Gå til innhold

Harry mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nanne70
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke TS, men: norsk tradisjonsmat. Økologisk. Lagd fra bunnen. Alt fra dampovn og sous vide (lagd hjemme). Tapas er ut, taco er vanlig, selvsagt ikke snobbete, men ikke harry (hvis(guacomolen er lagd selv, og egenblandet krydder). Tradisjonsmat fra andre land er også inn: Baccalao, borsj, ceviche(? Rå fisk i lime). Pulledpork og grønnkål som snacks var in i fjor, ut i år. Trøffelolje har vært in en stund nå. 

Anonymkode: a733c...2c7

Haha, rimelig teit å spise etter hva som er "in" :PHva med å spise det man liker? På den andre siden er jeg kanskje en "matsnobb" jf innlegget til AB #50 over her, siden jeg ikke: Drikker brus,bruker produkter fra Toro, bruker posesaus, spiser fastfood, går på Egon eller bruker krydderblanding. Foretrekker mat lagt fra bunnen med gode råvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cafféllatte med lettmelk :dry: ellers mye av det som har blitt nevnt her som jeg liker ser jeg :Psmash, ketchup, panert rødspette og holidaydip er da tidløs kvalitet :fnise:

Anonymkode: d26b5...da1

Kaffi er ikke mat. Det er drikke

Anonymkode: 5f1dc...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Hvis man legger til grunne definisjonen av harry (slang som er preget av dårlig smak; slang som er preget av mote som er passé - fra Bokmålsordboka) og ikke tar denne diskusjonen for høytidelig, så synes jeg at følgende mat er harry:

- Taco med "guacamole" og "salsa" fra hermetikkboks, krydderblanding fra pose, og andre vederstyggeligheter i hel- og halvfabrikata utgave. Helst servert på eget taco-fat med noe som liksom skal se ut som "meksikansk" folkekunst. Serveres gjerne med Pepsi Max til.

- Grillkrydder/Allkrydda som eneste krydderi. 

- Frossen pizza (Grandiosa, Big One, osv.)

- Salat av kinakål, mais fra hermetikkboks, et par smakløse tomater, og dvask agurk. Selvsagt med Thousand Island-dressing til. Fra flaske, forstås. Servert til et par ihjelstekte grillskiver.

- Spaghetti a la Capri 

- Det meste av helfabrikata som har innholdsfortegnelser lange som ukeblader, når det tar kanskje femten minutter å lage det fra bunnen av (f.eks. bringebærcoulis - vann, sukker, frosne bringebær, og kanskje en anelse limesaft. Flaska fra butikken har rundt ti ingredienser).

- Skrotmat - altså mat full av e-stoffer, ymse smaksforsterkere, og lite - hvis overhodet - næringsverdi.

- Når absolutt alt man får servert kommer med en historie og skriker "mat--snobberi". Altså mat som brukes til å heve sin egen (mest illusoriske) fortreffelighet. "Jeg skøt denne elefant-biffen på jakt med gutta i Afrika. Og disse bærene har jeg sous-vide't med min splitter nye sous-vide som kostet maaange penger. Rødbetene kommer fra en gård som tilhørte en familie som var naboer til en som var på Eidsvoll i 1814. Og disse røkte muslingene spesialbestiller jeg fra Harrods i London - de er røkt over skotsk eiketre fra Isle of Skye. Eplesausen har jeg laget i en spuma-flaske, og eplene er jo selvsagt håndplukket av noen nonner i Alsace-regionen hvor min ektefelle og jeg kjøpte et gods for noen år siden. Gelatto'en har jeg laget selv i en ismaskin som har V8-motor, kardangaksel, tre-trinns differensialsperre, og egne støtdempere med doble fustasjeopphengsforkoblinger".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mat, men: Red bull og burn. Dette er nok det mest harry jeg kan tenke meg. 

Anonymkode: 81dee...ad0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaffi er ikke mat. Det er drikke

Anonymkode: 5f1dc...10c

Jo jo.. var det eneste jeg kom på, har ikke tenkt så mye på harry mat før.. :Pmen kom på: biff som er stekt i hel. Gjerne dokumentert på fb og tagget et eller annet svensk biffhus i alanya, eller sånn "mm deilig hjemmelaget biff med peppersaus" også er det typ toro saus og en tørr skosåle

 Og når folk er krampaktig opphengt i "autentisk". Kan ikke spise taco for det er ikke EKTE meksikansk, tykkbunnet pizza går ikke for det er såå ikke autentisk italiensk osv.. greit nok det liksom men kleint når folk prøver å briefe med det akkurat som de er det eneste geniet som har skjønt at santa Maria tex mex ikke er den opprinnelige meksikanske tradisjonsmaten :fnise:

Anonymkode: d26b5...da1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Hvis man legger til grunne definisjonen av harry (slang som er preget av dårlig smak; slang som er preget av mote som er passé - fra Bokmålsordboka) og ikke tar denne diskusjonen for høytidelig, så synes jeg at følgende mat er harry:

- Taco med "guacamole" og "salsa" fra hermetikkboks, krydderblanding fra pose, og andre vederstyggeligheter i hel- og halvfabrikata utgave. Helst servert på eget taco-fat med noe som liksom skal se ut som "meksikansk" folkekunst. Serveres gjerne med Pepsi Max til.

- Grillkrydder/Allkrydda som eneste krydderi. 

- Frossen pizza (Grandiosa, Big One, osv.)

- Salat av kinakål, mais fra hermetikkboks, et par smakløse tomater, og dvask agurk. Selvsagt med Thousand Island-dressing til. Fra flaske, forstås. Servert til et par ihjelstekte grillskiver.

- Spaghetti a la Capri 

- Det meste av helfabrikata som har innholdsfortegnelser lange som ukeblader, når det tar kanskje femten minutter å lage det fra bunnen av (f.eks. bringebærcoulis - vann, sukker, frosne bringebær, og kanskje en anelse limesaft. Flaska fra butikken har rundt ti ingredienser).

- Skrotmat - altså mat full av e-stoffer, ymse smaksforsterkere, og lite - hvis overhodet - næringsverdi.

- Når absolutt alt man får servert kommer med en historie og skriker "mat--snobberi". Altså mat som brukes til å heve sin egen (mest illusoriske) fortreffelighet. "Jeg skøt denne elefant-biffen på jakt med gutta i Afrika. Og disse bærene har jeg sous-vide't med min splitter nye sous-vide som kostet maaange penger. Rødbetene kommer fra en gård som tilhørte en familie som var naboer til en som var på Eidsvoll i 1814. Og disse røkte muslingene spesialbestiller jeg fra Harrods i London - de er røkt over skotsk eiketre fra Isle of Skye. Eplesausen har jeg laget i en spuma-flaske, og eplene er jo selvsagt håndplukket av noen nonner i Alsace-regionen hvor min ektefelle og jeg kjøpte et gods for noen år siden. Gelatto'en har jeg laget selv i en ismaskin som har V8-motor, kardangaksel, tre-trinns differensialsperre, og egne støtdempere med doble fustasjeopphengsforkoblinger".

 

Haha, spot on! :pls: 

Anonymkode: 775cd...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig!!

Finnes ikke "Harry" mat!!

Kun mat man eventuelt ikke liker. Men man kaller ikke det for "Harry".  :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Latterlig!!

Finnes ikke "Harry" mat!!

Kun mat man eventuelt ikke liker. Men man kaller ikke det for "Harry".  :nei:

Alt kan være Harry. Harry folk, Harry musikk, Harry klær, Harry biler, Harry mat, Harry drikke. Ringnes pils er blodharry. Røyk er også griseharry. Fotball er også Harry, spesielt Vålerenga. 

Anonymkode: 0bd37...da9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alt kan være Harry. Harry folk, Harry musikk, Harry klær, Harry biler, Harry mat, Harry drikke. Ringnes pils er blodharry. Røyk er også griseharry. Fotball er også Harry, spesielt Vålerenga. 

Anonymkode: 0bd37...da9

Tull!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle noe for "Harry" er å nedgradere/se ned på andre mennesker og hva andre mennesker liker.

Ynkelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Å kalle noe for "Harry" er å nedgradere/se ned på andre mennesker og hva andre mennesker liker.

Ynkelig!

Slett ikke. Man kan da ha en forkjærlighet for visse typer mat som man selv karakteriserer som harry? Akkurat som man kan like både fine dining og junkfood, eller akkurat som man kan le av at man selv eller andre er snobbete i matveien, uten å ta det så skrekkelig tungt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden minner meg om hvordan elever ble mobbet på barneskolen osv for hva man hadde med i lunsjen. Husker en i klassen ble alltid mobbet for å alltid ha kaviar og ost på brødskivene. Så jeg turte aldri å si hva jeg liker, fordi folk dømmer hva slags mat man spiser. Denne tråden gir meg flashbacks.

Morsomste er jo hvordan jeg selv har blitt påvirket hele livet mitt av akkurat dette, påvirket av det alle andre tenker er greit og ikke greit å like TIL DEN DAG I DAG. Bare fordi noe mat er liksom "harry". Har vi ikke vokst i fra dette? Jeg er 23 år, og har ikke før i dag, før dette innlegget turt å innrømme at jeg faktisk liker kaviar.. I said it! Fuck mobberne på barneskolen! (Men er jo AB, så no one will know) Grunnen til det er jo på grunn av holdninger som vises blant annet her. Jeg prøver å fortelle meg selv at ingen faktisk bryr seg om hva andre spiser, at i voksen alder har man vokst i fra det, men jeg har visst tatt helt feil. 

Hilsen hun som har angst for alt, til og med hva andre tenker om det jeg spiser. 

Anonymkode: 7dd52...800

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aricia skrev:

Slett ikke. Man kan da ha en forkjærlighet for visse typer mat som man selv karakteriserer som harry? Akkurat som man kan like både fine dining og junkfood, eller akkurat som man kan le av at man selv eller andre er snobbete i matveien, uten å ta det så skrekkelig tungt.

Se kommentar over meg. Sånn kan det føles for mange.

MIN mening er uansett at det er å se se ned på noen ved å kalle det "Harry" det de liker...uansett hva det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden minner meg om hvordan elever ble mobbet på barneskolen osv for hva man hadde med i lunsjen. Husker en i klassen ble alltid mobbet for å alltid ha kaviar og ost på brødskivene. Så jeg turte aldri å si hva jeg liker, fordi folk dømmer hva slags mat man spiser. Denne tråden gir meg flashbacks.

Morsomste er jo hvordan jeg selv har blitt påvirket hele livet mitt av akkurat dette, påvirket av det alle andre tenker er greit og ikke greit å like TIL DEN DAG I DAG. Bare fordi noe mat er liksom "harry". Har vi ikke vokst i fra dette? Jeg er 23 år, og har ikke før i dag, før dette innlegget turt å innrømme at jeg faktisk liker kaviar.. I said it! Fuck mobberne på barneskolen! (Men er jo AB, så no one will know) Grunnen til det er jo på grunn av holdninger som vises blant annet her. Jeg prøver å fortelle meg selv at ingen faktisk bryr seg om hva andre spiser, at i voksen alder har man vokst i fra det, men jeg har visst tatt helt feil. 

Hilsen hun som har angst for alt, til og med hva andre tenker om det jeg spiser. 

Anonymkode: 7dd52...800

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Supersol
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden minner meg om hvordan elever ble mobbet på barneskolen osv for hva man hadde med i lunsjen. Husker en i klassen ble alltid mobbet for å alltid ha kaviar og ost på brødskivene. Så jeg turte aldri å si hva jeg liker, fordi folk dømmer hva slags mat man spiser. Denne tråden gir meg flashbacks.

Morsomste er jo hvordan jeg selv har blitt påvirket hele livet mitt av akkurat dette, påvirket av det alle andre tenker er greit og ikke greit å like TIL DEN DAG I DAG. Bare fordi noe mat er liksom "harry". Har vi ikke vokst i fra dette? Jeg er 23 år, og har ikke før i dag, før dette innlegget turt å innrømme at jeg faktisk liker kaviar.. I said it! Fuck mobberne på barneskolen! (Men er jo AB, så no one will know) Grunnen til det er jo på grunn av holdninger som vises blant annet her. Jeg prøver å fortelle meg selv at ingen faktisk bryr seg om hva andre spiser, at i voksen alder har man vokst i fra det, men jeg har visst tatt helt feil. 

Hilsen hun som har angst for alt, til og med hva andre tenker om det jeg spiser. 

Anonymkode: 7dd52...800

Kaviar og ost på samme brødskive er jo jævlig da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Se kommentar over meg. Sånn kan det føles for mange.

MIN mening er uansett at det er å se se ned på noen ved å kalle det "Harry" det de liker...uansett hva det gjelder.

Du må ikke ta ting så bokstavelig, kjære du. Denne tråden er ikke ment som mobbing, bare et spørsmål om mat folk ser på som Harry. Kebab er Harry, men veldig godt også, så spiser det av og til. Men det er likevel Harry mat! Skulle nesten tro du følte deg truffet av det jeg skrev. Drikker du Ringnes pils, går med for korte bukser, hvite tennissokker og tresko, kjører Volvo 240, hører på danseband og holder med Vålerenga? Skulle nesten tro det så bokstavelig som du tar denne tråden. Ingen er dårlige mennesker fordi de liker harry mat. :) 

Anonymkode: 0bd37...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jerry Lee skrev:

Se kommentar over meg. Sånn kan det føles for mange.

MIN mening er uansett at det er å se se ned på noen ved å kalle det "Harry" det de liker...uansett hva det gjelder.

Innlegget over som du viser til handler om noe helt annet, nemlig mobbing av et individ i en skoleklasse. Mobbing er systematisk plaging over tid av et enkeltindivid som ikke har mulighet til å forsvare seg.

Denne tråden handler om stereotypier, altså overdrevne forestillinger om matpreferanser i ulike grupperinger i samfunnet. Slike stereotypier finnes først og fremst inni hodene til alle som skriver i tråden, og antakelig ikke ute i virkeligheten i det hele tatt. Postene handler derfor like gjerne om å le litt av seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2016 den 15.52, AnonymBruker skrev:

Biffsnadder m/bernaise

Kinamat med norsk tilpasning

Taco

Sushi

Anonymkode: 10c66...c0d

Sushi harry? Så i Japan florerer det med harry mat da? Nei, dette er for dumt. Dessuten er det ikke noe lavstatus over sushi i Norge heller. 

Anonymkode: a31bf...295

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...