regner med at jeg utstrålte mye selvtillit ettersom jeg var så fornøyd.Vanligvis får jeg ikke så mye kommentarer på utseende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70
På ‎12‎.‎10‎.‎2016 den 16.41, Psychonaut skrev:

Blir du av og til litt pinlig berørt over hvordan andre mennesker ofte skryter dine talenter ufortjent høyt opp i skyene? Hører du rykter utenfra om at livet er hardt og verden er urettferdig, men selv merker du ingenting til det? Får du ofte bedre karakterer på skolen enn andre du vet fortjener det mer? Er fremmede mennesker vennlige mot deg? Opplever du mye bra service? Gjør folk generelt det lille ekstra for at akkurat du skal bli fornøyd? Blir du tilbudt jobber du hverken har erfaring eller kompetanse til å utføre? Tviholder partnere på deg, selv når du behandler dem dårlig? Da er du mest sannsynlig pen.

Jeg er ikke spesielt pen, men har opplevd/opplever flere av disse tingene. Tror det er fordi jeg er hyggelig og høflig og møter alle med et smil:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du pen så vet du det, ser du deg i speilet og ser at du er over gjennomsnittet så vet man det.  Det hjelper jo også at man har fått komplimenter både fra kvinner og menn opp igjennom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Nanne70 skrev:

Jeg er ikke spesielt pen, men har opplevd/opplever flere av disse tingene. Tror det er fordi jeg er hyggelig og høflig og møter alle med et smil:)

 

Helt enig i denne!

Jeg følte meg truffet og har alltid fått mer oppmerksomhet enn jeg fortjener rent utseendemessig. Men jeg er oftest i godt humør, smiler til ukjente, hjelper folk, er veldig utadvendt, gir ofte komplimenter (som alle tenker, men få sier høyt) og snakker med hvem som helst. 

Dette tror jeg er mye viktigere enn utseende.

(Funket omvent på karakterene, da, fordi jeg snakket i timen.... ;)  )

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/14/2016 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det har mye mer utstrålig og væremåte å gjøre. Noen mennesker bare "skinner" vakkerhet, selv om de ikke er så spesielt estetisk pene hvis man prøver å se objektivt på det.

Anonymkode: 6fa6c...757

Ja, det virker rimelig.

23 timer siden, DreamOn skrev:

Er du pen så vet du det, ser du deg i speilet og ser at du er over gjennomsnittet så vet man det.  Det hjelper jo også at man har fått komplimenter både fra kvinner og menn opp igjennom. 

Er da mange som har dårlig selvtillit når det kommer til utseende og dømmer seg selv ned selv om de er pene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv opplever jeg absolutt ingen oppmerksomhet fra nordmenn, men men når jeg er på ferie i utlandet skjer det stadig at folk stopper meg på gata for å gå meg komplimenter, får mat og drikke på "huset" fra restauranter, generelt masse oppmerksomhet :klo:

Anonymkode: 4a0c0...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

selv opplever jeg absolutt ingen oppmerksomhet fra nordmenn, men men når jeg er på ferie i utlandet skjer det stadig at folk stopper meg på gata for å gå meg komplimenter, får mat og drikke på "huset" fra restauranter, generelt masse oppmerksomhet :klo:

Anonymkode: 4a0c0...002

Dette opplever jeg også.

Nordmenn generelt synes jeg er dritstygg og mange tar ikke fem øre for å fortelle meg det, men det finnes et geografisk område i verden hvor jeg opplagt sees på som veldig pen - det merker jeg både når jeg er i dette området og når jeg møter mennesker derfra. 

Det er jo ikke så underlig, egentlig, når man vet at skjønnhetsidealer varierer så mye som de gjør både i forhold til geografi, kultur og tid. Man trenger ikke å gå mer enn noen få år tilbake, før duckface, orange hud og påtegnede halvannen cm brede bryn ville blitt regelrett ledd av av mer eller mindre alle nordmenn. 

Anonymkode: 439bf...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...